PDA

View Full Version : HNGD Epiphone Les Paul Custom



Schuey
1 december 2009, 00:40
Eindelijk een serieuze gitaar (voor mij dan)! Weg met die starters crap :P

Vandaag na een tijd sparen een zo goed als nieuwe Epiphone Les Paul Custom opgehaald, geen krasje kunnen ontdekken. Enige wat er aan mankeer is dat de volume pot van de hals pickup weinig tot niks doet, maar dat is misschien een gevalletje net wel of net niet contact maken door warmte en vervoer enzo.. (als ik volume op 0 zet dan hoor ik gewoon geluid, bij mijn brug element als daar het volume van op 0 staat hoor ik netjes helemaal niks)

Wat info:

Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
February 2008
Production Number: 03236

Anyway pics!
http://img12.imageshack.us/img12/8246/foto020by.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/7568/foto016.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/5369/foto019o.jpg

Nog het volume niet genoeg open kunnen draaien om lekker te kunnen spelen helaas... Ik moet wel ontzettend wennen aan de brug sinds ik van een strat af kom, vooral met alternate picking lukt het nog niet echt. Gaat hopelijk wel over :P

macwilliams
1 december 2009, 06:26
http://img694.imageshack.us/img694/5369/foto019o.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-48.jpg

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, waar heb je deze gekocht?

Wat mij opvalt is dat het logo recht zit en de binding om de kop heel dik is en de trc schroeven lijken ook veel groter dan die bij een Koreaan.

Schuey
1 december 2009, 09:57
Thanks, van een persoon die hem enkel had gekocht om dit model een keer uit te proberen :P

Er zijn wel meer subtiele verschillen te ontdekken. Het epiphone logo zit niet recht hoor, die is netjes schuin :) De truss rod cover is sowieso ook anders, en dit is een chinees zoals je kan zien dus denk dat het daar aan ligt. Dit model staat ook als zodanig op de Epiphone website nu trouwens

snaarplukker
1 december 2009, 10:00
Eindelijk een serieuze gitaar (voor mij dan)! Weg met die starters crap :P
Wel een mooie gitaar hoor, maar gezien de stand van de potmeters en het schroefgaatje van de slagplaat en de logo op de kop, heb ik het sterke vermoeden dat dit een nepper is.

Schuey
1 december 2009, 10:07
Dat is niet te hopen want dan gaat ie absoluut zonder pardon weg...

Ik heb van tevoren goed gekeken en zelfs de Epiphone website erbij gehad en volgens mij heb ik niet met een nepperd te maken.

macwilliams
1 december 2009, 10:08
Die potmeters kan ik op deze foto's niet beoordelen, de rest ziet er idd uit dat het duidelijk een Chinees is. Dat hoeft verder niks uit te maken. Ik ga ook zeker nu niet beweren dat dit een nepper is.

Neem eens een foto van de pots, de zijkant van de headstock, de headstock recht van voren.

Schuey
1 december 2009, 10:28
Zit me al bij voorbaat kwaad te maken dus laten we hopen dat het niet zo is!
En als het er al 1 is, had de vorige eigenaar daar geen flauw idee van... Die wilde alleen maar met zijn zoontje af en toe pingelen en toen ik notabene over nep epiphones begin was hij verbaast dat die ook al gekopieert werden..

http://img260.imageshack.us/img260/4295/kop.jpg

http://img25.imageshack.us/img25/1651/kop2b.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/3337/potmeters.jpg

Daan_B
1 december 2009, 10:32
Ik vind de body een beetje vreemd ogen, en die pots..:makeup:

Schuey
1 december 2009, 10:52
Wat is er mis met de pots? Die horen toch parralel aan elkaar te lopen?

Verdorie alleen de gedachte al dat dit toch een kopie zou kunnen zijn wordt ik al chagrijnig van... En dan te bedenken dat ik er in totaal 5 uur voor onderweg geweest ben gister... Als het geen kopie is breng ik hem gelijk naar een gitaar boer om hem te laten verwennen als goedmakertje though :P

HaroldA
1 december 2009, 11:14
http://img25.imageshack.us/img25/1651/kop2b.jpg

Bij Gibson is het een kenmerk van een nepper als de kop binding halverwege de eerste fret uitkomt. Ik weet alleen niet hoe dat bij Epiphone zit...

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/Lifestyle/Features/story_counterfeit04.jpg

Schuey
1 december 2009, 11:51
Dat is dan wel weer authentiek :???:

De koreaan van Geert
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-49.jpg

Deze gitaar verward mij echt, maar ik vrees grote vrezen als ik heel eerlijk ben... Ik denk dat ik een beetje naar de verkeerde dingen heb gekeken om hem te beoordelen, of nie genoeg dingen. Is er iemand die al een idee heeft?

rudolf
1 december 2009, 11:59
Las je berichtje ook al op tweakers :)

dit is volgens mij gewoon een echte hoor. Lijkt als twee druppels water op de mijne, alleen heb ik de custom plus dus. Dan zou ik ook een neppert hebben. Heb em nog wel bij een officiële epiphone/gibson dealer gehaald.

Schuey
1 december 2009, 12:06
Oeh dat is behoorlijk fijn om te horen! Hoopgevend ;)

Eens zien wat de andere mensen hier nog te zeggen hebben. Ik heb de man van wie ik hem gekocht heb gemaild, en gevraagd waar hij hem vandaan heeft. Nu, als hij hem ook van marktplaats had dan weet ik het zo net nog niet maar als hij hem ook bij een winkel heeft gehaald dan kan ik weer blij zijn met mijn aankoop! Want nu heb ik ontzettend bittere smaak in mijn mond :mad:

Als je de plek van de schroef in de pickguard vergelijkt met jouw custom plus is dat overigens wel een beetje afwijkend.

Gothra
1 december 2009, 12:08
hmhm maar zouden de potmeters niet evenwijdig aan de hals moeten lopen? Volgens mij is dat bij deze niet het geval nl.

Noid
1 december 2009, 12:10
Wat mij opvalt is dat het logo recht zit en de binding om de kop heel dik is en de trc schroeven lijken ook veel groter dan die bij een Koreaan.
Als ik m'n hoofd scheef hou staat het logo dan ook weer schever. Het lijkt dat op gitaarnet (niet geheel ten onrechte overigens ivm de vele neppers) een collectief nepper-paranoia de kop op steekt.

Inderdaad zijn er veel overeenkomsten met de foto op de Epiphone site, zoals de hoek waaronder het logo staat en de grotere trc schroeven in vergelijking met de Koreaan. Ook staan de pot's netjes in lijn en zie ik geen extreem waterhoofd. Tot het tegendeel bewezen is, zou ik er dus vanuit gaan dat het een echte is.

Schuey
1 december 2009, 12:12
Thanks voor de relativerende post, het is serieus kut om nu niet te weten of je wel of niet nog blij met je aankoop te moeten zijn :P

rudolf
1 december 2009, 12:16
ik heb niet zo'n goede foto's maar ik zal ze toch even plaatsen.

http://members.chello.nl/~j.vanderpol1/lp1.jpg
http://members.chello.nl/~j.vanderpol1/lp2.jpg
http://members.chello.nl/~j.vanderpol1/lp3.jpg
http://members.chello.nl/~j.vanderpol1/lp4.jpg

misschien kunnen de mensen hier er iets mee als vergelijkingsmateriaal.
Deze komt van een officiële epiphone dealer.

Heb de gitaar nu niet bij de hand anders had ik wel effe goede foto's gemaakt maar deze had ik nog op mijn laptop staan.

macwilliams
1 december 2009, 12:17
Hij is echt!

Noid
1 december 2009, 12:21
Hij is echt!Dat de gitaar fysiek bestaat is aannemelijk ja, maar jij had toch aanvankelijk twijfel of het wel een echte Epi zou zijn, hoe staat het daar nu mee?

Schuey
1 december 2009, 12:25
vol verwachting klopt mijn hart, verklaar je nader mac :soinnocent:

Jay75
1 december 2009, 12:30
Speelt en klinkt de gitaar fijn?

Schuey
1 december 2009, 12:38
Speelt fijn, klinkt fijn moet alleen mijn settings op mijn pedaal wat aan passen want heb nu nog de settings staan zoals die stonden met mijn strat met singlecoils. Toen ik gister de intonatie checkte was die echt zo goed als hij kon zijn, tot mijn verbazing! Dus daar mankeert het echt niet aan. Het enige wat even dwarsligt ben ik zelf, ik moet meer wennen aan de brug dan ik verwacht had.

