PDA

View Full Version : Probleem met Midi Inladen Logic Pro 9



Arts
30 november 2009, 12:58
Ik heb een probleempje met het inladen van Midi.
Het probleem ligt niet bij het inladen zelf.
Als ik een Midi file inlaad, behoud die ook alle Mixer instellingen.
Daarmee bedoel ik dat bv de piano altijd + 3.5 staat en ook op Surround.
Ik kan dit veranderen maar zodra ik op play druk gaat die weer naar de oude settings.
Hoe verander ik het dat alle sporen weer ''normaal'' staan?
Een nieuw spoor maken en dan de Midi noten overzetten werkt ook niet.

fivelastwords
30 november 2009, 13:31
In Logic 7 volstaat het door de track van "Read" af te halen en op "Off" te zetten. Zo bypass je de track automation informatie in de MIDI files.

Succes.

Arts
30 november 2009, 13:44
In Logic 7 volstaat het door de track van "Read" af te halen en op "Off" te zetten. Zo bypass je de track automation informatie in de MIDI files.

Succes.

jammer genoeg staan de tracks al op Off .. dus dat werkt niet.

fivelastwords
30 november 2009, 14:59
Hmm apart. Ik zou even kijken in de track automation of er soms data in staat en dat wissen, of kijken bij MIDI import settings oid of je daar kan aangeven dat alleen de note, pitch en velocity waardes geimporteerd kunnen worden.

Arts
30 november 2009, 17:48
hoe verwijder je die precies?
Het is me nog niet gelukt helaas:(

Soulflyhigh
30 november 2009, 18:44
Wellicht dat je beter in de Hyper Editor kunt kijken. Hier staan bijvoorbeeld ook waardes als velocity, etc. Ik heb vaak als ik midi van guitar pro exporteer en importeer dat Logic constant vaste waardes aanneemt. Dit kun je dan verwijder dmv de Hyper Editor

Arts
30 november 2009, 19:04
Ik heb een oplossing gevonden (beetje omslachtig nog), maar het werkt.
Ik heb alle Midi-noten in een spoor gekopieerd en in een ander spoor gezet.(beetje veel gedoe met 20 sporen maar het is gelukt)
In de hyper editor iets veranderen werkt wel, maar toch blijft de mixer steeds hetzelfde.

Toch zoek ik nog steeds de gemakkelijkste oplossing, voor de volgende keren dat ik Midi importeer.