PDA

View Full Version : Resultaten High Gain Amp Shoot-Out!



Michael AE
28 november 2009, 16:37
Beste mensen, hier een overzicht van alle clips en resultaten:


- Youtube video's ('http://www.youtube.com/user/GitaarnetShootout')
- Frederik's files ('http://www.soundclick.com/dutchhighgainampshootoutfrederikstracks')
- Mijn files met backing track ('http://www.soundclick.com/dutchhighgainampshootoutmichaelstracks')
- Mijn files zonder backing track ('http://www.soundclick.com/dutchhighgainampshootoutmichaelstracksnobacking')

Veel plezier!

Mitch
28 november 2009, 17:26
Handig, zo'n knipperend lampje op die ENGL, dan is de koffie klaar zeker?

Han S
28 november 2009, 22:15
Mooi gedaan Michael, goed hoorbaar ook zijn de subtiele en minder subtiele verschillen.

GeofJackon
29 november 2009, 00:28
Ik heb nog maar enkele samples beluisterd, maar damn wat heeft die ENGL SE een laag. De Powerball en 6505 klinken ineens zo 'dun'(bij gebrek aan een betere omschrijving), minder druk in het laag ofzo.
Of ligt dit enkel aan mij?

Henri H
29 november 2009, 01:18
In de files met backing track klinken alle amps hetzelfde, zelfs de Valveking klinkt gewoon goed. Niet dat ie zonder backing track niet goed klinkt, maar toch, weinig verschil te horen, zal hoogstwaarschijnlijk met re-ampen te maken hebben?
Ook bij de tracks zonder backing track zijn het nuances.
Bij de clips van Frederik steekt de SE er wel bovenuit vind ik. Misschien een beetje teveel gain?
De Invader klinkt daarbij ook erg goed.

De koffie was trouwens prima, dat kun je dan als een bijkomend voordeel v.d. Steve Morse ENGL beschouwen. ;)

GeofJackon
29 november 2009, 01:39
In de files met backing track klinken alle amps hetzelfde, zelfs de Valveking klinkt gewoon goed. Niet dat ie zonder backing track niet goed klinkt, maar toch, weinig verschil te horen, zal hoogstwaarschijnlijk met re-ampen te maken hebben?
Ook bij de tracks zonder backing track zijn het nuances.
Bij de clips van Frederik steekt de SE er wel bovenuit vind ik. Misschien een beetje teveel gain?
De Invader klinkt daarbij ook erg goed.

De koffie was trouwens prima, dat kun je dan als een bijkomend voordeel v.d. Steve Morse ENGL beschouwen. ;)

Het was inderdaad het clipje van Frederik.

Marc Oblivian
29 november 2009, 09:26
Ik heb nog maar enkele samples beluisterd, maar damn wat heeft die ENGL SE een laag. De Powerball en 6505 klinken ineens zo 'dun'(bij gebrek aan een betere omschrijving), minder druk in het laag ofzo.
Of ligt dit enkel aan mij?

Nee, volgens mij had hij wel meer laag, maar het lag ook een beetje aan het instellen: bij sommige amps werd er erg veel bas ingedraaid. Met de depth aan had de SE zeer veel laag, dus vermoed dat die wel aanstond. Hij klonk daar ook erg goed.
De Powerball (die was van mij) heb ik met niet zoveel bas/gain (gain op minder dan een kwart en depth/bas onder de helft) ingesteld, met met het oog op de mix (instellingen voor standalone en mix mochten tussentijds niet veranderd worden vandaar...)

Han S
29 november 2009, 11:26
Ik heb al heel veel versterkers gehoord en daar zijn de verschillen vaak enorm, daarom vraag ik me af hoe het komt dat de verschillen tijdens deze shootout minder groot lijken te zijn. Hoe kan dat?

GeofJackon
29 november 2009, 11:40
Nee, volgens mij had hij wel meer laag, maar het lag ook een beetje aan het instellen: bij sommige amps werd er erg veel bas ingedraaid. Met de depth aan had de SE zeer veel laag, dus vermoed dat die wel aanstond. Hij klonk daar ook erg goed.
De Powerball (die was van mij) heb ik met niet zoveel bas/gain (gain op minder dan een kwart en depth/bas onder de helft) ingesteld, met met het oog op de mix (instellingen voor standalone en mix mochten tussentijds niet veranderd worden vandaar...)

Ahzo. Spijtig dat een SE zo duur is, want het lijkt mij de ideale amp, na de handleiding drie keer te hebben gelezen weliswaar :p

Aargh die riff is veel te catchy. Blijft in m'n hoofd zitten

macwilliams
29 november 2009, 13:15
Handig, zo'n knipperend lampje op die ENGL, dan is de koffie klaar zeker?

Wat dus weer aangeeft wat jij er allemaal van af weet.... Koffie klaar, pfffff:mad:


Nou goed dan voor de laatste keer en dan schijt ik dr met uit alles voor de honderdduizendste keer te uit te verklaren.