Maar het is gewoon het principe, je denkt een Epiphone te kopen, en als dat dan niet zo blijkt zijn is dat zuur. Hoe fijn hij ook speelt.

Is er trouwens iemand in de buurt van Breda die mij kan helpen met fixen van de volumepot van het hals element? Ik kan dat zelf absoluut niet en vind de prijzen die Dijkmans hier in Breda vraagt nogal fors. (zeker omdat ik nu zo goed als blut ben gitaar budget wise)

macwilliams
1 december 2009, 12:46
Dat de gitaar fysiek bestaat is aannemelijk ja, maar jij had toch aanvankelijk twijfel of het wel een echte Epi zou zijn, hoe staat het daar nu mee?

De twijfel ontstond door de nogal dikke binding, echter bij een giaarboer stonden de nieuwe Chinese exemplaren waar dit ook was. Dus is echt maar wrsch typisch voor China.

Punt twee was de afwijkende hoek van het logo, foto was niet duidelijk.
Punt drie was de trc.
Punt vier was de potmeters maar dat lag aan de foto
Punt vijf was de headstock hoek en fretboard verbinding

maar dat lijktnu ook allemaal goed.

Zodra je oog in oog met een fake hebt gestaanweet je wat ik bedoel. Ik vaals ik er een tegenkom eens foto's maken. Ben ik de vorige keer vergeten.

Die van schuey is echt mat alle kenmerken van een Chinees exemplaar.

Beter safe dan sorry toch?

Ibanez666
1 december 2009, 12:51
Ik begin me toch wel af te vragen hoeveel van de tot op heden als nep verklaarde Epi's hier op het forum ten onrechte bestempeld zijn als nep. Ik krijg bijna het idee dat elke epi op marktplaats hier als verdachtt wordt aangemerkt en veroordeeld.

Schuey
1 december 2009, 12:54
Thx MacWilliams voor een duidelijke post, ik denk dat ik er nu wel vanuit kan gaan dat het gelukkig een rasechte Epiphone is :lp: aangezien ik al gezien heb dat jij iets vaker een LP vast hebt gehad ;). En idd better safe then sorry ;)

Een pak van mijn hart :blast: En nu zo snel mogelijk aan die brug wennen en knallen!

Twijfel is een kut emotie godver :P

Ibanez666
1 december 2009, 12:57
Twijfel is een kut emotie godver :P

Als je 16 bent ja, op latere leeftijd is het meer een overweging wat wel en niet te gaan doen. En nadenken voor je iets doet is meestal niet verkeerd. :)

macwilliams
1 december 2009, 13:01
Ik begin me toch wel af te vragen hoeveel van de tot op heden als nep verklaarde Epi's hier op het forum ten onrechte bestempeld zijn als nep. Ik krijg bijna het idee dat elke epi op marktplaats hier als verdachtt wordt aangemerkt en veroordeeld.

Ik zelf doe pas een opmerking wanneer ik de details heb gezien die ik hierboven heb aangegeven.
Daarom vroeg ik ook om duidelijke foto's. Anders is het flauw om direkt nepper te roepen. Er staan ook veel op marktplaats die uit deze serie/fabriek komen. Deze zijn misschien ten onrechte in twijfel getrokken maar dat is best normaal aangezien deze overgang van afwerking nergen te contoleren valt.
Duidelijke afwijkingen zijn de pots. Maar ik ben bang dat dit straks ook niet meer zo zal zijn. En dan blijft de overgang van neck naar headstock, dit zal ook wel gaan veranderen. Tot mijn spijt zal het straks echt niet meer te zien zijn, ik hoop echter dat het nog lang uitblijft.

Wat mij opviel bij een fake is dat de hals contouren voelbaar afwijken.

Ibanez666
1 december 2009, 13:03
Ik zelf doe pas een opmerking wanneer ik de details heb gezien die ik hierboven heb aangegeven.
Daarom vroeg ik ook om duidelijke foto's. Anders is het flauw om direkt nepper te roepen. Er staan ook veel op marktplaats die uit deze serie/fabriek komen. Deze zijn misschien ten onrechte in twijfel getrokken maar dat is best normaal aangezien deze overgang van afwerking nergen te contoleren valt.
Duidelijke afwijkingen zijn de pots. Maar ik ben bang dat dit straks ook niet meer zo zal zijn. En dan blijft de overgang van neck naar headstock, dit zal ook wel gaan veranderen. Tot mijn spijt zal het straks echt niet meer te zien zijn, ik hoop echter dat het nog lang uitblijft.

Wat mij opviel bij een fake is dat de hals contouren voelbaar afwijken.

Ik had meer het idee dat de stellige uitspraken van diverse leden hier wat afgevlakt werden om de aankoop van de TS niet meteen de grond in te boren. Ik bedoel als er een link op marktplaats gepost wordt (met onduidelijke fotos) heeft iedereen toch direct een oordeel.

macwilliams
1 december 2009, 13:04
Thx MacWilliams voor een duidelijke post, ik denk dat ik er nu wel vanuit kan gaan dat het gelukkig een rasechte Epiphone is :lp: aangezien ik al gezien heb dat jij iets vaker een LP vast hebt gehad ;). En idd better safe then sorry ;)

Een pak van mijn hart :blast: En nu zo snel mogelijk aan die brug wennen en knallen!

Twijfel is een kut emotie godver :P

Ik heb er meer dan vijtig in m'n handen gehad en een stuk of acht in bezit gehad. Ik heb er nu nog twee.

Inmiddels ook een stuk of vijf nepperds vastgehad.

Jay75
1 december 2009, 13:09
Het is maar stressvol he, een nieuwe gitaar kopen ;)

En nou SPEULUH KUT!

Schuey
1 december 2009, 13:22
Als je 16 bent ja, op latere leeftijd is het meer een overweging wat wel en niet te gaan doen. En nadenken voor je iets doet is meestal niet verkeerd. :)

Dat heeft geen fluit met leeftijd te maken, maar het gaat er gewoon om hoe ik het in dit topic ervaren heb :P Je bent harstikke blij met het ding wat je gekocht hebt, oh oh het zal toch geen nepper zijn, twijfel, jeuj echt. Dat tussenstation is gewoon kut ;) En ja ik had zelf ook gekeken en had er zelf geen rede meer voor om te twijfelen aan de echtheid van deze. Alleen de reacties hier deden me toch twijfelen, temeer omdat dit de eerste LP is die ik bezit!


Ik begin me toch wel af te vragen hoeveel van de tot op heden als nep verklaarde Epi's hier op het forum ten onrechte bestempeld zijn als nep. Ik krijg bijna het idee dat elke epi op marktplaats hier als verdachtt wordt aangemerkt en veroordeeld.

Eigelijk ben ik daar ook wel eens nieuwsgierig naar, maar denk wel dat het overgrote deel terecht als neppert wordt aangwezen.


Ik had meer het idee dat de stellige uitspraken van diverse leden hier wat afgevlakt werden om de aankoop van de TS niet meteen de grond in te boren. Ik bedoel als er een link op marktplaats gepost wordt (met onduidelijke fotos) heeft iedereen toch direct een oordeel.
Ja dat is even lastig, gelukkig waren er ook wat relativerende posts :)

Het is zeker spannend een nieuwe gitaar, duurt nu wel weer even voordat ik een nieuwe ga kopen :seriousf:

Ibanez666
1 december 2009, 13:26
Dat heeft geen fluit met leeftijd te maken, maar het gaat er gewoon om ik het in dit topic ervaren heb :P Je bent harstikke blij met het ding wat je gekocht hebt, oh oh het zal toch geen nepper zijn, twijfel, jeuj echt. Dat tussenstation is gewoon kut ;) En ja ik had zelf ook gekeken en had er zelf geen rede meer voor om te twijfelen aan de echtheid van deze. Alleen de reacties hier deden me toch twijfelen, temeer omdat dit de eerste LP is die ik bezit!.


Ik snap het hoor, het waren ook meer goed bedoelde algemene uitspraken. Ik zou zelf precies hetzelfde hebben als jij. Misschien zou ik eerst alleen de fotos posten en de uitspraken afwachten en daarna om geen gezichtsverlies te lijden in het geval van nep niet zeggen dat hij van mij is ;)

Schuey
1 december 2009, 13:42
Haha, waarschijnlijk zouden de meesten dat doen ;) Maar gezichtsverlies of niet boeit me niet, ik heb toch geen reputatie hoog te houden hier :seriousf:

Ik ben iig heel goed geholpen, bedankt allemaal :)

Mr Orange
1 december 2009, 13:42
mooie gitaar hoor
wat kost ie nieuw ?:lp:

HaroldA
1 december 2009, 13:49
Ik krijg bijna het idee dat elke epi op marktplaats hier als verdachtt wordt aangemerkt en veroordeeld.

