PDA

View Full Version : Vintage 30 celestion



rock-frank
30 november 2009, 00:31
Ik ben een groot fan van V30 speakers.

heb een Marshall jcm900 kastje, GT75 eruit gehaald en daar 2 v30s in gestopt die ik nog had liggen (UK) en zojuist 2 andere v30s opgehaald maar dit blijken Chinese te zijn!?!
weet iemand wat het verschil is (heb zelf nog niet kunnen testen).
En ik ben op zoek waar ik voor een mooie prijs UK celestions kan kopen in nederland (ivm. BTW terugave). MusicStore vraagt er 100 euro voor, vind dit een beetje veel eigelijk.
of iemand die ze nog heeft liggen, kan evt ruilen tegen GT75 en blackbacks (soort greenback met een (je raad het al) zwarte achterkant)

Speel over een Mesa Stiletto met een 2x12 V30 recto kast (super combi) met 2 lespauls,
maar wil de 4x12 gebruiken voor gooi en smijt werk en de recto 2x12 netjes huiden voor studio etc.

Alvast bedankt!
Frank

caliban
30 november 2009, 00:45
Alle nieuwe V30's komen in principe uit China, enkele reeksen van celestion worden in de UK nog gemaakt, maar veel verschil maakt dit niet. Zolang de quality control goed is, kan er niet zo veel mis, een Engelsman of een Chinees verschillen niet veel qua kunde in handenarbeid, toch? :).

rock-frank
30 november 2009, 01:07
oke dan,
ja ik las dat dit bij greenbacks weel uit scheen te maken

maar ik ga ze in mijn kast zetten en zal mijn ervaring met jullie delen!
heb trouwens wel een stukje nieuwe kabel gekocht 4mm , schrok een beetje van de marshall wiring, dat zijn meer kabeltjes die ik in mijn fx pedalen gebruik...

HaroldA
30 november 2009, 10:09
En ik ben op zoek waar ik voor een mooie prijs UK celestions kan kopen in nederland (ivm. BTW terugave).

Heb je ze per se nodig voor je werk of vind je het gewoon leuk dat wij jouw BTW betalen?

En nu weer on topic: hoeveel ohm moeten die V30's zijn? 16 of 8?

caliban
30 november 2009, 10:25
oke dan,
ja ik las dat dit bij greenbacks weel uit scheen te maken


Die V30's die in musicstore verkocht worden zijn denk ik ook Chinees.
Goedkoopste speakers vind je ofwel tweedehands ofwel hier zo:
www.lean-business.co.uk

JohnLord
30 november 2009, 10:27
Zoek even op R & G Sound in Oldemarkt.

flo123
1 december 2009, 00:51
Bij Tonefactory zijn ze 90 euro, scheelt toch weer een tientje per stuk:
Celestion Vintage V30 16 ohm:
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_264_265&products_id=2709
Celestion Vintage V30 8 ohm:
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_264_265&products_id=2708

HaroldA
1 december 2009, 09:47
Er worden alleen geen V30's meer in Engeland gemaakt:


Alleen de Heritage Serie en The Alnico Blue/Gold worden in Engeland vervaardigd.

Dus als je de UK versie wil hebben zul je oudjes moeten kopen...

the sure thing
1 december 2009, 09:53
Iedereen die op dit forum ingespeelde V30's uit de UK en ingespeelde V30's uit China heeft vergeleken, hoort geen enkel verschil tussen de speakers.

VOlgens de site van Celestion was uit de UK ongeveer 20% niet helemaal OK, vanuit China ongeveer 2%.

Mocht je gaan vergelijken: zorg dat je ze eerst inspeelt (minimaal 20 uur), anders is het geen eerlijk vergelijk.

marc_o
1 december 2009, 10:09
Iedereen die op dit forum ingespeelde V30's uit de UK en ingespeelde V30's uit China heeft vergeleken, hoort geen enkel verschil tussen de speakers.

VOlgens de site van Celestion was uit de UK ongeveer 20% niet helemaal OK, vanuit China ongeveer 2%.

Mocht je gaan vergelijken: zorg dat je ze eerst inspeelt (minimaal 20 uur), anders is het geen eerlijk vergelijk.


Klopt precies...

Hanzemannetje
1 december 2009, 13:30
VOlgens de site van Celestion was uit de UK ongeveer 20% niet helemaal OK, vanuit China ongeveer 2%.



Niet verwonderlijk dat Celestion dit zegt. Misschien waren die 20% trouwens wel net die speakers die we nu nog zo geweldig vinden klinken?
Dat er geen verschil zou zijn en dat IEDEREEN het daar over eens is, dat is trouwens niet waar.

the sure thing
1 december 2009, 13:43
Niet verwonderlijk dat Celestion dit zegt. Misschien waren die 20% trouwens wel net die speakers die we nu nog zo geweldig vinden klinken?
Dat er geen verschil zou zijn en dat IEDEREEN het daar over eens is, dat is trouwens niet waar.Wie beweert dat dan? Ik heb het alleen over de V30's. Wie ken jij die de V30's ge A/bt heeft en wel verschillen hoorde?

Hanzemannetje
1 december 2009, 14:04
Wie ken jij die de V30's ge A/bt heeft en wel verschillen hoorde?

Mensen. Mensen op hoge posities. Mensen van wie ik de naam niet bekend mag maken. Connecties. Een geheim genootschap. Denk Dan Brown.

marc_o
1 december 2009, 14:47
Niet verwonderlijk dat Celestion dit zegt. Misschien waren die 20% trouwens wel net die speakers die we nu nog zo geweldig vinden klinken?
Dat er geen verschil zou zijn en dat IEDEREEN het daar over eens is, dat is trouwens niet waar.


Dat zegt mijn oude goede vriend Brian, en laat dat nou net de importeur van Celestion zijn....

GretschGuy
1 december 2009, 15:10
Als die Chinese speakers gemaakt worden met identieke onderdelen (magneet, spoel, frame, papier, lijm) als de vroegere UK speakers, en ze worden volgens dezelfde specificaties in elkaar gezet, zijn het dus dezelfde speakers.

Ik ben één van diegenen die oudere UK en nieuwere Chinese speakers ge-A/B'd heeft. Geen verschil.

Die '20% niet OK' hebben de eindgebruikers waarschijnlijk nooit bereikt. Dat zullen speakers zijn die niet door de kwaliteits controle kwamen of werden geretourneerd door afnemers.

Ik zie ook geen reden om aan te nemen dat Chinese arbeiders slechter werk zouden leveren dan de alcoholische primaten die Britse fabriekshallen plegen te bevolken.

HaroldA
1 december 2009, 15:13
Als die Chinese speakers gemaakt worden met identieke onderdelen (magneet, spoel, frame, papier, lijm) als de vroegere UK speakers, en ze worden volgens dezelfde specificaties in elkaar gezet, zijn het dus dezelfde speakers.

Ik heb het flauw vermoeden dat ze de halffabricaten, grondstoffen e.d. niet eerst van Engeland naar China verschepen om er daar speakers van te maken.

Het zullen wezenlijk andere speakers zijn, maar het gaat er nu om of ze hetzelfde klinken!

GretschGuy
1 december 2009, 15:39
Ik heb het flauwe vermoeden dat veel van de grondstoffen en halffabricaten al niet uit de UK kwamen. En dan nog, lijm gemaakt volgens hetzelfde recept, in China of UK, is (for all intents and purposes) dezelfde lijm.

De Peking-eend bij de plaatselijke Chinees is niet opeens geen Peking-eend meer omdat de gebruikte eend niet uit Peking komt.

marc_o
1 december 2009, 15:58
Als die Chinese speakers gemaakt worden met identieke onderdelen (magneet, spoel, frame, papier, lijm) als de vroegere UK speakers, en ze worden volgens dezelfde specificaties in elkaar gezet, zijn het dus dezelfde speakers.