Dat is de opwarm indicator, als deze constant brand is de voledige opwarm periode voorbij en pas dan doe je er een pad in en een kopje eronder. Dan druk je op't knoppie en na een luid KRGRGRGRGRGRGRGRGRGRGRRGGGG heb je senseo..

Koffie pffff, Wat loopt er hiet toch een hoop dom volk rond, en die maken ze dan ook nog... Nou ja laat maar;)

Han S
29 november 2009, 13:17
Wat dus weer aangeeft wat jij er allemaal van af weet.... Koffie klaar, pfffff:mad:


Nou goed dan voor de laatste keer en dan schijt ik dr met uit alles voor de honderdduizendste keer te uit te verklaren.

Dat is de opwarm indicator, als deze constant brand is de voledige opwarm periode voorbij en pas dan doe je er een pad in en een kopje eronder. Dan druk je op't knoppie en na een luid KRGRGRGRGRGRGRGRGRGRGRRGGGG heb je senseo..

Koffie pffff, Wat loopt er hiet toch een hoop dom volk rond, en die maken ze dan ook nog... Nou ja laat maar;)

Volgens mij word jij al doodmoe van jezelf. :cheerup:

macwilliams
29 november 2009, 13:20
Volgens mij word jij al doodmoe van jezelf. :cheerup:Kijk nu, kompt nummer twee al aangedrolt...


Ben vooral moe vant luisteren naar mezelf.

iWishmaster
29 november 2009, 13:26
Ik heb al heel veel versterkers gehoord en daar zijn de verschillen vaak enorm, daarom vraag ik me af hoe het komt dat de verschillen tijdens deze shootout minder groot lijken te zijn. Hoe kan dat?

Bedoel je tijdens andere shootouts, zoals die in de VS, of in het algemeen bij shootouts?

Ik denk dat het gebruiken van een re-amp track veel uit heeft gemaakt bij deze shootout. De rest is inherent aan het idee van een shootout natuurlijk.

Han S
29 november 2009, 14:41
Bedoel je tijdens andere shootouts, zoals die in de VS, of in het algemeen bij shootouts?

Ik denk dat het gebruiken van een re-amp track veel uit heeft gemaakt bij deze shootout. De rest is inherent aan het idee van een shootout natuurlijk.

Zoals veel mensen hier weten heb ik een opnamestudio en in de jaren 90 heb ik heel veel metal opgenomen. Vandaar dat ik de nodige versterkers heb gehoord die op storm stonden te brullen en het verschil tussen een JCM800 en een JCM900 bijvoorbeeld is wel groot zou je kunnen zeggen. En een triple Rectifier is ook weer een ander geluid, of een 5150, om wat te noemen.

Het valt me op dat de verschillen die ik hoor van deze shootout minder groot zijn dan IRL.

Henri H
29 november 2009, 17:25
Ik denk ook dat het vooral met het re-ampen te maken heeft dat de verschillen zo klein zijn.
Een les voor een evt. volgende keer: live inspelen, net als bij de Amerikaanse versie. Dat neemt echter wel 3 of 4 keer zoveel tijd in beslag denk ik, misschien nog wel meer.

Trouwens, ook bij de Amerikaanse shootout vond ik de verschillen niet erg groot.
Er waren dan ook veel dezelfde soort versterkers, veel Marshall-achtigen, en deze waren allemaal van een uitstekende kwaliteit en vaak ook nog gemodificeerd o.i.d.

toneblo
29 november 2009, 17:53
Kijk nu, kompt nummer twee al aangedrolt...


Ben vooral moe vant luisteren naar mezelf.





.... maar ik nog niet!:crazyhappy::seriousf:

schwalbe
29 november 2009, 18:24
Zie ik nou goed dat er in feite gewoon een lijnsignaal de versterkers in gaat? - geen wonder dat al die amps hetzelfde klinken. De impedantie de de versterker zo aan zn ingang ziet lijkt in de verste verte niet op wat er uit een gitaar komt. Of is dat oranje kastje een impedantie-aanpasser ofzo?

macwilliams
29 november 2009, 18:49
Zie ik nou goed dat er in feite gewoon een lijnsignaal de versterkers in gaat? - geen wonder dat al die amps hetzelfde klinken. De impedantie de de versterker zo aan zn ingang ziet lijkt in de verste verte niet op wat er uit een gitaar komt. Of is dat oranje kastje een impedantie-aanpasser ofzo?
Dat is een gitaar imiteer kastje

iWishmaster
29 november 2009, 18:49
Zoals veel mensen hier weten heb ik een opnamestudio en in de jaren 90 heb ik heel veel metal opgenomen. Vandaar dat ik de nodige versterkers heb gehoord die op storm stonden te brullen en het verschil tussen een JCM800 en een JCM900 bijvoorbeeld is wel groot zou je kunnen zeggen. En een triple Rectifier is ook weer een ander geluid, of een 5150, om wat te noemen.

Het valt me op dat de verschillen die ik hoor van deze shootout minder groot zijn dan IRL.

Tja, jij hebt ook wel aardig wat apparatuur staan toch? Probeer het eens uit. Speel een re-amp track in, zet een stuk of 5 amps neer en neem het op.