Het lijkt er ook steeds meer op dat nieuwe Epi's dezelfde kwaliteiten als de nepperts meekrijgen, misschien dat de nep-fabrikant nu wel een Epi deal heeft gescoord? Of misschien zelfs als onderaannemer? :???:

Ik vind ze in de loop der jaren in ieder geval visueel wel erg op achteruit gegaan, te beginnen met de potmeter plaatsing en de lelijke dikke binding.

Maar ja: een gitaar is niet bedoeld om naar te kijken, je moet er op spelen en naar luisteren! :ok:

Schuey
1 december 2009, 13:52
mooie gitaar hoor
wat kost ie nieuw ?:lp:

Thx, nieuw is hij fors aan de prijs voor 550 euro ongeveer.

lindstrom
1 december 2009, 13:58
leuk ding, maar voor 550 zou ik wel mooi doorgespaard hebben voor een gibson les paul studio

Schuey
1 december 2009, 14:05
Dat zou ik ook doen idd, gelukkig heb ik hem daar ook bij lange na niet voor gekocht ;) Maar idd ik heb al hele mooie studio's gezien voor 700/800 euro ongeveer.

DeadHerring
1 december 2009, 14:06
ik heb een Chinese Epi LP Standard, maar ik moet zeggen, die is ook geen Gibson, en heeft ook geen headstock bindings, maar is wel geometrisch correct hoor. Je moet er misschien gewoon wat geluk mee hebben? En zeker zelf checken en testen etc... Maar zolang 'ie goed speelt, is er eigenlijk toch niks aan de hand.

lindstrom
1 december 2009, 14:09
testen ook altijd ZONDER versterker.. dan kun je de werkelijke klank van de gitaar pas horen.

Ibanez666
1 december 2009, 14:10
Het lijkt er ook steeds meer op dat nieuwe Epi's dezelfde kwaliteiten als de nepperts meekrijgen, misschien dat de nep-fabrikant nu wel een Epi deal heeft gescoord? Of misschien zelfs als onderaannemer? :???:

Ik vind ze in de loop der jaren in ieder geval visueel wel erg op achteruit gegaan, te beginnen met de potmeter plaatsing en de lelijke dikke binding.

Maar ja: een gitaar is niet bedoeld om naar te kijken, je moet er op spelen en naar luisteren! :ok:

Volgens mij krijgen ze order van Gibson om er bijvoorbeeld 10.000 te maken en maken ze er vervolgens gewoon 20.000 en de helft verkopen ze dan via eigen kanalen.

flitslicht
1 december 2009, 14:12
Maar zolang 'ie goed speelt, is er eigenlijk toch niks aan de hand.

Als je qua geluid, speelbaarheid, houdbaarheid en uiterlijk geen verschil merkt gaat het er alleen nog om wie er aan de naam 'Epiphone' verdiend heeft, Gibson Inc. of een vage handelaar. Verder maakt het dan niet uit.

Ibanez666
1 december 2009, 14:28
Als je qua geluid, speelbaarheid, houdbaarheid en uiterlijk geen verschil merkt gaat het er alleen nog om wie er aan de naam 'Epiphone' verdiend heeft, Gibson Inc. of een vage handelaar. Verder maakt het dan niet uit.

Behalve als je hem door wilt verkopen via marktplaats ;)

Mr Orange
1 december 2009, 14:38
ik vind het eigenlijk wel een mooi afgewerkte gitaar op de foto's te zien.misschien geen ekte gibson maar toch helemaal niet verkeerd. en als ie ook nog lekker speelt en klinkt :lp:

en als je dan ook nog eens bedenkt dat de helft van dit forum een echte en een nepgibson nog niet eens uit elkaar kan houden of zijn gibson in stukken zaagt of in de brand steekt. waar hebben we het dan nog over :lovelove:

Schuey
1 december 2009, 14:41
Daarom heb ik ook voor Epiphone gekozen, dat komt voor mij als Gibson maagd het dichtste in de buurt heb ik het idee :P Die gibson komt er ooit nog wel, later, als ik groot ben...

DeadHerring
1 december 2009, 15:05
Een Epiphone is in de verste verte geen Gibson hoor, hij lijkt er alleen esthetisch op. Qua speelbaarheid en sound verschillen ze dag en nacht hoor. Zeker de nek is heel anders.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de Epi geen goeie gitaar is in z'n eigen recht. Ik heb zelfs het gevoel dat mijn Epi een hele goeie leadgitaar is, omdat 'ie zo bright en smooth is. Voor Rhythm vind ik 'm dan weer een stuk minder.

Misschien ligt het aan persoonlijke ervaring, maar ik vind zo'n Epi LP dichter bij een Telecaster dan een Les Paul aanleunen.

Schuey
1 december 2009, 15:08
Ah kijk, nouja daarom zei ik al voor mij, omdat ik nog nooit een Gibson met mijn vettige vingers heb aangeraakt laat staan bespeeld ;)

lindstrom
1 december 2009, 15:08
en als je bedenkt dat de helft van dit forum een echte en een nepgibson nog niet eens uit elkaar kan houden of zijn gibson in stukken zaagt of in de brand steekt. waar hebben we het dan nog over

het zou zo'n mooie onderschrift zijn!

geert1976
1 december 2009, 15:29
De Epi van TS is echt.

Wat ik al vaker predikte en waar ik bij blijf, is dat de Koreaanse exemplaren beter zijn dan de huidige chineese.

Deadherring vergelijkt hem met een Tele?, ik weet niet wat voor een Epi Deadherring heeft, maar mijn Koreaanse Epi heeft toch echt een volle humbucker sound en het halsje lijkt toch erg veel op mijn hals van mijn Gibson.

Deze discussie laat wel zien dat de huidige chineese exemplaren te wensen overlaten en eigenlijk de vervalsingen in de hand werken.

Overigens kon ik de echtheid zien aan de inlay in het fretboard welke op de foto van TS parelmoere reflectie geven en de vorm van de headstock klopt ook.

Les Strat
1 december 2009, 15:46
het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.

vr.gr

DeadHerring
1 december 2009, 15:50
Die vergelijking bedoel ik niet dat ie echt zo klinkt, maar dat ie brighter klinkt dan een Gibson LP, niet zo donker en resonant, qua klankkleur is 'ie helemaal verschillend. De nek is ook wel dunner, maar ik heb 'n 50's neck.. fingerboard is ook minder breed op de Epi, waardoor 'ie niet even expressief uit de hoek komt. De originele hb's waren niet slecht, maar wel redelijk bright, wat nu wat verbeterd is met 59's in te steken.

Ik zei niet dat 'ie als 'n Tele klinkt, maar ik vind 'm toch qua klankkleur meer in die regionen dan een LP.

Ibanez666
1 december 2009, 15:51
het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.

vr.gr

owjee, here we go..

Les Strat
1 december 2009, 15:51
hoewel het idd wel een moeilijke is...

Bram+
1 december 2009, 15:53
het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.

vr.gr
Volgens mij heb je gewoon een te goed beeld van de QC en bouwmarges van de huidige Epiphones.

HaroldA
1 december 2009, 15:54
@TS: probeer 'm eens te vergelijken met een echte in een winkel/bij een bekende/oid...

Wij komen er hier niet uit en het lijkt me fijn voor jouw gemoedsrust dat er 100% duidelijkheid over bestaat...

Ibanez666
1 december 2009, 15:57
Je zou toch verwachten dat naast uiterlijke kenmerken via de bespeelbaarheid en sound ook te bepalen zou zijn of hij echt is?

HaroldA
1 december 2009, 15:59
Je zou toch verwachten dat naast uiterlijke kenmerken via de bespeelbaarheid en sound ook te bepalen zou zijn of hij echt is?

Dat kan je alleen als je 'm kunt vergelijken met het origineel...

Ibanez666
1 december 2009, 16:02
Dat kan je alleen als je 'm kunt vergelijken met het origineel...

Zkers ik ga er alleen vanuit dat iedereen wel eens een echte epi in de handen hebt gehad. En als je er een naast moet houden om de verschillen te merken..ik bedoel als je ooit een Stagg bespeeld hebt, hoef je die er toch niet weer bij te halen als je een jaar later een echte Fender probeert en wilt vergelijken?

