PDA

View Full Version : Gitaar tusen de €750 en €1000



MD
30 november 2009, 20:29
Ik ben op zoek naar een goede akoestische gitaar. Eigenlijk had ik mijn zinnen al een beetje gezet op een Eastman 520 maar kreeg pas geleden en Taylor 214 in mijn handen geduwd.
Nu begin ik dus te twijfelen. Ik vond ze beiden prima spelen en klinken.
Wat me bij de Taylor tegenstaat is dat eendeel gelamineerd is in tegenstelling tot de Eastman. Aan de andere kant ken ik mezelf een beetje en weet ik dat ik de gitaar over een aantal jaren toch weer zal inruilen en ik denk dat de Taylor dan weer makkelijker te verkopen is dan de Eastman.
Heb ook nog een Martin ?? uit de "goedkope" klasse geprobeerd maar die kon me niet bekoren.
Wat is wijsheid en heeft iemand nog andere en betere suggesties?

vederlicht
30 november 2009, 21:44
Hoi MD,
Ik weet dat er weerstand bestaat tegen gitaren van Chinese komaf. Ik heb enige maanden geleden de Farida D67 gekocht. Ik speel al zo'n 50 jaar gitaar en heb op vele typen, soorten en modellen gespeeld. Deze Farida die tegen de €1000 kost heeft mij geweldig verrast. De klank is ongekend vol met ronde bassen. De breedte van de steel is net iets meer dan gemiddeld, prettig voor spelers met iets dikkere vingers. De gebruikte materialen zijn van topkwaliteit en alles is geheel solid. De zeer dure Martin 45 heeft in feite exact dezelfde houtsoorten en lijkt ook wel op de Farida D67 of eigelijk is het andersom. De Farida is geinspireerd op de Martin.
Waar je aan moet wennen is de versiering van green Abalone ( Tree of Life).
Ik vind de gitaar perfekt afgewerkt maar het is met name toch de krachtige, volle klank die mij het meeste aanspreekt.
Typ in het Zoekscherm "Farida F67, net gekocht" in en zie de foto's en beschrijving. Ik heb geen aandelen bij Farida en maak evenmin reklame voor de importeur. In ieder geval wat de Farida betreft vind ik het niet terecht dat er zo afwijzend geoordeeld wordt over Chinese gitaren.
Veel succes met het vinden van je ideale gitaar!
Vederlicht