Ik ben één van diegenen die oudere UK en nieuwere Chinese speakers ge-A/B'd heeft. Geen verschil.

Die '20% niet OK' hebben de eindgebruikers waarschijnlijk nooit bereikt. Dat zullen speakers zijn die niet door de kwaliteits controle kwamen of werden geretourneerd door afnemers.

Ik zie ook geen reden om aan te nemen dat Chinese arbeiders slechter werk zouden leveren dan de alcoholische primaten die Britse fabriekshallen plegen te bevolken.


Voila, die bereiken inderdaad de eindklant niet of nauwelijks.
Ales kan kapot, en daarom is er zoiets als garantie.

Hanzemannetje
1 december 2009, 18:43
Ik zie ook geen reden om aan te nemen dat Chinese arbeiders slechter werk zouden leveren dan de alcoholische primaten die Britse fabriekshallen plegen te bevolken.

Dat neem ik ook niet aan, met kameraden die uit de pas lopen weet men in China, geheel in de geest van de grote dictator Mao, wel raad!

rock-frank
1 december 2009, 22:03
ik ga denk ik voor Chinese speakers :P
heb vandaag mijn 4x12 aangepast met extra schroeven, lijm, kit, latten en isolatie.
ga hem morgen afmonteren en de speakers lekker inspelen.

Hanzemannetje
2 december 2009, 07:35
Ok, maar zeg straks niet dat we je niet gewaarschuwd hebben he?

the sure thing
2 december 2009, 08:48
Ok, maar zeg straks niet dat we je niet gewaarschuwd hebben he? We? Voor wat? Ik begrijp het niet.... Oh wacht: het is ook niet te begrijpen, want er zijn geen inhoudelijke argumenten langs gekomen!

don marco
2 december 2009, 10:45
inhoudelijk nee.. absurd ja..
Hanz kan er wat van.. Wat een gezwans.

Duw die chinezen maar lekker in uw cab.. Die zullen even hard rocken als die andere..

HaroldA
2 december 2009, 10:51
Duw die chinezen maar lekker in uw cab.. Die zullen even hard rocken als die andere..

Wat misschien wel handig is als ze toch een beetje verschillen qua karakter dat je ze kruislings plaatst...

Hanzemannetje
2 december 2009, 13:59
Wat misschien wel handig is als ze toch een beetje verschillen qua karakter dat je ze kruislings plaatst...

Ah, de slag om de arm....


Ze zijn precies hetzelfde, nou ja mensen die verschil zeggen te horen die hou je natuurlijk altijd, de subversieven, de vijanden van de revolutie, maar monteer de speakers voor de zekerheid wel even kruislings voor het geval ze een ander karakter hebben!


Haha, wat een heerlijk zinloos topic is dit toch weer. Leuk, vermakelijk zelfs, maar zinloos.
Of zoals ze in China zeggen:

一天度过与无意义: 那一天不朽

(Eén dag lang ongestoord met zinloos nietsdoen doorbrengen: dat is één dag lang onsterfelijk zijn)

the sure thing
2 december 2009, 15:24
Ah, de slag om de arm....

Tsja, een slag om de arm is nog altijd beter dan "we hebben je gewaarschuwd". Die nonsens die gebaseerd is op algemene angst (zonder deze te specificeren), is ook de basis hoe ze in China regeren.

Wees eens zoals sommige anderen op dit forum en vergelijk de V30's van verschillende landen eens.

Dat de Alnico speakers verschillen wil ik best van je aannemen, maar voor de V30 is momenteel alleen het tegendeel bewezen.

Hanzemannetje
2 december 2009, 15:40
Je doet je naam weer eer aan, Zuur Ding!

De basis van hoe ze in China regeren is geweld en onderdrukking, da's nog net iets anders dan het maken van een kwinkslag bij het geven van een koopadvies van een speaker. Ik hoop tenminste niet dat je mij hier beschuldigt van het dreigen met geweld tegen forumleden die mijn 'waarschuwing' tegen het kopen van een Chinees speakertje in de wind zouden slaan?

