PDA

View Full Version : Leen nooit je gitaar uit.



infinite
30 november 2009, 19:54
Zoals de topic al luid leen nooit je gitaar uit !!!

Kortom een lang verhaal kort te maken een kennis van mij had een optreden en zijn gitaar hield een uur voor zijn optreden er mee op.
Aangezien ik niet de minste ben en mijn gitaar te beschikking gaf gebeurde als volg.

Hij speelde er mee en dat was verder geen probleem
hij vroeg of hij hem een klein weekje mocht lenen want dan had hij ook een optreden en hij zou er zuinig mee omgaan.
aangezien ik hem al jaren ken was dat voor mij geen probleem.
Nu blijkt dat die avond een compleet glas bier over de brug is gegaan en heeft hij hem daarna de hele week niet gebruikt.
Kortom het roest zit er nu al op.
nu wil hij wel voor de kosten op draaien dus dat is wel netjes.
nu zag ik deze advertentie staan

http://link.marktplaats.nl/298925929

maar nu heb ik een Fender Mexicaanse strat.
Zijn deze maten het zelfde als een een USA

Martijn-w
30 november 2009, 19:57
Das toch Rock n roll? Bier en roest op je brug?

Maar inderdaad vervelend dat ie het niet netjes schoon heeft gemaakt.

-geert-
30 november 2009, 19:59
Sommige doen er een hoop moeite voor om zo een 'relic' na te bootsen, dit is wel een echte relic nu :D. Maar roest + brug lijkt me niet zon lekkere combo nee..

infinite
30 november 2009, 20:01
Das toch Rock n roll? Bier en roest op je brug?

Maar inderdaad vervelend dat ie het niet netjes schoon heeft gemaakt.


Ben ik helemaal met je eens maar voor een gitaar die net 3 weken oud is en nieuw heb aangeschaft is net wat te veel rock n roll ;)

TE KOOP AANGEBODEN EEN ROESTIGE BRUG
TEVENS OOK NA 1 WEEK LEVERDAAR.

Ja als iedereen er zo gek op is kan ik wel een paar verslijten:D

BamBuFan1
30 november 2009, 20:03
Zoals de topic al luid leen nooit je gitaar uit !!!

Klopt als een bus. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt: een kennis bezorgde vlak voor een optreden zijn Gibson de befaamde kopbreuk en dus leende ik hem, geheel in de spirit van het festival waarop we speelden mijn gitaar. Die vond ik dus een uur na het optreden terug in een plas water/bier/pis/bloed. Daar voelde hij zich vervolgens niet verantwoordelijk voor, want hij was toen immers bezopen en stoned.

Sindsdien heb ik nooit meer iets uitgeleend: dan maar een arrogante kl**tzak zijn...

budje
30 november 2009, 20:20
Wie zegt er dat je niet kan spelen met roest?

http://94.100.121.81/526900001-526950000/526916501-526916600/526916531_6_cu_O.jpeg

infinite
30 november 2009, 20:30
Wie zegt er dat je niet kan spelen met roest?

http://94.100.121.81/526900001-526950000/526916501-526916600/526916531_6_cu_O.jpeg

Wie zegt er dat je niet kunt rijden met een lekke band kom op zeg haha
tuurlijk kun je er wel om spelen alleen alles is veroest zadels brug enz.
als je de gitaar net 3 weekjes nieuw uit de verpakking hebt gehaald
dan zit je niet op een veroeste gitaar te wachten.
als je een nieuwe auto bij de dealer koopt en je rijd em naar een week in de prak baal je toch ook;)

Waar zijn de echte Fender liefhebbers gebleven:dontgeti:

Ik zal zo even een foto van doe van mij maken krijg je tranen in je ogen

Edit hoe post ik foto`s:D

benwave
30 november 2009, 20:42
Wie zegt er dat je niet kan spelen met roest?

http://94.100.121.81/526900001-526950000/526916501-526916600/526916531_6_cu_O.jpeg


Hè een neppert kijk maar uit voor de Gestapo hier

Hendriks
30 november 2009, 20:45
Gewoon even poetsen , daar koop je toch geen nieuwe brug voor . Trouwens na een week al roest?

infinite
30 november 2009, 20:46
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02565.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02563.jpg

Geef toe dit doet toch pijn in je ogen ben er ziek van
Maar even terug op mijn vraag past een Usa Brug ook op een mex ???

budje
30 november 2009, 20:48
Hè een neppert kijk maar uit voor de Gestapo hier

Zo nep dat de gitaarbouwer hier ter plekke me al aanbood hem kosteloos om te ruilen voor een nieuwe :seriousf: maar ik heb nog nooit zo'n goeie vastgehad

edit: Okee, de body is wel nep, en driekwart van de andere onderdelen ook

soup
30 november 2009, 20:49
Klopt als een bus. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt: een kennis bezorgde vlak voor een optreden zijn Gibson de befaamde kopbreuk en dus leende ik hem, geheel in de spirit van het festival waarop we speelden mijn gitaar. Die vond ik dus een uur na het optreden terug in een plas water/bier/pis/bloed. Daar voelde hij zich vervolgens niet verantwoordelijk voor, want hij was toen immers bezopen en stoned.

Sindsdien heb ik nooit meer iets uitgeleend: dan maar een arrogante kl**tzak zijn...
Je hebt er niks aan gedaan, geen $ gevraagd?


Ik moet er eigenlijk niet aan denken om bier op mijn gitaar te krijgen, drinken geen probleem maar het stinkt ongelooflijk + ik vind het zonde.

Ik zou het niet erg vinden (Waarschijnlijk wel maar goed) moest ik rijk en beroemd zijn en ik er zo 10 nieuwe kon kopen.

wietse
30 november 2009, 20:52
beetje bier en 1 week en dan al zo verroest?
wat voor pisbakkenstaal maakt fender die dingen van?
heeft die kennis van je soms ook enorme zweethanden? want dat wil wel heel snel gaan als je zo erg zweet dat vreet de boel echt weg.

Martijn-w
30 november 2009, 20:53
Ik vind het ook wel enorm hard geroest voor 1 week zeg. Niet normaal.

infinite
30 november 2009, 20:55
beetje bier en 1 week en dan al zo verroest?
wat voor pisbakkenstaal maakt fender die dingen van?
heeft die kennis van je soms ook enorme zweethanden? want dat wil wel heel snel gaan als je zo erg zweet dat vreet de boel echt weg.

nee is nu precies 2 weken geleden
kortom gooi een compleet glas bier over je brug
niet afdrogen zo in de koffer zetten en 8 dagen er in laten zitten
tada.... dat is het effect
maar ik weet niet tot hoe ver het bier er over heen is gegaan heb er ook niet weer op gespeeld maar hoop niet dat de hals krom is getrokken.
( hoe kan ik dat trouwens zien )

geert1976
30 november 2009, 20:57
@ TS, je maakt er nu eigenlijk wel jouw eigen probleem van.

Ik had hem vriendelijk verzocht de gitaar naar een reperateur te brengen en een nieuwe brug te plaatsen en de boel schoon te maken op zijn kosten, moet die het maar lekker zelf regelen.

Eerst verkloot die je gitaar en jij bent er maar druk mee.

Mijns inziens is potje breken, potje betalen hier goed van toepassing

infinite
30 november 2009, 21:00
@ TS, je maakt er nu eigenlijk wel jouw eigen probleem van.

Ik had hem vriendelijk verzocht de gitaar naar een reperateur te brengen en een nieuwe brug te plaatsen en de boel schoon te maken op zijn kosten, moet die het maar lekker zelf regelen.

Eerst verkloot die je gitaar en jij bent er maar druk mee.

Mijns inziens is potje breken, potje betalen hier goed van toepassing

Klopt ben ik helemaal met je eens,
maar iemand die al zo`n instelling heeft laat ik niet aan mij gitaar sleutelen.
hij is instaat en koop een 2e handse brug schroeft hem er zelf ook nog verkeerd op en drukt hem vervolgens in je hand en zegt alstu...
ik heb tegen hem gezegd dat ik hem zou maken maar op zijn kosten.
maar past een USA brug op een mexicaanse

HUESSEN
30 november 2009, 21:00
Dat bier was zeker Hoegaarden of Wieckse Witte.Van die zure rommel?:(

infinite
30 november 2009, 21:04
Gewoon even poetsen , daar koop je toch geen nieuwe brug voor . Trouwens na een week al roest?

