PDA

View Full Version : Telecaster shopping



Mad mind
29 november 2009, 15:56
Mijn 19de verjaardag staat voor de deur. Een reden te meer om te gaan gitaarshoppen. Ik heb momenteel een Ibanez ARX500 (geweldige plank) maar ik zou ooh zo graag er een telecaster bij hebben (looks, sound, etc.).

Nu was ik eens aan het rondkijken (budget max. €700) en mijn oog is gevallen op de volgende telecasters:

G&L asat special (tribute)
http://www.poweralley.com/GandL/ASAT_Special_1Premium.gif


Fender '62 reissue telecaster (MIJ)
http://www.vintage-guitars.se/2002-2004_Fender_Custom_Telecaser_%2762-reissue_Q029388.jpg


Mijn vraag nu, heeft er iemand (goede) ervaringen met deze gitaren of zijn er andere telecasters die jullie mij aanraden? En is de '62 verkrijgbaar met maple neck?
Ik ga morgen met een vriend van mij naar een gitaarwinkel in Nederland (roermond?) en enkele testen. Dus voorstellen zijn van harte welkom!

alvast bedankt!

FruscianteFan
29 november 2009, 15:59
'60s en '62 Tele's zijn er volgens mij niet met maple toets.

humbucker
29 november 2009, 16:01
Test gewoon zoveel mogelijk uit wat in je budget ligt. De 62 (de 60ies in het algemeen eigenlijk) zijn enkel verkrijgbaar met een rosewood toets.

humbucker
29 november 2009, 16:02
tip: kijk ook eens naar de Baja Tele! Prima gitaar maar wel een dikke nek (zoals de meeste 50ties tele's!)

Mad mind
29 november 2009, 16:04
tip: kijk ook eens naar de Baja Tele! Prima gitaar maar wel een dikke nek (zoals de meeste 50ties tele's!)

Die kwam op de 3de plaats. Ik ga hem dus zeker uittesten.

Ik dacht wel dat de 62 enkel met rosewood was, maar vragen kan nooit kwaad hé.

Mad mind
29 november 2009, 16:15
Heeft ook iemand ervaring met de gitaarwinkels in roermond. De vriend waarmee ik ga zei dat er 2 waren, maar ik zou het persoonlijk niet weten. Zijn dit goede winkels (goede service, goedkoop, veel aanbod)?

Renin
29 november 2009, 16:48
Of gewoon een 2ehands USA standard. Moet makkelijk lukken voor 700.

Mad mind
29 november 2009, 17:02
Of gewoon een 2ehands USA standard. Moet makkelijk lukken voor 700.

Zijn de standards beter dan die 62 reissue? Ik weet dat het een USA is, maar dat staat volgens mij niet meteen voor beter, of vergis ik mij hierin?

j-op
29 november 2009, 17:16
Heeft ook iemand ervaring met de gitaarwinkels in roermond. De vriend waarmee ik ga zei dat er 2 waren, maar ik zou het persoonlijk niet weten. Zijn dit goede winkels (goede service, goedkoop, veel aanbod)?

Er is Muzikaza in het retail park, daar heb ik mijn Jazzmaster gekocht. Erg fijne zaak, vriendelijk personeel (ik mocht zelfs even blazen met een Orange stack!), redelijk veel keus (zeker Fenders). De zaak ziet er zelf ook gewoon mooi uit, fijne sfeer, testhokken met airco als ik me dat goed herinner...

Ik denk dat als je daar naar een Tele gaat zoeken, het helemaal goed moet komen. Tenminste, als er niet te veel is veranderd sinds de zomer vorig jaar.
:)

Mad mind
29 november 2009, 17:21
Bedankt voor het antwoord J-op. Ik denk dat ik me daar maandag enorm ga amuseren! :D

hezz
29 november 2009, 17:25
Er is Muzikaza in het retail park, daar heb ik mijn Jazzmaster gekocht. Erg fijne zaak, vriendelijk personeel (ik mocht zelfs even blazen met een Orange stack!), redelijk veel keus (zeker Fenders). De zaak ziet er zelf ook gewoon mooi uit, fijne sfeer, testhokken met airco als ik me dat goed herinner...