Henri H
2 december 2009, 16:09
Jongens, hou toch 's op met dat gebash, heeft niemand wat aan.

Als je wat te vertellen hebt, liefst met enige onderbouwing of zelf ondervonden ervaringen o.i.d., doe dat dan, maar hou 's op met dat geouwehoer.

Ik zie liever een serieuze discussie, dan dit geruzie. Dat ging al net zo bij de Chinese/UK Greenbacks, en hier hetzelfde, nu weet ik het wel hoor.

Hanzemannetje
2 december 2009, 16:42
Kom kom, ruzie of bashen is imo toch wel wat anders.
Kijk, als je een vraag stelt over Chinese versus UK Celestions, dan gaat het naast inhoud ook om een "stukje Mojobeleving" (hmmm). En bij beleving horen emoties.

Als je alleen zakelijke argumenten wil lezen: surf even naar de site van celestion, download het productsheetje (Pdf) en lees de droge specs. Heb je geen forum voor nodig hoor.

marc_o
2 december 2009, 16:47
@Hanzemannetje:
Wat speel je eigenlijk? En waarop?
In je eerste post heb je het over een Vox Pathfinder waar je heel blij mee bent, nou, lijkt me toch ook redelijk babi-pangang of zwaar daaraan gerelateerd, wat helemaal niets geeft.
Hier in de speakerhoek doe je voorkomen of je bijna kunt horen wat voor lijm er gebruikt wordt in de speakers.
Kom op, verrijk ons (of mij dan toch) eens met een inzicht in je spullen...ik ben oprecht benieuwd.

Hanzemannetje
2 december 2009, 17:06
Ok, ik zal het maar bekennen. Mijn echte naam is Huang Ling, ik kom oorspronkelijk uit het district Xian. Mijn lievelingseten is Mu Shu Pork, ik rijd in een Chinese Landwind SUV en mijn lievelingsspel is Mikado. Mijn gitaar is een Chinese Squier en ik speel over een in China gemaakte Vox versterker. De band waarin ik speel heet "Golden Dragon". En we hebben een fantastische vuurwerkshow on-stage!

marc_o
2 december 2009, 17:35
Oooh ja, en je bent enorm grappig.


Je kunt de post ook serieus nemen, want nu kom je, hopelijk onbedoeld, over als een betweter die zogenaamd alles van tooooooooooone weet. Dat is jammer, daar hebben we er hier al genoeg van gehad.

Maar dat geeft niet...veel plezier hier.

Hanzemannetje
2 december 2009, 17:48
nu kom je, hopelijk onbedoeld, over als een betweter die zogenaamd alles van tooooooooooone weet.

Man maak je niet druk. Het enige dat ik van tone weet is wat ik zelf hoor. En dat er een boel mensen zijn die eerst een beslissing nemen wat ze willen kopen ('ik wil Celestions en ik kiest het liefst goedkope') en daar dan daarna justificatie voor gaan zoeken op een forum. Tsja. Hoe zal ik het diplomatiek zeggen: Het zal mij eigenlijk verder worst zijn wat zo iemand koopt.

En mijn spullen: daar zat inderdaad ook een Pathfinder bij. Was een heel fijn Vietnamees versterkertje voor de slaapkamer. Is echter verkocht en ik heb nu een Fender Vibro Champ uit 68. En ja, dat is "Tooooone". Voor thuis dan.

marc_o
2 december 2009, 17:53
Man maak je niet druk. Het enige dat ik van tone weet is wat ik zelf hoor. En dat er een boel mensen zijn die eerst een beslissing nemen wat ze willen kopen ('ik wil Celestions en ik kiest het liefst goedkope') en daar dan daarna justificatie voor gaan zoeken op een forum. Tsja. Hoe zal ik het diplomatiek zeggen: Het zal mij eigenlijk verder worst zijn zo iemand koopt.

