PDA

View Full Version : MXR Phase 90 of MXR Phase 90 EVH



mel-aers
30 november 2009, 23:20
Ik ben van plan om een Phase aan te schaffen maar weet niet welke.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Phase 90 of de Eddie van Halen editie.

Op de EVH zit een script mode maar wat houd dit precies in.
Heb diverse sites gezocht en filmpjes bekeken maar weet het nog niet.

Misschien dat er iemand tips kan geven waar ik op moet letten bij de aanschaf. Welke is eventueel een goede aanrader

hugo123
30 november 2009, 23:24
Volgens mij was de script mode, de settings die EVH gebruikte.

Fuhgawz
1 december 2009, 11:59
De script mode zou moeten klinken als een vintage Phase 90 zoals EVH die gebruikte op zijn albums, wat subtieler, milder en smoother. De EVH met de script knop uit zou moeten klinken als een 'gewone' oranje Phase 90 zoals je die overal kunt kopen.

Uit die twee zou ik je, als geld geen beslissende factor is, de EVH aanraden. Die is wat veelzijdiger en ziet er bovendien beter uit. Toch ben ik zelf geen fan van de Phase 90 over het algemeen en grijp ik eerder naar de Small Stone.

HaroldA
1 december 2009, 12:22
De "R28 script mod" is makkelijk uit te voeren op een gewone Phase 90 en zorgt ervoor dat hij iets minder fel wordt (zoals de oude "script logo" phase 90). Sommigen horen ook een lichte oversturing in de Phase 90 wat met die mod te verhelpen is.

De mod is overigens niets anders dan het wegknippen van een paar onderdelen: er komt geen soldeerbout aan te pas!

mel-aers
1 december 2009, 12:28
Heeft er iemand ervaring met de TC Electronic Classic Phaser XII.

Zag deze ook op internet staan en leek me dat de functies veel uitgebreider waren dan de MXR

ieme
3 december 2009, 15:14
Ik heb zowel de phase 90 als de EVH, de EVH klinkt bij mij lekkerder. de phase 90 is mij een beetje te soft, de evh is wat duidelijker, wat meer depth..