Ik denk dat als je daar naar een Tele gaat zoeken, het helemaal goed moet komen. Tenminste, als er niet te veel is veranderd sinds de zomer vorig jaar.
:)

Ditto! Muzikaza is tof!

j-op
29 november 2009, 17:27
Voor een middagje dolle pret zit je daar goed! Ik wil er zelf ook nog eens heen, maar dat is niet zo goed voor de beurs van een arm studentje. Helemaal nu ik net voor bijna €200 aan 'noodzakelijke' dingetjes heb besteld bij Thomann.

Mad mind
29 november 2009, 17:49
Voor een middagje dolle pret zit je daar goed! Ik wil er zelf ook nog eens heen, maar dat is niet zo goed voor de beurs van een arm studentje. Helemaal nu ik net voor bijna €200 aan 'noodzakelijke' dingetjes heb besteld bij Thomann.

Ik ben ook een student en heb net een amp van €500 gekocht! :p
Maar ik heb jarenlang gespaard en dan binnenkort mijn verjaardag... :D

munkie
29 november 2009, 17:54
Voor dat budget(700): Diego (= Duesenberg=Duits). Wellicht moeilijk aan te komen. Heb ik zien hangen in Leeuwarden. OV jaarkaart? :sssh:

2dehands: Japanse Squier/Fender/Tokai/Fernandes.

Low budget: London City Comet. Onverslaanbaar onder de 500 IMHO.

tomdiedom
29 november 2009, 18:08
Blade, Blade!!!

j-op
29 november 2009, 18:12
Ik ben ook een student en heb net een amp van €500 gekocht! :p
Maar ik heb jarenlang gespaard en dan binnenkort mijn verjaardag... :D

Hehe, ik moest ook nog schoenen á €90 kopen, de garderobe moet ook nog aangevuld worden, mijn JM is in Zweden voor een refin, ik zit op kamers, drink bier, etc etc etc.

Daarnaast is mijn verjaardagsgeld (juni ;)) al lang en breed op aan dit prettige ding:
http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN3997.jpg

Toch wil ik ook nog een Tele, zo'n nieuwe '72 Deluxe in naturel vind ik érrug sjiek.

Mad mind
29 november 2009, 18:18
Blade, Blade!!!

Ja, maar dat merk hebben ze niet in elke winkel om uit te testen.
Heeft er iemand een idee wat die 2de muziekwinkel in roermond is? Naast muzikaza?

Mad mind
29 november 2009, 18:20
Leuk ding j-op, wat is het? En ik heb nooit gezegd dat het studentenleven goedkoop is hoor, ik zit zelf in een studentenvereniging, ik weet het maar al te goed! :p

Mad mind
29 november 2009, 21:15
Heeft iemand nu ervaring met 1 van deze 2 (of beide) gitaren? Ik zou graag wat info hebben alvorens te testen. Weet ik waar ik op moet letten.:chicken:

lodi
29 november 2009, 21:24
niks van 700 euro gaat beter bevallen dan een arx 500 zo simpel is het, daar kom je nog wel achter spijtig dat ze niet meer verkocht worden in europa
wat zeg ik ?? zelfs niks van 1000 euro, hou ze goed bij, koester ze, collector's item binnen enkele jaren.

Mad mind
29 november 2009, 21:30
niks van 700 euro gaat beter bevallen dan een arx 500 zo simpel is het, daar kom je nog wel achter spijtig dat ze niet meer verkocht worden in europa
wat zeg ik ?? zelfs niks van 1000 euro, hou ze goed bij, koester ze, collector's item binnen enkele jaren.

Ik weet dat ik een geweldige gitaar heb. En ik zou ze nooit van m'n leven willen wegdoen. Maar ik wil mijn collectie gewoon uitbreiden, en hoe kan ik dit beter doen dan met een mooie telecaster!

j-op
29 november 2009, 22:07
Ik geloof dat ik de '62 RI in mijn handen heb gehad bij het testen of mijn nieuwe buizen (in mijn Fender 75) goed waren; goede gitaar. Behoorlijke twang op de brugpickup. Speelde ook behoorlijk licht, maar er zaten vast spaghetti-009's op.