Bram+
1 december 2009, 16:02
Je zou toch verwachten dat naast uiterlijke kenmerken via de bespeelbaarheid en sound ook te bepalen zou zijn of hij echt is?
Dat vraag ik me af. Het is niet onvoorstelbaar dat de fabrieken die die kopieën bouwt dezelfde fabrieken zijn die door 'Gibson' worden ingehuurd om Epiphoontjes uit te poepen, waarbij de verschillen tussen een Ephiphone en een 'Nepiphone' wel heel klein worden.
Het lijkt me nogal naïef om te denken dat Gibson alleen de beste fabrieken uitkiest die hun 'Epiphonemodellen' mogen bouwen.

Ibanez666
1 december 2009, 16:05
Dat vraag ik me af. Het is niet onvoorstelbaar dat de fabrieken die die kopieën bouwt dezelfde fabrieken zijn die door 'Gibson' worden ingehuurd om Epiphoontjes uit te poepen, waarbij de verschillen tussen een Ephiphone en een 'Nepiphone' wel heel klein worden.
Het lijkt me nogal naïef om te denken dat Gibson alleen de beste fabrieken uitkiest die hun 'Epiphonemodellen' mogen bouwen.

Dat wilde ik met mijn vraag ook zeggen, ik denk namelijk dat de hedendaagse kopieeen van Epiphone nauwelijks onderdoen voor echte.

DeadHerring
1 december 2009, 16:06
Probleem is, als een gitaar van het model Epiphone LP met een Epi serial number uit een Epiphone fabriek komt, is er dan iets fake aan?

Ik moet wel toegeven, ik heb ook m'n twijfels hoor. Vooral die pots vind ik raar gespaced, en de contour van de body doet me ook een beetje raar aan. Daar is wel, jammer genoeg, geen close-up of andere foto van, dus misschien is het allemaal gewoon gezichtsbedrog.

macwilliams
1 december 2009, 16:32
Een serie nummer is zo nagemaakt, er zijn nummers die zo vaak gebruikt zijn dat wanneer je ze bij Google invoert dat je zeker wat zult vinden.
Het is trouwens goed mogelijk dat er fabrieken zijn die eerst nepperds maakten nu onder licensie "echten" mogen produceren. Ik kan dit op geen enkele manier hard maken maar wanneer je naar de gitaren kijkt die beginnen met EE gevolgd door het nummer dan zijn de overeenkomsten zo sterk dat dit zomaar zou kunnen. Nogmaals ik vermoed het en heb het nergens kunnen staven.
Het maakt ook niet uit verder wie ze maakt of waar ze vandaan komen. Veel belangrijker is dat de specificaties kloppen en dat de halscontour overeenkomt met het "origineel" !

Zelf heb ik een gehad uit de Sain fabriek, Korean made. Na een bepaald jaartal is er ook een Sain fabriek in China gekomen. Deze serienr's worden vooraf gegaan door de letter i.

Ik ga nog eens grondiger en nauwkeuriger kijken naar ondelinge verschillen.

Noid
1 december 2009, 16:44
....veel overeenkomsten met de foto op de Epiphone site, zoals de hoek waaronder het logo staat en de grotere trc schroeven in vergelijking met de Koreaan. Ook staan de pot's netjes in lijn en zie ik geen extreem waterhoofd. Tot het tegendeel bewezen is, zou ik er dus vanuit gaan dat het een echte is.


De twijfel ontstond door de nogal dikke binding, echter bij een giaarboer stonden de nieuwe Chinese exemplaren waar dit ook was. Dus is echt maar wrsch typisch voor China.
... Die van schuey is echt mat alle kenmerken van een Chinees exemplaar.


Ik begin me toch wel af te vragen hoeveel van de tot op heden als nep verklaarde Epi's hier op het forum ten onrechte bestempeld zijn als nep. Ik krijg bijna het idee dat elke epi op marktplaats hier als verdachtt wordt aangemerkt en veroordeeld.


het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.vr.gr


@TS: probeer 'm eens te vergelijken met een echte in een winkel/bij een bekende/oid...

Wij komen er hier niet uit en het lijkt me fijn voor jouw gemoedsrust dat er 100% duidelijkheid over bestaat...

@HaroldA en LesStrat, zitten jullie nou een beetje te fucken met TS? Zo ja, waarom?

HaroldA
1 december 2009, 16:46
@HaroldA en LesStrat, zitten jullie nou een beetje te fucken met TS? Zo ja, waarom?

Waarom vind je dat ik aan het f*cken ben??? :???:

Ik weet niet zeker of het een origineel is en de TS wil het wel graag zeker weten. Op basis van de foto's komen wij er met z'n allen niet uit dus lijkt het mij het beste als de TS de gitaar 1 op 1 met een echte echte vergelijkt...

FruscianteFan
1 december 2009, 16:58
Zkers ik ga er alleen vanuit dat iedereen wel eens een echte epi in de handen hebt gehad. En als je er een naast moet houden om de verschillen te merken..ik bedoel als je ooit een Stagg bespeeld hebt, hoef je die er toch niet weer bij te halen als je een jaar later een echte Fender probeert en wilt vergelijken?
Dat vind ik nogal wat. Nu heb ik zelf een Epi Les Paul en ik heb nog een andere in mijn handen gehad, maar ik kan het me prima voorstellen dat de meeste (minder ervaren) gitaristen niet per se ooit op een Epi hebben gespeeld.


@ TS: als je nog niet zo lang speelt is het misschien moeilijker om vast te stellen, maar ik zou écht uitgaan van of de gitaar goed is of niet, en niet van of het een echte of neppe Epiphone is. Niet in de laatste plaats omdat Epiphone Les Pauls ook geen echte Gibsons zijn, maar vooral omdat een kopie ook goed zou kunnen zijn. Dat moet je zelf beoordelen!

nickofzo
1 december 2009, 17:02
Daarom heb ik ook voor Epiphone gekozen, dat komt voor mij als Gibson maagd het dichtste in de buurt heb ik het idee :P Die gibson komt er ooit nog wel, later, als ik groot ben...

ik geef je een jaar..

Noid
1 december 2009, 17:04
Waarom vind je dat ik aan het f*cken ben??? :???:

Ik weet niet zeker of het een origineel is en de TS wil het wel graag zeker weten. Op basis van de foto's komen wij er met z'n allen niet uit dus lijkt het mij het beste als de TS de gitaar 1 op 1 met een echte echte vergelijkt...
(even ter toelichting mijn interpretatie van fucken: iemand voor de gek houden, iemand dollen). Maar aangezien je het serieus lijkt te menen mijn serieuze reactie:
Omdat verificatie op echtheid mijns inziens alleen nodig is als hier gerede twijfel over bestaat. Dit ding lijkt in de verste verte niet op de neppers (qua waterhoofd etc). TS twijfelt niet aan het ding, maar enkele forumleden lijken hem telkens aan het twijfelen te willen brengen, zonder dat daar gerede aanleiding toe is.

macwilliams
1 december 2009, 17:05
De gitaar van schuey is echt, ik heb twee dezelfde gitaren gezien metexact de zelfde "afwijkingen". De eerste die ik zag was tijdens de high gain meeting in boekel. Dat was dus bij guitarking te boekel. Ik heb het er met een van onze forumleden voor gestaan en er een kort gesprek over gehad. Vandaar dat dit mij bijgebleven is.
Nummer twee staat bij Souman muziek handel in wezep met weer dezelfde "afwijkingen"

Of de handelaren maken zich schuldig aan deze foute handel of dit zijn gewoon de specifieke afwijkingen die typerend zijn voor customs uit China.
Vooralsnog twijfel ik niet aan guitarking of souman totdat het tegendeel bewezen is.
Zelfs de potmeter uitlijning die iets afwijkt was het zelfde, maar deze was niet zo zoals die bekend zijn van muso gitaren.

Ik begrijp best dat leden twijfels hebben bij deze gitaren ik zou dit zelf ook gehad hebben wanneer ik er niet zelf voor gestaan zou hebben en bespeeld had.

