PDA

View Full Version : chorus hulp gezocht



deefke666
29 november 2009, 12:43
Hallo allemaal,

De volgende stap in mijn zoektocht naar de perfecte pedalen plank voor mij gaat een chorus pedaal worden…
Deze zou meestal moeten dienen voor redelijk subtiel gebruik om mijn clean geluid af en toe wat bij te kleuren, en aan de andere kant om te rock sound van de 80’s wat na te kunnen bootsen….

Nu hebben de meesten winkels hier in de buurt niet overdreven veel verschillende chorus pedalen in stock, wat het testen nogal moeilijk maakt…
Dus zou ik nogmaals eens van jullie diensten en advies gebruik willen maken….

Het moet niet persé een top of the line worden maar het zou echt wel een degelijk pedaal moeten zijn….

De mensen van de muziek winkel zijn bereid om een paar chorus pedalen te bestellen die ik dan kan testen en er daar eentje uit kiezen maar ze kunnen er maar maximum drie voor mij laten leveren….

Dus in het kort zoek ik drie chorus pedalen die ik zou kunnen testen, waarvan ik degene die mij het meest ligt mee naar huis kan nemen

Dit zijn er een paar die ik gevonden heb

- ELECTRO HARMONIX SMALL CLONE
- ELECTRO HARMONIX STEREO CLONE THEORY
- CARL MARTIN CLASSIC CHORUS
- ARTEC STEREO CHORUS
- MXR M134 STEREO CHORUS
- DIGITECH HARDWIRE HW CR 7 STEREO CHORUS

Hebben jullie goede of slechte ervaringen hier mee of misschien nog andere suggesties laat dan maar weten, dan kan ik er drie uitkiezen die ik kan gaan testen….

Alvast bedankt voor de hulp iedereen….

Grtz dave

HaroldA
29 november 2009, 13:12
Boss CE-2 :rockon:

Chris zal straks wel zeggen dat je de CE-1 moet proberen en dat de CE-2 niks is maar ik vond het een erg gave chorus.

Ik hou alleen niet van chorus. ;)

robert-gitarist
29 november 2009, 13:36
Boss CE-5!
goedkoop maar een heerlijk sound. Erg veelzijdig pedaal vind ik. Je kunt hem voor veel doeleindes toepassen omdat de EQ behoorlijk uitgebreid is. Ik gebruik hem echt van hele subtiele chorus (geluid wat breeder te laten klinken) tot ech over de top chorus voor solo's etc. Ik vind die zeker de moeite waard om te testen. Boss CH-1 is ook wel leuk maar met name voor solo's is hij wel prettig.

Swan
29 november 2009, 13:43
Danelectro Coolcat Chorus: erg divers en klinkt super, goedkoop en true bypass etc...
geen Boss iig: slappe hap.

Adro
29 november 2009, 14:36
ik kan je ook echt de danelectro cool cat aanraden..... deze is me voor twee maand geleden ook voorgesteld... ben er zeer te vreden over en wil (voorlopig) geen andere meer.. hij is goedkoop, je hebt er echt wel goede kwaliteit voor de prijs, en hij is écht heel divers!!! dus zeker de moeite waard om ook te testen!!

succes met de zoektocht!!

Fuhgawz
29 november 2009, 14:38
Voor subtiel en 80's sound kun je de Small Clone al achterwege laten. Die klinkt daar veel te dik voor. Met de rest die je opnoemt heb ik geen ervaring.

vinni
29 november 2009, 16:08
Ik heb echt de duurste chorussen getest en veel gehad.

De beste (geloof het of niet)
Die cheap-ass Danelectro Coolcat.

Ook een hele goeie : Jacques Meistersinger.
Ik gebruik nu dus de Coolcat....die staat gebroederlijk naast
dure boutique pedalen op mijn pedalboard.

Vinni

the sure thing
29 november 2009, 21:13
Ik heb ze allemaal gehad: de halve BOSS reeks, Ibanez, enz.

Ik heb al jaren een Retro Sonic chorus. De beste kopie van de CE-1. Hij klinkt niet helemaal als de CE-1, maar beter dan de CE-2 die ik ook errug goed vind. http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/chorus1.jpg

Comfortably Daniel
29 november 2009, 21:16
Ikzelf ben groot fan de Boss CE-2.