In dit geval is echt alleen de versterker een variabele, normaal gesproken de gitarist, gitaar, pedalen, kabels, speakers, cabs, ruimte ...

macwilliams
29 november 2009, 18:50
.... maar ik nog niet!:crazyhappy::seriousf:

Toch nog een die naar me wil luisteren.... Heeft de dokter al wat voorgeschreven?

Michael AE
29 november 2009, 21:52
Ik heb al heel veel versterkers gehoord en daar zijn de verschillen vaak enorm, daarom vraag ik me af hoe het komt dat de verschillen tijdens deze shootout minder groot lijken te zijn. Hoe kan dat?

Han, ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen, maar ik denk dat het een lang verhaal wordt... ;)

Gitaristen, dat is een apart volk. Dat weet jij als de beste.

Als je gitaar speelt, dan doet zo'n gitaar iets met je. Het organische van het hout, het trillen van bepaalde frequenties die je als bespeler aanspreken of niet, enz.

Vervolgens probeert een element die nuances weer te geven, maar helaas; door het beperkte technische vermogen van zo'n element gaat een hoop verloren.

Gelukkig was daar de gitaarversterker. Het hulpmiddel om de verloren dynamiek en de onhoorbare nuances weer prominent te maken.

Wat gebeurt er? De gitarist ziet zo'n versterker niet als een hulpmiddel, maar als een instrument op zich.

Daar bedoel ik dus mee dat elke versterker zijn eigen nuances heeft. Elke versterker vraag om een andere benadering. Je kan niet een prachtig stuk muziek wat geschreven is op een AC30 reproduceren op een Engl Powerball. En laat ik het gewoon grof zeggen: Iedereen die zegt dat dat wel kan, heeft geen idee waar hij over praat.

Wat ik dus zeggen wil: Elke versterker heeft zijn eigen "karakter". Je moet dus je spel aanpassen aan de versterker.

Sound als waar "wij" het hier over hebben is zo mega relatief bij gitaarversterking, dat is niet te beschrijven. Als een versterker goed aanvoelt, ben je dus eerder geneigd de voicing voor lief te nemen. Los laag, schel hoog, allemaal relatief bij gitaarversterkers.

Nu is dus het verhaal dat we met deze shoot-out alle versterkers op willen nemen met zo min mogelijk humane factoren, dus geen foutjes en grillen in het spel. Re-amping is dan de beste optie.

Het probleem is dat ik niet het beste uit elke versterker kan trekken. Met andere woorden: elke versterker heeft zijn sterke punt, maar dat komt dus niet tot zijn recht.

Wat we naar mijn mening als conclusie moeten zien is dat de bespeler de belangrijkste factor is in het geluid. De amp voor een gitarist is als een ander penseel voor een schilder. Het is een nuance verschil in sound, maar het grootste verschil zit hem in hoe je als gitarist zo'n versterker aanvoelt.

Daarom zie je ook vaak dat beginnende gitaristen voor een heel andere versterker kiezen dan de oude rotten. Die weten inmiddels al lang wat ze qua gevoel willen; namelijk zo weinig mogelijk onzin tussen gitaar en hersenen. Beginners kiezen vaker voor een geluid wat bijna vanzelf komt. Je hoeft geen moeite te doen om "tone" te krijgen.

Een heel verhaal, maar ik heb er een nog veel duidelijkere en langere filosofie achter. ;)

Ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is.

caliban
29 november 2009, 21:53
Ahzo. Spijtig dat een SE zo duur is, want het lijkt mij de ideale amp, na de handleiding drie keer te hebben gelezen weliswaar :p

Aargh die riff is veel te catchy. Blijft in m'n hoofd zitten

Ik vind de Fireball er niet zo fel voor onderdoen. Resonance inbouwen in de Fireball en het trucje dat ENGL gebruikt bij ook de powerball inbouwen (zorgt voor wat minder irritant hoog). Ik wil het zelf niet doen op mijn Fireball omdat ik schrik heb dat het zijn waarde naar beneden haalt, en mijn zelfbouw preamp klinkt ook meer dan dik genoeg.

GeofJackon
29 november 2009, 22:15
Ik vind de Fireball er niet zo fel voor onderdoen. Resonance inbouwen in de Fireball en het trucje dat ENGL gebruikt bij ook de powerball inbouwen (zorgt voor wat minder irritant hoog). Ik wil het zelf niet doen op mijn Fireball omdat ik schrik heb dat het zijn waarde naar beneden haalt, en mijn zelfbouw preamp klinkt ook meer dan dik genoeg.

Ik vond ook dat de fireball beter klonk dan de powerball, meer richting SE. K moet wel zeggen dat, uit wat ik in de samples hoor, de 6505 echt niks voor mij is.

Han S
29 november 2009, 22:34
Michael, goed verhaal en ik begrijp dat je je spel afstemt op de gedragingen van de amp.

iWishmaster: ik heb een trafo die van line/laagohmig naar hoogohmig transformeert, maar eigenlijk hoef ik niet te proberen wat ik al lang weet.

caliban
29 november 2009, 22:47
Ik vond ook dat de fireball beter klonk dan de powerball, meer richting SE. K moet wel zeggen dat, uit wat ik in de samples hoor, de 6505 echt niks voor mij is.

Ik heb laatst ook over een gespeeld nog, en vond er ook weinig aan, moet een boostje hebben vind ik, want anders overdrijf ik met gain.

AART
20 december 2009, 14:41
Ik vond ook dat de fireball beter klonk dan de powerball, meer richting SE. K moet wel zeggen dat, uit wat ik in de samples hoor, de 6505 echt niks voor mij is.

Ik vond de fireball (beide, maar de oude het ergst) helemaal niks. Eén grote verzadigde karakterloze meuk. Gainknop deed niks, met de gain op 0 in lead was het nog steeds veel te veel en te verzadigd. De powerball had iig nog een klein beetje dynamiek.

Yek1
20 december 2009, 16:32
Op de 1e plaats: respect voor alle inspanningen.

Ook ik hoor hier bijna geen verschil tussen bv. een SLO100 en een Tiny Terror (heb de files zonder backing track beluisterd). Dat geeft toch te denken.
Of de gebruikte re-amping methode nou theoretisch klopt of niet, conclusie lijkt me evident dat 't niet heeft opgeleverd wat je ervan zou mogen verwachten. Ben het met Huisjes en Han eens wat dat betreft.
Overigens hoor ik op de Amerikaanse opnames wel echt het karakter van elke amp er doorheen komen.

Ibanez666
20 december 2009, 16:35
Op de 1e plaats: respect voor alle inspanningen.

Ook ik hoor hier bijna geen verschil tussen bv. een SLO100 en een Tiny Terror (heb de files zonder backing track beluisterd). Dat geeft toch te denken.
Of de gebruikte re-amping methode nou theoretisch klopt of niet, conclusie lijkt me evident dat 't niet heeft opgeleverd wat je ervan zou mogen verwachten. Ben het met Huisjes en Han eens wat dat betreft.
Overigens hoor ik op de Amerikaanse opnames wel echt het karakter van elke amp er doorheen komen.

Ik vind het lullig om te zeggen, maar ik denk dat de locatie en het aantal amps dat getest kon worden het gewonnen heeft van de meest aangewezen plek om het op te nemen. Namelijk een een daarvoor ontworpen studio.

caliban
20 december 2009, 17:42
Nieuwe shootout!

Michael AE
20 december 2009, 18:17
Op de 1e plaats: respect voor alle inspanningen.

Ook ik hoor hier bijna geen verschil tussen bv. een SLO100 en een Tiny Terror (heb de files zonder backing track beluisterd). Dat geeft toch te denken.
Of de gebruikte re-amping methode nou theoretisch klopt of niet, conclusie lijkt me evident dat 't niet heeft opgeleverd wat je ervan zou mogen verwachten. Ben het met Huisjes en Han eens wat dat betreft.
Overigens hoor ik op de Amerikaanse opnames wel echt het karakter van elke amp er doorheen komen.

Ik heb in het begin van deze shootout al aangegeven dat re-amping niet de juiste methode zou zijn. Nu hoor je waarom.

Ik ben ook voor een nieuwe shootout, maar dan inspelen ter plekke! Hier bied ik me weer vrijwillig voor aan. ;)

Han S
20 december 2009, 18:48
En deze keer in een studio, mag bij mij, mag bij Legacy, maakt mij niet uit Ik heb 60 microfoons waarvan de meesten klassiek zijn. Ik heb zelfs een SM57. :D

Negative K3 fan
20 december 2009, 19:17
voordat ik de soundsamples had geluisterd heb ik het topic gelezen, ik had niet verwacht dat de verschillen inderdaad zo klein zouden zijn. Ik kan met de beste wil van de wereld op deze computerspeakers geen verschil horen tussen de tiny terror en de VH4 bij de samples met backing track... Frederiks samples zonder backing track dus zijn al een stuk duidelijker, maar nog steeds geen onoverkombare verschillen, de grootste verschillen zitten hem naast de instelling van de amps (ik neem toch aan dat de mark 4 wat meer gain 'on tap' heeft dan wordt tentoongesteld in de demo's :) ), verhoudingen tussen frequenties (wat naar mijn inbeelding makkelijk kan worden gecorrigeerd met een beetje eq werk) in de modderig- en strakheid. Michael heeft dat heel helder uitgelegd en ik ben het met hem eens, met als toevoeging dat de techniek achter reamping ook een effect speelt. Daar heb ik eerder al een grote post aan gewijd in een ander topic over de high gain shootout.

Dit ondersteunt ook weer een punt wat ik graag vaak maak, namelijk dat speakers ontzettend belangrijk zijn voor tone, helemaal bij high gain amps. Als deze zelfde opzet zou zijn gebruikt voor het vergelijken van speakers zou je bijna wereldschokkende verschillen krijgen.

