PDA

View Full Version : Ik zoek een nieuwe gitaar.



hugo123
29 november 2009, 19:13
Hallo iedereen! Ik had al eerder een topic gemaakt over de Classic en de Classic Player. De meerderheid in dat topic vond de CP beter. Ik had dat topic gemaakt omdat ik me wou oriënteren op een nieuwe gitaar, toen vond ik een strat vet, maar het kon zijn dat ik bijvoorbeeld een week daarna weer iets anders op het oog had. Dat was niet het geval, ik wou, en wil, nog steeds een strat. Ik heb rondgekeken en ik heb 3 mogelijke gitaren gevonden:

Classic Player 60's
Classic series
Am. Standard 2e hands

Ik heb in mijn vorige topic gelezen dat de CP wel ongeveer gelijkwaardig is aan een AM standard, allemaal van Fender, is dit echt zo? Helaas komt de CP 60's niet in mijn favoriete kleur fiesta red! De classic series wel, maar als de CP veel beter klinkt en ik bereid de kleur achterwege te laten, ik moet toegeven dat ik die Sonic Blue kleur ook wel erg mooi begin te vinden! Maar als je gaat optreden, moet je dan opletten wat je draagt;) Lijkt me niet een kleurtje wat overal bij past. Ik heb helaas ook een vreemd vooroordeel dat een strat niet lekker klinkt met distortion, ookal hoor ik veel clips waar dit lekker klinkt, dus dat moet ik zeker even testen!
Natuurlijk ga ik alle strats ook nog even naast elkaar testen en kijken wat ik de beste vind, maar ik zou jullie mening ook wel even willen weten.;)

Alvast bedankt!

Ferraririk
29 november 2009, 20:19
Toen ik ging kijken voor strats, toen kwam ik zelf uit op de CP serie, maar dit eigenlijk vooral omdat AM standard buiten mijn geld-bereik lag, anders had ik waarschijnlijk niet eens meer nagedacht.


Ik heb helaas ook een vreemd vooroordeel dat een strat niet lekker klinkt met distortion, ookal hoor ik veel clips waar dit lekker klinkt, dus dat moet ik zeker even testen!



EN HOE DE FACK KOM JE DAAR NOU WEER BIJ?

hugo123
29 november 2009, 20:32
Nouja, omdat mijn Ibanez een coilsplit heeft, en dat klinkt fucking beroerd met distortion... Dat kan natuurlijk komen doordat het een Ibbi is van max 200 euro:soinnocent:

DeadHerring
29 november 2009, 20:37
Ibanez klinkt nu eenmaal gewoon beroerd.



*duikt onder*

Tankman
30 november 2009, 09:03
Het is ook maar net WAT je met je single coils gaat spelen. Als je gaat Slayer nummers op een strat gaat proberen, wens ik je veel succes.

Mad mind
30 november 2009, 11:44
Ibanez klinkt nu eenmaal gewoon beroerd.



*duikt onder*

Duik dan maar heel ver onder! Ik denk dat mijn Ibanez toch wel wat beter speelt dan een CP stratje! Mss wel dan een Am. standard.

Fenderfan
30 november 2009, 22:17
Ik heb rondgekeken en ik heb 3 mogelijke gitaren gevonden:

Classic Player 60's
Classic series
Am. Standard 2e hands

Ik heb in mijn vorige topic gelezen dat de CP wel ongeveer gelijkwaardig is aan een AM standard, allemaal van Fender, is dit echt zo?

Wat voor een am. standard bedoel je ? Welk bouwjaar? ...en als je het wil zeggen, voor welke prijs?
Als je een Am.standard van rond 1990 hebt zou ik daar blind voor gaan ipv een mexikaantje. Maar het klinkt alsof je niet precies weet wat je wilt.
Een tip over die Classic series. Koop ze gewoon een jaartje oud. Zijn de prijzen lager en de gitaar heeft- meestal- toch niets geleden.

Mikos
30 november 2009, 23:12
Ik stond in principe voor hetzelfde..
Maar toen kwam ik uit bij een Fender 40th Anniversary Strat uit '94.
In principe is 't een gewone American Standard echte specifieke dingen van die serie kon ik niet direct vinden. Op het geweldige vlaggetje na dan.. :hippie:
Hoeveel geld wil je eigenlijk spenderen?
Anders gewoon voor een Am. Standard gaan, goed zoeken en dan vind je er zeker een voor een mooie prijs :strat:

hugo123
30 november 2009, 23:15
Das het probleem ook, ik weet ook niet echt wat ik wil. Ik weet wel dat ik een strat wil, ik vind het strat geluid namelijk erg lekker. Budget is rond 500-600 euro, kan misschien wel wat omhoog, maar niet heel veel.