Maak elkaar nou niet bij voorbaat als relschopper uit maar relatveer elkaars post met de nodige inzicht. Daar zijn we allemaal bij gebaat.

flitslicht
1 december 2009, 17:14
Je zou denken dat de importeur uitsluitsel kan geven of een bepaalde gitaar echt is of namaak?

flitslicht
1 december 2009, 17:16
Behalve als je hem door wilt verkopen via marktplaats ;)

Ja, dan moet je wachten tot macwilliams op vakantie is :-)

geert1976
1 december 2009, 17:17
Een serie nummer is zo nagemaakt, er zijn nummers die zo vaak gebruikt zijn dat wanneer je ze bij Google invoert dat je zeker wat zult vinden.
Het is trouwens goed mogelijk dat er fabrieken zijn die eerst nepperds maakten nu onder licensie "echten" mogen produceren. Ik kan dit op geen enkele manier hard maken maar wanneer je naar de gitaren kijkt die beginnen met EE gevolgd door het nummer dan zijn de overeenkomsten zo sterk dat dit zomaar zou kunnen. Nogmaals ik vermoed het en heb het nergens kunnen staven.
Het maakt ook niet uit verder wie ze maakt of waar ze vandaan komen. Veel belangrijker is dat de specificaties kloppen en dat de halscontour overeenkomt met het "origineel" !

Zelf heb ik een gehad uit de Sain fabriek, Korean made. Na een bepaald jaartal is er ook een Sain fabriek in China gekomen. Deze serienr's worden vooraf gegaan door de letter i.

Ik ga nog eens grondiger en nauwkeuriger kijken naar ondelinge verschillen.

Mac, de letter I staat voor Sain Korea:ok:

Van Unsung zijn er bijvoorbeeld een Koreaanse en een Chineese.

De Unsung Korea exemplaren beginnen met de letter U en de chineese Unsung exemplaren beginnen met UU

rudolf
1 december 2009, 17:26
Interessante discussie aangezien ik zelf dus ook een epi les paul heb, blijf dit zeker even volgen. Mijne komt ook bij Guitar King in Boekel vandaan, deze zaak is een paar posts hierboven genoemd. Kan er toch wel vanuit gaan dat zij gewoon de echt verkopen of niet? Aangezien zij zich officiele Epiphone/Gibson dealer noemen.

geert1976
1 december 2009, 17:29
Interessante discussie aangezien ik zelf dus ook een epi les paul heb, blijf dit zeker even volgen. Mijne komt ook bij Guitar King in Boekel vandaan, deze zaak is een paar posts hierboven genoemd. Kan er toch wel vanuit gaan dat zij gewoon de echt verkopen of niet? Aangezien zij zich officiele Epiphone/Gibson dealer noemen.

maak een goede foto's van de headstock (voorkant, zijkant en achterkant) en een goede shot van de body, waarbij de lens recht op de body gericht staat.

Plaats ze vervolgens hier:ok:

Schuey
1 december 2009, 17:31
Er worden zeer interessante posts geplaatst, waarvoor dank!

Cool MacWilliams dat je precies dezelfde tegengekomen bent, denk dat je weleens dicht in de buurt van de waarheid zou kunnen met het fabriek verhaal. Voeg daarbij toe dat er ook weleens een maandagmorgen modelletje zou kunnen zijn waar ze gewoon maar de quality control sticker op hebben geplakt en het klinkt nog aannemelijk ook.

Ik zal vanavond van de verkoper wel horen waar die hem vandaan had, ben benieuwd :)

Net even netjes afgesteld, plug hem weer eens in ;)

Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat de verschillen tussen een goede kopie en een orgineel steeds kleiner worden...

rudolf
1 december 2009, 17:49
maak een goede foto's van de headstock (voorkant, zijkant en achterkant) en een goede shot van de body, waarbij de lens recht op de body gericht staat.

Plaats ze vervolgens hier:ok:

mja weet je wat het is... hij is dus na iets minder dan twee maanden al kapot en heb hem zaterdag terug naar de winkel gebracht. Als je dan een paar dagen later zo'n topic leest over neppe epi's dan begin ik mezelf toch al een klein beetje zorgen te maken. Als dan de naam van de winkel waar ik 'm gekocht heb dan ook nog eens in het topic voorkomt... (ook al wordt het niet vermeld als zijnde een verdachte winkel, maar toch..)

naja zal in ieder geval eens duidelijke foto's maken als ik 'm terug heb.

BamBuFan1
1 december 2009, 17:52
Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat de verschillen tussen een goede kopie en een orgineel steeds kleiner worden...

Zoals al gesteld werd: wie zegt dat er nog verschil is? Het is ongeveer dezelfde situatie als in Japan aan het begin van de jaren 70.

In China staan een groot aantal fabrieken dag in dag uit gitaren uit te p**pen. Epiphone zal steeds op zoek zijn naar de fabriek die voor de laagste prijs gitaren wil bouwen die aan hun (naar mijn idee inmiddels te ruime) kwaliteitscriteria voldoen. De ene keer zal fabriek A de order voor 10.000 LP Customs binnenslepen, de andere keer fabriek B.

In China is er echter niemand die optreedt als fabriek A na het beëindigen van het contract gewoon Epiphones blijft maken en ze zelf op de markt dumpt (een kopie van de freesmallen en stickers is zo gemaakt)... Deze Nepiphones zullen dus identiek zijn aan de kort daarvoor gebouwde Epiphones.

Enige oplossing? Epiphone zoekt een ander lagelonenland waar copyrightregels wel worden nageleefd... Maar ja, dan zou de prijs van hun gitaren flink omhoog moeten...

flitslicht
1 december 2009, 17:58
Zoals al gesteld werd: wie zegt dat er nog verschil is? Het is ongeveer dezelfde situatie als in Japan aan het begin van de jaren 70.

In China staan een groot aantal fabrieken dag in dag uit gitaren uit te p**pen. Epiphone zal steeds op zoek zijn naar de fabriek die voor de laagste prijs gitaren wil bouwen die aan hun (naar mijn idee inmiddels te ruime) kwaliteitscriteria voldoen. De ene keer zal fabriek A de order voor 10.000 LP Customs binnenslepen, de andere keer fabriek B.

In China is er echter niemand die optreedt als fabriek A na het beëindigen van het contract gewoon Epiphones blijft maken en ze zelf op de markt dumpt (een kopie van de freesmallen en stickers is zo gemaakt)... Deze Nepiphones zullen dus identiek zijn aan de kort daarvoor gebouwde Epiphones.

Enige oplossing? Epiphone zoekt een ander lagelonenland waar copyrightregels wel worden nageleefd... Maar ja, dan zou de prijs van hun gitaren flink omhoog moeten...

Helemaal mee eens. En wat is dan nog het voordeel van en 'echte' Epiphone hebben? Antwoord: Je eigen emotie.

DeadHerring
1 december 2009, 18:18
mja weet je wat het is... hij is dus na iets minder dan twee maanden al kapot en heb hem zaterdag terug naar de winkel gebracht. Als je dan een paar dagen later zo'n topic leest over neppe epi's dan begin ik mezelf toch al een klein beetje zorgen te maken. Als dan de naam van de winkel waar ik 'm gekocht heb dan ook nog eens in het topic voorkomt... (ook al wordt het niet vermeld als zijnde een verdachte winkel, maar toch..)

naja zal in ieder geval eens duidelijke foto's maken als ik 'm terug heb.

Nja, daar moet je niet ongerust over doen, als het aan de pups lag tenminste. Epiphones hebben wel goeie stock pickups, maar erg betrouwbaar zijn ze niet, mijn rhythm pup was na een paar weken al de mist in, gewoon setje SD '59s erin en hup.

geert1976
1 december 2009, 18:57
Helemaal mee eens. En wat is dan nog het voordeel van en 'echte' Epiphone hebben? Antwoord: Je eigen emotie.

nee niets daarvan, als jij de prijs voor een Epi betaald, hoor je er ook eentje te krijgen, ik heb jou andere tele topic gelezen en begin dat gelul nu niet hier.

Mijn advies: ga als je een deugdelijke Epi wilt, gewoon op zoek naar een oudere Koreaan.

macwilliams
1 december 2009, 19:11
Mac, de letter I staat voor Sain Korea:ok:

Van Unsung zijn er bijvoorbeeld een Koreaanse en een Chineese.

De Unsung Korea exemplaren beginnen met de letter U en de chineese Unsung exemplaren beginnen met UU

De letter I staat idd voor de Sain. Tot 2001 (dacht ik) uitsluitend Korea daarna ook uit China.

De UU heb ik niet zo vaak gezien, behalve eens op een custom zack wilde. Weet ik niet zeker meer.