Wat wou je poesten Hendrik. (met een staalborstel ???)

geert1976
30 november 2009, 21:07
Klopt ben ik helemaal met je eens,
maar iemand die al zo`n instelling heeft laat ik niet aan mij gitaar sleutelen.
hij is instaat en koop een 2e handse brug schroeft hem er zelf ook nog verkeerd op en drukt hem vervolgens in je hand en zegt alstu...
ik heb tegen hem gezegd dat ik hem zou maken maar op zijn kosten.
maar past een USA brug op een mexicaanse

Je had gewoon dat ding dan zelf naar een reparateur moeten brengen en hem de bon moeten geven

die USA bruggen passen naar mijn weten gewoon op een mexicaan.

Mr.Fingers
30 november 2009, 21:08
Leg je brug (en die verroeste schroefjes) eens een nachtje in een beker met cola, je zou verschieten wat daar het effect van gaat zijn (brug terug zo goed als nieuw)

infinite
30 november 2009, 21:10
Je had gewoon dat ding dan zelf naar een reparateur moeten brengen en hem de bon moeten geven

die USA bruggen passen naar mijn weten gewoon op een mexicaan.


wat kost een nieuwe brug bij een zaak dan ?
Hij is morgen vrij kan zo wezen dat ik zeg we stappen in de auto en we rijden er heen.
maar het grootste nadeel is dat hij ook nooit een cent te makken heeft.
ik dacht als ik met een nieuwe USA brug voor 25 euro van marktplaats klaar ben.
dat budget heeft hij hopelijk nog wel.
als je hem dan een dikke rekening stuurt kan ik het schudden

geert1976
30 november 2009, 21:14
wat kost een nieuwe brug bij een zaak dan ?
Hij is morgen vrij kan zo wezen dat ik zeg we stappen in de auto en we rijden er heen.
maar het grootste nadeel is dat hij ook nooit een cent te makken heeft.
ik dacht als ik met een nieuwe USA brug voor 25 euro van marktplaats klaar ben.
dat budget heeft hij hopelijk nog wel.
als je hem dan een dikke rekening stuurt kan ik het schudden

pff dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar bel een een paar grotere jongens zoals Voxhumana (weet niet exact waar je woon) die hebben dat spul vaak wel op voorraad.

infinite
30 november 2009, 21:16
pff dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar bel een een paar grotere jongens zoals Voxhumana (weet niet exact waar je woon) die hebben dat spul vaak wel op voorraad.

Friesland.
meest dicht bijzijnde gitaarzaken.

Tonika.
Da Capo
De snaar.
Groove factory

Ik ben ook al even wat op het internet aan het speuren

is dit trouwens echt of imitatie ??

http://link.marktplaats.nl/298925929

BamBuFan1
30 november 2009, 21:18
Je hebt er niks aan gedaan, geen $ gevraagd?

Ik moet er eigenlijk niet aan denken om bier op mijn gitaar te krijgen, drinken geen probleem maar het stinkt ongelooflijk + ik vind het zonde.

Ik heb het er uiteindelijk maar bij laten zitten, zoals zo vaak woog het geld wat ik daarmee zou kunnen krijgen niet op tegen het gedoe dat een dergelijke claim zou veroorzaken. Het kl**tzakje wilde namelijk echt niet betalen want hij had sowieso geen cent (maar natuurlijk wel een Gibson + Marshall stack, crossmotor, surfplanken en een dikke Amerikaanse pooierbak, en leningen lopen bij al zijn vrienden). Hij stond dus bekend als een notoire wanbetaler, dus de vraag was of ik zin had in de juridische kosten van een rechtzaak over een Japanse Squier (toen nog niet zo gezocht als nu) van Fl. 500.

Om de pis- en bierlucht weg te krijgen heb ik de gitaar uiteindelijk maar een tijdje (hoog) boven een barbeque gehangen zodat de gitaar in het vervolg naar rook stonk. En ik kon de potmeters vervangen, want die waren door het vocht niet meer bruikbaar.

geert1976
30 november 2009, 21:22
Friesland.
meest dicht bijzijnde gitaarzaken.

Tonika.
Da Capo
De snaar.
Groove factory

Ik ben ook al even wat op het internet aan het speuren

is dit trouwens echt of imitatie ??

http://link.marktplaats.nl/298925929

Als dat geen standaard dozenschuivers zijn, maar ook reparateurs, dan zou ik ze even bellen.

voor wat betreft die advertentie van marktplaats kan ik niet zien of het een originele fender brug is of niet

infinite
30 november 2009, 21:28
Ik heb het er uiteindelijk maar bij laten zitten, zoals zo vaak woog het geld wat ik daarmee zou kunnen krijgen niet op tegen het gedoe dat een dergelijke claim zou veroorzaken. Het kl**tzakje wilde namelijk echt niet betalen want hij had sowieso geen cent (maar natuurlijk wel een Gibson + Marshall stack, crossmotor, surfplanken en een dikke Amerikaanse pooierbak, en leningen lopen bij al zijn vrienden). Hij stond dus bekend als een notoire wanbetaler, dus de vraag was of ik zin had in de juridische kosten van een rechtzaak over een Japanse Squier (toen nog niet zo gezocht als nu) van Fl. 500.

Om de pis- en bierlucht weg te krijgen heb ik de gitaar uiteindelijk maar een tijdje (hoog) boven een barbeque gehangen zodat de gitaar in het vervolg naar rook stonk. En ik kon de potmeters vervangen, want die waren door het vocht niet meer bruikbaar.

nee ik heb het na deze actie ook wel af geleerd.
Ik herken me erg in jou verhaal deze jongen heeft ook een marshall JCM stack met gibson staan en een leuk huisje maar als het er op aankomt geen cent te makken.



Trouwens ik heb nog nooit een brug op een gitaar gezet even een korte vraag.

Hoe bevestig ik hem aan de onderste brok ijzer je weet wel waar de snaren door heen gaan. moet ik de zadels ook afstellen. ???

Kortom als ik mijn gitaar zelf niet klaar maak dan krijg ik geen cent.
En de gitaar is mij net iets meer waard dan onze vriendschap.
dus als ik met een rekening aan kom zetten van 100 euro kan ik er na fluiten.
en als ik een nette USA Bridge van marktplaats afhaal voor 25 en voor 5 euro slagplaat schroefjes zit ik op 30 euro dit moet haalbaar zijn

Hendriks
30 november 2009, 21:50
Schei toch uit, dat beetje roest poets je gewoon weg , beetje van dat chroom polijst middel en je bent in 5 minuten klaar. Alsof de wereld vergaat.

O.J.
30 november 2009, 22:00
http://www.marktplaza.nl/Fender-slagplaat-schroeven-17-stuks-chroom-nieuw-9324709.php
+
http://www.marktplaza.nl/Fender-strat-tele-standard-brugzadels-set-9343887.php
=
:)

Heb zelf goede ervaringen met de verkoper.

benwave
30 november 2009, 22:08
Ik wil verder niet lullig doen ofzo hoor, maar volgens mij zit er ook roest op je element.
Lekker verstandig om dat ding zo te laten liggen.
Ik zou hem nu onmiddellijk uit elkaar halen, en schoon maken.

Die oppervlakte roest poets je er zo vanaf, daarna inwrijven met iets vettigs een beetje WD-40 op een doekje ofzo

Erik70
30 november 2009, 22:10
Heeft die gozer geen WA-verzekering waarbij je kan verhalen ??

lodi
30 november 2009, 22:29
Ik heb het er uiteindelijk maar bij laten zitten, zoals zo vaak woog het geld wat ik daarmee zou kunnen krijgen niet op tegen het gedoe dat een dergelijke claim zou veroorzaken. Het kl**tzakje wilde namelijk echt niet betalen want hij had sowieso geen cent (maar natuurlijk wel een Gibson + Marshall stack, crossmotor, surfplanken en een dikke Amerikaanse pooierbak, en leningen lopen bij al zijn vrienden). Hij stond dus bekend als een notoire wanbetaler, dus de vraag was of ik zin had in de juridische kosten van een rechtzaak over een Japanse Squier (toen nog niet zo gezocht als nu) van Fl. 500.

Om de pis- en bierlucht weg te krijgen heb ik de gitaar uiteindelijk maar een tijdje (hoog) boven een barbeque gehangen zodat de gitaar in het vervolg naar rook stonk. En ik kon de potmeters vervangen, want die waren door het vocht niet meer bruikbaar.
amerikaanse pooierbak effe met respektievelijk; pis-bier-kots en schroevendraaier bewerken in 't geniep ,je hebt dan wel geen nieuwe brug, maar t' lucht geweldig op hoor,die rotzak verdient niet beter

infinite
30 november 2009, 22:45
amerikaanse pooierbak effe met respektievelijk; pis-bier-kots en schroevendraaier bewerken in 't geniep ,je hebt dan wel geen nieuwe brug, maar t' lucht geweldig op hoor,die rotzak verdient niet beter

Haha dan weet je wat je moet doen haha wraak zal zoet zijn :D
Hendrik ik weet niet hoe goed jauwn ogen zijn met alle respect je kunt blijven poetsen tot je er bij neer valt dit krijg je er van z`n lang zal ze leverworst er niet meer van af. het zit er gewoon al in.

Ook heb ik al gezegd dat dit een verzekering kwestie mocht worden
maar zijn andwoord daar op was: nee we regelen het zo wel.
Klopt mij elementen zij ook wat aangetast zou ik dit met een bepaald middeltje er af kunnen krijgen ???

Edit: Ik heb hem nu net uit elkaar gehaald
het gene wat vervangen moet worden.

Complete brug met zadels.
Schroeven voor de slagplaat.
schroeven bij de input van de jack.
Mogelijk achterste element bij werken.
De hals is gelukkig nog recht.

Hendriks
30 november 2009, 23:07
Hendrik ik weet niet hoe goed jauwn ogen zijn met alle respect je kunt blijven poetsen tot je er bij neer valt dit krijg je er van z`n lang zal ze leverworst er niet meer van af. het zit er gewoon al in.

Mijn ogen zijn goed , bedankt voor de bezorgtheid.
Als ik een gitaar had die na een beetje bier na 2 weken begon te roesten dan flikkerde ik hem in de kliko.
Ook wat Benwave al aangaf , een beetje WD40 en lekker poetsen.

Jasper.
30 november 2009, 23:18
Mijn ogen zijn goed , bedankt voor de bezorgtheid.
Als ik een gitaar had die na een beetje bier na 2 weken begon te roesten dan flikkerde ik hem in de kliko.
Ook wat Benwave al aangaf , een beetje WD40 en lekker poetsen.

Maar is de roest dan niet veel sneller weer terug?

Bolder
30 november 2009, 23:21
Er is bij mij ook een keer een heel flesje Jupiler van de aapachtige metalband die na ons repeteerde over mijn Strat heen gegaan. Een keertje met Glassex gepoetst tegen het plakken, voor de rest dikke rock n roll!

wietse
30 november 2009, 23:26
Schei toch uit, dat beetje roest poets je gewoon weg , beetje van dat chroom polijst middel en je bent in 5 minuten klaar. Alsof de wereld vergaat.
juist, brug helemaal uit elkaar halen en alle schroefjes effe over een staalborstel halen, de rest poetsen desnoods met wat jif en een schuursponsje.(zachte kant)
en naar de groovefactory zou ik niet doen, die hebben genoeg geflikt om het bij menig gitaarnetter voorgoed te verpesten. (gebruik maar eens de zoekfunctie op groovefactory)
zo te horen woon je dus in zuidoostelijk friesland, de snaar is heerenveen groovefactory drachten, da capo leek.
leeuwarden te ver voor je weg of sneek?
daar zitten ook een paar goede gitaarboeren en heins in sneek is beslist geen dozenschuiver.
je mag ook wel met die roestige brug bij mij langskomen, zie snel genoeg of die te redden is. (weet ik wel zeker)

infinite
30 november 2009, 23:45
juist, brug helemaal uit elkaar halen en alle schroefjes effe over een staalborstel halen, de rest poetsen desnoods met wat jif en een schuursponsje.(zachte kant)
en naar de groovefactory zou ik niet doen, die hebben genoeg geflikt om het bij menig gitaarnetter voorgoed te verpesten. (gebruik maar eens de zoekfunctie op groovefactory)
zo te horen woon je dus in zuidoostelijk friesland, de snaar is heerenveen groovefactory drachten, da capo leek.
leeuwarden te ver voor je weg of sneek?
daar zitten ook een paar goede gitaarboeren en heins in sneek is beslist geen dozenschuiver.
je mag ook wel met die roestige brug bij mij langskomen, zie snel genoeg of die te redden is. (weet ik wel zeker)

Ik woon zelf in hoornsterzwaag nabij gorredijk.
maar cola is dus de oplossing.

klopt ik ben ook niet echt over de groove te spreken.

hugo123
30 november 2009, 23:57
Wat grappig, dan woon je erg dicht bij mij!

wietse
1 december 2009, 00:03
Ik woon zelf in hoornsterzwaag nabij gorredijk.
maar cola is dus de oplossing.

klopt ik ben ook niet echt over de groove te spreken.

liever wd40, cola heb ik nog nooit goede resultaten mee behaald.

prs
1 december 2009, 00:06
Om even op je hoofdvraag te reageren. Een tremolosysteem van een mexicaan past naar mijn weten niet op een USA strat en vice versa. Je hebt bij een mexicaan te maken met een spacing van 2 1/16". Bij USA Fenders is deze spacing 2 7/32" (11,3 mm).
Onderstaand een compleet overzicht van Callaham, waar ongetwijfeld iets waardevols tussen staat.

Fender made from 1954 - 1969
2 7/32 string spacing

American Reissue Strat or
Highway 1 Strat (up to & including year 2005) or
Custom Shop Relic or
WD exact vintage or
Stewart MacDonald vintage or
Jimmie Vaughan Strat or
Eric Johnson Strat
Road Worn Strat
2 7/32 string spacing

Left-handed Vintage or
Stevie Ray Vaughan Strat (SRV)
2 7/32 string spacing

Made in Mexico Classic (50's,60's,70's) or
Mexican Gold Plated Deluxe
6-pivot bridge
2 7/32 string spacing

Made in Mexico Standard Series Strat
Comes stock with metric arm
6-pivot bridge
2 1/16 string spacing.

Highway 1 Strat (2006 and later)
6-pivot bridge
2 1/16 string spacing.
2 7/32 mounting spacing

Noid
1 december 2009, 00:38
Ik ben het helemaal met Geert1976 eens: you break it, you pay it.

Wat is je relatie tot die gast? Zo ga je toch niet met andermans spullen om?? Ik begrijp wel dat sommigen denken dat die roest nog wel mee zal vallen etc., maar deze gitaar was net 3 weken oud, toen hij werd uitgeleend. Dan zou ik er ook goed de schijt van in hebben.

Ik zou die gitaar inderdaad naar een maker brengen en hem om een prijsopgave vragen. Dan met die prijsopgave terug naar die matennaaier en van hem eisen dat hij je dat geld geeft (zodat je niet straks de gitaar al hebt laten maken en hij niet wil betalen).

infinite
1 december 2009, 00:45
Wat grappig, dan woon je erg dicht bij mij!


Dat hangt er van af waar jij vandaan komt :D

Sorry zag het al Beetserzwaag dat is hier idd om de hoek zeg haha LOL

Ik weet het ook niet meer er zijn vele die zeggen dat een tremelo brug overeen komt met een USA
maar nu weet ik het ook niet meer

Misery Signals
1 december 2009, 01:00
Op te lossen met poetsen of niet... Om die Fender terug in nieuwstaat te krijgen hoeft de TS voor mijn part geen enkele moeite te doen. Aan die kerel geven en die ziet maar dat hij de gitaar in nieuwstaat teruggeeft.
Als hij op dat vlak niet te vertrouwen is als ie zelf aan de slag gaat, inderdaad als uiterste moeite offerte laten maken en je vriend voor alle kosten (ook benzine) laten opdraaien.
Daar hoeft nu toch geen discussie over te zijn eigenlijk :)

MS

BamBuFan1
1 december 2009, 01:11
amerikaanse pooierbak effe met respektievelijk; pis-bier-kots en schroevendraaier bewerken in 't geniep ,je hebt dan wel geen nieuwe brug, maar t' lucht geweldig op hoor,die rotzak verdient niet beter

Je bent niet de eerste die met dat voorstel kwam ;) maar het zit niet in m'n aard om vernieling met vernieling te vergelden. Ik ben meer de Jezus onder de gitaristen.
















(Maar dan wel de Jezus die een maand later uitgebreid met zijn vriendin lag te rolbezemen)

infinite
1 december 2009, 01:20
[QUOTE=BamBuFan1;2215260]Je bent niet de eerste die met dat voorstel kwam ;) maar het zit niet in m'n aard om vernieling met vernieling te vergelden. Ik ben meer de Jezus onder de gitaristen.
(Maar dan wel de Jezus die een maand later uitgebreid met zijn vriendin lag te rolbezemen)

Oeiioeii Die doet zeer !!!

BTW strakke actie dat is nauw echt het toppunt van Rock N Roll

Het is omdat zijn vriendin er niet uit ziet want anders had je me wel op een idee gebracht.

Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat het zijn probleem is maar ik zit er wel mee.
En als ik met een offerte aan kom zetten heb ik het geld ook nog niet.
als ik mijn gitaar naar hem breng krijg ik er rotzooi op, ongetwijfeld
En ook al ga ik er dan niet mee akkoord. Ik heb geen poot om op te staan.

