PDA

View Full Version : Nieuw in rackland, vraag marshall JMP-1 en G-force



kyller
29 november 2009, 14:15
Hoi allemaal,

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar heb weer aandachtig wat topics doorgelezen :D

Helaas is mijn gt6 aan het einde van zijn levensjaar terecht gekomen, en ben nu op zoek naar wat anders. Ik kan nu een marshall JMP-1 en een TC g-force kopen. ik moet alleen even op zoek naar een eindversterker.

Nu wil ik op het podium kunnen schakelen naar clean en distortion e.d, kan ik dus makkelijk met een bv roland fc 200 dit aansturen? Dus dat ie de g-force en de marshall kan schakelen? Ik ben echt een noob in deze wereld, maar wil me er graag in verdiepen!

Alvast bedankt!

marc_o
29 november 2009, 14:24
Dat kan inderdaad, maar als oude JMP-1 bezitter wil ik je wel graag waarschuwen.

Zonder effecten klinkt de JMP-1 erg goed, maar zodra je de effectloop gebruikt, en dat doe je met die processor uiteraard, ga je vrij veel tone en attack verliezen, of in ieder geval dermate veel dat ik 'm ervoor wegdeed.

Test dit eerst uitvoerig, dat is mij tip.

kyller
29 november 2009, 14:32
Dat kan inderdaad, maar als oude JMP-1 bezitter wil ik je wel graag waarschuwen.

Zonder effecten klinkt de JMP-1 erg goed, maar zodra je de effectloop gebruikt, en dat doe je met die processor uiteraard, ga je vrij veel tone en attack verliezen, of in ieder geval dermate veel dat ik 'm ervoor wegdeed.

Test dit eerst uitvoerig, dat is mij tip.

Ok thx voor de tip ;) welke heb je nu aangeschaft al ik mag vragen?

Liquid_Metal
29 november 2009, 18:23
Dat kan inderdaad, maar als oude JMP-1 bezitter wil ik je wel graag waarschuwen.

Zonder effecten klinkt de JMP-1 erg goed, maar zodra je de effectloop gebruikt, en dat doe je met die processor uiteraard, ga je vrij veel tone en attack verliezen, of in ieder geval dermate veel dat ik 'm ervoor wegdeed.

Test dit eerst uitvoerig, dat is mij tip.

Dat lijkt me sterk. Je hoeft geen effectsloop te gebruiken want je hangt de fxunit gewoon tussen preamp en poweramp, dus niets te maken met een loop.
Of je dynamiek en toon verliest ligt vervolgens enkel aan je processor. Voor zover ik weet heeft de G-Force daar nauwelijks last van. Ik heb zelf de G-Major 2 en daar merk ik geen tonesuck. De G-Force is de duurdere versie dus die zal daar ook wel geen last van hebben.

Nocki
29 november 2009, 19:23
De loop van de JMP1 is in dit geval de schuldige.
Toevallig heb ik een budget rackje gebouwd waar de jmp1 en de gmajor in zitten en de beste resultaten heb ik als ik de fx loop van de jmp1 niet gebruik en de gmajor gewoon na de jmp1 plaats. Als poweramp gebruik ik een jcm900 halfstackje wat redelijk werkt.

Voor deze set ben ik nog niet helemaal uit over de jmp1. Ik denk dat daar binnenkort een ander goedkoop preampje voor moet komen maar tot die tijd voldoet ie wel...

Het geheel aansturen met een FC-200 wordt geen probleem. Niet schrikken straks als je op preset 1 stampt en je jmp op 0 terecht komt en je g-force op 1 :) Dat hoort gewoon zo.

kyller
29 november 2009, 19:23
Hoe kan ik het dan het beste aansluiten>

Gitaar --> preamp --> G-Force --> eindversterker

De Roland word dan aangesloten op de G-Force


Moet ik het signaal dan nog splitsen van de Roland naar de G-Force en de JMP-1, of moet ik de G-Force aansluiten midi naar de JMP-1?

Nocki
29 november 2009, 19:24
inderdaad. Dat werkt perfect! Het kleine beetje tonesuck van de g-force is verwaarloosbaar met deze set. Dus daar hoef je je niet druk om te maken, wat iedereen ook zegt.

kyller
29 november 2009, 19:30
inderdaad. Dat werkt perfect! Het kleine beetje tonesuck van de g-force is verwaarloosbaar met deze set. Dus daar hoef je je niet druk om te maken, wat iedereen ook zegt.