Die gitaar die ik postte is mijn '78 Bronco, leuk dingetje. :)

Mikos
29 november 2009, 22:58
Toch even terugkomen op de vraag over de muziekwinkels in roermond, Muzikaza is inderdaad wel een goede zaak, veel keuze in Fenders, goede hulp in die winkel daar :ok:
Ga daar eens een keer vragen, denk dat je daar veel mee opschiet

humbucker
29 november 2009, 23:02
Ik heb vorige maand ook een nieuwe tele gekocht en was op voorhand verliefd op een 62 MIJ met bigsby. Hier in Leuven hing er zo eentje. Ik naar daar, een dik uur op gespeeld, maar erachter gekomen dat dat het toch niet was. Toen nog een paar andere Tele's bespeeld en daar zat er wel eentje tussen die me kon bekoren, maar die je waarschijnlijk ook niet gaat vinden in Roermond ('t is naar 't schijnt nogal iets 'zeldzaam')

behold:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1338.jpg

Is een "limited edition Palo Escrito" MIM, maar een fantastische plank! Eigenlijk gewoon een 60ies Tele met een fancy top :)

Mad mind
29 november 2009, 23:46
Prachtige plank! Maar toch ga ik zeker de '62 testen. Die hebben ze daar (volgens de site) zeker hangen.

Ik kan alleen maar hopen op een goede dag en een al even goede vangst! :p

Mad mind
30 november 2009, 12:40
Ik ben vandaag niet kunnen gaan. Mij vervoer realiseerde zich deze morgend 'plots' dat hij een grote taak vergeten te maken was... :(

Dus advies is nog steeds welkom!

humbucker
30 november 2009, 20:56
Bummer!

Was me net aan 't afvragen of je iets gevonden had :D

Mr.Fingers
30 november 2009, 21:30
Dichter bij huis... Muziek+Visie in Antwerpen heeft zowat iedere denkbare fabriekstelecaster daar staan/hangen (alleen geen japanse '62RI :makeup:). Geen aandelen daar, maar gewoon een tip.

Mad mind
2 december 2009, 19:36
Dichter bij huis... Muziek+Visie in Antwerpen heeft zowat iedere denkbare fabriekstelecaster daar staan/hangen (alleen geen japanse '62RI :makeup:). Geen aandelen daar, maar gewoon een tip.


Das die toch aan de groenplaats in Antwerpen hé? Wij hebben daar een winkel in de Grand Bazard Shopping. Eens langsgaan als ik in de winkel ben dan. Alleen jammer van de 62RI, die vind ik echt wel heerlijk.

Is die nog in andere kleuren verkrijgbaar dan sunburst, black en red?

Hendriks
2 december 2009, 20:26
Je hebt ze ook blauw en wit (zwarte binding) , ebay.com . Dit zijn de TX uitvoering dus met Texas Specials.

Mr.Fingers
2 december 2009, 20:27
Das die toch aan de groenplaats in Antwerpen hé? Wij hebben daar een winkel in de Grand Bazard Shopping. Eens langsgaan als ik in de winkel ben dan. Alleen jammer van de 62RI, die vind ik echt wel heerlijk.

Is die nog in andere kleuren verkrijgbaar dan sunburst, black en red?

Nee, das Beatshop (heeft ook een paar telecasters, een viertal), Muziek+Visie is aan de stijfselrui, pakweg 20 minuutjes stappen van de groenplaats.

Hendriks
2 december 2009, 20:33
http://shop.ebay.com/mijsixstringskatana/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340

jammie

lodi
2 december 2009, 21:17
Zijn de standards beter dan die 62 reissue? Ik weet dat het een USA is, maar dat staat volgens mij niet meteen voor beter, of vergis ik mij hierin?

als je van n' USA wil zeker zijn dat je n' goeie te pakken hebt koop je beter de deluxe voor nieuw zo'n 180 euro meer, soms komen ze voorbij op kapaza of MP zo rond de 900 euro