Die van jou is 100% korean Geert no doubt there:)

macwilliams
1 december 2009, 19:33
Ja, dan moet je wachten tot macwilliams op vakantie is :-)

Ik moest hier hard om lachen maar ben te dom om door te hebben waarom.
:seriousf:

Schuey
1 december 2009, 19:39
Ik voel me echt een n00bje...

Ik dacht heel de tijd dat 'Rhytm' het brug element was... Blijkt dat dus je hals element is, ik maar raar vinden waarom mijn akkoorden zo wollig klonken...

Zijn die standaard snaren die erop zitten trouwens vaak zo kut dat ze niet te stemmen zijn? Want ik blijf draaien aan die mooie grover tuners maar in tune blijven doet ie niet :P

De gitaar komt overigens gewoon uit een winkel in Duitsland, yey.

nickofzo
1 december 2009, 19:45
vaak zijn die kut ja.. nieuwe snaren opleggen .. mocht t blijven.. misschien even grafiet in topkam smeren..
heeft hier goed geholpen..

Schuey
1 december 2009, 19:46
Dat zal ik morgen wel proberen dan :)

Het was de bedoeling om even het ding op te pakken voor het eten...

Moet nu nog steeds eten :lp:

Wat een fijn ding :rockon:

nickofzo
1 december 2009, 19:50
ga maar eten ja;) en rock on!

flitslicht
1 december 2009, 20:05
nee niets daarvan, als jij de prijs voor een Epi betaald, hoor je er ook eentje te krijgen, ik heb jou andere tele topic gelezen en begin dat gelul nu niet hier.


Interessant. Ik reageerde op iemand die zei dat de fabriek die die Epiphones maakte gewoon doorging nadat het contract met Gibson was afgelopen. Je hebt dan dus dezelfde gitaar, alleen uit een periode dat de fabriek geen contract heeft met Gibson. En jij denkt dat die gitaar dan opeens minder speelt en minder goed klinkt?

Ik dacht dat die opmerking in je sig over de 'Gibson Inlichtingen Dienst' een geintje was, maar je gelooft er echt in of zo? Dit begrijp ik dus echt niet.

flitslicht
1 december 2009, 20:06
Ik moest hier hard om lachen maar ben te dom om door te hebben waarom.
:seriousf:

Ik bedoel dat je dan minder kans hebt 'tegen de lamp te lopen' met je Neppiphone.

Midwolda
1 december 2009, 20:12
Ik dacht heel de tijd dat 'Rhytm' het brug element was... Blijkt dat dus je hals element is, ik maar raar vinden waarom mijn akkoorden zo wollig klonken...

Heb ik ook nooit begrepen, Rhytm en Treble, het ene is een speelwijze en het andere een toonaanduiding...
Op m'n Morris LP uit 1972 zit een ring met "Mic1" en "Mic2", da's al een stuk duidelijker :seriousf:

macwilliams
1 december 2009, 20:37
Ik bedoel dat je dan minder kans hebt 'tegen de lamp te lopen' met je Neppiphone.

Ghehehe, ik zit op het moment niet zoveel op MP dus als je nog een vooraadje neppiephoneys af wilt zul je je slag moeten slaan. Zorg ervoor dat je Geert 1976 weglokt met een echte Gibson die op de bodem van de oceaan heeft gelegen voor €50,- met een adres in oost Duitsland. En sla de glasvezel kabel doormidden zodat midwolda geen internet meer heeft.

Ofzo :p

YannickH
1 december 2009, 20:44
mooi!zo wil ik er ook 1 en dan 2 emg's erin:d

nickofzo
1 december 2009, 20:59
Ghehehe, ik zit op het moment niet zoveel op MP dus als je nog een vooraadje neppiephoneys af wilt zul je je slag moeten slaan. Zorg ervoor dat je Geert 1976 weglokt met een echte Gibson die op de bodem van de oceaan heeft gelegen voor €50,- met een adres in oost Duitsland. En sla de glasvezel kabel doormidden zodat midwolda geen internet meer heeft.

Ofzo :p

:loveserenade:

geert1976
1 december 2009, 21:04
Interessant. Ik reageerde op iemand die zei dat de fabriek die die Epiphones maakte gewoon doorging nadat het contract met Gibson was afgelopen. Je hebt dan dus dezelfde gitaar, alleen uit een periode dat de fabriek geen contract heeft met Gibson. En jij denkt dat die gitaar dan opeens minder speelt en minder goed klinkt?

Ik dacht dat die opmerking in je sig over de 'Gibson Inlichtingen Dienst' een geintje was, maar je gelooft er echt in of zo? Dit begrijp ik dus echt niet.

Jij moet lezen, het is niet gezegd dat die gitaren minder zijn of meer zijn, ze worden aangeboden voor het zelfde geld, er wordt dik aan die nep rotzooi verdiend.

Bij een nepper heb je geen garantie niets, terwijl je dit bij een nieuwe uit de shop wel krijgt, daar betaal je ook voor of je het leuk vind of niet.

En Gibsons zijn een compleet ander verhaal, dus geen gelul zoals in je tele topic, ik denk dat je daar ook wel genoeg de les bent gelezen.

EDIT: Al zouden de neppers uit dezelfde fabriek komen, wie zegt dat ze volgens de zelfde specificaties/kwaliteitsniveau gebouwd worden als de Epiphones, dat weet je dus niet, misschien flikkeren ze wel hun oude troep erin.

Jasper.
1 december 2009, 21:17
Waar kun je eigenlijk die nep gibsons en epiphones krijgen? Als die nou net zo goed zijn maar een stuk goedkoper dan de echte, Wie weet, misschien in de toekomst (weet nog wel een leuk projectje)

Schuey
1 december 2009, 22:07
Nog een vraagje, hoe kun je intoneren als je niet bij die schroeven kunt :???: Dat is toch niet te doen tenzij je de snaren eraf haalt, maar dan kan je weer niet fatsoenlijk intoneren..

Met beleid naai je een ezel, al gelukt :P

snaarplukker
1 december 2009, 22:12
Waar kun je eigenlijk die nep gibsons en epiphones krijgen? Als die nou net zo goed zijn maar een stuk goedkoper dan de echte, Wie weet, misschien in de toekomst (weet nog wel een leuk projectje)

Ohh...ehh...hierzo (http://www.tradetang.com/wholesale+epiphone_c2205.html).;)

HaroldA
1 december 2009, 22:56
Waar kun je eigenlijk die nep gibsons en epiphones krijgen? Als die nou net zo goed zijn maar een stuk goedkoper dan de echte, Wie weet, misschien in de toekomst (weet nog wel een leuk projectje)


Ohh...ehh...hierzo (http://www.disney.com?wholesale+epiphone_c2205.html).;)

He, doe eens niet!!! :stop:

Er is al genoeg van die illegale rotzooi in Nederland dus aanzetten tot crimineel gedrag is niet echt nodig...

snaarplukker
1 december 2009, 22:57
Wat info:

Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
February 2008
Production Number: 03236


Sorry, ik wilde je niet in twijfel brengen met het feit dat je vermoedelijk een nepepi hebt gekocht.
Maar in een oogopslag zag ik de verschillen met een echte epi zoals ze op de episite staan.

Hier (http://www.tradetang.com/for-sale/Epiphone-Les-Paul-black-Custom-with-belt-free-shipping-/115971-1546326.html) heb je bijvoorbeeld een nepepi die misschien op dezelfde lopende band heeft gelegen als die van jou als ik het serienummer mag geloven.

EE080103230:
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
January 2008
Production Number: 03230

Het zou kunnen zijn dat je een legale epi hebt en dat die andere bestemd is voor de Aziatische markt, omdat het inkomen in die landen ook stukken lager is en die muzikanten daar ook op bekende merken willen spelen die ze kunnen betalen.

BamBuFan1
1 december 2009, 22:59
Mijn advies: ga als je een deugdelijke Epi wilt, gewoon op zoek naar een oudere Koreaan.

Of een Japanse Fujigen Epi...

Jasper.
1 december 2009, 23:00
He, doe eens niet!!! :stop:

Er is al genoeg van die illegale rotzooi in Nederland dus aanzetten tot crimineel gedrag is niet echt nodig...