Hahahah ok..... ik denk dat ik er wel uit ben, het wordt een rack! hahaha.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik nog het één en ander zal gaan vragen ;) hahahha

Nocki
29 november 2009, 19:32
Altijd doen! Racks zijn super en "once you go rack you'll never go back"

Fijne zoektocht nar de ultieme TONE! :)

HaroldA
29 november 2009, 19:50
Altijd doen! Racks zijn super en "once you go rack you'll never go back"

Ik heb mijn rack anders weer (bijna helemaal) opgeruimd en ben weer lekker terug gegaan naar top + pedaaltjes!

Mijn rack bestond destijds uit:
* Sennheiser EW 172 G2 + rackmount kit
* Korg tuner
* Egnater TOL IE4 preamp
* G-Major
* Mesa/Boogie fifty/fifty
* Roland FC-200 en later de FC-50

Resultaat: achterlijk zwaar en dus 100% onhandig. :stop:

Nocki
29 november 2009, 20:12
geeft niet... je wordt het trappen nog wel moet en stras wil je vast weer in 1 keer meerdere dingen schakelen en gaan voor minder mete kabel en meer tone!
Het kan verkeren...toch?

HaroldA
29 november 2009, 20:22
geeft niet... je wordt het trappen nog wel moet en stras wil je vast weer in 1 keer meerdere dingen schakelen en gaan voor minder mete kabel en meer tone!
Het kan verkeren...toch?

In 1 keer meerdere effecten schakelen is inderdaad handig, maar daar zijn ook voor pedaaltjes oplossingen voor...

Minder kabel ben ik niet met je eens: een (traditionele) wah van rack naar voorkant podium en dan weer terug naar rack is 2x zo lang als van pedalboard naar top. Een oplossing is dan natuurlijk een rack wah, maar die zijn amper te betalen...

Ach, ik ben harstikke blij met m'n pedaaltjes en een ander weer met een rack. Voor ieder wat wils, toch?

marc_o
29 november 2009, 20:37
Ok thx voor de tip ;) welke heb je nu aangeschaft al ik mag vragen?


Geen rack meer voor mij en ik had destijds dan ook niet de luxe van de g-Force hoor, die bestond nog niet, ik moest het doen met de alomgevreesde GX-700 van Boss, haha, dat was andere (minder lekkere) koek, dus daar kan ook de boosdoener in hebben gezeten.
Ik beschouwde de JMP-1 meer als een top en zette er af en toe een pedaal voor, en dat gaf voor mij het mooiste resultaat.

Liquid_Metal
29 november 2009, 20:43
Hahahah ok..... ik denk dat ik er wel uit ben, het wordt een rack! hahaha.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik nog het één en ander zal gaan vragen ;) hahahha

Welcome aboard :)


In 1 keer meerdere effecten schakelen is inderdaad handig, maar daar zijn ook voor pedaaltjes oplossingen voor...

Minder kabel ben ik niet met je eens: een (traditionele) wah van rack naar voorkant podium en dan weer terug naar rack is 2x zo lang als van pedalboard naar top. Een oplossing is dan natuurlijk een rack wah, maar die zijn amper te betalen...

Ach, ik ben harstikke blij met m'n pedaaltjes en een ander weer met een rack. Voor ieder wat wils, toch?

Daar hebben ze zo'n mooie rackwah voor bedacht! Die wil ik best hebben, maar ik heb m'n wah het afgelopen half jaar volgens mij 3x gebruikt. Hoe gebruik je zo'n ding meer dan dat?

kyller
29 november 2009, 21:11
Ik zal binnekort de spullen in huis halen, dan kan ik even lekker experimenteren. Vragen komen dan vanzelf wel, en als de preamp niks is kan ik altijd verder kijken voor en andere.

Ik vraag me alleen af of ik vanaf de g-force nog een midi aansluiting naar de preamp moet maken. (lijkt me wel als ik ze alle twee wil schakelen)

Bedankt voor de reacties in iedergeval! Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkenling.

hole
29 november 2009, 21:39
A "once you go rack you'll never go back"

® ©

:supercool:

Erik70
30 november 2009, 17:45
[QUOTE=kyller;

Ik vraag me alleen af of ik vanaf de g-force nog een midi aansluiting naar de preamp moet maken. (lijkt me wel als ik ze alle twee wil schakelen)

QUOTE]

Inderdaad. Je midivoetpedaal aansluiten op óf de preamp óf de effectapparaat. Dan daar vandaan via midi-trough naar het volgende apparaat.

kyller
30 november 2009, 18:45
[QUOTE=kyller;

Ik vraag me alleen af of ik vanaf de g-force nog een midi aansluiting naar de preamp moet maken. (lijkt me wel als ik ze alle twee wil schakelen)

QUOTE]

Inderdaad. Je midivoetpedaal aansluiten op óf de preamp óf de effectapparaat. Dan daar vandaan via midi-trough naar het volgende apparaat.