Mijn bedoeling is ( mondje dicht :D ) om te zeggen dat ik volgende week een optreden heb dat mijn versterker naar een reperateur is en vraag ik of ik zijn JCM800 stack mag lenen. ( hij kan dat immers bijna niet weigeren aangezien hij mijn gitaar heeft geleend en hoe ik hem terug kreeg )
Als ik die eenmaal thuis heb staan gaan de deuren dicht.
Offerte in zijn brievenbus.
en krijgt niet eerder zijn stack terug nadat alles weer in orginele topstaat is.

Toch wel jammer dat hij geen knappe vriendin heeft maar voor een JCM 800 ach daar doe ik het ook wel voor :D

Quicksilver
1 december 2009, 01:29
[QUOTE=BamBuFan1;2215260]Je bent niet de eerste die met dat voorstel kwam ;) maar het zit niet in m'n aard om vernieling met vernieling te vergelden. Ik ben meer de Jezus onder de gitaristen.
(Maar dan wel de Jezus die een maand later uitgebreid met zijn vriendin lag te rolbezemen)

Oeiioeii Die doet zeer !!!

BTW strakke actie dat is nauw echt het toppunt van Rock N Roll

Het is omdat zijn vriendin er niet uit ziet want anders had je me wel op een idee gebracht.

Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat het zijn probleem is maar ik zit er wel mee.
En als ik met een offerte aan kom zetten heb ik het geld ook nog niet.
als ik mijn gitaar naar hem breng krijg ik er rotzooi op, ongetwijfeld
En ook al ga ik er dan niet mee akkoord. Ik heb geen poot om op te staan.

Mijn bedoeling is ( mondje dicht :D ) om te zeggen dat ik volgende week een optreden heb dat mijn versterker naar een reperateur is en vraag ik of ik zijn JCM800 stack mag lenen. ( hij kan dat immers bijna niet weigeren aangezien hij mijn gitaar heeft geleend en hoe ik hem terug kreeg )
Als ik die eenmaal thuis heb staan gaan de deuren dicht.
Offerte in zijn brievenbus.
en krijgt niet eerder zijn stack terug nadat alles weer in orginele topstaat is.

Toch wel jammer dat hij geen knappe vriendin heeft maar voor een JCM 800 ach daar doe ik het ook wel voor :D

Mooie vriend ben jij zeg, dat vind ik nog veel lager bij de grond dan wat je maat met je gitaar deed. Hij zou de boel toch betalen zei die? Sowieso je verlaagd jezelf wel naar een heel laag niveau op die manier..

O.J.
1 december 2009, 01:35
Ga je voor die paar tientjes echt zo'n rotstreek uithalen?

infinite
1 december 2009, 01:44
[QUOTE=infinite;2215266]

Mooie vriend ben jij zeg, dat vind ik nog veel lager bij de grond dan wat je maat met je gitaar deed. Hij zou de boel toch betalen zei die? Sowieso je verlaagd jezelf wel naar een heel laag niveau op die manier..

Kom op zeg wat denk je zelf nee hoor zijn vriendin laat ik wel met rust.

Of bedoelde je de JCM stack... nee dat meen ik serieus.

Nee dat is niet verlagen dat is een andere manier van het gene te eisen waar je recht op hebt. het is nu een klein weekje geleden.
hij neemt niet het initiatief om te zeggen kom jong we lossen dit op.
en als ik nergens over praat gebeurd er ook niets.

Kortom laat ik het je even uitleggen.
Zijn matriaal.

Gibson: nog op afbetaling
auto: nog op afbetaling
Flat screen: nog op afbetaling.
Motor: precies het zelfde.

En dan nog te bedenken dat hij nog bij 3 andere vrienden in de schulden zit.
en nu dus ook bij mij.

Moet ik ook zo kalm afwachten totdat ik in 2015 mijn gitaar die nu half aan het weg rotten is een keertje klaar heb:mad:.

nee sorry ik niet.
maar zodra ik op dat moment zijn stack in het bezit heb kan ik je garendeeren dat ik mijn gitaa binnen dan en 10 dagen weer in oude staat heb.

als het zo moet zijn ja dan verlaag ik me graag.

ook de andere gedupeerde ( sorry naam onbreekt) maar die zijn gitaar na een uur in de pis/kots en bloed moest vissen begrijpt precies hoe zulke typetjes in elkaar steken en als je geen stappen onder neemt idd dan word het mijn probleem in plaats die van hem

infinite
1 december 2009, 01:46
Ga je voor die paar tientjes echt zo'n rotstreek uithalen?

het zou jou gitaar eens moeten wezen.
Ik heb een tijdje in deze crisis zonder werk gezeten en ik heb voor deze gitaar een lange tijd moeten sparen en als hij 3 weken oud is en jou gitaar zag er dan zo uit.
ja dan ben je dat wel in staat.

latren we wel 1 ding voor op stellen ik verniel zijn stack niet die blijft hier even staan tot alles rond is.
want geloof me anders word het niets
ik belde hem vanavond op met de mededeling om morgen even te praten hoe we dit moeten oplossen.
het enige andwoord wat ik kreeg is: o ja dat is ook zo nauw we moeten binnekort maar even kijken joh komt vast wel goed.

Sorry koop ik niets voor.

tuurlij die paar tietjes kunnen me gestolen worden maar de principe dat hij zo met mijn gitaar om gaat,
en zulke jongens komen altijd weg met zulke dingen

Quicksilver
1 december 2009, 01:55
Okay point taken, maar dan nog vin ik de manier waarop niet goed. Moet wel zeggen dat ik niet met een andere manier op de proppen kom want ik kan geen verdere ideeën bedenken.

Feit is wel dat je die gozer goed kent blijkbaar en weet hoe die in elkaar steekt. Als je dat van tevoren al weet hoe kun je dan in godsnaam je gloednieuwe gitaar aan die kerel uitlenen als die gozer zo bekend staat?

Acdc
1 december 2009, 01:58
Kom op jongens hij pleegd geen moord,
Die jonge heeft gelijk ik heb veel stappers avonden thuis op de bank gezeten terwijl mijn vrienden op stap gingen terwijl ik voor mijn nieuwe gitaar aan het sparen was. En wat was ik trots dat ik hem had/heb.

Na 3 weken en je gitaar ziet er zo uit dan vind ik dat hij zich nog knap in toon houd.
wees eerlijk we zijn allemaal gitaar liefhebbers en als iemand zoveel voor zijn Fender over heeft..... Dan hoeft er geen discussie mogelijk te zijn dit is een gitaar liefhebber.

En dat kunnen we volgens mij alleen maar respecteren.

Knul doe wat je moet doen om die strat weer te laten STRALEN !!!

infinite
1 december 2009, 02:04
Okay point taken, maar dan nog vin ik de manier waarop niet goed. Moet wel zeggen dat ik niet met een andere manier op de proppen kom want ik kan geen verdere ideeën bedenken.

Feit is wel dat je die gozer goed kent blijkbaar en weet hoe die in elkaar steekt. Als je dat van tevoren al weet hoe kun je dan in godsnaam je gloednieuwe gitaar aan die kerel uitlenen als die gozer zo bekend staat?


Ja wat moet ik daar op zeggen stom dom idioot en een grote fout van me.
Het was zijn eerste optreden hij keek er al 3 maanden naar uit.
en toen hij een uur van te voren daar stond hielt z`n gibson er mee op.
als dat mij was gebeurd bij m`n eerste optreden wou ik wel door de grond gaan en zou ik het super vinden als iemand zijn gitaar aanbod.
alleen ging ik er wel wat netter mee op maar dat ter zake.

Ik heb mischien wel wat teveel vertrouwen in een mens en ja dan gebeurt er dit

RB-1
1 december 2009, 02:42
Ik ben het helemaal met Geert1976 eens: you brake it, you pay it.Wie remt, die betaalt?:roll: Ik zie het verband niet.....:???:

BamBuFan1
1 december 2009, 03:18
Je bent niet de eerste die met dat voorstel kwam ;) maar het zit niet in m'n aard om vernieling met vernieling te vergelden. Ik ben meer de Jezus onder de gitaristen.
(Maar dan wel de Jezus die een maand later uitgebreid met zijn vriendin lag te rolbezemen)

Oeiioeii Die doet zeer !!!
BTW strakke actie dat is nauw echt het toppunt van Rock N Roll

Het is omdat zijn vriendin er niet uit ziet want anders had je me wel op een idee gebracht.