Nou, nu vind ik eigenlijk dat je je wel een beetje aanstelt... Ik zou hem ten eerste echt niet meer als echte epiphone/gibson verkopen. En waarom ben ik dan eigenlijk crimineel bezig?

snaarplukker
1 december 2009, 23:06
Nou, nu vind ik eigenlijk dat je je wel een beetje aanstelt... Ik zou hem ten eerste echt niet meer als echte epiphone/gibson verkopen. En waarom ben ik dan eigenlijk crimineel bezig?
Je mag er toch een kopen om het met een echte te vergelijken?;)

macwilliams
1 december 2009, 23:27
Sorry, ik wilde je niet in twijfel brengen met het feit dat je vermoedelijk een nepepi hebt gekocht.
Maar in een oogopslag zag ik de verschillen met een echte epi zoals ze op de episite staan.

Hier (http://www.tradetang.com/for-sale/Epiphone-Les-Paul-black-Custom-with-belt-free-shipping-/115971-1546326.html) heb je bijvoorbeeld een nepepi die misschien op dezelfde lopende band heeft gelegen als die van jou als ik het serienummer mag geloven.

EE080103230:
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
January 2008
Production Number: 03230

Het zou kunnen zijn dat je een legale epi hebt en dat die andere bestemd is voor de Aziatische markt, omdat het inkomen in die landen ook stukken lager is en die muzikanten daar ook op bekende merken willen spelen die ze kunnen betalen.
Sind een groot deel van de epi's in China gemaakt word zal de echte Chinese epi wellicht ook goedkoper voor hun eigen markt zijn. Dus waaro
nog epi's met scheve pots verkopen?

Ik denk echt dat de epi's die uit China komen uit dezelfde fabrieken komen als de neppers. Best slim eigenlijk want zo ben je weer een producent van illegale instrumenten kwijt.
Die tradetang site zal toch niet van de fabriek zelf zijn?

geert1976
1 december 2009, 23:30
Of een Japanse Fujigen Epi...


uhh eigenlijk kwamen die bij Matsumoku vandaan, echter de LP is in Japan niet vervaardigd, wel de Genisis, SC-serie, de ET serie en de 335, casino.

Echter japanse Epi's duiken niet zoveel op, de mensen die er eentje hebben, doen hem over het algemeen niet meer weg.

Een Koreaan is op dit moment de beste optie, heb je gewoon een goede gitaar aan.

Schuey
1 december 2009, 23:34
Sorry, ik wilde je niet in twijfel brengen met het feit dat je vermoedelijk een nepepi hebt gekocht.
Maar in een oogopslag zag ik de verschillen met een echte epi zoals ze op de episite staan.

Hier (http://www.tradetang.com/for-sale/Epiphone-Les-Paul-black-Custom-with-belt-free-shipping-/115971-1546326.html) heb je bijvoorbeeld een nepepi die misschien op dezelfde lopende band heeft gelegen als die van jou als ik het serienummer mag geloven.

EE080103230:
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
January 2008
Production Number: 03230

Het zou kunnen zijn dat je een legale epi hebt en dat die andere bestemd is voor de Aziatische markt, omdat het inkomen in die landen ook stukken lager is en die muzikanten daar ook op bekende merken willen spelen die ze kunnen betalen.

Het lijkt een grijs gebied natuurlijk, maar sinds de gitaar uit een winkel afkomstig is, en MacWilliams bijvoorbeeld uit eerste hand die gitaren al eerder in winkels heeft gezien mag ik toch wel zeker aannemen dat het hier om een legale epi gaat. Wellicht een fabriek die het niet al te nauw neemt met de exacte posities van een knopje of een schroefje..

En ja, de vraag wanneer is het nep is al gesteld. Als 1 of andere knakker gare cheap ass clones koopt en er een Epiphone decal op plakt, ja dan is het nep zonder twijfel. Maar als de 2 gitaren dan ook nog uit dezelfde fabriek komen, waarom is de gitaar die jij aanwijst dan nep? Dus houd dat dan ook in dat deze in Nederland en Duitsland (daar komt de mijne vandaan) dan ook verkocht worden als epiphones? En dan nog bij winkels die niet de minste zijn zoals ik het begrijp?

HaroldA
1 december 2009, 23:35
Nou, nu vind ik eigenlijk dat je je wel een beetje aanstelt... Ik zou hem ten eerste echt niet meer als echte epiphone/gibson verkopen. En waarom ben ik dan eigenlijk crimineel bezig?


Je mag er toch een kopen om het met een echte te vergelijken?;)

De import van nep merkwaar is verboden in Nederland dus nee: het mag niet.

En als jij 'm als zijnde kopie verkoopt weet je nog niet wat de koper er mee doet...

Het is gewoon het beste dat we die nep rotzooi gewoon lekker daar laten en zeker niet de vraag ernaar gaan aanwakkeren.

Noid
1 december 2009, 23:41
Sorry, ik wilde je niet in twijfel brengen met het feit dat je vermoedelijk een nepepi hebt gekocht.
Maar in een oogopslag zag ik de verschillen met een echte epi zoals ze op de episite staan.

Hier (http://www.tradetang.com/for-sale/Epiphone-Les-Paul-black-Custom-with-belt-free-shipping-/115971-1546326.html) heb je bijvoorbeeld een nepepi die misschien op dezelfde lopende band heeft gelegen als die van jou als ik het serienummer mag geloven.

EE080103230:
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
January 2008
Production Number: 03230

Het zou kunnen zijn dat je een legale epi hebt en dat die andere bestemd is voor de Aziatische markt, omdat het inkomen in die landen ook stukken lager is en die muzikanten daar ook op bekende merken willen spelen die ze kunnen betalen.

Maar kijk nou eens goed (en vergelijk met de foto's van de headstock van TS): die uit jouw link hierboven heeft het waterhoofd, de diamond inlay op de kop valt deels onder de ringen van de tuners, de schroeven in de TRC zijn anders en ook het lettertype van de TRC lijkt iets anders. Da's dus een faker, maar die van TS heeft al die eigenschappen niet, dus m.i. nog steeds een echte.

Dat serienummer is overigens wel zeer toevallig, dat moet ik toegeven. Wellicht toeval, wellicht zit er meer achter en moet ik een alu-hoedje gaan dragen :) M.b.t. de verdenkingen hier dat neppers uit dezelfde fabriek komen, dan verbaast het me nogal dat ze dan bewust en consequent bepaalde details gewoonweg fout maken (ze weten immers precies hoe het wel moet, het is dan in ieder geval efficiënter om dan alles exact hetzelfde te maken).

BamBuFan1
2 december 2009, 01:32
Echter japanse Epi's duiken niet zoveel op, de mensen die er eentje hebben, doen hem over het algemeen niet meer weg.

Een Koreaan is op dit moment de beste optie, heb je gewoon een goede gitaar aan.

I know, ik heb onlangs voor een schandalig bedrag een Epi SG Korina gekocht op ebay. Mooi hout, aardige pickups, maar de standaard fretjob.......

Daar mag ome Bambufan dus nog een keer met de vijl overheen.

BamBuFan1
2 december 2009, 01:38
M.b.t. de verdenkingen hier dat neppers uit dezelfde fabriek komen, dan verbaast het me nogal dat ze dan bewust en consequent bepaalde details gewoonweg fout maken (ze weten immers precies hoe het wel moet, het is dan in ieder geval efficiënter om dan alles exact hetzelfde te maken).

Je vergeet in deze redenering dat de Nepiphones die wij als vals kunnen herkennen de slechte kenmerken hebben (dat zijn de namakers die er iig niet echt verstand van hebben).

Als de Epiphone-contractanten zelf Nepi's zouden maken nadat het contract verlopen is, zouden er inderdaad geen verschillen met de 'echte' Epiphones zijn; behalve misschien door het gebruik van nep-serienummers.

Oftewel: als Epiphone zelf iets aan de illegale produktie zou willen doen, dan zouden ze dat heel goed door exacte documentatie van serienummers kunnen doen. Zeker in een tijd waarin consumenten mondiger zijn en desnoods zelf op onderzoek uitgaan. Maar ja, zoiets kost geld en moeite...

snaarplukker
2 december 2009, 11:40
OK, genoeg gelezen nu over de verschillen van eenzelfde merk.
Ik zou geen genoegen nemen met een merkgitaar waarvoor je ook de prijs ervoor betaald en dat de uitvoering zo sterk afwijkt van de modellen die ze op hun site tonen. Bij een originele epi verwacht je dat de controlpots mooi in lijn staan en dat je geen slagplaat van een cheapo Chinees LP er op heb zitten. Dan zou je je bekocht voelen als je enkel om het epi logo al een paar honderd euro's meer moet betalen.
De TS woont niet zo ver van me af, dus ik zou hem uit willen dagen zijn epi te vergelijken met mijn Xaviere Les Paul.;)

Schuey
2 december 2009, 12:53
Niet om het een of ander, maar ik heb net een plaatje van een Xaviere Les Paul opgezocht, en die control pots lijken ook niet goed uitgelijnd :P

Ik heb gelukkig niet de nieuwprijs betaald, verre van, dus ik voel me niet bekocht. Vind het alleen wel jammer dat die afwijkingen zo aanwezig zijn. Ik denk alleen dat die afwijkingen juist steeds meer gemeengoed gaan worden als ik dit topic terug door lees.

