PDA

View Full Version : matsumoku goedkoop?



Les Strat
1 december 2009, 20:11
hallo,

ik zag toevallig op marktplaats deze gitaar langs vliegen, en nu is mijn vraag is dit niet een mooi koopje voor 130 euro?

: http://link.marktplaats.nl/301541264

dat is hem.

vr.gr

lindstrom
1 december 2009, 20:28
neck thru..

130, leuk prijsje..

Keesz
1 december 2009, 20:29
Voor dat geld kan je je er geen buil aan vallen.

waar ze vandaan komen is nog altijd een misterie, Ibanez gebruikte dat soort bruggen veel, maar een echte link is er niet.

Ik zou zeggen doen, maar let wel op de hals want die is echt heel dik/breed

geert1976
1 december 2009, 20:52
Dit is geen Matsumoku uit Japan, maar een Arrirang uit Korea.

prima gitaren voor die prijs, let wel even op de hals, de vroegere exemplaren hadden nogal een dikke hals en daar houdt niet iedereen van.

Les Strat
1 december 2009, 20:56
nee kwam er net ook achter dat het geen matsumoku was, en dus eigenlijk helemaal niet goedkoop.

vr.gr

BamBuFan1
1 december 2009, 23:02
nee kwam er net ook achter dat het geen matsumoku was, en dus eigenlijk helemaal niet goedkoop.

vr.gr

Aan de andere kant: probeer voor dat geld maar eens een andere neck-through te scoren. En deze Arirangs zijn qua kwaliteit helemaal niet slecht.

wietse
1 december 2009, 23:31
de vroegere exemplaren hadden nogal een dikke hals en daar houdt niet iedereen van.

heeft niks met vroeg te maken, alle 24 fret arirangs hebben een erg dikke hals, niet breed maar gewoon erg dik ( halve honkbalknuppel), de 22 fretters zijn zeldzamer en hebben een dunnere hals.

prima gitaren verder, erg lekker klinkende elementen voor rock en blues, 130 euro is een normale prijs tegenwoordig, vroeger vond je ze nog wel voor een 75/90 euro maar dat is voorbij.
als de gitaar verder nog goed bespeelbaar is en geen versleten frets heeft een prima prijs voor een neckthrough, dingen zijn gebouwd als een tank alleen de originele tuners waren nogal slecht ( plastic dingen die uit zichzelf verbrokkelen)

soup
1 december 2009, 23:43
Is deze afgelopen week ook niet gepost?

Hallie
1 december 2009, 23:48
die hals ziet er op de foto al wel erg dik uit, of lijkt dat maar zo?

geert1976
1 december 2009, 23:50
heeft niks met vroeg te maken, alle 24 fret arirangs hebben een erg dikke hals, niet breed maar gewoon erg dik ( halve honkbalknuppel), de 22 fretters zijn zeldzamer en hebben een dunnere hals.

prima gitaren verder, erg lekker klinkende elementen voor rock en blues, 130 euro is een normale prijs tegenwoordig, vroeger vond je ze nog wel voor een 75/90 euro maar dat is voorbij.
als de gitaar verder nog goed bespeelbaar is en geen versleten frets heeft een prima prijs voor een neckthrough, dingen zijn gebouwd als een tank alleen de originele tuners waren nogal slecht ( plastic dingen die uit zichzelf verbrokkelen)

ow. ik dacht dat alleen de vroege een dikke hals hadden, wel vreemd, want ik heb laatst een Arirang body van Saracen gekocht en die had 22 frets, maar ook een zeer dikke hals.

Meen dat die Arirangs met de grote headstock vroege exemplaren waren met de bekende dikke hals:???:

maar inderdaad, prima gitaren voor E 130,00 en erg sterk, de tuners van die dingen zijn inderdaad slecht

Midwolda
1 december 2009, 23:53
Mooie gitaar voor dat geld, gewoon ophalen en als het je niet bevalt weer doorverkopen.
Ben zelf ook bezig met een neck-through, ander merk ander model andere fabriek
maar ik wilde er toch wel èèn hebben omdat het hele gave 70's jappen zijn
en ik vind de constructie gewoon geniaal en nog mooi ook.
Goeie pickups erin en je hebt een dijk van een rocker, met de tone en de sustain zit het wel goed.

geert1976
2 december 2009, 00:16
Mooie gitaar voor dat geld, gewoon ophalen en als het je niet bevalt weer doorverkopen.
Ben zelf ook bezig met een neck-through, ander merk ander model andere fabriek
maar ik wilde er toch wel èèn hebben omdat het hele gave 70's jappen zijn
en ik vind de constructie gewoon geniaal en nog mooi ook.
Goeie pickups erin en je hebt een dijk van een rocker, met de tone en de sustain zit het wel goed.

hij komt binnen?

