PDA

View Full Version : Kan dit?



Hendriks
1 december 2009, 09:49
Ik heb het plan om een stompbox te bouwen , waarin meerdere od/boosters zitten , bv 2 maal een tubescreamer en een clean booster .
De eerste TS voor een vet randje de 2de TS voor een lekkere scheur, de booster voor clean lead.
Wat is de beste volgorde en kan ik ze gewoon doorlussen , dus van de ene out naar de volgende input?
En hoeveel mini ampere voeding ben ik dan nodig.
Bij GGG hebben ze momenteel de TS in de aanbieding dus ik overweeg daar 2 te bestellen .
Ook ben ik opzoek naar een clean booster , iemand suggesties ,moet lekker transparant blijven ?

Pepe
1 december 2009, 11:10
Een booster voor de overdrive geeft meer drive en wat meer volume, erachter vooral volume. Het kan een idee zijn om een schakelaartje in te bouwen dat beide mogelijkheden geeft.
Ik werk graag met een treblebooster voor een overdrive, het maakt je geluid helderder, geeft een grove zaagtand (als in: fuzz =fijne zaagtand, TS = smooth) en veel meer dynamiek zodat de radius van clean naar overdrive groter wordt bij gebruik van je gitaarvolume.

Clean boost... van cheap EH nanoboost tot boutique fulltone en Klon, in feite zouden ze allemaal hetzelfde moeten doen maar enter the Mojo Factor of, hoeveel euro heb je over voor bull mystique, naar gelang voorkeur.

KoenB
1 december 2009, 12:33
Clean booster: bouw een flower booster (Zvex super hard on clone) van newtone. Heel simpel dingetje maar doet zn werk prima. Gebruik m al geruime tijd als lichte volume boost voor solo's, of om een drive pedaal (of amp) te pushen.

Ik zou in je pedaaltje de 2 TSjes achter elkaar plakken, met natuurlijk de mogelijkheid om er geen, 1 of 2 te gebruiken. Dan daarna de clean boost, en die eventueel schakelbaar maken zodat je die er nog voor kan zetten. Maar aangezien je al 2 TS-en hebt lijkt me dat een beetje overbodig.

Eventueel kun je nog tussen de output van de laatste TS en de input van de booster een FX loop maken waar je andere effecten in kunt pluggen, zodat je de booster ook nog helemaal op het einde van een effectketen kunt gebruiken.

Wat wil je trouwens voor schakelopties met je voeten? Wil je 1 aan/uit knop voor de TSen en eentje voor de Boost?

Hendriks
1 december 2009, 12:54
Ik wil voor alle 3 een aparte switch ,mischien wel 4 , met nog een distortion , dus een 4 in 1.

Hoe kom ik hier op? Afgelopen weekend een optreden gehad en voor een aantal nummers heb ik een "vet randje" nodig en voor een aantal een wat steviger scheur , nu doe ik veel met de volume pot met de gitaar ,maar dat werkt niet nauwkeurig , ik wil eigenlijk dus meer "kanalen" en mijn versterker heeft er maar 1 .
Ik kan ook voor losse pedalen gaan, maar heb nu tijd over en vind het bovendien leuk om wat inelkaar te solderen , een alles in 1 lijkt mij wel een "handige" optie.

lindstrom
1 december 2009, 14:54
eigenlijk wil je dus een multipedal maken?

leuk idee! maar stop er aub blauwe leds in.. I'm a sucker for blue leds...

HaroldA
1 december 2009, 15:19
leuk idee! maar stop er aub blauwe leds in.. I'm a sucker for blue leds...

Nee man, paars is het nieuwe blauw! :ok:

Hendriks
1 december 2009, 20:15
Het gaat een beetje lijken op een Quatro oid, maar dan met od'/booster/fuzz/distortion.

tom123
2 december 2009, 16:16
Ik vind een groene led die fel schijnt ook altijd wel ruig.

KoenB
3 december 2009, 08:51
Ik wil voor alle 3 een aparte switch ,mischien wel 4 , met nog een distortion , dus een 4 in 1.

Hoe kom ik hier op? Afgelopen weekend een optreden gehad en voor een aantal nummers heb ik een "vet randje" nodig en voor een aantal een wat steviger scheur , nu doe ik veel met de volume pot met de gitaar ,maar dat werkt niet nauwkeurig , ik wil eigenlijk dus meer "kanalen" en mijn versterker heeft er maar 1 .
Ik kan ook voor losse pedalen gaan, maar heb nu tijd over en vind het bovendien leuk om wat inelkaar te solderen , een alles in 1 lijkt mij wel een "handige" optie.

Mijn ervaring met dubbele pedalen is dat je ze op een gegeven moment toch ineens los wilt gebruiken omdat je setup veranderd. En dan is het opeens lastig. Ik zou daarom geen vier pedalen onder 1 dakje zetten. Die 2 ts's naast elkaar kan nog wel, die clean boost ook, maar die distortion zou ik er niet ook nog eens bij doen.

Ik heb het nu al met een OCD / clean boost dubbelpedaal: ik wil ze nu los van elkaar gebruiken omdat de setup is veranderd. Nu moet ik dus 2 nieuwe behuizingen scoren en ze opnieuw inbouwen.