Dank je wel! ik ga me er eens in verdiepen! laat snel weer wat van mij horen.

kyller
3 december 2009, 18:52
Weet iemand of heeft iemand ervaring met de line 6 pod pro als preamp in je rack?

J-P
3 december 2009, 20:07
Ik heb een PodPro als Preamp, en een Peavey Classic 120-120 als eindtrap, enige effect wat ik ertussen heb is een intellifex. Wat wil je weten? Ik ben geen echte kenner zoals de meesten hier, ik gebruik alleen maar wat ik gaandeweg gevonden en goed bevonden heb. Er is wel een Engl E530 naar mij onderweg die ik vorige week via Ebay gescoord heb, wil toch ook een buizenpreamp erbij.

HaroldA
3 december 2009, 20:42
Weet iemand of heeft iemand ervaring met de line 6 pod pro als preamp in je rack?

Die heb ik een blauwe maandag gehad. Voor rock/metal is het echt verschrikkelijk, dus ik heb 'm toen snel ingeruild op een echte buizen preamp (Egnater).

De enige amp model die mij wel kon bekoren was de rectifier maar die viel echt helemaal weg in de mix...

J-P
3 december 2009, 20:50
Nou Ja, echt verschrikkelijk zou ik het niet noemen, ik doe het er al een aantal jaar mee (repertoire zit tussen Tool, Opeth, Confessor, Atheist in zeg maar) maar inderdaad, een buizenpreamp erbij was wel eens leuk om te proberen. Ik vind juist de bluesy en cleanklanken niet heel top aan de PodPro maar dat kan ook aan mijn verdere setup liggen.

HaroldA
3 december 2009, 20:55
Nou Ja, echt verschrikkelijk zou ik het niet noemen, ik doe het er al een aantal jaar mee

Welke amp model gebruik je voornamelijk?

Ik had er overigens een Mesa/Boogie Fifty/Fifty achter staan. Misschien doet een Pod Pro het beter op een transistor amp...

J-P
3 december 2009, 21:22
Meestal Rectified maar ook wel eens Modern Class A of Brit HI GAIN. Ik vind mijn PodPro icm mijn Marshall 9100 eindtrap niet klinken :( maar met de Peavey 120-120 wel. Natuurlijk is dat voor het muziekkamertje tamelijk overkill maar met een koch loadbox ertussen is het nog redelijk goed aan te horen, de beperkende factor ben ikzelf zeg maar. Ik heb nog nooit een transistor eindtrap gehad icm de PodPro, heel vroeger wel eens zo´marshal 1 units dingetje maar die heb ik niet lang gehad.

kyller
3 december 2009, 21:48
ok.... ik ben namelijk een rack aan het bouwen(leuk zo'n winst uitkering :-) ) en heb zo wie zo mijn zin gezet op een g-force. Alleen ben ik een aan het rond kijken voor een goede preamp. Ik kan namelijk een marshall JMP-1 kopen, maar hoor daar verschillende geluiden over. Ik ben een all around gitarist zeg maar(alleen geen metal),kan ook een line6 krijgen, maarja om die als preamp voor de g-force te zetten..... misschien toch een Engl E530 aanschaffen. Volgens mij is dit een redelijk goede preamp toch? ook goed voor all around?

HaroldA
3 december 2009, 21:50
misschien toch een Engl E530 aanschaffen. Volgens mij is dit een redelijk goede preamp toch? ook goed voor all around?

Laat ik het meest gegeven antwoord geven: ga testen!

Ik hou persoonlijk niet van het Engl geluid, maar de 530 vind ik nog wel een redelijke preamp...

kyller
3 december 2009, 21:54
Laat ik het meest gegeven antwoord geven: ga testen!

Ik hou persoonlijk niet van het Engl geluid, maar de 530 vind ik nog wel een redelijke preamp...

Ja precies.... dat is eigenlijk de beste manier om erachter te komen of het wat is ;) Wat voor preamp heb jij op dit moment als ik vragen mag?

HaroldA
3 december 2009, 21:59
Ja precies.... dat is eigenlijk de beste manier om erachter te komen of het wat is ;) Wat voor preamp heb jij op dit moment als ik vragen mag?

