PDA

View Full Version : Marshall valvestate 265



pi
30 november 2009, 18:47
Hey iedereen,

Toen ik juist gitaar begon te spelen en nog niet veel wist over versterkers heb ik mij indertijd een valvestate laten aansmeren... Kheb er eigenlijk altijd al problemen mee gehad ... laatste tijd doet de re -speaker het niet meer... als ik eens een flinke tik tegen de versterker geef komt hij er soms terug door. Ligt dit aan slechte solderingen op de printplaat ( wat ik al vaker gehoord heb over deze versterker) of is er een ander probleem?

Groeten Pieter

( speel nu wijselijk op lampen versterkers!)

Baker
30 november 2009, 19:09
Ik heb deze amp ook gehad, best een mooi ding hoor.
Alleen de speakers zijn niet zo geweldig.

Hij gaat had zat, je kunt er goed mee optreden, en klinkt eigenlijk ook best mooi. Sterker nog, die stereo chorus....geweldig was dat! Ik wou dat ie op mijn JVM zat...

is er niet iets mis met dat ene buisje (lampje zo je wilt) wat er in zit?
Probeer die eens te vervangen anders.

pi
30 november 2009, 19:33
Nee buisje is nog ok, het geluid in de ene speaker valt gewoon weg, heb de speaker uitgemeten en die werkt naar behoren

cluseau
30 november 2009, 22:41
Nee buisje is nog ok, het geluid in de ene speaker valt gewoon weg, heb de speaker uitgemeten en die werkt naar behoren

Laat hem dan een keer opknappen. Als alle storingen eruit zijn ben je van alle ergernissen verlost. Daar voel je je veel blijer van. De centen doen misschien ff pijn maar dat vergeet je snel als hij goed werkt.

Frans.

matto
30 november 2009, 23:00
Bij de valvestate versterkers zijn vaak de effectloop jackinputs op de achterkant wat vervuild steek daar maar eerst eens een paar keer een gitaarsnoer in.
Probeer dan eens te spelen met send en return doorverbonden met een gitaarsnoer(tje)

pi
1 december 2009, 10:19
Heb mijn valvestate gedurende de jaren verschillende keren binnengedaan... heeft me al een hoop geld gekost. Ze hebben toen altijd de solderingen opnieuw gesoldeerd... maar hij blijft kuren vertonen....

cluseau
1 december 2009, 10:36
Heb mijn valvestate gedurende de jaren verschillende keren binnengedaan... heeft me al een hoop geld gekost. Ze hebben toen altijd de solderingen opnieuw gesoldeerd... maar hij blijft kuren vertonen....

Is dan duidelijk niet goed gedaan, geen garantie op reparatie?

Frans.

pi
1 december 2009, 22:28
Ik heb ondertussen al contact opgenomen met de persoon die hem laatst hersteld heeft.
Ik hou jullie op de hoogte!

sideburns
27 december 2009, 15:05
Ik heb deze amp ook gehad, best een mooi ding hoor.
Alleen de speakers zijn niet zo geweldig.

Hij gaat had zat, je kunt er goed mee optreden, en klinkt eigenlijk ook best mooi. Sterker nog, die stereo chorus....geweldig was dat! Ik wou dat ie op mijn JVM zat...

helemaal mee eens, gelukkig heb ik m naast mn jvm ook nog.. maar goed , heb dezelfde klacht ook gehad, moest een printplaatje vervangen worden, kosten destijds rond de 30 euries...