PDA

View Full Version : iemandraad met men pickups



free
1 december 2009, 21:54
Hoi,

Heb nieuwe emg pick-ups, maar als de samen gebruik en een van de volume knoppen dichtdraai heb ik geen geluid meer.

Apart werken ze perfect

weet iemand raad

Chris Winsemius
1 december 2009, 21:57
Bij 'n Les Paul (achtige) schakeling is dat normaal.

Plant
1 december 2009, 23:39
Hoi,

Heb nieuwe emg pick-ups, maar als de samen gebruik en een van de volume knoppen dichtdraai heb ik geen geluid meer.

Apart werken ze perfect

weet iemand raad

Er zijn 2 circuits in omloop. De versie die jij hebt en een versie die dit verschijnsel niet heeft.
Het enige verschil is dat bij iedere volumepotmeter de binnenkomende signaaldraad vanaf het element en de weggaande signaaldraad naar de switch verwisseld zitten. Dus als je er vanaf wilt, moet je bij beide volumepotmeters apart de afscherming van de draden laten zitten en de 2 'hot'-draadjes omwisselen :ok:

free
2 december 2009, 09:20
Er zijn 2 circuits in omloop. De versie die jij hebt en een versie die dit verschijnsel niet heeft.
Het enige verschil is dat bij iedere volumepotmeter de binnenkomende signaaldraad vanaf het element en de weggaande signaaldraad naar de switch verwisseld zitten. Dus als je er vanaf wilt, moet je bij beide volumepotmeters apart de afscherming van de draden laten zitten en de 2 'hot'-draadjes omwisselen :ok:

Hoi,

ongelooflijk, ik ben terug een gelukkig mens..
Ik heb doorvoor zitten zoeken op het net, bedrading 20 keer nagekeken....
Ook naar de zaak gebeld waar ik de pick-ups heb aangekocht, die stuurde mij door naar een ander zaak met Gitaar-techniekers daar was ook het antwoord... dat weten we niet , breng u gitaar eens binnen maar kan wel een paar weken duren...

en het was zo simpel, bedankt voor de raad