AART
20 december 2009, 19:48
@ Negk3: De gain op de Mark IV stond op wat ik normaal gebruik (niet zo veel). Dat is nu een zaak van instellingen.

Ik vond het wel leuk om de amps daar te testen en horen. Ter plekke hoorde ik hele duidelijke verschillen. Later nog een blackstar en een rivera getest, veel beter dan enkel clips.

caliban
20 december 2009, 22:24
De rivera in de clip was toch op een niet highgain kanaal gedaan hè?

Alle amps lijken op elkaar qua tone in de clipjes, in realiteit sowieso minder, maar ik denk wel dat het mogelijk is om over zo goed als allemaal alle mogelijke metal te kunnen spelen.

In geval van een nieuwe schiet-uit, zal ik proberen er te geraken, Fireball zal iemand anders misschien meenemen, maar zelfbouw preamp kan ik doen, hopelijk zit die zo snel mogelijk helemaal in zijn nieuwe behuizing :).

Live inspelen durf ik niet onmiddellijk. Ik schat dat MichaelAE ook wel wat palmmutes wil doen en wat pich harmonics

Yek1
20 december 2009, 22:30
Nou laten we dan maar een datum plannen. Ik begin alvast met de lijst: ;-)

1) Bogner Ecstasy 20th Ann.
2) Axe-Fx Ultra

caliban
20 december 2009, 22:48
Nou laten we dan maar een datum plannen. Ik begin alvast met de lijst: ;-)

1) Bogner Ecstasy 20th Ann.
2) Axe-Fx Ultra

Awesome :), ik ga pas weten of ik kan wanneer de datum gekend is, want deze keer gaat het waarschijnlijk een stuk verder worden voor mij. Vervoer wordt niet gemakkelijk vrees ik.

Ibanez666
20 december 2009, 22:50
Nou laten we dan maar een datum plannen. Ik begin alvast met de lijst: ;-)
1) Bogner Ecstasy 20th Ann.
2) Axe-Fx Ultra[/QUOTE]
3) Palmer Model Three

Han S
20 december 2009, 23:10
1) Bogner Ecstasy 20th Ann.
2) Axe-Fx Ultra[/quote]
3) Palmer Model Three
4) JCM800 4010
5) Fender Hotrod
6) Powercity 100wtt
7) Valvestate 8100

Cabinets:

1) Stage Accompany 4*12 V30
2) Stage Accompany 4*12 G65
3) Merkloos 4*12 Greenbacks

Lexvandoef
20 december 2009, 23:22
No offence, maar dat zijn toch geen high gain amps Han...?:soinnocent:

Henri H
20 december 2009, 23:33
Ik wil ook best weer mee doen, inspelen laat ik aan de pro's over. ;)

1. Bogner Ecstasy 20th Ann.
2. Axe-Fx Ultra
3. Palmer Model Three
4. JCM 800 4010
5. Fender Hotrod
6. Powercity 100wtt
7. Valvestate 8100
8. JCM 800 2205
9. Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I

Als Legacy interesse heeft, vind ik dat zij de eerste gegadigde moeten zijn, niets ten nadele van Han S, maar Legacy heeft dat wel verdiend vind ik.

We moeten uitkijken dat we niet teveel amps krijgen, maximaal een stuk of 25 denk ik, anders is het niet te doen op één dag.

Ibanez666
20 december 2009, 23:35
Ik wil ook best weer mee doen, inspelen laat ik aan de pro's over. ;)

1. Bogner Ecstasy 20th Ann.
2. Axe-Fx Ultra
3. Palmer Model Three
4. JCM 800 4010
5. Fender Hotrod
6. Powercity 100wtt
7. Valvestate 8100
8. JCM 800 2205
9. Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I

Als Legacy interesse heeft, vind ik dat zij de eerste gegadigde moeten zijn, niets ten nadele van Han S, maar Legacy heeft dat wel verdiend vind ik.

We moeten uitkijken dat we niet teveel amps krijgen, maximaal een stuk of 25 denk ik, anders is het niet te doen op één dag.


Het mooie is dat Legacy nu ook helemaal af is van binnen:
http://www.legacystudio.nl/

Negative K3 fan
21 december 2009, 00:02
@ Negk3: De gain op de Mark IV stond op wat ik normaal gebruik (niet zo veel). Dat is nu een zaak van instellingen.


Dat dacht ik al, ik vond hem iig fantastisch klinken met die instellingen.

Han S
21 december 2009, 00:27
No offence, maar dat zijn toch geen high gain amps Han...?:soinnocent:

O nee? Heb je een JCM800 wel eens horen scheuren? of een 8100?

Lexvandoef
21 december 2009, 00:30
O nee? Heb je een JCM800 wel eens horen scheuren? of een 8100?

Ik heb een 800 ;), maar echt high-gain vind ik hem niet.

Maar goed, het was ook meer richting die Fender en Powercity bedoeld ;).

Han S
21 december 2009, 00:31
Als Legacy interesse heeft, vind ik dat zij de eerste gegadigde moeten zijn, niets ten nadele van Han S, maar Legacy heeft dat wel verdiend vind ik.