Tankman
30 november 2009, 08:57
De CE-5 van boss is de chorus waar ik het meest mee kan. Als je een wat viezere, aanwezige chorus wilt voor weinig geld is de Hofner Chorus voor 70 euro ook leuk.

Noemenswaardig zijn ook de TC Electronic SCF Stereo Chorus/flanger of de TC Nova Modulator. Heb je wel een zooi andere effecten erbij, maar ook een wereldse chorus.

lindstrom
30 november 2009, 08:59
Rocktron deep blue... echte 80's chorus

Tankman
30 november 2009, 09:02
Die Rocktron heb ik getest. Ik kon hem niet bij de band testen, maar alleen op lagere volumes, en toen vond ik hem iets te subtiel.

lindstrom
30 november 2009, 09:17
ah ok, ik hou wel van subtiel, zoals al mijn effecten.

de classic chorus van Carl martin zou het mischien wel voor je doen, die deed ik weg vanwege niet subtiel genoeg

Mitch
30 november 2009, 09:38
De ChorusxII van Carl Martin is dan wel weer geweldig subtiel af te stellen. Absolute aanrader die veel over het hoofd wordt gezien.

lindstrom
30 november 2009, 10:16
De ChorusxII van Carl Martin is dan wel weer geweldig subtiel af te stellen. Absolute aanrader die veel over het hoofd wordt gezien.

ben ik idd ook nogsteeds benieuwd naar..

Thiez
30 november 2009, 10:43
let er bij danelectro wel op dat je de mintgroene pakt en niet die donkerblauwe. Ik vond het zelf een aanzienlijk verschil in sound maar idd de groene klinkt erg goed. Het enige nadeel vind ik de 18V ipv 9V

Comfortably Daniel
30 november 2009, 11:15
De ChorusxII van Carl Martin is dan wel weer geweldig subtiel af te stellen. Absolute aanrader die veel over het hoofd wordt gezien.

Heb dit pedaaltje ook. Klinkt ook super en het is erg handig dat je twee instellingen hebt.

Shaggy
30 november 2009, 11:21
Ik heb ze allemaal gehad: de halve BOSS reeks, Ibanez, enz.

Ik heb al jaren een Retro Sonic chorus. De beste kopie van de CE-1. Hij klinkt niet helemaal als de CE-1, maar beter dan de CE-2 die ik ook errug goed vind. http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/chorus1.jpg

hey st .. deze is allesbehalve subtiel

ik ken geen vettere chorus dan de rr, de mijne klinkt echt dik en swirly :)


ts kan ook evt uitkijken naar een tc electronics scf .. subtiel en 80s achtig

Chris Winsemius
30 november 2009, 14:37
Boss CE-2 :rockon:

Chris zal straks wel zeggen dat je de CE-1 moet proberen en dat de CE-2 niks is maar ik vond het een erg gave chorus.

Ik hou alleen niet van chorus. ;)

Nee..........

CE-1 vind ik ubercool maar als ik chorus (mono) moet gebruiken (ben meer phaser-fan) dan is het 'n EH Small Clone of (komt ie weer...) de Ibanez RC-99. De laatste wordt (helaas) niet meer gemaakt maar je komt ze af en toe wel 2e hands tegen.

GretschGuy
30 november 2009, 15:16
Bij deze +1 voor de Danelectro Cool Cat (18V versie). Niet de subtielste. Maar subtiliteit zuigt. Zodra je je afvraagt of 'n effect aan of uit staat, heb je het niet nodig.

Ah, electro-akoestische twaalfsnaar door de Cool Cat. Nooit was ik beter in het simuleren van oprechte emotie.

lindstrom
30 november 2009, 15:34
. Zodra je je afvraagt of 'n effect aan of uit staat, heb je het niet nodig.

.

daar ben ik het niet mee eens, als dit het geval is kun je het lampje kijken..
wanneer het effect tijdens spelen niet goed hoorbaar is, is het eigenlijk precies hard genoeg. anders ligt het effect er zo dik bovenop.

deefke666
4 december 2009, 18:11
okay, alvast thanks voor de hulp iedereen,

die coolcat moet ik echt wel eens proberen als ik de reacties zo lees
en die CE-2 is misschien ook wel wat voor mij....

grtz d