Heb de truss rod cover ervoor gevonden:ok:

mesaman
2 december 2009, 00:53
ik had ooit zn ding....kloten! raar ding,rare vorm en klonk kut en spelen was al een drama...de nieuwe snaren erop waren verspilling!ik heb hem voor een appel en een symbolisch bedrag verkocht aan een gek die er 250 km voor ging rijden(en ook weer terug,dat dat kan in nederland!)ik vind het rotzooi en ruimte verspilling.maar mischien vind iemand anders het wel heel leuk en goed spelen en goed klinken.....zoveel mensen zoveel meningen....ik vind veel van de jaren 7tig gitaren niets meer dan kachel voer.in een kano kan het heel handig zijn.:cheerup:

BamBuFan1
2 december 2009, 01:29
ik had ooit zn ding....kloten! raar ding,rare vorm en klonk kut en spelen was al een drama...de nieuwe snaren erop waren verspilling!ik heb hem voor een appel en een symbolisch bedrag verkocht aan een gek die er 250 km voor ging rijden(en ook weer terug,dat dat kan in nederland!)

Hee wat leuk om te horen dat jij Wietse kent!

mesaman
2 december 2009, 01:57
danm.....was hij dat.....hij had wel een gave auto....maar dat het wietze was...as hej dat was had ik um wel varstoan.had wej wieder proat over gitoarn en rock&roll k meenn dat hej uut westn kumme,moar moakt nikse uut.

Midwolda
2 december 2009, 06:51
...zoveel mensen zoveel meningen....ik vind veel van de jaren 7tig gitaren niets meer dan kachel voer.in een kano kan het heel handig zijn.:cheerup:
Grappig. Ik heb inmiddels heel wat gitaren in handen gehad, oudere en nieuwere,
en ik hou steeds minder nieuwe gitaren over, die gaan toch makkelijker de verkoop in.
Bij de jonkies heb ik te vaak het "dat is het toch net niet" gevoel, of ze doen me gewoon helemaal niets.
De massaproduktie straalt er van af, het hout is geforceerd gegroeid en gedroogd, overal kom je dezelfde
blikken onderdelen tegen, en de afwerking is ecologisch verantwoord lelijk, inclusief verplichte CE-sticker.
Een oudere gitaar heeft al een leven achter zich, is lekker ingespeeld, versleten op de goede plekken,
en als je weet waar je naar zoekt dan haal je kwaliteit in huis die ze nu niet meer (mogen) maken.
Natuurlijk zijn er in de 70's ook schuttingplanken als gitaar verkocht, maar dan toch niet zoveel als tegenwoordig...
of misschien ben ik wel gewoon een oud-hout-fetisjist? :soinnocent:

Midwolda
2 december 2009, 07:38
hij komt binnen?
Heb de truss rod cover ervoor gevonden:ok:
Cool! Weet niet hoe de oude trc er aan toe is, maar stuur maar op,
dan is deze jammerplank in ieder geval weer helemaal origineel! :dance:

wietse
2 december 2009, 07:48
ow. ik dacht dat alleen de vroege een dikke hals hadden, wel vreemd, want ik heb laatst een Arirang body van Saracen gekocht en die had 22 frets, maar ook een zeer dikke hals.

Meen dat die Arirangs met de grote headstock vroege exemplaren waren met de bekende dikke hals:???:


ik heb één 22 fretter met grote headstock en de hals daarvan is wel dik maar lang zo dik niet als die van de 24 fretters met kleine headstock die ik heb.
en die 22 fretters hebben allemaal een grote headstock, de 24 fretters allemaal een smalle.
ik ben tenminste nog niet anders tegengekomen.



danm.....was hij dat.....hij had wel een gave auto....maar dat het wietze was...as hej dat was had ik um wel varstoan.had wej wieder proat over gitoarn en rock&roll k meenn dat hej uut westn kumme,moar moakt nikse uut.

weet nog niet of ik je dan verstaan had als je net zo praat als je nu schrijft :D.
maar zo gek ben ik niet dat ik een 500 km voor een gitaar ga rijden, als het nou een oude wandre voor een appel en een ei is dan ben ik nog wel te verleiden tot zoiets.

Hiro
2 december 2009, 08:39
ja ligt er inderdaad aan wat je ervoor krijgt ;)
en 500 kilometer is niet veel, is maar net wat je gewend bent.

Ik heb een keer gehad toen ik een telefoon op marktplaats kocht, die kwam meteen vanaf amsterdam naar belgie (daar woonde ik toen nog) gereden om mij die telefoon te brengen

Fenndangoband
2 december 2009, 13:23
Ik zou onmiddellijk terug zo een Arirang aanschaffen... niet twijfelen zou ik zeggen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129054&highlight=arirang

Yanniick
2 december 2009, 14:49
Hallo Wietse, weet jij toevallig of Arirang ooit ook linkshandige modellen heeft gemaakt?

wietse
2 december 2009, 15:36
betwijfel ik ernstig, maar het voordeel van zo'n arirang met die langeslag TOM is dat je alleen de topkam moet veranderen om hem linkshandig te maken.
die zadels van de gebruikte tOM hebben een dusdanig lange slag dat je hem met wat mazzel ook wel goed geintoneerd krijgt met de snaren andersom.

Yanniick
2 december 2009, 17:14
Hey enige jammere is dan dat de tone en volume knoppen dan boven zitten.

Maarja het blijven wel prachtgitaren!