Jay75
30 november 2009, 23:20
Ben ook aan t orienteren, maar misschien ga ik toch maar voor een Mosrite van Hallmark hehe.

Maar voor rond de 650 heb ik al aanbiedingen gezien hoor, ik weet ook iemand die zijn witte wegdoet met een hotrails in de brug, ook een hele leuke gitaar. Als je een adres wil moet je even PM-en.

Cheers

hugo123
30 november 2009, 23:25
Dit vind ik ook nog wel een mooie strat, helaas is hij gereserveerd:

http://link.marktplaats.nl/295144937

Dus jullie zouden bijvoorbeeld deze gitaar verkiezen boven de CP?
Om het moeilijker te maken, heb ik het liefst een strat in een dekkende kleur, liefst, wit, fiesta red, pacific blue, of sonic blue, etc. Liefst geen sunburst.

rijsberman
1 december 2009, 01:10
Duik dan maar heel ver onder! Ik denk dat mijn Ibanez toch wel wat beter speelt dan een CP stratje! Mss wel dan een Am. standard.

Zoals je aan m'n onderschrift kunt zien heb ik ook een ARX500 en een Japanse standard Strat. En het is zoals met alles. Het is maar net waar je naar op zoek bent/zin in hebt. Maar ik grijp toch wel erg vaak naar mijn Ibbie. :mmmm:

Dommedik
1 december 2009, 11:25
Ik heb precies het zelfde als de TS, ik ben ook toe aan een andere gitaar. Nu kun je die mexicaanse wel aardig goedkoop krijgen, 3 a 400 euro 2e hands en rond de 500 nieuw. Zijn dit goede gitaren? Of loont het echt om een 2e handse amerikaanse te halen voor zo'n 600 euro? Dat is ook ongeveer wat ik kwijt wil. Ik weet mij hier geen raad mee.

Fenderfan
2 december 2009, 14:04
Hugo,

Das het probleem ook, ik weet ook niet echt wat ik wil. Ik weet wel dat ik een strat wil, ik vind het strat geluid namelijk erg lekker. Budget is rond 500-600 euro, kan misschien wel wat omhoog, maar niet heel veel.

Die strat uit 2009 is van dezelfde kwaliteit als een Cp. Afhankelijk van het uiterlijk kun je ervoor kiezen.
Een am standard van begin jaren 90 kun je nu nog krijgen voor 700 a 750. Maar dan moet je niet te lang wachten.

ik zou voor een 2ehands cp-tje gaan. Dan hou je nog wat geld over voor in de kroeg :O)

Mad mind
3 december 2009, 18:32
Maar ik grijp toch wel erg vaak naar mijn Ibbie. :mmmm:

My point exactly! :cooler:

hugo123
20 december 2009, 22:21
Hallo iedereen, ff een bumpje. Ik heb een dilemma! Ik ben nu in Londen en vandaag naar denmarkstreet geweest:lovelove: Daar eindelijk de Classic Player kunnen vergelijken met de Classic, en de CP stak er wel echt bovenuit voor mij! Heerlijk gitaartje. Maar nu het dilemma ik zit er aan te denken een gitaar mee te nemen uit londen naar lang sparen! Maar nu zit ik te twijfelen over de kleur, elke gitaar is anders en de gitaar waar ik op speelde waar ik serieus verliefd op ben;) is een sunburst strat, maar ik weet niet of ik die ook mooier vind dan die blauwe, dus wat zal ik doen, sonic blue of sunburst? Ik ben bang dat ik de blauwe namelijk steeds minder mooi ga vinden en de sunburst steeds mooier.. dus wie o wie helpt?!

Jasper.
21 december 2009, 13:45
Misschien ook wel leuk om ff andere merken te bekijken. Volgens mij zijn er ook wel andere merken die hele goede strats maken. Zoals Blade ofzo.

humbucker
21 december 2009, 13:53
sunburst!!

Kijk maar:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1339.jpg
:lovelove: