PDA

View Full Version : Egnater/rocktron TOL100



vinni
29 november 2009, 16:18
Hallo,

Ik heb deze versterker.....je ziet ze niet veel.

Ben benieuwd wie er één heeft om zo wat ervaringen uit te wisselen.

Laat ik maar beginnen :
-Ik heb Mercury Magnetics OT/PT erin + choke
-externe biaspunten
-Ik draai EL34's (Shuguangs...tja...ze klonken gewoon het best)
-heb net de schematics binnen voor de TOS-mod

Ik vind het een hele fijne versterker. Wellicht niet in alles even goed, maar overall de beste versterker die ik tot nu toe heb gehad.

Wat ik mis is echt strakke higain (ala Killswitch Engage) Ik hoop dat de TOS-mod mij wat dichterbij brengt. Ligt natuurlijk ook aan de gitaar die je gebruikt. Ik gebruik zelf een oud model PRS Singlecut met een Bareknuckle Blackdog in de brug.

Ik draai met K&E cabs met Celestion V30's.....wel heb ik ze nu parallel bedraad. Dit klinkt met de TOL100 iets beter omdat het wat minder midlaag heeft.

Ik ben benieuwd.

Vinni

pasqual
29 november 2009, 22:39
ik heb op het punt gestaan de tol 50 212 aan te schaffen. deze was gebruikt. ik was erg gecharmeerd van het clean geluid. je kon deze amp ook schakelen tussen 50 watt en 20 watt. ik vond de vraagprijs erg hoog voor een gebruikte. ook moesten er nieuwe buizen in. maar wel een leuke versterker.
heb je ook soundfiles?

groeten Pasqual.

vinni
29 november 2009, 23:29
Hoi,

Wat was de vraagprijs dan?
Overigens is een TOL50 een heel andere versterker qua klank.

Als je naar Youtube gaat en je tikt TOL100 in, krijg je toch wel een aantal hits.

Groet,
Vinni

pasqual
30 november 2009, 22:20
hoi Vinni,

de vraagprijs was 950,- euro en dat vond ik nogal veel voor een gebruikte egnater waar nieuwe eindbuizen in moesten. ( ook met nieuwe buizen had ik het er niet voor over ). ik vond trouwens het vervormd kanaal wel lekker klinken en inderdaad vrij weinig gain maar daar kan een pedaaltje bij helpen. ik zal youtube ff checken.

groeten Pasqual.

vinni
30 november 2009, 23:15
Hmm...tja....

Die eur 950 is inderdaad wel fors vind ik zelf.

Vinni