PDA

View Full Version : Hipshot Xtender



tomswaelen
30 november 2009, 18:24
Ik heb op eBay een Hipshot Xtender besteld, om de E van mijn Fender HW1 Strat te kunnen stemmen in D. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een goed systeem, makkelijk te installeren enzovoort?

wiegersma
30 november 2009, 18:26
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar is het niet verstandiger om eerst deze vraag te stellen en dan pas te gaan bestellen? Heb je naar andere gebruikerservaringen op internet gezocht?

tomswaelen
30 november 2009, 18:31
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar is het niet verstandiger om eerst deze vraag te stellen en dan pas te gaan bestellen? Heb je naar andere gebruikerservaringen op internet gezocht?

Het koste zoveel niet :)

Mikos
30 november 2009, 23:14
Ik heb geen ervaring met zo een hipshot op een elektrische gitaar, maar een vriend van me heeft een hipshot op zn bass. Werkt best goed, stemt met een klik om. En zn bas ontstemt er niet sneller door ofzo..
Ik weet niet wat die van jou gekost heeft, maar hij heeft voor die van hem wel een euro of 100 betaalt geloof ik :???:

tomswaelen
30 november 2009, 23:41
Ik heb geen ervaring met zo een hipshot op een elektrische gitaar, maar een vriend van me heeft een hipshot op zn bass. Werkt best goed, stemt met een klik om. En zn bas ontstemt er niet sneller door ofzo..
Ik weet niet wat die van jou gekost heeft, maar hij heeft voor die van hem wel een euro of 100 betaalt geloof ik :???:

Met verzending een 45 EUR op eBay geloof ik.

Plant
1 december 2009, 18:29
Ik heb op eBay een Hipshot Xtender besteld, om de E van mijn Fender HW1 Strat te kunnen stemmen in D. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een goed systeem, makkelijk te installeren enzovoort?

Heeft die Strat een zwevend afgestelde trem? Dan kun je je lol op; in 1 handomdraai alles zo vals als een kraai :(
Kan alleen als de brug op de body rust en de trem dus niet omhoog kan.

tomswaelen
22 december 2009, 23:26
Ondertussen heb ik hem aangekregen, maar vooraleer ik dat installeer, zou ik toch willen begrijpen hoe dat ding nu werkt, want dat begrijp ik nog niet :)

Wat ik me vooral afvraag is wat dat kleine schroefje aan de achterkant doet. Dient uiteraard om je D te stemmen, maar die schroef 'doet' precies niets. Als ik ze helemaal doordraai, komt ze tegen het scharniertje van de E/D-switch aan, en blokkeert het hele spul, en zit die schakelaar zo ietwat vast, wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn.

Hoe werkt zoiets dus? :)