Kom op, wees een vent! Een zak over die kop, verstand op nul ondertussen gewoon de opstellingen van het Nederlands Elftal van 1884 tot nu citeren (alleen de vriendschappelijke uitduels)!

vulvasonic
1 december 2009, 04:43
Ik heb nooit moeilijk gedaan over het uitlenen van een gitaar en het zou jammer zijn als deze ervaring ten koste gaat van jouw behulpzaamheid, want deze gozer (die jij beschrijft als 'vriend') is i.m.o. de uitzondering op de regel dat gitaristen onderling elkaars spullen met fatsoen en respect behandelen.

Hoe je dit nu het beste aan kunt pakken weet ik niet, maar ik weet wel dat jouw vriend een probleem heeft. Wat ik nu ga zeggen is wel heel erg kort door de bocht, maar op basis van jouw beschrijving van hem (zijn eigen spullen of afbetaling, meerdere schulden bij anderen en zijn onverschillige houding hierin) brengt in mij onbewust het beeld boven van iemand die teveel aan de spiegel heeft geroken.

Lastig....

DeiDRagonas
1 december 2009, 09:07
Valt me ook op dat gitaristen idd best aardig met elkaars spullen om gaan. Alleen ik moet wel zeggen, ik ben ook al een aantal van die types tegen gekomen die gewoon niet zuinig kunnen zijn met andermans (en vaak ook eigen) spullen.

Ik leen dan ook uit principe mn gitaar niet uit. Mn amp en mn pedalen mag je gebruiken, maar verder ho maar. Een enkele uitzondering daargelaten..

Ik vind dat btw een prima actie om die gast zn amp een weekje bij je thuis te stallen. Zelf ook gedaan toen een kroegbaas niet wilde uitbetalen na een gig. Gewoon zn mengtafel uit de muur geschroefd en in de auto gelegd... Het geld was er daarna snel hoor.

Succes, laat ff weten hoe het afloopt.

Grt D.!

Nicks
1 december 2009, 09:25
heb je/hij hier geen verzekering voor? :???:

lindstrom
1 december 2009, 09:52
Een maatje ging met zijn eerste gig met mijn gitaar het podium op gezien zijn intrument die hij toen nog had niet echt podium geschikt was.
Kwestie van vertrouwen, ik ken hem door en door en kan er blind op vertrouwen dat de gitaar netjes terugkomt.. verder zou ik geen van mijn gitaren uitlenen aan anderen.

ligt dus een beetje aan het soort vriendschap denk ik.

JTB
1 december 2009, 11:29
valt toch gewoon onder wa verzekering?

Hendriks
1 december 2009, 11:34
Er word nu al een dag geleuterd over een beetje roest , in die tijd had hij hem kunnen poetsen , en een film kunnen kijken, en een marathon kunnen lopen en had hij ook nog zijn 8 uurtjes slaap kunnen hebben.

Hiro
1 december 2009, 11:36
tjah ligt ook aan de persoon, een vriend van mij leent mij graag zijn gitaren heb er nou 2 van m staan thuis, omdat ik altijd zn gitaren schoonmaak een servicebeurt geef en de snaren vervangt, en ze blinken weer mooi als ie ze ooit weer s terug wilt.

Iedere keer als hij zn eigen gitaren ziet kan hij ze bijna niet meer herkennen omdat ze opeens schoon zijn :seriousf:

DeadHerring
1 december 2009, 11:44
Mja, dat is de een buiten de andere... Sommigen onder ons zijn echte doe het zelvers, die niets liever doen dan om de week hun gitaar helemaal 'ns open te vijzen, alle elementen op te poetsen, het hele schema 'ns opnieuw te solderen (zodat het goed gedaan is), nieuwe pots op te steken, zelf de tuners te vervangen, etc...

Anderen willen er gewoon op spelen tot 'ie het begeeft, en zijn bang om iets te misdoen door 'm uiteen te halen.

Ik zal 'm bvb wel 'ns oppoetsen als ik de snaren vervang, maar al dat gesoldeer en geschroef is nu eenmaal niet aan mij besteed. Als ik de pickups wil laten vervangen, doe ik 'm gewoon binnen. Naja, de brug is nog niet erg, maar ik kan er wel inkomen dat je er niks van kent en bijgevolg je gitaar ook niet nog erger te verkloten.

Noid
1 december 2009, 12:50
Wie remt, die betaalt?:roll: Ik zie het verband niet.....:???:
brake = break . Sorry typefout.


Ja wat moet ik daar op zeggen stom dom idioot en een grote fout van me.
Het was zijn eerste optreden hij keek er al 3 maanden naar uit.
en toen hij een uur van te voren daar stond hielt z`n gibson er mee op.
als dat mij was gebeurd bij m`n eerste optreden wou ik wel door de grond gaan en zou ik het super vinden als iemand zijn gitaar aanbod.
alleen ging ik er wel wat netter mee op maar dat ter zake.

Ik heb mischien wel wat teveel vertrouwen in een mens en ja dan gebeurt er dit
Helemaal niet stom etc van je, maar juist sympathiek. Stom van hem dat hij respectloos en onfatsoenlijk omgaat met (spullen van) mensen die hem helpen. Da's laag en fout. In jouw situatie zou ik 'm ook geholpen hebben. En als ik zelf een probleem heb waardeer ik het ook zeer als iemand mij helpt. Zoals Vulvasonic al aangeeft, de meeste gitaristen gaan netjes met andermans spullen om. Het is toch ook normaal om elkaar bij een optreden indien nodig uit de brand te helpen? Deed ik ook een keer, hielp een collega gitarist uit de brand, kreeg ik na het optreden m'n gitaar terug met de opmerking "wat een kutding zeg". Hij had gelijk, maar dat wist ik toen nog niet :) Had ik mooi weer wat geleerd, dankzij mijn hulpvaardigheid.

Gezien je beschrijving van de hele situatie/zijn gedrag kan ik me inderdaad je actie m.b.t. die JCM indenken. Die "vriendschap" is toch al naar de klote.

Hiro
1 december 2009, 14:11
Ja je verneukt de gitaar van een vriend niet, hoe stomdronken dat je ook bent!

Deze regel hoort naast de "blijf van de ex van je beste vriend af" en dan de ex met axe vervangen

lindstrom
1 december 2009, 15:21
Ja je verneukt de gitaar van een vriend niet, hoe stomdronken dat je ook bent!

Deze regel hoort naast de "blijf van de ex van je beste vriend af"

de ongeschreven regel! :ok: ik ben voor!

infinite
1 december 2009, 19:11
de ongeschreven regel! :ok: ik ben voor!

Hallo even een update van deze topic.
Ik ben vandaag naar hem toe geweest en hij reageerde weer het zelfde als de vorige keer.
Ik heb hem gevraagd of ik z`n stack even kon lenen en daar ging hij mee akkoord.
Ik heb meteen de JCM 800 head + Kabinet in geladen.
Eenmaal thuis heb ik gebeld dat hij z`n stack terug kon krijgen mits hij er voor zorgt dat ik mijn gitaar weer in de orginele staat heb voor het optreden.
Zelf heb ik het volgende besteld bij:
E.C van de Vegte
( het adres wat ik op deze topic heb gekregen ) website:http://stratocaster.marktplaza.nl

Ik heb het volgende besteld:

Fender vintage brug mex met fender 6 stuks fender logo zadels en blok 18,50 euro.
Fender vintage brug schroeven 6 stuks chroom 4 euro.
Fender vintage tremolo arm met een aged knop 8,50 euro.
Verzendkosten voor bovenstaande 3,50 euro.
Dus voor 34,50 euro inclusief verzending kan je brug weer helemaal nieuw en origineel zijn.

Als je er eventueel ook een nieuwe klauw met veren bij wilt komt het geheel op 41 euro inclusief verzending

Ik zet het er zelf wel op dat is het probleem niet.
als het goed is krijg ik het Donderdag binnen en als hij dan met dat geld wat maar om een kleine 41 euro gaat, gaat de stack weer naar de rechtmatige eigenaar en is het voor mij opgelost.

Hier over binnenkort meer

infinite
1 december 2009, 19:14
http://www.marktplaza.nl/Fender-slagplaat-schroeven-17-stuks-chroom-nieuw-9324709.php
+
http://www.marktplaza.nl/Fender-strat-tele-standard-brugzadels-set-9343887.php
=
:)

Heb zelf goede ervaringen met de verkoper.

Trouwens nog bedankt voor dit adres.
inderdaad de verkoper was erg behulpzaam en absoluut niet duur in zijn prijzen.
Voor de gene die opzoek zijn naar fender parts is dit wel een aanrader

Dit is niet om reklame te maken maar als iemand wel goed zijn werk doet mag dat ook gezegd worden :D

Frans3134
1 december 2009, 20:20
Schei toch uit, dat beetje roest poets je gewoon weg , beetje van dat chroom polijst middel en je bent in 5 minuten klaar. Alsof de wereld vergaat.