Ik maak me zeker niet druk, en uiteraard moet iedereen lekker weten wat ie koopt en waarom.
Maar dat neemt niet weg dat ik echt benieuwd ben wat je (be)speelt en waarom je daarvoor hebt gekozen, wat voor sound je zoekt en hoe je daartoe gekomen bent.

Henri H
3 december 2009, 09:12
Het valt op zich wel mee met de ruzie en gebash, maar ik denk dat de topicstarter (TS) het niet bedoeld heeft om er een zinloze, al dan niet grappig bedoelde discussie van te maken.
Ik ben op zich serieus geïnteresseerd in de ervaringen en meningen van mensen t.o.v. dit onderwerp, maar door de manier waarop de discussie gevoerd werd waren er niet veel mensen meer geïnteresseerd om hun ervaringen te vertellen vermoed ik.

the sure thing
3 december 2009, 11:07
Nou dan komt nu dan het bericht:

EN NU WEER ON-TOPIC!

marc_o
3 december 2009, 12:22
On-topic:

Conclusie.
Ze komen uit China en ze zijn kwalitatief beter gemaakt, en daarmee bedoel ik het productieproces.

Er zijn nog Engelse te koop, maar straks niet meer, tenzij je 2e hands zoekt.
Volgens sommige mensen klinken die oude beter, de merderheid denkt daar, mits goed ingespeeld, anders over.

Ze kosten ergens rond de 90 tot 100 euro.

Hanzemannetje
3 december 2009, 15:04
Volgens sommige mensen klinken die oude beter, de merderheid denkt daar, mits goed ingespeeld, anders over.



Gelukkig gaat het er bij bepalen wat je zelf mooi vindt klinken niet over wat de meerderheid vindt, want je eigen smaak is geen democratisch proces en wat jezelf mooi vindt staat los van wat "de meerderheid" mooi vindt, dus kun je uiteindelijk het beste maar gewoon zelf gaan luisteren en op basis van je eigen oren beslissen.

marc_o
3 december 2009, 15:36
Gelukkig gaat het er bij bepalen wat je zelf mooi vindt klinken niet over wat de meerderheid vindt, want je eigen smaak is geen democratisch proces en wat jezelf mooi vindt staat los van wat "de meerderheid" mooi vindt, dus kun je uiteindelijk het beste maar gewoon zelf gaan luisteren en op basis van je eigen oren beslissen.


Dat klopt sowieso altijd, want het is jouw sound, en niet die van een ander.

GretschGuy
3 december 2009, 15:43
Volgens mij gaat het hier helemaal niet over smaak. Smaak is, in dit geval, of je de Celestion V30 een prettige speaker vindt. Da's uiteindelijk subjectief.

Of de V30's uit China hetzelfde klinken als de oudere UK speakers is helemaal niet subjectief. Als ik zeg dat ze hetzelfde klinken, kan men wel aan mijn gehoor (of zelfs eerlijkheid) twijfelen. Maar ik heb in elk geval de moeite genomen ze te vergelijken.

Ook alle specs zijn nog hetzelfde. Terwijl gebruik van b.v. ander papier al leidt tot meetbaar andere karakteristieken.

Dus hier is iets anders aan de hand. Ik weet zeker dat deze hele discussie niet had bestaan als Celestion was verhuisd naar een nieuwe fabriekshal in een ander deel van Engeland. Of zelfs een andere papier leverancier had gekozen.

the sure thing
3 december 2009, 16:01
Volgens mij gaat het hier helemaal niet over smaak. Smaak is, in dit geval, of je de Celestion V30 een prettige speaker vindt. Da's uiteindelijk subjectief.

Of de V30's uit China hetzelfde klinken als de oudere UK speakers is helemaal niet subjectief. Als ik zeg dat ze hetzelfde klinken, kan men wel aan mijn gehoor (of zelfs eerlijkheid) twijfelen. Maar ik heb in elk geval de moeite genomen ze te vergelijken.

Ook alle specs zijn nog hetzelfde. Terwijl gebruik van b.v. ander papier al leidt tot meetbaar andere karakteristieken.

