PDA

View Full Version : HNGD: eindelijk een soort van 'nieuw uit winkel' gitaar voor Nite! (Suhr-inhoud..!)



Nitefly7
30 november 2009, 16:26
al een paar weken in mijn bezit, maar pas sinds dit weekend met de tortoise plaat erop; is toch weer net iets 'sjieker' dan een witte pickguard...
bedankt Guitar King, voor dit top-stukje instrument...!

een nieuwe/fatsoenlijke strat-strat; met nieuwe slagplaat:
mijn nieuwe 'baby' Suhr Pro Series s1; hands-down de fijnste gitaar die ik voor dit geld, en deze specs kon krijgen..
tevens de 1e gitaar die niet bij aankoop al een 'en als ik dit nou eens verander door....'-proces doormaakt (als je de slagplaat niet meetelt)
't ding is fel en dik als een strat, en kan in de brugpositie zelfs mijn Godin (Mahonie body/maple + mahonie/ebben toets) bijhouden qua 'heavy' sounds...!
tevens een jengelstengel die op stemming blijft én een arm heeft die op z'n plek blijft zitten..

een plaatje:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/GuitarCollection_20091130_2488.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/GuitarCollection_20091130_2489.jpg

TimmU
30 november 2009, 16:37
ik weet het niet,ik vind ze er zo ongelofelijk goedkoop uitzien..

Nitefly7
30 november 2009, 16:46
ik weet het niet,ik vind ze er zo ongelofelijk goedkoop uitzien..

in verhouding was deze ook een stukje goedkoper dan een Fender met zelfde specs..
... maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet.. ;)

ik ben er -vooralsnog- meer dan dik tevreden mee, voor 'strat-achtig' coverwerk en m'n gepingel is 't een meer dan ideaal stukje gereedschap..

ook de kleinere bodyvorm is voor mijn -kleiner-dan-gemiddelde-Hollander- bouw ook erg aangenaam; hals voelt keurig aan, en het is gewoon erg comfy spelen..

en het blijft voor velen toch de 'tandarts-met-hobby'-gitaar..

hoe dan ook, ik zeg 'spelen maar/spoelen maar'

TimmU
30 november 2009, 16:55
hij zal vast ook lekker klinken ,ik vind die headstock helaas zo IKEA.

Alsnog,gefeliciteerd!

B0UDEWIJN
30 november 2009, 17:01
hij zal vast ook lekker klinken ,ik vind die headstock helaas zo IKEA.

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, hij lijkt echt iets te veel op de headstock van mijn Stagg. Het doet ook mij een beetje denken aan bv een Yamaha Pacifica.

Toch vind ik m wel erg mooi! Tortoise slagplaten vind ik normaal niet echt wat, maar het zal iig iets sjieker zijn dan die witte lijkt me :ok:
Gefeliciteerd!

EGH
30 november 2009, 17:28
ik weet het niet,ik vind ze er zo ongelofelijk goedkoop uitzien..


Volgensmij krijg je dat gevoel bij elke niet 'Fender-Gibson-of-ander-groot-merk-gitaar'. Niet zozeer alleen jij hoor, maar dat is nou eenmaal zo. Komt ook erg doordat de headstock niet a la fender is. Maar verder een erg mooi ding, zo ga ik mijn nu zwart-witte strat ook maken (qua slagplaat/pickups/toneknobs etc.)

TimoSomers
30 november 2009, 18:05
Heel mooi, gefeliciteerd!

Nitefly7
30 november 2009, 19:23
hij zal vast ook lekker klinken ,ik vind die headstock helaas zo IKEA.

Alsnog,gefeliciteerd!

Het IKEA-effect valt in 'real life' wel mee, maar wellicht laat ik'm ooit 'repareren' en laat ik er een zwart gelakte headstock + abalone logo op zetten (zou zomaar kunnen..!)
dank voor felicitatie, ik ben er erg erg blij mee..!
en, ook niet onbelangrijk, in de 2 bands waar ik'm gebruikt hebt, waren ze ook erg onder de indruk (qua geluid).. dat overkomt me niet meer zo vaak..



Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, hij lijkt echt iets te veel op de headstock van mijn Stagg. Het doet ook mij een beetje denken aan bv een Yamaha Pacifica.

Toch vind ik m wel erg mooi! Tortoise slagplaten vind ik normaal niet echt wat, maar het zal iig iets sjieker zijn dan die witte lijkt me :ok:
Gefeliciteerd!

Dat Pacifica-idee had ik nou zelf laatst ook, toen ik haar van de zijkant bekeek..
Niks ten slechte van die Yammies (sterker nog, ik heb de 612v en 812v sterk overwogen voor ik mijn Parker verkocht..!), maar dit is toch wel echt een leuk stuk gitaar..!



Heel mooi, gefeliciteerd!

Zekersteweten, bedankt!

Ash ketchum
30 november 2009, 22:10
Gefeliciteerd, mooi ding man! En nu snel je sig aanpassen ;)

Nitefly7
1 december 2009, 08:53
Gefeliciteerd, mooi ding man! En nu snel je sig aanpassen ;)

consider it done :)

DeadHerring
1 december 2009, 09:17
Hoeveel heb je 'r voor neergelegd? Suhr beschouw ik toch ook wel als een topmerk hoor, meer prestige dan bvb Fender... Man, die gitaar van Knopfler zou ik ook wel 'ns willen bespelen.