Had jij hem misschien geleend.....:crazyhappy:

Hendriks
1 december 2009, 20:47
Had jij hem misschien geleend.....:crazyhappy:

;)Ik hoef geen gitaar te lenen , ik drink geen bier en ben uiterst zuinig op mijn eigen spullen en zeker op andermans spullen.

infinite
2 december 2009, 02:20
;)\Schei toch uit, dat beetje roest poets je gewoon weg , beetje van dat chroom polijst middel en je bent in 5 minuten klaar. Alsof de wereld vergaat.



Had jij hem misschien geleend.....

haha ja je zou het bijna wel gaan denken ;)

mesaman
2 december 2009, 02:54
heb je hier ook weer wat van geleerd....tik even subtiel de verstands kiezen en alles er voor er eventjes tussen de lelleke neus en dikke lippen er even tussen uit en hij heeft er ook weer wat van geleerd...win win situatie,informeer even naar het bankpasje en de perfect bijpassende code en met zijn auto kan je overal heen ondertussen los jij alles even op.en levert de auto met de bijbehorende schade weer in met afgebroken contactsleutel.hoe heet dat ookal weer....eye for a euh...zoiets.ik geef zo mn gibson fender of jem en zelfs mesa mee maar alleen aan de mensen die ik vertrouw en dan weet ik dat het goed komt.dus zou van jou een rare reactie begrijpen als jij dat ook zo zou doen en je dan vergist zou hebben.

Hiro
2 december 2009, 09:28
is eigenlijk wel heel erg als je je "vrienden" zo moet chanteren om je geliefde gitaar weer in goeie staat te krijgen.

Maar andere andere kant had hij ook een versterker gevuld met bier terug kennen verwachten ;)

JTB
2 december 2009, 09:59
heb je hier ook weer wat van geleerd....tik even subtiel de verstands kiezen en alles er voor er eventjes tussen de lelleke neus en dikke lippen er even tussen uit en hij heeft er ook weer wat van geleerd...win win situatie,informeer even naar het bankpasje en de perfect bijpassende code en met zijn auto kan je overal heen ondertussen los jij alles even op.en levert de auto met de bijbehorende schade weer in met afgebroken contactsleutel.hoe heet dat ookal weer....eye for a euh...zoiets.ik geef zo mn gibson fender of jem en zelfs mesa mee maar alleen aan de mensen die ik vertrouw en dan weet ik dat het goed komt.dus zou van jou een rare reactie begrijpen als jij dat ook zo zou doen en je dan vergist zou hebben.

Damn mijn nederlands is dan verrot, maar leestekens anyone? Ik begrijp hier echt geen kaas van....

Stratman70
2 december 2009, 13:13
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02565.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/DSC02563.jpg

Dit is het resultaat van 1 glas bier??????

Ik kan dat niet geloven. Als je had geschreven dat ie thuis per ongeluk jouw gitaar in zijn aquarium heeft laten vallen en er pas drie dagen later achterkwam tijdens het voeren van de vissen dat er iets in het aquarium ligt wat er niet in thuis hoort en dan je gitaar eruit zou vissen, DAN zou ik je geloven, kijkende naar de foto's.

Hier moet weldegelijk meer aan de hand zijn dan 1 glas bier.

Stratman70
2 december 2009, 13:16
Damn mijn nederlands is dan verrot, maar leestekens anyone? Ik begrijp hier echt geen kaas van....
Inderdaad, ik begrijp jouw probleem. Het is:
Verdomme en iemand

lindstrom
2 december 2009, 13:18
Hier moet weldegelijk meer aan de hand zijn dan 1 glas bier.

vind ik ook, of de gitaar is heel erg slecht of er is met iets anders op gezeten.

Heb zelf geregeld bier over mijn gitaar en nooit dergelijke roest gehad..

Hendriks
2 december 2009, 13:19
Dit is het resultaat van 1 glas bier??????

Ik kan dat niet geloven. Als je had geschreven dat ie thuis per ongeluk jouw gitaar in zijn aquarium heeft laten vallen en er pas drie dagen later achterkwam tijdens het voeren van de vissen dat er iets in het aquarium ligt wat er niet in thuis hoort en dan je gitaar eruit zou vissen, DAN zou ik je geloven, kijkende naar de foto's.

Hier moet weldegelijk meer aan de hand zijn dan 1 glas bier.

Ik geloof er ook geen ruk van , dan is de kwaliteit van die mexicaaanse hardware echt heel slecht. Of mischien is het wel een chinese kopie van een mex.

Stratman70
2 december 2009, 13:21
maar voor een gitaar die net 3 weken oud is en nieuw heb aangeschaft
Was dat ene schroefje van de slagplaat (rechtsonder op onderste foto) er al af toen je die gitaar nieuw kocht, of is dat schroefje helemaal weggeroest al?

Ik blijf het een raar verhaal vinden. Er moet meer aan de hand zijn dan 1 glas bier.

RoelTM
2 december 2009, 13:28
Was dat ene schroefje van de slagplaat (rechtsonder op onderste foto) er al af toen je die gitaar nieuw kocht, of is dat schroefje helemaal weggeroest al?
Nu je het zegt, waarschijnlijk is dan ook het gat waar de schroef in zat weggeroest...

Midwolda
2 december 2009, 13:40
Nu je het zegt, waarschijnlijk is dan ook het gat waar de schroef in zat weggeroest...

:crazyhappy: Scherp! :seriousf:

JTB
2 december 2009, 13:49
Inderdaad, ik begrijp jouw probleem. Het is:
Verdomme en iemand

Ben ik even blij dat jij er bent om het me uit te leggen... :seriousf:

Fenderfan
2 december 2009, 14:32
Je krijgt die roest er gewoon vanaf hoor. Gebruik heel fijn metselzand een doek en wat water. Dip je doekie in water wat metselzand erop en poetsen maar.
Helemaal als nieuw....en zonder krassen.

duckman
2 december 2009, 14:39
Wellicht eens kontakt opnemen met de customer service van Fender?

Want zelfs na een glas bier zou dit niet mogen gebeuren binnen twee weken.
Misschien kun je via hun een vervangende brug regelen?

Succes ermee!

Hiro
2 december 2009, 15:17
ja speel t maar op t bedrijf uit misschien en al helemaal als ie 3 weken oud is alles gratis vergoed krijgen, met service.

Maar dan moet je t wel slim spelen.

infinite
2 december 2009, 17:17
ja speel t maar op t bedrijf uit misschien en al helemaal als ie 3 weken oud is alles gratis vergoed krijgen, met service.

Maar dan moet je t wel slim spelen.

Ja ik heb de verkoper ook al op gebeld en die zegt dat het mijn eigen probleem is en dat er geen 1 gitaar op zulk iets gebouwd is.

Wat hij met de gitaar daarna heeft gedaan joost mag het weten.
mischien heeft hij er wel over heen gepiest ik zou het niet weten maar ik weet wel dat dit het eind resultaat is.

Voor de mensen die er nachten van wakker liggen waar dat onderste schroefje rechts onder is gebleven.
ik heb de slag plaat van mijn SX er op gezet en dat wat het enigste gaatje die niet overeenkwam met de rest.
Dus maak jullie geen zorgen dit was al bekend :D

Robert.V
2 december 2009, 18:40
als die berg roest van een potje bier komt dan zou de gitaar van danny gatton als lang en breed zijn vergaan.
maar volgens mij bestaat de gitaar nog en is danny al jaren dood.

http://www.youtube.com/watch?v=GQ2Q2D3G6Rs&feature=related


nu is amerikaans chrome wel bar slecht, meestal verkoperen ze niet eens maar gaat het chrome rechtstreeks op het kale metaal.
maar ZO slecht, daar geloof ik geen ruk van.

volgens mij hebben jullie die jongen gewoon het hoofd op hol gebracht met al die topics over zelf relicen en durft ie nu niet toe te geven dat ie de boel heeft verneukt.

Hendriks
2 december 2009, 19:16
Ik heb een tijdje geleden nog een oud Peaveycombo gehad (30 jaar oud) , daarvan was de chrome hardware ook flink bruin verkleurd , half uurtje poetsen en klaar.

JohnFrusciante
2 december 2009, 19:32
Hmm dat is wel vreemd na 1 glas bier? Ik heb hier zelf nooit last van gehad terwijl het toch regelmatig gebeurt is eigenlijk.