Leuke vraag ;)

Ik heb geen rack meer. Mijn laatste setup was
* Sennheiser EW 172 wireless
* Korg rack tuner
* G-Major
* Egnater IE4 preamp (zie sig)
* Mesa/Boogie 50/50

Het geheel was mij te zwaar en te ingewikkeld. Ik speel nu over een 1 kanaals JMP top met een paar pedaaltjes en dat bevalt me veel beter!

Michael AE
4 december 2009, 01:36
ok.... ik ben namelijk een rack aan het bouwen(leuk zo'n winst uitkering :-) ) en heb zo wie zo mijn zin gezet op een g-force. Alleen ben ik een aan het rond kijken voor een goede preamp. Ik kan namelijk een marshall JMP-1 kopen, maar hoor daar verschillende geluiden over. Ik ben een all around gitarist zeg maar(alleen geen metal),kan ook een line6 krijgen, maarja om die als preamp voor de g-force te zetten..... misschien toch een Engl E530 aanschaffen. Volgens mij is dit een redelijk goede preamp toch? ook goed voor all around?

Ik vind persoonlijk de JMP veelzijdiger dan de Engl. Maar goed, je zal het toch helaas zelf moeten proberen. ;)

ateng
4 december 2009, 11:12
Ik heb ook een JMP-1 en ik kan zeggen dat ie veelzijdiger is dan de Engl. Je kan presetjes maken met de JMP-1 en hij is midi.
Speel zelf all round van The Eagles Toto top40 tot jaren 80 hardrock ala Iron Maidenen Van Halen en dat doe ik allemaal met mijn JMP-1 ;)

Liquid_Metal
4 december 2009, 11:40
Alleen moet je natuurlijk wel van die sound houden. Dat doe ik niet. Hoe veelzijdig ie ook is, dan zal ik er geen kopen. Dus: testen :supercool:.

kyller
9 december 2009, 08:20
Zo jongens,

Rack is binnen, nu aleen nog maar gaan vullen :D Hij is 12he, misschien een beetje groot, maar ik kan het altijd nog verkopen en een kleinere halen.
Vanmiddag ga ik kijken bij een Marshall JMP-1. Als ie bevalt neem ik hem mee!

De eerste stappen zijn gemaakt, de vragen zullen vanzelf komen :P Ik hou jullie op de hoogte.

Nocki
9 december 2009, 08:53
succes!
Check wel of je een fijne jmp1 hebt. er zitten nogal verschillen in. Ik heb er een stuk of 4 gehad en degene die ik nu heb is de enige die een beetje high gain kan.
Ik heb zelf de beslissing genomen om dit budget rackje weer te verkopen en er een AxeFx voor in de plaats te kopen :)

Ik hoop dat je slaagt vvandaag!

Liquid_Metal
9 december 2009, 10:30
Tjongejonge Nocki, het zal ook weer niet :P. En wéér een Axe bezitter dus. Mark gaat er binnenkort ook aan, zo blijf ik de enige zonder. Gelukkig zijn er weer 2 nieuwe rackforummers bij die nog moeten beginnen. (ik ben ook nog te kort met buizen bezig om er al vanaf te stappen).

Hopelijk vindt je de JMP goed, dan ben je klaar. Het lijkt me wel lastig om te bepalen of je een goede hebt als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.

Nocki
9 december 2009, 11:07
Tjongejonge Nocki, het zal ook weer niet :P. En wéér een Axe bezitter dus. Mark gaat er binnenkort ook aan, zo blijf ik de enige zonder. Gelukkig zijn er weer 2 nieuwe rackforummers bij die nog moeten beginnen. (ik ben ook nog te kort met buizen bezig om er al vanaf te stappen).

Hopelijk vindt je de JMP goed, dan ben je klaar. Het lijkt me wel lastig om te bepalen of je een goede hebt als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.


Hihi. Het is voor erbij om eens te kijken of het wat is... Mn rackje gaat nog niet weg hoor.
Wel het budget rackje met de jmp1 erin.

Wat betreft het vergelijkings materiaal hebben is dat is idd moeilijk. Zoals bij elke hobby is een beetje ervaring wel makkelijk. Zo heb ik in het begin ook heel veel spullen gehad waar ik niet mee kon werken en dus dacht dat het niet goed was. Dingen uit het verleden die toen niet voor me werken doen dat nu wel :)

kyller
15 december 2009, 21:33
Zo jongens,

De JMP-1 is ook binnen, ik heb hem uitgeprobeert en vind hem goed klinken, morgen krijg ik waarschijnlijk mijn G-Force, dus jippie ik kan niet wachten!