Kom maar langs zou ik zeggen :P ;)

macwilliams
2 december 2009, 12:54
Mensen uitdagen is zooo 2008!

bert k
2 december 2009, 13:45
He, doe eens niet!!! :stop:

Er is al genoeg van die illegale rotzooi in Nederland dus aanzetten tot crimineel gedrag is niet echt nodig...

Nee, dat is onzin. De enige crimineel is de Chinese fabriek en dat is een zaak voor Gibson, niet voor de kopers. Zolang duidelijk is dat het een imitatie is, is er niets aan de hand.

snaarplukker
2 december 2009, 15:39
Niet om het een of ander, maar ik heb net een plaatje van een Xaviere Les Paul opgezocht, en die control pots lijken ook niet goed uitgelijnd :P

Nee dat klopt wel. Maar dat wist ik ook voor ik het kocht en de prijs is nieuw een kleine € 270,-- met invoer, BTW en verzending uit USA.
Ik zocht een Les Paul model met mahonie body en setneck en flamed mapple top en die zijn bij epi vanaf een dikke € 600,--. En voor dat geld verwacht ik wel een epi die er uit ziet zoals op de epi site.;)

flitslicht
2 december 2009, 16:35
..., dus geen gelul zoals in je tele topic, ik denk dat je daar ook wel genoeg de les bent gelezen.


Toch wel grappig hoe verschillende mensen zo'n topic interpreteren :) Ik zocht rationele argumenten en kreeg vooral emotie terug. Zie ik niet als 'de les lezen'.

HaroldA
2 december 2009, 16:40
Nee, dat is onzin. De enige crimineel is de Chinese fabriek en dat is een zaak voor Gibson, niet voor de kopers. Zolang duidelijk is dat het een imitatie is, is er niets aan de hand.

Volgens mij mag je anders echt niet handelen in nep merkwaar en zijn daar ook al meerdere rechtszaken over geweest (A.J. Kwak anyone?).

Los van het feit of je er bij zet of het een imitatie/replica/nep product is, je mag ze gewoon niet importeren en er in handelen.


Maar laten we er vooral geen welles/nietes verhaal van maken! :ok:

Jasper.
2 december 2009, 17:27
Volgens mij mag je anders echt niet handelen in nep merkwaar en zijn daar ook al meerdere rechtszaken over geweest (A.J. Kwak anyone?).

Los van het feit of je er bij zet of het een imitatie/replica/nep product is, je mag ze gewoon niet importeren en er in handelen.


Maar laten we er vooral geen welles/nietes verhaal van maken! :ok:

Maar ben je aan het handelen dan als je er gewoon eentje koopt?

HaroldA
2 december 2009, 17:31
Maar ben je aan het handelen dan als je er gewoon eentje koopt?

De verkoper wel. Helen mag toch ook niet?

Quicksilver
2 december 2009, 17:33
Maar ben je aan het handelen dan als je er gewoon eentje koopt?

Nee maar zodra je hem zelf VERkoopt wel.
Is het helen om een product te kopen wat niet gestolen is dan? :???:

Schuey
2 december 2009, 21:28
Ok, ik heb de snaren vervangen door een setje verse D'Addario's. Mijn probleem van een vals ( 0 2 2) power chord is nu bijna weg, alleen als ik te hard aansla is het nog aanwezig. Iemand die snapt wat ik bedoel en nog weet hoe je dit verder wegkrijgt?

Je hoort het hem zeg maar eerst out of tune zijn en dan kruipt hij weer richting tune. Alleen bij dat laagste powerchord hoor je dat eigelijk, waarschijnlijk omdat je dan de E open speelt. Ik dacht dat het kwam doordat ie een beetje tegen de eerste fret aan kletterde/contact maakte dus heb de trussrod wat holler gezet, logisch?

Ik wil gewoon ook lekker hard aan kunnen slaan zonder dat het vals klinkt, dat moet gewoon kunnen.

Jasper.
2 december 2009, 21:34
Ok, ik heb de snaren vervangen door een setje verse D'Addario's. Mijn probleem van een vals ( 0 2 2) power chord is nu bijna weg, alleen als ik te hard aansla is het nog aanwezig. Iemand die snapt wat ik bedoel en nog weet hoe je dit verder wegkrijgt?

Je hoort het hem zeg maar eerst out of tune zijn en dan kruipt hij weer richting tune. Alleen bij dat laagste powerchord hoor je dat eigelijk, waarschijnlijk omdat je dan de E open speelt. Ik dacht dat het kwam doordat ie een beetje tegen de eerste fret aan kletterde/contact maakte dus heb de trussrod wat holler gezet, logisch?

Ik wil gewoon ook lekker hard aan kunnen slaan zonder dat het vals klinkt, dat moet gewoon kunnen.

Je kan wel hard aanslaan, maar dan moet je de snaren niet helemaal meetrekken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
En het lijkt me ook wel logisch dat het helpt als je wat dichter bij de brug aanslaat.

BamBuFan1
2 december 2009, 21:36
Volgens mij mag je anders echt niet handelen in nep merkwaar en zijn daar ook al meerdere rechtszaken over geweest (A.J. Kwak anyone?).

http://home.hccnet.nl/g.koeze/alfred.gif

Die eend?! Maakte die ook valse Epiphones?! Dat had ik niet achter hem gezocht...

Schuey
2 december 2009, 21:46
Je kan wel hard aanslaan, maar dan moet je de snaren niet helemaal meetrekken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
En het lijkt me ook wel logisch dat het helpt als je wat dichter bij de brug aanslaat.

Ja dat snap ik ja, maar op mijn andere gitaar had ik daar geen last van dus vandaar dat ik niet denk dat het aan mijn techniek ligt :P

Kan het ook zijn dat het over is als die snaren goed ingespeeld zijn misschien? Want had bij nieuwe snaren op mijn oude ook altijd dat ze kletterden, en na een paar avondjes spelen was dat ook weg.

Mesjoggah
13 december 2009, 17:23
Ok, ik heb de snaren vervangen door een setje verse D'Addario's. Mijn probleem van een vals ( 0 2 2) power chord is nu bijna weg, alleen als ik te hard aansla is het nog aanwezig. Iemand die snapt wat ik bedoel en nog weet hoe je dit verder wegkrijgt?

Je hoort het hem zeg maar eerst out of tune zijn en dan kruipt hij weer richting tune. Alleen bij dat laagste powerchord hoor je dat eigelijk, waarschijnlijk omdat je dan de E open speelt. Ik dacht dat het kwam doordat ie een beetje tegen de eerste fret aan kletterde/contact maakte dus heb de trussrod wat holler gezet, logisch?

Ik wil gewoon ook lekker hard aan kunnen slaan zonder dat het vals klinkt, dat moet gewoon kunnen.


Hoe dicht of ver af staan je elementen van je snaren?

HaroldA
13 december 2009, 18:32
Ik wil gewoon ook lekker hard aan kunnen slaan zonder dat het vals klinkt, dat moet gewoon kunnen.

Ik had dat ook totdat ik er dikkere snaren oplegde... Wat voor snaren liggen er nu op?

Schuey
14 december 2009, 14:58
Het is opgelost met een nieuw setje snaren :) Fabrieks snaren zaten er nog op :P

HaroldA
14 december 2009, 15:00
Ok, ik heb de snaren vervangen door een setje verse D'Addario's.


Het is opgelost met een nieuw setje snaren :) Fabrieks snaren zaten er nog op :P

Zit je ons nu voor te liegen? :???:



:soinnocent:

Schuey
14 december 2009, 15:16
Nope, nu ze netjes uitgerekt zijn en geïntoneerd heb, heb ik nergens last meer van :)
(voor de duidelijkheid, ik had die fabriekssnaren vervangen door D'Addario's)

of ik moet echt als een mongool hakken en proberen de snaren te breken met mijn plectrum..

ben er nog steeds superblij mee, speelt heerlijk :D