Ik zei dat het mij niets uitmaakt, ik sta op zeer goede voet met Patrick, de eigenaar van Legacy en als die deze keer bezet is of op andere manier verhinderd is mag het ook bij mij. Patrick heeft PT HD8 en ik heb twee inch tape.

In beide gevallen ga je met de resultaten op CD/DVD naar huis als audio of als data in 24/96.

Han S
21 december 2009, 00:32
Ik heb een 800 ;), maar echt high-gain vind ik hem niet.

Moet je eens een gitaar kopen met output.

Je bedoelt die 8100 en de Powercity? Beiden scheuren nog veel meer als de 800 en als ik die 8100 als preamp gebruik met een Stramp buizenamp als eindbak dan word je helemaal blij.

Henri H
21 december 2009, 00:35
Ik zei dat het mij niets uitmaakt, ik sta op zeer goede voet met Patrick, de eigenaar van Legacy en als die deze keer bezet is of op andere manier verhinderd is mag het ook bij mij. Patrick heeft PT HD8 en ik heb twee inch tape.

In beide gevallen ga je met de resultaten op CD/DVD naar huis als audio of als data in 24/96.Klinkt erg aanlokkelijk Han. :ok:

AART
21 december 2009, 00:38
Ik droom 's nachts nog steeds de riff van de vorige meeting dus ik denk dat ik deze maar oversla, tenzij iemand een Ultra Lead met grafische Eq meeneemt.

Ibanez666
21 december 2009, 09:52
Moet je eens een gitaar kopen met output.



Hehehe, toch nog een keer grappig zo vlak voor het eind van het jaar Han! ;)

caliban
22 december 2009, 23:28
Moet je eens een gitaar kopen met output.

Je bedoelt die 8100 en de Powercity? Beiden scheuren nog veel meer als de 800 en als ik die 8100 als preamp gebruik met een Stramp buizenamp als eindbak dan word je helemaal blij.

Een valvestate kan heel vet klinken, spijtig genoeg nooit door een buizen poweramp gehoord.

Even terugkomen op de Fireball kwestie. Ik was vandaag in de gitaarwinkel, en een kameraad van me wilde graagn een Fireball testen. Nu viel me op dat deze nieuwe Fireball (niet de nieuwe reeks, gewoon de 60 watters), wat minder overtollig hoog had dan mijn Fireball. Ik zet de treble meestal best wel laag.
Ik vraag me af of er iets is veranderd aan hun circuits, of het aan mijn lampen ligt (preamp en fx-loop zou ik zeggen), aan de akoestiek bij me thuis, of aan mijn cab. Dit laatste zou wel vreemd zijn, aangezien het beide over v30's is (er zijn cab verschillen, maar zo imens lijkt me vreemd). In de winkel over een ENGL cab (geen v30) en later over een Orange 2*12 met v30's gespeeld. Thuis over een crate Blue Voodoo cab met 4 v30's (marshall sticker op maar gewoon de vintage speakers, dus zijn voor zover ik weet gewone v30's).

iWishmaster
24 december 2009, 13:11
Cabinet kan een wereld van verschil maken, ik zou zeggen dat speakers / cab ongeveer 50/50 is qua invloed op het totaalgeluid. Orange is behoorlijk donker qua sound vind ik, maar wel lekker punchy en vrij strak. Dat crate cabinet ken ik niet, maar, in mijn persoonlijke ervaring hebben 'goedkopere' cabs van dunner / minder kwaliteit hout een wat dunnere / schellere klank. Dit zal per cab / merk / versterker / gitaar / persoon en weetik veel wat totaal onwaar kunnen zijn. Ik vond het vooral opvallen bij mijn Rivera icm met een marshall 1936 en 1960 vs oa een Bogner 1x12", 2x12" en 4x12".

Henri H
24 december 2009, 13:22
Het KAN een behoorlijk verschil zijn inderdaad, bepaalde type speakers wijken behoorlijk af onderling, vooral V30's vs Greenbacks heb ik ontdekt.
Toch denk ik niet dat het 50/50 ligt. Eerder grofweg 75% amp, 25% speakers.
Het verschil tussen een rechte of een buikkast is ook erg groot vind ik.
Rechte kasten klinken gewoon een stuk beter naar mijn idee.

caliban
24 december 2009, 13:34
Net thuis nog wat zitten spelen, en ik denk dat het verschil toch voor een groot deel door akkoestiek komt. Die crate is qua bouw heel erg goed (denk ik, AART heeft redelijke kennis qua cab-bouw, en volgens hem zijn ze heel goed gebouwd); daarom heb ik hem ook gehouden en de mesa weggedaan. Daarvan gebruikte ik enkel de onderste twee speakers omdat die closed-back is, en het de zelfde v30's waren die daar in zaten, en deze klonk gewoon niet beter.

Ik heb ook naar ENGL gemaild, of er een filter of zo was veranderd door de jaren heen. De technische crew is op vakantie tot 11/01/10, dus nog wat wachten.