Jasper.
2 december 2009, 19:42
Nee, klopt misschien niet. Maar daar gaat het toch ook niet om? Het gaat erom dat de ''vriend'' zijn gitaar zo afgeleverd heeft.

lodi
2 december 2009, 21:25
heb je hier ook weer wat van geleerd....tik even subtiel de verstands kiezen en alles er voor er eventjes tussen de lelleke neus en dikke lippen er even tussen uit en hij heeft er ook weer wat van geleerd...win win situatie,informeer even naar het bankpasje en de perfect bijpassende code en met zijn auto kan je overal heen ondertussen los jij alles even op.en levert de auto met de bijbehorende schade weer in met afgebroken contactsleutel.hoe heet dat ookal weer....eye for a euh...zoiets.ik geef zo mn gibson fender of jem en zelfs mesa mee maar alleen aan de mensen die ik vertrouw en dan weet ik dat het goed komt.dus zou van jou een rare reactie begrijpen als jij dat ook zo zou doen en je dan vergist zou hebben.

kan er iemand dit vertalen ????....

infinite
2 december 2009, 23:28
kan er iemand dit vertalen ????....

Ik zou het graag willen heb het nu 3 keer gelezen maar ik word er nog niets wijzer van.

Noid
3 december 2009, 00:31
Ik zou het graag willen heb het nu 3 keer gelezen maar ik word er nog niets wijzer van.
Mwaah, als mijn interpretatie klopt, dan wordt je daar ook niet wijzer en ook niet blij van. Het gaat over het gebruik van fysiek geweld, ontvreemden van geld van de ander en het doelbewust beschadigen van diens eigendommen. De rechtvaardiging zit schijnbaar in het feit dat de ander iets heeft gedaan wat buiten het normen en waardenpatroon van deze persoon valt, waardoor voor deze persoon de vrijheid ontstaat om zich zelf ook niet meer te laten weerhouden door bepaalde normen en waarden.

Daarna iets over het uitlenen van spullen aan mensen die hij vertrouwt waardoor hij automatisch weet dat het goed komt (volgens mij heeft de geschiedenis ons vaak zat geleerd dat er geen causuaal verband is tussen "vertrouwen" en "automatisch goed komen", maar dat terzijde).

Om te eindigen met tekst (als ik het goed interpreteer) die aangeeft dat hij er begrip voor zou hebben, als je zou handelen zoals hij voorstelt (fysiek geweld etc) in de situaties (uitlenen aan mensen die hij vertouwt) waarbij het resultaat dan afwijkt van zijn verwachtingspatroon (het automatisch goed komen).

Zucht.

infinite
3 december 2009, 00:38
Mwaah, als mijn interpretatie klopt, dan wordt je daar ook niet wijzer en ook niet blij van. Het gaat over het gebruik van fysiek geweld, ontvreemden van geld van de ander en het doelbewust beschadigen van diens eigendommen. De rechtvaardiging zit schijnbaar in het feit dat de ander iets heeft gedaan wat buiten het normen en waardenpatroon van deze persoon valt, waardoor voor deze persoon de vrijheid ontstaat om zich zelf ook niet meer te laten weerhouden door bepaalde normen en waarden.

Daarna iets over het uitlenen van spullen aan mensen die hij vertrouwt waardoor hij automatisch weet dat het goed komt (volgens mij heeft de geschiedenis ons vaak zat geleerd dat er geen causuaal verband is tussen "vertrouwen" en "automatisch goed komen", maar dat terzijde).

Om te eindigen met tekst (als ik het goed interpreteer) die aangeeft dat hij er begrip voor zou hebben, als je zou handelen zoals hij voorstelt (fysiek geweld etc) in de situaties (uitlenen aan mensen die hij vertouwt) waarbij het resultaat dan afwijkt van zijn verwachtingspatroon (het automatisch goed komen).

Zucht.

Danm zeg der valt inderdaad nog iets uit te halen.
Ik heb et nog eens terug gelezen alle respect snap er nog geen donder van maar goed....Knap werk, moet je volgens mij bijna een studie voor volgen :D

En dan zeggen ze dat ik wel eens Off topic ga Mwahaha

mesaman
3 december 2009, 00:38
tis natuurlijk zwaar overdreven en absurd.ik kan me niet voorstellen dat iemand dit serieus neemt,en dit zou natuurlijk ook niet moeten.en dat zal door iemand met een beetje heldere gedachten ook niet gebeuren.tis net zo absurd als het voorval zelf.ik hoop dat het goed en netjes wordt opgelost,zoals het zou horen te gebeuren.

Martijn-w
3 december 2009, 00:42
Waarom typ jij nooit een spatie tussen een . en het volgende woord? Dat hoort wel zo.

Noid
3 december 2009, 00:52
tis natuurlijk zwaar overdreven en absurd.ik kan me niet voorstellen dat iemand dit serieus neemt,en dit zou natuurlijk ook niet moeten.en dat zal door iemand met een beetje heldere gedachten ook niet gebeuren.tis net zo absurd als het voorval zelf.ik hoop dat het goed en netjes wordt opgelost,zoals het zou horen te gebeuren.
Dacht ik ook al, maar uh, vertaal je het nu zelf even voor de rest hier? :seriousf:

mesaman
3 december 2009, 00:53
dat ga ik jou niet vertellen!

Stratman70
3 december 2009, 00:56
dat ga ik jou niet vertellen!
Je gaat niet vertellen of je je eigen posts gaat vertalen of niet?

Spannend!

Noid
3 december 2009, 00:57
dat ga ik jou niet vertellen!Hee, je hebt de spatietoets gevonden!! Tip: met de shift toets kun je ook nog wisselen tussen hoofdtekens en normale letters.

Ohja,mijhoefje'tookniettevertellenhoor, ik kon ook nog wel enigzins wijs worden uit je spatieloze bijdragen.

infinite
3 december 2009, 01:07
Hee, je hebt de spatietoets gevonden!! Tip: met de shift toets kun je ook nog wisselen tussen hoofdtekens en normale letters.

Ohja,mijhoefje'tookniettevertellenhoor, ik kon ook nog wel enigzins wijs worden uit je spatieloze bijdragen.

jaikvinddatjehetopz`nminstkuntvertalen ________o daar zit de spatie

WANT WIE A ZEGT MOET OOK B ZEGGEN <- dat is SHIFT in houden.

zo nu houden we het weer netjes.

FruscianteFan
3 december 2009, 01:36
Mijn aangetrouwde neef vertelde me laatst dat hij zijn akoestische gitaar eens had uitgeleend - en terugkreeg met een gebroken hals.

Niettemin zou ik best een gitaar uitlenen als iemand er even een nodig zou hebben. Maar meestal ben ik er zelf wel bij als iemand op mijn gitaar speelt.

jimihattricks
3 december 2009, 12:19
Zet er een Wilkinson Vintage Trem op: zelfde stringspacing als MEX strat en is meteen een goedkope upgrade (zie bv tonefactory),

gr!

ekkybedmond
3 december 2009, 13:06
valt toch gewoon onder wa verzekering?

Moet die h.fter die wel hebben afgesloten (klinkt alsof hij dat niet deed).

Edoch: probeer er als ie m wel heeft achter te komen bij welke verzekering, dan direct contact met die maatschappij zoeken.

ekkybedmond
3 december 2009, 13:07
Om even op je hoofdvraag te reageren. Een tremolosysteem van een mexicaan past naar mijn weten niet op een USA strat en vice versa. Je hebt bij een mexicaan te maken met een spacing van 2 1/16". Bij USA Fenders is deze spacing 2 7/32" (11,3 mm).
Onderstaand een compleet overzicht van Callaham, waar ongetwijfeld iets waardevols tussen staat.

Fender made from 1954 - 1969
2 7/32 string spacing

American Reissue Strat or
Highway 1 Strat (up to & including year 2005) or
Custom Shop Relic or
WD exact vintage or
Stewart MacDonald vintage or
Jimmie Vaughan Strat or
Eric Johnson Strat
Road Worn Strat
2 7/32 string spacing

Left-handed Vintage or
Stevie Ray Vaughan Strat (SRV)
2 7/32 string spacing

Made in Mexico Classic (50's,60's,70's) or
Mexican Gold Plated Deluxe
6-pivot bridge
2 7/32 string spacing

Made in Mexico Standard Series Strat
Comes stock with metric arm
6-pivot bridge
2 1/16 string spacing.

Highway 1 Strat (2006 and later)
6-pivot bridge
2 1/16 string spacing.
2 7/32 mounting spacing

Mijn idee, goede info

RoelTM
3 december 2009, 13:39
jaikvinddatjehetopz`nminstkuntvertalen ________o daar zit de spatie

WANT WIE A ZEGT MOET OOK B ZEGGEN <- dat is SHIFT in houden.

zo nu houden we het weer netjes.
Het scjhint neit zoeevl uit te meakn in wlkee vodolrge de lerttes van een worod saatn. Als de ertese en de lsatate leettr op de juitse pltaas satan kun je de metese weodron zedonr preoebmln lezen. Dit komt dadorot je hsneeren geen aparte lterets leezn, maar hele wredoon.

