PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, Les Paul



caliban
29 november 2009, 23:36
http://img403.imageshack.us/img403/7345/dsc01817.jpg

Gibson USA, mmm, interessant, wat zou erin zitten?

http://img29.imageshack.us/img29/3946/dsc01819dk.jpg

Vandaag in Leiden geweest om een gitaar te gaan kopen, tweedehandse Gibson Les Paul Standard in Wine Red. Heel mooi vind ik, en speelt ook leuk.

Luke-wannabe
29 november 2009, 23:38
Tof ding hoor! Toch gelukt dus?

Mitch
29 november 2009, 23:41
Nou nog leren om je foto te verkleinen dan zijn we echt blij voor je :D

caliban
29 november 2009, 23:43
Tof ding hoor! Toch gelukt dus?

Hoezo toch gelukt? :)


Nou nog leren om je foto te verkleinen dan zijn we echt blij voor je :D

Ik en computer dingen gaat niet goed samen. Ik zal proberen ze wat kleiner te uploaden.

geert1976
29 november 2009, 23:49
mooie gitaar en vooral hele mooie kleur:cheerup::rockon:

Nico2
29 november 2009, 23:56
Sweet! Wat een schatje!! :mmmm:

Henri H
29 november 2009, 23:59
Gefeliciteerd! Mitch moet niet zeuren, even rechtsklikken, "foto bekijken" kiezen, en hij wordt automatisch aan je scherm aangepast (Met Firefox althans).
Foto's kunnen niet groot genoeg. ;)

Luke-wannabe
30 november 2009, 00:03
Hoezo toch gelukt? :)
Die man reageerde toch niet meer ofzo? Of was dat iemand anders?

caliban
30 november 2009, 00:14
Ahja :), topic had ik gevraagd om te laten opkuisen, naam verwijderen en zo, maar BB heeft het gewoon verwijderd (prima overigens), misschien heb je mijn laatste post niet meer gelezen daar. De verkoper had me even later gewoon gemaild. Hij was een paar dagen ziek geweest en dus geen email gecheckt.
Was een supervriendelijke kerel, heb daar kunnen testen, alles prima :):).

Luke-wannabe
30 november 2009, 00:22
Ooh! Fair van je. Gelukkig dat het gewoon nog goed is gekomen!
Wat gaat er op gespeeld worden?

caliban
30 november 2009, 00:33
Ooh! Fair van je. Gelukkig dat het gewoon nog goed is gekomen!
Wat gaat er op gespeeld worden?

Goh vanalles eigenlijk :). Zo de typische metalcore-dingetjes, maar ook progressievere hardcore/postcore (hoe heerlijk is de nieuwe Poison The Well trouwens :p). En de tweemans 'band' waar ik nog mee bezig ben is een beetje indie-achtig, niet overdreven harde rock met redelijk wat synthesizer.
Gewoon geen blues oid, daar ben ik niet zo voor.

acousticmats
30 november 2009, 00:38
gefeliciteerd!
mooie gitaar!

Nagramoth
30 november 2009, 00:47
Wine red & crème, altijd goed !:ok:

caliban
30 november 2009, 00:50
Wine red & crème, altijd goed !:ok:

Crème vind ik een beetje braver. Wine Red is perfect voor mij denk ik: ergens zou ik wel een zwarte willen maar daar zie je geen hout in, WR is toch donker, en je ziet hout.

Luke-wannabe
30 november 2009, 01:24
Goh vanalles eigenlijk :). Zo de typische metalcore-dingetjes, maar ook progressievere hardcore/postcore (hoe heerlijk is de nieuwe Poison The Well trouwens :p). En de tweemans 'band' waar ik nog mee bezig ben is een beetje indie-achtig, niet overdreven harde rock met redelijk wat synthesizer.
Gewoon geen blues oid, daar ben ik niet zo voor.
Cool! Poison the well moet ik nog checken.. Wist niet dat die een nieuwe plaat uit hadden! Volgend jaar komt Underoath hier naar Amsterdam toe.. Pfooeeeh daar ga ik echt zo ontzettend heen. FKKNG vet.
Maar let's stay ontopic! Les Paultje voor Metal/hardcore is prima. Can't go wrong!

caliban
30 november 2009, 02:07
Cool! Poison the well moet ik nog checken.. Wist niet dat die een nieuwe plaat uit hadden! Volgend jaar komt Underoath hier naar Amsterdam toe.. Pfooeeeh daar ga ik echt zo ontzettend heen. FKKNG vet.
Maar let's stay ontopic! Les Paultje voor Metal/hardcore is prima. Can't go wrong!

