PDA

View Full Version : musicstore prijverschil in 1 jaar tijd



jan_bervoets
30 november 2009, 21:33
hoi , ik had in april een zeer mooie fender twin reverb gekocht in musicstore.
deze had me toen 1099 euro gekost . nu kijk ik weer eens op de site omdat ik een condensatormicrofoon ga aanschaffen en dezelfde versterker staat er met de zelfde beschrijving bij maar wel voor 1295 euro !

hoe veel je op de musicstore in keulen ook toch kunt besparen.:cooler:

lodi
30 november 2009, 21:49
was mischien in promotie toen, ik heb onlangs prijs gevraagd in luik voor zo eentje(3 weken geleden) kwam op 1100 euro met de normale korting eraf

DeadHerring
1 december 2009, 08:45
da's omdat de dollar weer omhooggegaan was, had net hetzelfde voor in de lokale muziekwinkel... Kon daar een Epiphone Blues Custom op de kop tikken voor 350 euro, de week erna was ie 400

Trecion
1 december 2009, 09:20
tja. toen ik afgelope december keek naar mijn epiphone wa sie 299 euro. toen ik hem in februari kocht was hij 345 en nu kost hij 377. ik heb hem er zelfs nog op gezien voor 399.

en als je deze http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gibson-Les-Paul-Studio-Limited-WCH-Worn-Cherry-inkl.-Gigbag/art-GIT0013742-000 dagelijks bekijkt kost ie bijna elke dag een paar euro meer of minder :P

guitarnijboer
1 december 2009, 10:00
da's omdat de dollar weer omhooggegaan was, had net hetzelfde voor in de lokale muziekwinkel... Kon daar een Epiphone Blues Custom op de kop tikken voor 350 euro, de week erna was ie 400

Dat gezeik met die dollarprijs geloof je toch ook zelf niet. Dat is echt de beste oplichterij die ze ooit hebben bedacht. Toen de Euro werd ingevoerd was de waarde gelijk aan de dollar. Na verloop van tijd was de dollar aanzienlijk minder waard dan de Euro (net als nu), maar de gitaren werden er niet evenredig goedkoper op. Als echter de dollar prijs weer wat omhoog ging dan volgden de prijzen natuurlijk wel.

Ik heb hier toen ook al eens naar geinformeerd bij een lokale winkel omdat vlak voor of vlak na de invoering van de Euro gibsons en Fenders plotseling twee maal zo duur werden. Een Les Paul van Fl 2600,- koste ineens Fl 5200 gulden en daarna 2360 Euro. Dit kwam dan volgens de winkel weer omdat het exotische hout voor de toets (palisander) e.d. heeeel duiur was geworden.

Omdat dit toevallig tegelijkertijd in veel winkels gebeurde denk ik dat hier onderling afspraken over gemaakt zijn.

DeadHerring
1 december 2009, 11:26
Dat gezeik met die dollarprijs geloof je toch ook zelf niet. Dat is echt de beste oplichterij die ze ooit hebben bedacht. Toen de Euro werd ingevoerd was de waarde gelijk aan de dollar. Na verloop van tijd was de dollar aanzienlijk minder waard dan de Euro (net als nu), maar de gitaren werden er niet evenredig goedkoper op. Als echter de dollar prijs weer wat omhoog ging dan volgden de prijzen natuurlijk wel.

Ik heb hier toen ook al eens naar geinformeerd bij een lokale winkel omdat vlak voor of vlak na de invoering van de Euro gibsons en Fenders plotseling twee maal zo duur werden. Een Les Paul van Fl 2600,- koste ineens Fl 5200 gulden en daarna 2360 Euro. Dit kwam dan volgens de winkel weer omdat het exotische hout voor de toets (palisander) e.d. heeeel duiur was geworden.

Omdat dit toevallig tegelijkertijd in veel winkels gebeurde denk ik dat hier onderling afspraken over gemaakt zijn.
Dikke zever. Kijk en vergelijk. Bij sommige winkels hier, bvb Key music, blijven de prijzen min of meer gelijk, en die was daar meer dan 500 euro. Andere winkels bestellen die amps en kijken naar een bepaalde gangbare prijs voor hun bestelling en voegen daar een deel aan toe. Natuurlijk bepalen ze hun eigen prijs, maar als die Epi eerst van 450 naar 350 gaat terwijl hij zelfs op 450 goed verkoopt én onder de prijs van de dozenschuiverwinkels zit, dan ga je daar geen 100 afdoen zonder dat je naar 'n bepaalde prijs kijkt. Nou, ik ga geen amp kopen tegen een duurdere prijs als ik nog niet alle opties vergeleken heb, en dan zie je ook wel welke winkels hun prijzen aanpassen en welke ze alleen maar verhogen.