PDA

View Full Version : XLR 2 Jack convertor: impendantie problemen?



tidalwave_sideburns
1 december 2009, 13:04
Dag iedereen,


Dit weekend gaan we wat gitaar en baspartijen opnemen voor onze huis-tuin en keuken low 2 no budget demo. Ik heb een versterker met geintegreerde Redbox, waar naar ik meen een XLR uitgang op zit. Ik wou het opnemen met m'n gitaarpoort, met alleen een jack ingang. Voor ik geld uit ga geven aan een verloopplugje, heeft iemand ervaring met deze manier van opnemen?

Van google werd ik niet veel wijzer.

Alvast bedankt voor je response,


Jan

Ries89
1 december 2009, 14:20
Waarschijnlijk is je gitaarport een hi-z input (geschikt voor het signaal wat van je elementen afkomt). De redbox in je versterker is een di box, en die maakt het signaal low-z. Het is bij je gitaarport volgens mij de bedoeling dat je rechtstreeks je gitaar erin stopt, en amps/effecten op je computer instelt.

tidalwave_sideburns
1 december 2009, 21:40
Waarschijnlijk is je gitaarport een hi-z input (geschikt voor het signaal wat van je elementen afkomt). De redbox in je versterker is een di box, en die maakt het signaal low-z. Het is bij je gitaarport volgens mij de bedoeling dat je rechtstreeks je gitaar erin stopt, en amps/effecten op je computer instelt.

Volgens deze link maakt dat niet zoveel uit:

http://www.tape.com/resource/impedance.html

and I quote:

" Nowadays, nearly all devices are connected bridging -- low-Z out to high-Z in -- because we want the most voltage transferred between components.

If you connect a low-Z source to a high-Z load, there is no distortion or frequency-response change caused by this connection."
Klinkt veelbelovend.
Ik had al een keer de preamp uitgang van die versterker op een toneport aangesloten. Met een virtuele poweramp en speakersimulator kwam daar best een acceptabel geluid uit (plan b dus)
Ben benieuwd.

Ries89
3 december 2009, 00:10
Even denken... om geen verlies te hebben moet de ingangs impedantie van een pre-amp 5x zo hoog zijn dan de uitgangs impedantie van de bron. Van low-z naar hi-z moet het dan idd geen probleem zijn. Dus als het klinkt, waarom niet.

tidalwave_sideburns
3 december 2009, 08:11
We zullen het zaterdag weten!

Nog bedankt voor je input, weer wat geleerd.