Zielig he zo alleen in zo'n groot rack :D

http://img51.imageshack.us/img51/4819/img20061283x855.th.jpg (http://img51.imageshack.us/i/img20061283x855.jpg/)

Heb ook een Korg DTR 1000 die nog deze kant op moet komen. Nu nog een Powerbrite stroomverdeler en een mooie eindversterker :D

Liquid_Metal
15 december 2009, 22:30
Het ziet er inderdaad een beetje lullig uit, maar het is een heel goed begin!!
Hopelijk hoef je niet teveel trappen op want 12 HE is érg veel. Ik heb 6 en 4 (de 4 is nu leeg maar daar komt een GCX + pedaltray in) en die 6 HE is ook al behoorlijk zwaar.

kyller
15 december 2009, 22:49
Gelukkig maar 1 trap :D, maar ik denk om toch maar een kleinere aan te schaffen. 12he is inderdaad een beetje te groot hahaha

kyller
16 december 2009, 22:22
Zo hij zit niet meer helemaal aleen in zijn rackje hoor..... de G-Force is binnen!!!!!! Helaas nog geen tijd gehad om ff lekker te pielen. Moet nog ff een mooi solo geluidje zoeken :D

http://img30.imageshack.us/img30/4417/img20421283x855.th.jpg (http://img30.imageshack.us/i/img20421283x855.jpg/)

Nocki
16 december 2009, 22:23
komt helemaal goed

Liquid_Metal
16 december 2009, 22:31
Beter man, met de G-Force zul je zeker wel hele vette geluiden kunnen maken :).

hole
17 december 2009, 08:47
Zo hij zit niet meer helemaal aleen in zijn rackje hoor..... de G-Force is binnen!!!!!! Helaas nog geen tijd gehad om ff lekker te pielen. Moet nog ff een mooi solo geluidje zoeken :D

http://img30.imageshack.us/img30/4417/img20421283x855.th.jpg (http://img30.imageshack.us/i/img20421283x855.jpg/)

:blast:

Delay+ beetje detune + beetje reverb => SOLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

pikasso
19 december 2009, 20:57
ik ben sinds vandaag ook de bezitter van een JMP1 (Nocki, bedankt!!)
Nu nog ff gaan prutsen hoe dat met Midi allemaal werkt, en of ik mijn huidige Tonelab als Midi-controller kan gebruiken en de effecten kan gebruiken, zonder gebruik te maken van de loop van de JMP.
Als iemand ervaring hiermee heeft.... elke hulp is welkom, ben een volledige Noob

kyller
20 december 2009, 10:16
ik ben sinds vandaag ook de bezitter van een JMP1 (Nocki, bedankt!!)
Nu nog ff gaan prutsen hoe dat met Midi allemaal werkt, en of ik mijn huidige Tonelab als Midi-controller kan gebruiken en de effecten kan gebruiken, zonder gebruik te maken van de loop van de JMP.
Als iemand ervaring hiermee heeft.... elke hulp is welkom, ben een volledige Noob

Hey,
Ik denk dat je geen spijt zal krijgen van de JMP-1. Ik ben er ook blij mee, alleen krijg nog niet het geluid wat ik wil eruit, maar dat zal waarschijlijk liggen aan die goedkope pruts versterker die ik eraan heb hangen ;)
Hij kan volgens mij alleen maar pc's aan. pc 1 is ook 1 volgens mij op de JMP-1. Dus als je die kan uitsturen met je tonelab komt dat helemaal goed.

sell
20 december 2009, 12:07
Het lijkt precies te eindigen als mijn setup:

Engl 830/50 eindtrap
Engl E530 preamp
Marshall JMP1
Tc electronics G-Force
Voodoo lab GCX


Met mijn PRS custom 24 kan ik echt alle kanten op. Van Slayer :blast: tot aan mooie jazzy cleane gitaar partijen...

Helaas kan ik nog niet alles tegelijk schakelen door het ontbreken van mijn GCP. Maaaaaaaar nog 6 dagen en dan kan ik hem gaan bestellen :rockon:

pikasso
20 december 2009, 13:32
Het is me zowaar gelukt om het en werkend te krijgen en het nog te laten klinken ook.
Midi werkte direct, eerst de effecten voor de jmp gehangen, dat klonk met effecten uiteraard voor geen meter, maar dat had Nocki me ook al gezegd.
Daarna de vox tussen de jmp en peavey en ineens klinkken delay en reverb zoals het hoort.
Eerst ff vakantie, dan lekker avondje geluidjes pielen!!

Ik ben happy!!

kyller
22 december 2009, 22:29
Zo jongens kleine update,

Ik staat een Marshall El 50/50 gereseveerd met mijn naam erop :D ik hoop alleen dat het niet een beetje te zwaar wordt voor in 1 rack maar we zullen zien :P Een korg DTR-2000 kan ik donderdag ophalen. Eindelijk komt er een beetje shot in. Ik zal wel weer even een foto maken als alles er in zit :D Nu nog op zoek gaan naar een mooi speaker cabinet. Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen een 2x12" of een 4x12"

Sorry hoor, wilde het ff kwijt :D:D:D

kyller
24 december 2009, 13:06
Zo jongens kleine update,

Ik staat een Marshall El 50/50 gereseveerd met mijn naam erop :D ik hoop alleen dat het niet een beetje te zwaar wordt voor in 1 rack maar we zullen zien :P Een korg DTR-2000 kan ik donderdag ophalen. Eindelijk komt er een beetje shot in. Ik zal wel weer even een foto maken als alles er in zit :D Nu nog op zoek gaan naar een mooi speaker cabinet. Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen een 2x12" of een 4x12"

Sorry hoor, wilde het ff kwijt :D:D:D


Nou lekker... de verkoper van de marshall ziet van de koop af :( Dan maar weer op zoek naar een andere.

J-P
24 december 2009, 13:25
Je hebt een pm, Kyller!

kyller
27 december 2009, 23:02
Zo de korg DTR-2000 is ook binnen :D

Ik ga volgende week bij een engl 840/50 kijken, misschien dat dit is wat ik zoek, zoniet dan heb ik een heel mooi aanbod van J-P liggen voor een marshall 9100 :D

Volgende week weer een update met foto ;) dan is hopelijk mijn rack zo goed als af. Kan ik hem ook posten bij de rack foto's :D:D:D

Liquid_Metal
28 december 2009, 12:36
Hmm, Engl en Marshall is wel iets héél anders. Bijna zo erg dat als het ene je ding is, het ander dat waarschijnlijk niet is :P.

J-P
28 december 2009, 17:22
Vindt je het verschil tussen die eindtrappen zo groot dan?

Plantje
1 januari 2010, 22:29
Grappig...je ziet hier wel de Line6 Pod Pro voorbijkomen als optie voor preamp, maar geen Boss GT Pro.

Ik heb een GT Pro en een Marshall 9100 eindversterker. Ik moet zeggen, dat ik het geluid ERG lekker vind! Vooral als ik de eindversterker goed open zet en de buizen dus lekker hun werk laat doen.

Ik heb vaak met het idee gespeeld om er nog een JMP1 bij te zetten om alsnog met buizen te spelen, maar ik heb het idee dat ik er niet veel mee opschiet. Er is op de GT Pro zo ontzettend veel in te stellen, dat ik het idee heb dat als ik iets mis aan geluid ik gewoon nog niet lang genoeg gezocht heb.

Bovendien heb ik een GT 5 in de loop van een Marshall TSL100 gehad. Ik vond dat mijn Marshall geluid volledig naar de haaien ging als ik die setup gebruikte. Erg jammer! Daar ben ik ook bang voor als ik een JMP1 zou gebruiken bij mijn GT Pro.

Volgens mij zijn er nu maar weinig buizenpreamps met effecten erin. (Vooral als je ook nog graag een wah effect in je effectenprocessor hebt!)

kyller
15 mei 2010, 23:04
Hoi mensen, Ik wil jullie nog even allemaal bedanken voor jullie hulp. Helaas ben ik niet meer in staat om tijd mijn hobby vrij te kunnen maken.

Het is uiteindelijk een 12HE rack geworden met het volgende.

Samson powerbrite pb10
Korg Dtr-2000 racktuner
Marshall JMP-1 en een
Tc electronics G-Force.

Voor de mensen die misschien interesse hebben, ik heb hem te koop gezet onder de effecten.

Gr,

Richard

edje kadetje
15 mei 2010, 23:52
Het is uiteindelijk een 12" rack geworden met het volgende.



12" ?

zou wel bijzonder zijn.

kyller
16 mei 2010, 10:17
12" ?

zou wel bijzonder zijn.

HE natuurlijk, dank u :D