Underoath is ook een van mijn favo bands, nooit live gezien, schandalig van me. Enig idee of ze België ook doen op de tour?

Ik heb trouwens een eerste vraag in verband met de nieuwe gitaar. Het was sowieso de bedoeling om in de brug een iets hogere output humbucker te zetten. Als ik in de JS-6000 terug de originele pickup zet, heb ik een Seymour Duncan Distortion 'op overschot'. Zou dit goed werken in de brug van de Gibson? Of in geval van andere pickup beter gaan voor de Gibson 500T, die op de Les Paul Classic vroeger stond?

Net trouwens voor de eerste keer lichte pijn aan mijn rug gehad, heerlijk :D. Wat een zwaar ding, maar het voelt zo stevig aan. Bij m'n Ibanez heb je het minste wat je beweegt aan de nek een lichte verandering in toon. Hier is het gewapend beton ofzo.

vulvasonic
30 november 2009, 03:35
Endaddeme..... :cheerup:

Hiro
30 november 2009, 08:16
gefeliciteerd! :mmmm:

caliban
30 november 2009, 09:49
Endaddeme..... :cheerup:

Dat versta ik niet :(
:)

Marc Oblivian
30 november 2009, 09:54
Toffe jongens zijn.........
Nederlands liedje als de stemming er goed inzit.
Met andere woorden: proficiat!!
NB: die distortion werkt volgens mij prima in de Gibson, maar ik zou eerst even kijken hoe het huidige element zich houdt:-)

lindstrom
30 november 2009, 09:54
gefeliciteerd!! ziet er goed uit!!!!

caliban
30 november 2009, 10:04
Toffe jongens zijn.........
Nederlands liedje als de stemming er goed inzit.


Dit liedje? "En dat we toffe jongens zijn dat willen we weten, daarom komen wij, daarom komen wij."

Het huidige nekelement is niet zo heel fel qua output. De JS-6000 is geen overdreven blok hout ofzo, maar zijn output is wel straffer, dus heel waarschijnlijk door de SD. En de kabels van snaren die erop liggen. Dat moet nog geregeld worden op de Gibson. Ik heb de juiste snaren liggen, maar zou hem moeten laten afstellen. Of het zelf doen. Kan iemand hierover wat tips geven. Kan niet moeilijk zijn denk ik.
De actie moet sowieso wat hoger komen liggen.
Of kan ik hiervoor beter in zelfbouw kijken?

macwilliams
30 november 2009, 10:11
Mooi exemplaar caliban, heel nice. :ok:

caliban
30 november 2009, 10:23
Even specifiek over de hoogte van de brug: is het de bedoeling om deze te verhogen door te draaien aan de 2 ronde moertjes aan beide kanten van de brug? En doe je dit best zonder snaren erop (lijkt me makkelijker om de actie omhoog te krijgen maar dan moet je een beetje gokken vrees ik)?

snaarplukker
30 november 2009, 10:37
Even specifiek over de hoogte van de brug: is het de bedoeling om deze te verhogen door te draaien aan de 2 ronde moertjes aan beide kanten van de brug? En doe je dit best zonder snaren erop (lijkt me makkelijker om de actie omhoog te krijgen maar dan moet je een beetje gokken vrees ik)?De snaren iets ontspannen en dan de brug wat hoger draaien als dat moet. Dan weer stemmen en kijken of de actie goed staat.

caliban
30 november 2009, 12:41
Actie verhogen is net al gelukt. Nu nog het pickup-dilemma... Ik denk ook dat ze sowieso wat zwaarder gaat klinken met wat dikkere snaren.

macwilliams
30 november 2009, 12:55
Ik ben benieuwd wanneer je je pu's gaat verwisselen voor andere. Bij mijn exemplaren is er niet een bij dat ik tevreden was met de stock pu's. Zeker met een portie gain worden ze modderig en ongedefinieerd.

Schuey
30 november 2009, 13:15
Ik ben benieuwd wanneer je je pu's gaat verwisselen voor andere. Bij mijn exemplaren is er niet een bij dat ik tevreden was met de stock pu's. Zeker met een portie gain worden ze modderig en ongedefinieerd.

Eigelijk is dat best wel heel jammer voor een instrument waar je zoveel geld voor betaald :S

Ik vind em vet Caliban!

caliban
30 november 2009, 14:08
Thanks voor de lof aan mijn gitaar :p. Wat voor elementen kan je mij aanraden macwilliams? Ik ga binnenkort de SD een keer proberen, ben heel erg benieuwd.

lindstrom
30 november 2009, 14:12
Thanks voor de lof aan mijn gitaar :p. Wat voor elementen kan je mij aanraden macwilliams? Ik ga binnenkort de SD een keer proberen, ben heel erg benieuwd.


SD custom5 en een dimarzio bluesbucker in de neck

macwilliams
30 november 2009, 14:58
Ik kan je geheel random een setje aanraden maar liever weet ik eerst wat voor muziek je hoofdzakelijk met deze gitaar wilt spelen.
Wat is je amp? Moet hij een tegen hanger van je js6000 worden of juist niet.
Mooie setjes zijn bijvoorbeeld: pearly gate in neck en de custom custom alnico twee in de brug, haalbaar resultaat is; zztop, gunsnroses en zelfs gary moore.

Jazz in de neck custom 5 in de brug; mooie cleans en classic rock in al z'n diversiteit.

Twee dimarzio's air Norton ; luister naar van halens hot for teacher of Panama.

Dimarzio mega drive in de brug en je krijgt een metalscheur uit vroege jaren negentig/ eind tachtig

blackouts (setje) ; beestachtige thrashmetal als Slayer en dergelijke. Het clean is dan naar mijn smaak onbruikbaar. Who cares! Hakke!!

Met een setje prails icm de tripleshot ringen; hele bruikbare acdc geluid op de p90 stand en dan classic rock maar niet zoals de pearly/customcustom.

Met elk van dit setje gaat je geluid in desgewenste richting er stappen op vooruit.

Deze geluiden krijg ik er schitterend uit op de stevemorse(engl) icm de greenbacks 4x12 cab.

Ook heb ik de dimarzio superdistortion eens geprobeerd maar ik vond het geluid erg schraal worden en het mist dan het levendige dit element vind ik dan minder geschikt icm de LP en mijn amp.
Verder is de blackout setje totaal ongeschikt als je een blues bak hebt.

Voor verdere info zou je je bij orpheo kunnen melden die zou je de Bill lawrence elementen kunnen omschrijven. Die heb ik wel liggen maar nog niet in een LP gehad. Maar mijn mening over de BL is dat hij wat hifi klinkt. Wel goed gedefinieerd!

caliban
30 november 2009, 18:24
De neck wil ik niet veranderen, klinkt zo meer dan goed genoeg, en gebruik ik ook niet zo heel veel, enkel voor vette cleans.
Het liefste zou ik er willen komen met mijn SD, dan moet ik geen kosten doen. De Ibanez gaat in principe weg, dus zou hem wat moeten vervangen.
De brug moet goed zijn voor heavy dingen (niet zozeer 80's of 90's eerder moderne zaken, nee geen nu-metal ofzo, maar eerder metalcore dingen), dat deed de SD goed in de Ibanez. Maar ik wil ook nog een rocksound eruit kunnen krijgen, hetgeen ook best goed ging met de Ibanez.
Ik ga de pickups die je me aanraadde eens checken op internet. Heb je toevallig ervaring met de 500T uit de classic? Die heeft meer output, maar is hij goed?

Thanks :)

macwilliams
30 november 2009, 18:52
Het kan zijn dat je eerst heel tevreden bent met je 500t maar Gibson elementen kennende zal je vroeg of laat toch iets anders willen. Maar ieder persoon is anders en jouw setup is waarschijnlijk ook anders.

Is de js6000 van mahonie of is het basswood? Wanneer dit mahonie is dan zou je dat geluid als redelijk hetzelfde kunnen verwachten met de Gibson maar dan met iets meer laag. Wanneer het basswood is zal het zomaar kunnen dat het toch nog een modderige brij wordt in de LP. Ik zou zeggen pak je soldeerbout en ga even wisselen.

Ik denk dat je de dimarzio megadrive's wel goed gaat vinden maar die zijn niet zo makkelijk te krijgen. Zijn zover ik weet uit productie. Heel misschien maar dan ook echt heeeel misschien vind je nog een setje in Amsterdam. Dat setje heeft heel lang in de winkel gelegen en is een zebra uitvoering.


Succes

caliban
30 november 2009, 19:04
De Ibanez is mahonie, dus moet wel vrij vergelijkbaar zijn. Ik speel trouwens over een Fireball en mijn zelfbouw preamp, door de poweramp van de ENGL.

Ik ga het volgende week wel eens proberen die SD, zit nu in Leuven en heb alleen mijn Gibson bij. (Hoe vet, mijn Gibson kunnen zeggen :D:D.) Ik heb in principe ook een Dimarzio FRED, alhoewel die normaal weg gaat met de JS.
De blackouts waar je over sprak lijken me ook interessant, maar geld is momenteel echt wel een probleempje. Bedankt voor je tips!

humbucker
30 november 2009, 19:08
Proficiat!!

Lekkere gieter!

caliban
2 december 2009, 02:12
Iemand ooit Dimarzio FRED in de brug van een Les Paul gebruikt?

caliban
5 december 2009, 11:39
Gisteren de Seymour Duncan Distortion in de brug van de Les Paul gestoken en hij klinkt veel beter. Ook de FRED terug in de Ibanez gestoken, klinkt iets minder hot, maar nog wel oké.

macwilliams
5 december 2009, 11:48
Wat is de Fred voor een type element en wat doethij met de klankeigenschappen?

caliban
5 december 2009, 19:50
De Fred is een middenklasser qua output meen ik mij te herinneren. In de Ibanez vind ik hem nog altijd heel erg goed klinken. Echt heel moeilijk om te beschrijven. Ik denk dat er op de site van Dimarzio wel redelijk wat info staat.
In de toekomst ga ik die Blackouts misschien nog een keer checken. Vind je die redelijk makkelijk tweedehands?

caliban
13 december 2009, 03:19
Vandaag de slagplaat er eens afgehaald. Ziet er cooler uit vind ik.
http://img191.imageshack.us/img191/8074/dsc01822a.th.jpg (http://img191.imageshack.us/i/dsc01822a.jpg/)

(Ik krijg de foto niet in het groot)

Ibanez666
13 december 2009, 09:54
Eigelijk is dat best wel heel jammer voor een instrument waar je zoveel geld voor betaald :S


!


Jammer? Ik vind het eerder onbegrijpelijk. Wel een mooie gitaar!

Nagramoth
13 december 2009, 11:02
En? Al een beetje aan het gewicht kunnen wennen?
Of ligt je linkerarm d'r al af?

Gothra
13 december 2009, 11:46
Nicceeee waar heb je hem gekocht in Leiden?? Ken er geen winkels...

Rick L
13 december 2009, 12:09
Nicceeee waar heb je hem gekocht in Leiden?? Ken er geen winkels...

Just music
Used products Leiden

Zijn ff snel 2 winkels die nog gibsons verkopen ;) zullen vast nog wel meer kleinere muziekzaakjes zijn.

Henri H
13 december 2009, 12:12
Vandaag de slagplaat er eens afgehaald. Ziet er cooler uit vind ik.
*kleine foto*

(Ik krijg de foto niet in het groot)Grote foto:

http://img191.imageshack.us/img191/8074/dsc01822a.jpg

Inderdaad, zonder slagplaat is beter.

Rick L
13 december 2009, 13:06
Grote foto:

*foto*

Inderdaad, zonder slagplaat is beter.

Vind het ook mooier, alleen maak eens een goede foto! :stop:

caliban
13 december 2009, 14:01
Arm bibbert soms van de gitaar met case te dragen van kot naar thuis en omgekeerd, voor het spelen zelf stoort het gewicht me niet erg.

Ik heb hem bij een particulier gekocht tweedehands.

Op mijn kamer is er sowieso fel licht, dus zonder flits vind ik het niet beter. En ik ben geen geweldige fotograaf...

Henri H
13 december 2009, 14:19
Je hebt de foto recht van boven genomen.
Als je iets schuin gaat staan, ben je al van de reflectie af, tenzij er zonlicht op reflecteert natuurlijk.

Mufftin
13 december 2009, 14:25
mooie gitaar :).

caliban
13 december 2009, 15:08
Je hebt de foto recht van boven genomen.
Als je iets schuin gaat staan, ben je al van de reflectie af, tenzij er zonlicht op reflecteert natuurlijk.
Oké thanx

mooie gitaar :).

Dat is het belangrijkste hè :D