Dus hier is iets anders aan de hand. Ik weet zeker dat deze hele discussie niet had bestaan als Celestion was verhuisd naar een nieuwe fabriekshal in een ander deel van Engeland. Of zelfs een andere papier leverancier had gekozen.

Prima punt! Sommigen roepen hier veel, maar specifiek over de V30 vergelijk zijn er dus 2 personen (onafhankelijk van elkaar) die de Chinese en UK- V30 ECHT hebben vergeleken en geen verschillen hoorden. Dan zijn er nog een paar die roepen/denken dat er wel verschillen in klank en kwaliteit van de V30 zijn, maar alleen een vermoeden hebben. Dus niet zelf getest hebben. Die willen dan vervolgens wel gelijk krijgen, al is compleet niet te snappen waarom.

Maar goed: laat dit een oproep zijn om eens uitgebreid te gaan testen/vergelijken!

Hanzemannetje
3 december 2009, 16:59
Dus hier is iets anders aan de hand

Suggereert u hier sluimerende anti-Chinese sentimenten? Want als dat het geval is, als dat uw infame beschuldiging is, dan kan ik daar niets anders op antwoorden dan een welgemeend: dat klopt.

rock-frank
3 december 2009, 18:02
heb ze getest.!.

ik heb 2 UK speakers met opvolgende serienummers en 2 Chinese opvolgende speakers.
ik heb 4 verschillende speakers waargenomen, verschillen zijn erg klein hoor. alle 4 goed klinkende speakers.
helaas is mijn verbouwde 4x12 Marshall nog niet zo strak en direct als mijn Mesa recto 2x12.
maar klinkt live natuurlijk net iets vetter met een 4x12 (verwacht ik).

dank voor alle nuttige, nutteloze en grappige reacties!
ik eet vanavond chinees denk ik, en morgen ochtend een engels ontbijt.

the sure thing
3 december 2009, 19:10
Geweldig! 3-0 voor China wat betreft de V30! Voor de mannetjes die maar storend blijven posten: gewoon negeren...

Hanzemannetje
3 december 2009, 22:55
Voor de mannetjes die maar storend blijven posten: gewoon negeren...

He joh, blijf eens een beetje on-topic en speel niet zo op de man!

the sure thing
4 december 2009, 00:04
Ik ben een groot fan van V30 speakers.

Nou, net weer terug van een lange repetitie en ik blijf het vreemd vinden: De G12-65 Heritage die zonder band zoveel mooier, ronder en dikker klinkt in mijn HOOK combo, en de V30 die in de bandmix zoveel beter overeind blijft. Alleen zonder band klinkt de V30 weer een beetje kaal en kil. En dan komt de band er weer bij en dan snijdt de V30 echt weer heerlijk door de mix heen als een warm mes door roomboter.

Ik heb de V30 nooit gemogen (lang leve de G12M-20 !!) maar ik moet helaas toch toegeven dat in deze combinatie de V30 echt een geweldige speaker is! Met crunch of een dikke lead tone kan die in dit geval ook prima overweg. Damn :)

GretschGuy
4 december 2009, 00:28
Nou, da's dan geregeld. Het ging er toch om dat rock-frank niet wist wat 'ie met z'n speakers moest. Hij heeft ze geïnstalleerd en is blijkbaar tevreden.

Oost, west, China best. Om maar eens een legendarische wandtegel te citeren.

Hanzemannetje
4 december 2009, 10:04
Oost, west, China best.

Geldt ook voor doodvonnissen zonder enige vorm van proces, perscensuur en dwang- en kinderarbeid: oost west China best!

GretschGuy
4 december 2009, 13:16
Geldt ook voor doodvonnissen zonder enige vorm van proces, perscensuur en dwang- en kinderarbeid: oost west China best!

Maar 't zal vast veel beter worden als ze arm blijven.

Hanzemannetje
4 december 2009, 16:23
Out of Office: Hanzemannetje

Henri H
4 december 2009, 16:48
Hanzemannetje heeft best wel een punt natuurlijk, de arbeidsomstandigheden in China zijn waarschijnlijk niet al te best, maar dat is niet waar deze discussie over zou moeten gaan denk ik.
Op zich wel iets waar je 's bij stil zou kunnen staan.
Als je echter nieuwe V30 speakers nodig hebt, ontkom je dus niet aan de Chinezen, of je zou voor alternatieven zoals Eminence kunnen gaan, maar die worden dus ook al in China gemaakt. :dontgeti:

rock-frank
6 december 2009, 01:55
dat is wel jammer dat mijn speakers zijn gemaakt in slechte arbeidsomstandigheden.
maar ik heb ze 2de hands gekocht, denk dat zo een arm chineesje het ook niet leuk vind als een door hem met pijn en moeite gemaakte speaker ergens op een willekeurige zolder als katten bak dient.
weer een goede daad :)

HaroldA
6 december 2009, 02:01
dat is wel jammer dat mijn speakers zijn gemaakt in slechte arbeidsomstandigheden.
maar ik heb ze 2de hands gekocht, denk dat zo een arm chineesje het ook niet leuk vind als een door hem met pijn en moeite gemaakte speaker ergens op een willekeurige zolder als katten bak dient.
weer een goede daad :)

Inderdaad! En nu lekker lock & lollen en lollende liffjes spelen op je Chinese V30's! :lockon:


:soinnocent:

Hanzemannetje
6 december 2009, 11:34
dat is wel jammer dat mijn speakers zijn gemaakt in slechte arbeidsomstandigheden.
maar ik heb ze 2de hands gekocht, denk dat zo een arm chineesje het ook niet leuk vind als een door hem met pijn en moeite gemaakte speaker ergens op een willekeurige zolder als katten bak dient.
weer een goede daad :)


Niet iedereen heeft geleerd hoe je een werkwoord moet vervoegen (vind = vindt), maar hoofdletters gebruiken aan het begin van een zin is toch niet heel erg moeilijk?

the sure thing
6 december 2009, 11:55
Niet iedereen heeft geleerd hoe je een werkwoord moet vervoegen (vind = vindt), maar hoofdletters gebruiken aan het begin van een zin is toch niet heel erg moeilijk?Ha Hanzemannetje, wat fijn dat je on-topic blijft!

marc_o
6 december 2009, 11:56
Verschrikkelijk goede aanwinst ook weer voor het forum.:ok::ok::ok:

Hanzemannetje
6 december 2009, 15:21
Ach, kwestie van fatsoen lijkt me. Maakt je bericht een stukje makkelijker leesbaar.

don marco
6 december 2009, 15:27
als ge de DT-politie wilt uithangen zult ge hier toch overuren moeten kloppen. ^^

Hanzemannetje
6 december 2009, 16:38
als ge de DT-politie wilt uithangen zult ge hier toch overuren moeten kloppen. ^^

DT-politie? Ik zeg in mijn post juist dat ik begrijp dat niet iedereen heeft geleerd hoe je een werkwoord vervoegt. Maar je zinnen consequent beginnen zonder hoofdletters, dat is gewoon blijkgeven van desinteresse in de lezers van je bericht.

the sure thing
6 december 2009, 18:59
DT-politie? Ik zeg in mijn post juist dat ik begrijp dat niet iedereen heeft geleerd hoe je een werkwoord vervoegt. Maar je zinnen consequent beginnen zonder hoofdletters, dat is gewoon blijkgeven van desinteresse in de lezers van je bericht.Zoals ik al zei: aandacht voedt zo iemand, negeren is het devies...

Hanzemannetje
6 december 2009, 19:48
Zoals ik al zei: aandacht voedt zo iemand, negeren is het devies...

Reageer dan niet...

bert k
6 december 2009, 20:50
Ghehehe, gewoon blijven verbeteren, hoor. Het is zo makkelijk.

En nu graag weer OT.