PDA

View Full Version : Nieuwe buizenversterker voor thuis



mkazen
28 november 2009, 21:11
Ik speel sinds een paar maanden elektrische gitaar. Eerst om te kijken of ik het wel leuk zou vinden, maar sindsdien speel ik bijna dagelijks. Het bevalt dus.

Ik heb nu een Fender Strat. Voorlopig blijft dit ook wel zo, al zou ik er ooit een Les Paul bij willen hebben. Maar dan moet ik ook echt iets moois kunnen spelen... ;)

Ik ben geen uitgesproken 'fan' van een merk. Maar ik vind het cleane geluid van de Fender versterkers mooi, maar ja het specifieke geluid van een Marshall is ook wel aantrekkelijk.

Hoe netter en cleaner het geluid, hoe mooier ik het vind over het algemeen, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om soms te kunnen 'scheuren'.

M'n voorkeur gaat uit naar Fender denk ik, misschien Marschall, soms komt er toch een mooi clean geluid uit.

Budget doet er nog niet erg toe, als't maar geen duizenden euro's is. Moet bruikbaar zijn voor thuis, en ondanks dat dit een elektrisch intrument is heb ik (hier tenminste voor) een hekel aan computerchips. Buizen dus graag, maar dan nog zijn de effecten vaak digitaal, niets aan te doen denk ik. Op zich vind ik effecten nog niet zo belangrijk, die kun je toch ook toevoegen met pedalen als je zo ver vent? Volume, treble en bas is voorlopig voldoende.

Probleem is een beetje dat er zo veel versterkers zijn. Ik neig naar de Fender Blues Junior. Niet duur, toch leuk en volgens mij nooit een miskoop. Bij duurdere versterkers is de kans op een miskoop groter. Zonde als je erg veel geld uitgeef en er toch niet het geluid uit krijg wat je wil.

Kan iemand mij wat helpen hiermee? Natuurlijk probeer ik ook wat versterkers, maar ik kan moeilijk de halve winkel gaan proberen, toch?

Shaggy
29 november 2009, 02:09
vox vt30

Zit een buis in, klinkt clean heel goed en je kan ermee scheuren en allemaal op huiskamer niveau .. en heeft een computerchip en je hebt meteen een boel effecten waar je mee kan stoeien.