In de toekomst zou ik wel graag zo een orange 2*12 cab er bij hebben :soinnocent:
Wat gaan die tweedehands?

Negative K3 fan
24 december 2009, 15:43
orange cabs klinken heel erg donker inderdaad.

de marshall sticker op je v30s kan misschien betekenen dat het de marshall versie betreft, deze hebben inderdaad ook meer hoog dan normale v30s.

Cabs zijn heel belangrijk voor je sound, vooral bij high gain/scheur. Zelfs dezelfde speakers in verschillende kasten kunnen heel erg verschillend klinken.

caliban
26 december 2009, 14:38
De keren dat ik over een vintage marshall cabinet heb gespeeld, vond ik deze niet meer hoog hebben dan een andere v30'er. Voor zover ik weet is die crate cab qua constructie beter dan een gemiddelde marshall cabinet.

Ik zou een keertje een vergelijk willen doen. Zijn er hier mensen met een mesa/bogner/orange cabinet die een keer tot bij mij willen komen? Ik betaal je brandstof (tenzij je van Groningen of zo moet komen, zou vrij duur worden )

svdijk
26 december 2009, 15:05
de marshall sticker op je v30s kan misschien betekenen dat het de marshall versie betreft, deze hebben inderdaad ook meer hoog dan normale v30s.


Ik heb hier celestion ooit 'ns over gemailed, over het vermogen (normaal 60 watt, bij Marshall 70 watt) en ik kreeg het volgende antwoord over V30 speakers:

The speakers are identical apart from the labelling. Marshall have done
lots of power testing with the speaker in their amps and cabs and are
happy to rate it at 70W.
Regards

De Marshall V30's zijn dus exact dezelfde speakers als de normale V30's

caliban
26 december 2009, 15:28
Bij Marshall staat er gewoon niet v30 op, maar vintage. Lijken mij ook gewoon dezelfde dingen. Bij Mesa raten ze die speakers ook hoger, zowel v30 als c80..

AART
26 december 2009, 16:07
Bij Marshall staat er gewoon niet v30 op, maar vintage. Lijken mij ook gewoon dezelfde dingen. Bij Mesa raten ze die speakers ook hoger, zowel v30 als c80..

Niet meer met de V30 (die is nu ook 60 W), enkel met de C90 nog. Maar Mesa speakers zijn wel degelijk afwijkend van de normale Celestion modellen. Dat zei een celestion medewerker zelf na vragen op een forum.

caliban
26 december 2009, 22:44
Weet er iemand wat die ENGL v60 is? De oorspronkelijke speakers uit mijn cabinet (spam ja :soinnocent:) noemt men ook vintage, maar hebben denk ik wat weg van g12t75-speakers. De v60 dacht ik dat ook vrij mid scopped is?

Jimwoud
27 december 2009, 00:18
Weet er iemand wat die ENGL v60 is? De oorspronkelijke speakers uit mijn cabinet (spam ja :soinnocent:) noemt men ook vintage, maar hebben denk ik wat weg van g12t75-speakers. De v60 dacht ik dat ook vrij mid scopped is?

Ik heb er hier nog 2 liggen. Zijn best aardige speakers, maar die V staat niet voor vintage. Zit aardig wat bas in en een beetje mid scooped inderdaad. Ik heb ze nu samen met 2 Eminence Governors in een cab, en dat klinkt best ok. Wil eigenlijk nog 2 andere Eminence speakers erbij.

caliban
27 december 2009, 00:26
Ik heb er hier nog 2 liggen. Zijn best aardige speakers, maar die V staat niet voor vintage. Zit aardig wat bas in en een beetje mid scooped inderdaad. Ik heb ze nu samen met 2 Eminence Governors in een cab, en dat klinkt best ok. Wil eigenlijk nog 2 andere Eminence speakers erbij.

Ook governors, of een combinatie doen?

Jimwoud
27 december 2009, 00:35
Ook governors, of een combinatie doen?

Weet ik nog niet eigenlijk, ik wil eerst een nieuwe band hebben om gitaar te spelen, daarna ga ik er wel weer wat geld in steken. Het is nu ook een goed cabinet, maar kan beter(zoals altijd wel door zal gaan)

caliban
27 december 2009, 00:41
Weet ik nog niet eigenlijk, ik wil eerst een nieuwe band hebben om gitaar te spelen, daarna ga ik er wel weer wat geld in steken. Het is nu ook een goed cabinet, maar kan beter(zoals altijd wel door zal gaan)

Laatst over de standard ENGL 4*12 gespeeld en ik vond die speaker prima klinken, lijken me een mooie combinatie met die eminences. Kan een gedacht zijn, maar die v60 klinkt leuker dan de g12t75..

Jimwoud
27 december 2009, 00:53
Laatst over de standard ENGL 4*12 gespeeld en ik vond die speaker prima klinken, lijken me een mooie combinatie met die eminences. Kan een gedacht zijn, maar die v60 klinkt leuker dan de g12t75..