Voor diegene die het niet snappen:
Het schijnt niet zoveel uit te maken in welke volgorde de letters van een woord staan. Als de eerste en de laatste letter op de juiste plaats staan kun je de meeste woorden zonder problemen lezen. Dit komt doordat je hersenen geen aparte letters lezen, maar hele woorden.

DeadHerring
3 december 2009, 14:06
^ als je niet clever genoeg bent om die zin te lezen, dan ben je ook niet clever genoeg om te selecteren of quoten zodat die witte tekst zichtbaar wordt. Just sayin' :p

infinite
3 december 2009, 15:19
^ als je niet clever genoeg bent om die zin te lezen, dan ben je ook niet clever genoeg om te selecteren of quoten zodat die witte tekst zichtbaar wordt. Just sayin' :p

haha mee eens. knap werkje roel het werkt idd nooit geweten:D

guitarkid
3 december 2009, 15:37
http://www.marktplaza.nl/Fender-slagplaat-schroeven-17-stuks-chroom-nieuw-9324709.php
+
http://www.marktplaza.nl/Fender-strat-tele-standard-brugzadels-set-9343887.php
=
:)

Heb zelf goede ervaringen met de verkoper.

Ik ook! O.a. een Vintage Strat tremolo gekocht voor iets van 30 euro en alles dik in orde.

Gr. C.

PS. We weten nu dus ook hoe we de hardware in een dikke week kunnen relic-en naar "zeer zwaar gebruikt"...!

Stratman70
3 december 2009, 15:48
Het scjhint neit zoeevl uit te meakn in wlkee vodolrge de lerttes van een worod saatn. Als de ertese en de lsatate leettr op de juitse pltaas satan kun je de metese weodron zedonr preoebmln lezen. Dit komt dadorot je hsneeren geen aparte lterets leezn, maar hele wredoon.

Voor diegene die het niet snappen:
Het schijnt niet zoveel uit te maken in welke volgorde de letters van een woord staan. Als de eerste en de laatste letter op de juiste plaats staan kun je de meeste woorden zonder problemen lezen. Dit komt doordat je hersenen geen aparte letters lezen, maar hele woorden.

Kweenie... ik vind dit toch eng. Beetje als Stairway To Heaven achterstevoren ofzo. :D

FruscianteFan
3 december 2009, 16:14
Het scjhint neit zoeevl uit te meakn in wlkee vodolrge de lerttes van een worod saatn. Als de ertese en de lsatate leettr op de juitse pltaas satan kun je de metese weodron zedonr preoebmln lezen. Dit komt dadorot je hsneeren geen aparte lterets leezn, maar hele wredoon.

Voor diegene die het niet snappen:
Het schijnt niet zoveel uit te maken in welke volgorde de letters van een woord staan. Als de eerste en de laatste letter op de juiste plaats staan kun je de meeste woorden zonder problemen lezen. Dit komt doordat je hersenen geen aparte letters lezen, maar hele woorden.

Ja leuk, maar dat heeft niets te maken met het gebruik van spaties en hoofdletters.

infinite
3 december 2009, 18:15
Kweenie... ik vind dit toch eng. Beetje als Stairway To Heaven achterstevoren ofzo. :D


Je bracht me op een idee ik heb em es achter ste voren gespeeld geloof is geen aanrader:D

Stratman70
3 december 2009, 20:30
Je bracht me op een idee ik heb em es achter ste voren gespeeld geloof is geen aanrader:D

En dan gaat de text als volgt:

Oh here's to my sweet Satan.
The one whose little path would make me sad, whose power is Satan.
He will give those with him 666.
There was a little tool shed where he made us suffer, sad Satan.

budje
3 december 2009, 20:38
En dan gaat de text als volgt:

Oh here's to my sweet Satan.
The one whose little path would make me sad, whose power is Satan.
He will give those with him 666.
There was a little tool shed where he made us suffer, sad Satan.

Nominatie voor het meest ver afgedreven topic voor 2009!:makeup:

Acdc
3 december 2009, 20:42
Nominatie voor het meest ver afgedreven topic voor 2009!:makeup:

haha ja zeg dat wel. over off topic gesproke lol.

Goede tekst touwens die bakken we er even in :D

Klinkt net als zo`n verborgen plaat die je achterste voren moet spelen voor je de inhoud krijgt.

Stratman70
3 december 2009, 21:59
Klinkt net als zo`n verborgen plaat die je achterste voren moet spelen voor je de inhoud krijgt.
Verborgen plaat?
Wordt telkens gekker hier.

Je bedoelt dat je bijv. een cd koopt en dat er stiekum ergens in het hoesje ook nog een elpee verstopt zit? Zoiets?

Maar ontopic: hoe is het nu met de roest? Inmiddels verwijderd?

infinite
3 december 2009, 22:40
Verborgen plaat?
Wordt telkens gekker hier.

Je bedoelt dat je bijv. een cd koopt en dat er stiekum ergens in het hoesje ook nog een elpee verstopt zit? Zoiets?

Maar ontopic: hoe is het nu met de roest? Inmiddels verwijderd?

Ik heb een nieuwe brug enz besteld bij van de vegte. ( hoop dat het morgen binnen is ) dan is het een kwestie van opbouwen en dan is hij weer lkr fris :D

Ook wil ik er andere elementen in zetten ( zie ook mijn topic Iron maiden sound )

Heeft iemand hier verstand van elementen ???? want op die andere topic word ik niet wijzer :S

Even off topic.

Je hebt van die Death metal platen als je die achterste voren draait zit er een message of satan achter.
zag er gister een docu over. vage shit ongelofelijk

Maar ik speel voornamelijk metal en daar wil ik mijn strat op aanpassen maar niet heeft suggesties welke elementen ik er in moet zetten.

infinite
3 december 2009, 22:43
Ik heb een nieuwe brug enz besteld bij van de vegte. ( hoop dat het morgen binnen is ) dan is het een kwestie van opbouwen en dan is hij weer lkr fris :D

Ook wil ik er andere elementen in zetten ( zie ook mijn topic Iron maiden sound )

Heeft iemand hier verstand van elementen ???? want op die andere topic word ik niet wijzer :S

Even off topic.

Je hebt van die Death metal platen als je die achterste voren draait zit er een message of satan achter.
zag er gister een docu over. vage shit ongelofelijk

Maar ik speel voornamelijk metal en daar wil ik mijn strat op aanpassen maar niet heeft suggesties welke elementen ik er in moet zetten.

Ik zou graag het geluid op mijn strat aan willen passen als die van Dave Murray.

Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar.

Seymour Duncan Hot Rails 1 :Neck. ( gebruikt hij nu )
Seymour Duncan SJBJ-1 jb jr. : Middle ( zit in zijn 2e strat )
Seymour Duncan Hot Rails 1 : Bridge ( gebruikt hij nu )

Ik denk dat wel een leuke combi is
een combinatie van alle 2 strats die hij heeft.

optie 2

Dimarzio Replacement DP-181 Fast Track 1 : Neck
Seymour Duncan SJBJ-1 jb jr. : Middle ( zit in zijn 2e strat )
Seymour Duncan Hot Rails 1 : Bridge ( gebruikt hij nu )

DeadHerring
3 december 2009, 22:51
Je hebt van die Death metal platen als je die achterste voren draait zit er een message of satan achter.

dat komt net door de hardcore strijd van de 'christelijke' gemeenschap in de V.S., die hardrock als des duivels zagen en zo'n dingen verzonnen om die groepen voor satanisten te gaan verslijten. Huisvrouwen met niks beters te doen dan naar Led Zeppelin platen luisteren om iets te vinden om hen te bestoken. Nja, Zep gaf ze dan natuurlijk graag lik op stuk door vanalle paganistische symbolen te gaan gebruiken, en in het huis van Alistair Crowley te gaan verblijven.

RB-1
3 december 2009, 23:20
Dit is het resultaat van 1 glas bier??????

Ik kan dat niet geloven. Als je had geschreven dat ie thuis per ongeluk jouw gitaar in zijn aquarium heeft laten vallen en er pas drie dagen later achterkwam tijdens het voeren van de vissen dat er iets in het aquarium ligt wat er niet in thuis hoort en dan je gitaar eruit zou vissen, DAN zou ik je geloven, kijkende naar de foto's.

Hier moet weldegelijk meer aan de hand zijn dan 1 glas bier.Ja hij had het eerst opgedronken.....:seriousf: