PDA

View Full Version : Metalen snaren...



Bernd
9 april 2003, 11:07
Ik heb een Vicente Sanchis spaanse gitaar. momenteel zitten op de eerste drie plaatsten metalen snaren, en de hoge tonen drie plastic snaren. Nu heb ik er baat bij gehad met die plastic dingen, maar metalen vind ik mooier klinken. kunnen er hierop metalen snaren gezet worden?

Sjaak_H
9 april 2003, 20:06
Nope! Hoewel het lijkt of je 3 nylon en 3 stalensnaren hebt, zitten op je gitaar 6 nylon snaren, waarvan er drie omwikkeld zijn. Je kunt niet zomaar stalen snaren op je gitaar zetten omdat hier veel meer trekkracht op staat en je je hals krom trekt. Bij een steelstring-gitaar is de hals verstertk.

Kjiratsiekoedel
10 april 2003, 00:38
er zijn wel stalen snaren met extreem lage spanning, deze zijn bedoeld voor klassieke gitaar. Maar schijnt meer als een western te klinken die je klassiek bespeelt. En ze schijnen te snel te breken.

suzanne
10 april 2003, 18:29
het kan idd niet. ik denk dat je er meer plezier van hebt als je gewoon een leuke westerngitaar koopt.

Bernd
10 april 2003, 18:58
Oke.. ik had er helemaal niet bij stilgedaan dat de andere gewoon omwikkeld zijn! Shit... ik voel me echt stom.. :smile: Ik denk dat ik eruit ben! Ik ga een nieuwe gitaar kopen, elektrische! Bedankt allemaal!