Midwolda
1 december 2009, 09:23
Ik vin 't een mooie plank. :ok:
Zit zelf ook al een tijdje aan een HSS te denken, dat zou dan ook zoiets worden.
En deze kop is niet lelijk, dat domme nutteloze Fender-bolletje is lelijk... ;)
Have Fun!

marc_o
1 december 2009, 09:35
Mooi hoor, vind ze erg goed klinken overigens, veel plezier ermee.

Hendriks
1 december 2009, 09:53
Ik vind hem mooi.
Toch vreemd dat als er een strat/tele word geshowd met een "niet"Fender headstock, hij dan als lelijk word bestempelt. raaaaaar.

B0UDEWIJN
1 december 2009, 11:07
Ik vind hem mooi.
Toch vreemd dat als er een strat/tele word geshowd met een "niet"Fender headstock, hij dan als lelijk word bestempelt. raaaaaar.

Volgens mij is er helemaal niemand in dit topic die de gitaar lelijk noemt. Waar jij dat vandaan haalt vind ik raaaaaaaar. Verder is het bestempeld met een D.

flitslicht
1 december 2009, 11:43
Volgens mij is er helemaal niemand in dit topic die de gitaar lelijk noemt. Waar jij dat vandaan haalt vind ik raaaaaaaar. Verder is het bestempeld met een D.

Timmu bestempelD de headstock als 'IKEA' :)

Nitefly7
1 december 2009, 12:04
Hoeveel heb je 'r voor neergelegd? Suhr beschouw ik toch ook wel als een topmerk hoor, meer prestige dan bvb Fender... Man, die gitaar van Knopfler zou ik ook wel 'ns willen bespelen.

PM maar voor info, het ding was 3 weken oud (ingeruild door 'gitaarverzamelaar' voor een amp)
desalniettemin voelt het ding toch p**pienieuw aan, en is het in feite een NOS..

maar, ter vergelijking (met nieuwprijzen, ok...):
- minder dan een '62 Vintage Reissue Fender
- VEEEL minder dan een EJ Sig-dingus
- iets meer dan mijn Godin (dat was 2ehands Koch Multitone50 + Koch Loadbox + 100 euro)
- 'tikkie' meer dan een Yammie Pacifica 812v

Knopflers gitaren zijn zijn wel de 'Pensa-Suhr' modellen, die (door kleine getal) 'natuurlijk' beter zijn dan de JS/Suhrs... ahum
volgens mij is John zelf nu net zo tevreden of meer tevreden met zijn custom Standards en Classics..
de S1 is overigens ook een 'Fordiaanse' Standard (zelfde specs/enkele kleuren), vandaar de 'Yamaha-vorm'; het is een aangepast/kleiner Strat-model..

Hendriks
1 december 2009, 12:34
Volgens mij is er helemaal niemand in dit topic die de gitaar lelijk noemt. Waar jij dat vandaan haalt vind ik raaaaaaaar. Verder is het bestempeld met een D.


Als je bovenstaande goed leest , kun je eruit opmaken dat ik het ook niet alleen over deze gitaar heb , nu word er over een "Ikea" headstock gesproken , eerdere topics over bv Fretkings, Blade, etc, etc ,allemaal min of meer kopiën van strats/tele's , lees je het meer , "mooie gitaar ,alleen jammer van die headstock" .
Schijnbaar is de Fender de standaard en de rest is minder of lelijk.
En dat vind ik een beetje raar .

sjaak1990
1 december 2009, 12:55
Basswood body? De Suhr waar ik op gespeeld heb was geweldig resonant en erg goed gebouwd, niet de mooiste gitaar wel een erg goede. Niks mis met de headstock, leuk een keer geen fender juist.

B0UDEWIJN
1 december 2009, 13:06
Als je bovenstaande goed leest , kun je eruit opmaken dat ik het ook niet alleen over deze gitaar heb , nu word er over een "Ikea" headstock gesproken , eerdere topics over bv Fretkings, Blade, etc, etc ,allemaal min of meer kopiën van strats/tele's , lees je het meer , "mooie gitaar ,alleen jammer van die headstock" .
Schijnbaar is de Fender de standaard en de rest is minder of lelijk.
En dat vind ik een beetje raar .

Misschien is dat zo, maar volgens mij wordt deze gitaar niet lelijk gevonden en daarom vond ik je punt niet zo relevant. (Niks negatiefs verder hoor, trouwens ;))

Aan de andere kant snap ik je punt wel. Toch hoor ik bij de groep die jij raar vindt; ik vind bijv. deze headstock toch echt minder mooi dan een 'gewone' Fender-headstock. Dat komt denk ik doordat ik een Fender-headstock zoals deze (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Fender_Stratocaster_Headstock.jpg/800px-Fender_Stratocaster_Headstock.jpg) gewoon mooi ontworpen/stijlvol enz vind, en ik daardoor iets afwijkends minder mooi vind. Tja, en ik kan me er wat bij voorstellen dat je dat raar vindt.

Demonturtle
1 december 2009, 13:11
Mooie combo, zwart met tort, heb dezelfde op mijn jazz bass. Congrats met de nieuwe aankoop!

Ibanez666
1 december 2009, 13:15
hij zal vast ook lekker klinken ,ik vind die headstock helaas zo IKEA.

Alsnog,gefeliciteerd!

zo issie wel mooi:
http://www.youtube.com/watch?v=bUZK9dasP8s