PDA

View Full Version : paul reed smith CE 24. goede gitaar of goedkoop model? nieuw



diengeman
9 april 2003, 13:35
op gitaarmarkt staat een paul reed smith CE 24 te koop. is dit een goede gitaar, die je kan vergelijken met een gibson les paul standard? of is het een goedkoop model van PRS. wat kost hij nieuw? ik ben op het moment namelijk aan het piekeren of ik deze PRS of de Les paul neem.

is er iemand die hier wat over weet?

Sj03rd
9 april 2003, 14:06
Alle PRS-en, behalve de Santana SE en de Mark Tremonti SE, zijn heel goed.
Hiermee zeg ik niet dat die se's slecht zijn hoor!
Maar aan een CE24 doe je zeker geen miskoop qua kwaliteit.

Monty
9 april 2003, 18:25
De CE (Classic Electric) is zeker geen slecht model hoor. Alleen heeft hij een geschroefde maple hals ipv setneck mahonie hals. En meestal hebben de CE's een minder mooie flame maple top, maar dat verschilt natuurlijk per gitaar. Het is de goedkoopste PRS usa lijn maar zeker niet de minste.

oldgtarz.com
9 april 2003, 19:33
De CE is een te gekke gitaar, lekker veelzijdig, van metal tot blues, alles is er mee te doen. Een gitaar waar je de rest van je carriere mee vooruit kunt!

Neals
9 april 2003, 23:48
Jah, wat kost hij nieuw, ben ook benieuwd

sash
10 april 2003, 00:09
Op 2003-04-09 19:33, schreef oldgtarz.com:
De CE is een te gekke gitaar, lekker veelzijdig, van metal tot blues, alles is er mee te doen. Een gitaar waar je de rest van je carriere mee vooruit kunt!


Blues op een PRS?! Schaam je diep!


Om even je vraag te beantwoorden. Ikzelf zou gaan voor de Gibson.
Waarom? Betere kwaliteit voor minder geld! Voor PRS-en betaal je veel te veel, puur om de naam. Ik zeg niet dat het slechte gitaren zijn, maar je betaalt er gewoon veel te veel voor en dus ook zonde van je geld.

diengeman
10 april 2003, 16:49
wat kost een PRS dan ongeveer die je met een gibson les paul standard of custom kan vergelijken? kwa geluid en bespeelbaarheid. en is de PRS CE 24 eigenlijk zo'n gitaar die je er mee kan vergelijken, of is deze PRS van wat mindere kwaliteit dan de les paul standard?

oldgtarz.com
10 april 2003, 18:52
Geen blues op een PRS? dan kun je dus ook geen blues op een les paul spelen... zal ik doorgeven aan eric en gary!
Haha crap dus!
Als je echt een les paul met een PRS wil vergelijken dan kom je bij een PRS Singlecut uit, ziet er bijna het zelfde uit als een les paul maar wacht maar tot je zo'n ding naast een les paul hoort!!!
De singlecut is te vinden vanaf zo'n 2500-3000 euro en dan zit er ook nog een mooie top op.
en dan is er natuurlijk ook nog een Tremonti SE voor de kleinere beurs!

Ibanez RuleZ
10 april 2003, 18:54
Op 2003-04-10 00:09, schreef sash:


Op 2003-04-09 19:33, schreef oldgtarz.com:
De CE is een te gekke gitaar, lekker veelzijdig, van metal tot blues, alles is er mee te doen. Een gitaar waar je de rest van je carriere mee vooruit kunt!


Ik betwijfeld of dat waar is. Volgens mij is een PRS echt wel beter dan een Les Paul. Ligt natuurlijk ook aan de serie, maar ik denk dat ik er niet veel naast zit, als ik dat zo stel!

harrald
Blues op een PRS?! Schaam je diep!


Om even je vraag te beantwoorden. Ikzelf zou gaan voor de Gibson.
Waarom? Betere kwaliteit voor minder geld! Voor PRS-en betaal je veel te veel, puur om de naam. Ik zeg niet dat het slechte gitaren zijn, maar je betaalt er gewoon veel te veel voor en dus ook zonde van je geld.

piezo
12 april 2003, 10:23
Ik heb een CE 24 uit 93 (en ook een Les Paul trouwens). Toen werden ze met een elzen body / maple top gemaakt, na 95 met mahonie body (en een lompere hiel). Let op die houtsoort, want daarin zit nogal wat geluidsverschil. De elzen body heeft wat minder laag en misschien wat minder sustain, maar is wel veelzijdiger. Ook veelzijdiger dan een PRS custom, die echt alleen een scheurijzer is en waar je dus echt haast geen funky geluid uit kunt halen.
Uit een Les Paul kun je trouwens heel goed een heavy EN een funky geluid halen.
Verder: als je een PRS wilt, ga dan voor een 22 frets versie, die is wat romiger en jazzier.
Mijn testconclusie: een PRS speelt zeer comfortabel, is beter afstelbaar, maar is vooral een scheurgitaar. Nadeel van Les Pauls: er zijn te veel kwaliteitsverschillen tussen het ene en andere exemplaar.

Ohzoso
12 april 2003, 11:15
het enigste nadeel van de Gibson LesPaul Standard t.o.v.PRS vind ik het gewicht.I.v.m. rugklachten heb ik die LesPaul(wat eigenlijk m`n favoriete gitaar is) verkocht en ben bij PRS Standard22 uitgekomen(ook met verlijmde hals).meer info over m`n PRS zie topic PRS-forumpje

srv-man
12 april 2003, 11:44
Naar mijn mening hebben het geluid van een PRS en een Les Paul wel raakvlakken maar zijn ze toch nog erg verschillend.
Een Les Paul heeft een enorme vette sound met veel laag dat soms wat zompig kan zijn. Een PRS (Custom) is wel een zelfde soort geluid, maar heeft niet dat zompige laag en klinkt veel verfijnder. De CE met alder body heb ik gehad en die klinkt weer heel anders, in ieder geval totaal niet als een Les Paul. Bovendien heeft de geschroefde hals ook weer invloed.
Het zijn allemaal fantastische gitaren met een zeer goed geluid, maar als je per se een Les Paul sound wil moet je een LP of een PRS Singlecut kopen. En als je wat minder uit geven is een Hamer Sunburst of Archtop een fantastisch alternatief en nog eens beter bespeelbaar ook.

PeteRS
15 april 2003, 12:43
Op 2003-04-10 00:09, schreef sash:

Blues op een PRS?! Schaam je diep!

Om even je vraag te beantwoorden. Ikzelf zou gaan voor de Gibson.
Waarom? Betere kwaliteit voor minder geld! Voor PRS-en betaal je veel te veel, puur om de naam. Ik zeg niet dat het slechte gitaren zijn, maar je betaalt er gewoon veel te veel voor en dus ook zonde van je geld.


Waarom geen Blues op een PRS? Omdat jou helden geen PRS hebben waarschijnlijk of wat een boer ni kent dat vreet ie niet. Trouwens voor een LP betaal je net zoveel voor de naam, alleen is de bespeelbaarheid, klank, en afwerking een stuk minder.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeteRS op 2003-04-15 12:47 ]</font>

BLOK182
15 april 2003, 13:01
Hey, ik heb gisteren lekker gebluest op een Gothic Explorer :wink:

Ohzoso
15 april 2003, 13:21
Nou PeteRS, dat de bespeelbaarheid en de klank van een LP een stuk minder is dan een PRS ben ik toch niet met je eens.Wat de afwerking van PRS betreft,tsja das gewoon 100%perfect.Het feit waarom ik bereid ben om een meerprijs te betalen voor een PRS t.o.v. een Gibson LesPaul heeft te maken met zijn veelzijdigheid.Mensen die zo`n PRS afkraken of hem te duur vinden hebben `m of niet fatsoenlijk onder handen genomen of ze krijgen de pieken ervoor niet bijelkaar.Het is maar wat je voor je hobby overhebt huh?

PeteRS
16 april 2003, 12:52
Voor alle duidelijkheid, als je een LP-achtige PRS wil, moet je een singlecut zoeken.
Met bespeelbaarheid doel ik dan voornamelijk op de halsdoorsnede, deze is bij de singlecut, de CE en de Custom (die ik zelf heb) hetzelfde (10in). Ik vind de Gibson LP std. in ieder geval een veel te dikke hals hebben maar dat is inderdaad persoonlijk. Verder vind ik het totale gewicht van een gitaar ook een rol spelen in de bespeelbaarheid, en dat is ook geen pluspunt bij een LP. Over de klank kun je discussieren, een PRS heeft misschien iets minder sustain (weet ik niet zeker) en minder laag, maar klinkt een stuk evenwichtiger met meer definitie, of inderdaad, veelzijdiger.

Anders Destium
16 april 2003, 13:14
PRS is misschien duur, maar dan heb je ook wat!

De prijskwaliteitsverhouding ligt bij PRS hoger dan bij Gibson als je het mij vraagt, vanwege de hoge productie-aantallen van de laatste.

Ohzoso
16 april 2003, 13:44
PeteRS, welk type heb jij als ik vragen mag?
Ik heb nl.diverse PRS`en uitgeprobeerd en vond toch de Standard22 met verlijmde wide-fat neck het kortst in de buurt komen van Gibson-lp.

PeteRS
17 april 2003, 08:02
Ik heb de Custom 24. De wide-fat neck is inderdaad optioneel op de standard, maar die kun je ook op de singlecut krijgen. De singlecut is verder uitgerust met een LP achtige stoptail, toonregeling en (uiteraard) bodyshape. Lijkt me dus meer in de richting komen dan de standard.

Ohzoso
17 april 2003, 09:55
Oke,qua vormgeving zit je dan idd korter bij LP maar de sound is voor mij het criterium geweest om voor de Standard te kiezen.Dit even terzijde, het was ook geen eenvoudige keuze daar alle PRS`en gewoon lekker spelen en goed klinken,ook jouw model.Ik heb alleen de Tremonti en dat goedkopere Santana model niet in m`n handen gehad.

PeteRS
17 april 2003, 12:34
Waarschijnlijk vind jij die Dragon II pickups lekkerder klinken dan die PRS7 pickups die op de singlecut zitten. Ik vind die Dragons ook top.

oldgtarz.com
21 april 2003, 22:48
Ik ben in ieder geval erg blij met mijn prs'i, ik mis mijn les paul voor geen meter!

Ohzoso
22 april 2003, 21:00
Nou, ik toch wel hoor!!