Ik ken die G12t75's alleen van de Marshall kasten, dus weet niet hoe ze in een goede(hehe) kast klinken. Als je interesse hebt in die 2 V60's moet je het maar laten weten via PM, ik vraag er niet veel voor. Zijn 8 Ohm btw.

caliban
27 december 2009, 00:59
Ik ken die G12t75's alleen van de Marshall kasten, dus weet niet hoe ze in een goede(hehe) kast klinken. Als je interesse hebt in die 2 V60's moet je het maar laten weten via PM, ik vraag er niet veel voor. Zijn 8 Ohm btw.

Alle speakers dat ik heb liggen/steken zijn 16, dus dat komt al niet te goed uit. Ik plan voorlopig om binnen een bepaalde tijd een 2*12 orange cab bij te kopen (hopelijk tweedehands fatsoenlijk). Vannacht mijn zelfbouw preamp (terug) 'gefinaliseerd', zit nu in een degelijke behuizing, 19 inch rackding 3'verdiepingen'. Klinkt voor zover ik vandaag heb kunnen horen helemaal perfect, dus op zich ben ik qua amps wel helemaal gesteld. 4*12 samen met 2*12 staat ook zo stoer..

Han S
27 december 2009, 11:50
Ik heb twee van de ongeveer 150 Stage Accompany 4*12 cabinets die er zijn gemaakt. Adje vandenBerg had er acht. De een heeft V30's en de ander G65's en volgens heel veel gitaristen welke er mee hebben opgenomen klinken ze beter dan wat die zelf gewend waren. Als we eventueel in de Legacy gaan werken stel ik ze beschikbaar.

De kasten bestaan uit 31 laags berken en de hoeken zijn trapsgewijs verlijmd.

Jimwoud
28 december 2009, 17:39
Ik heb twee van de ongeveer 150 Stage Accompany 4*12 cabinets die er zijn gemaakt. Adje vandenBerg had er acht. De een heeft V30's en de ander G65's en volgens heel veel gitaristen welke er mee hebben opgenomen klinken ze beter dan wat die zelf gewend waren. Als we eventueel in de Legacy gaan werken stel ik ze beschikbaar.

De kasten bestaan uit 31 laags berken en de hoeken zijn trapsgewijs verlijmd.

31 lagen lijkt me wel een beetje veel. 18mm bestaat meestal uit ca. 13 lagen. Ik zou zo'n cabinet dan liever niet tillen, hehe.

Marc Oblivian
29 december 2009, 11:33
Voor mij redelijk in de buurt, dus..........

1) Bogner Ecstasy 20th Ann.
2) Axe-Fx Ultra[/quote]
3) Palmer Model Three
4) JCM800 4010
5) Fender Hotrod
6) Powercity 100wtt
7) Valvestate 8100
8) Engl Powerball

Cabinets:

1) Stage Accompany 4*12 V30
2) Stage Accompany 4*12 G65
3) Merkloos 4*12 Greenbacks

marc_o
29 december 2009, 11:59
Voor mij niet, maar..........

1) Bogner Ecstasy 20th Ann.
2) Axe-Fx Ultra[/quote]
3) Palmer Model Three
4) JCM800 4010
5) Fender Hotrod
6) Powercity 100wtt
7) Valvestate 8100
8) Engl Powerball
9 ) Bogner XTC Classic

Cabinets:

1) Stage Accompany 4*12 V30
2) Stage Accompany 4*12 G65
3) Merkloos 4*12 Greenbacks[/quote]

Ik kom en neem mijn nieuwe, of yek1's ouwe Bogner XTC mee....jullie mogen kiezen.

Henri H
29 december 2009, 13:13
1. Bogner Ecstasy 20th Ann.
2. Axe-Fx Ultra
3. Palmer Model Three
4. JCM 800 4010
5. Fender Hotrod
6. Powercity 100wtt
7. Valvestate 8100
8. JCM 800 2205
9. Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I
10. Engl Powerball
11. Bogner XTC Classic

Zo, lijstje weer compleet.
Kom op mensen! Iets meer enthousiasme! :cheerup:

caliban
29 december 2009, 16:24
Indien er een datum is kan ik zeggen of ik ook kom (altijd met voorbehoud gezien de afstand).

Yek1
4 januari 2010, 13:22
Misschien dat de geinteresseerde studio('s) een datumvoorstel kan/kunnen doen?

Marc Oblivian
4 januari 2010, 15:20
Ik denk overigens dat het qua inschrijvingen niet storm zal lopen zolang er geen eigen topic wordt geopend voor de nieuwe bijeenkomst.
Mensen zien aan de "buitenkant" van dit topic niet dat er een nieuwe shootout gepland wordt namelijk....

marc_o
4 januari 2010, 15:57
Zoveel versterkers als de vorige keer hoeft van mij persoonlijk ook niet hoor, dus liefst alleen van deelnemers, met hier en daar een kleine uitzondering, voor een heel speciale versterker..

marter544
4 januari 2010, 16:27
Ik wil best komen, en ik kan een Randall RG en een Engl Fireball mee nemen, alleen ik zie het nut niet in bijvoorbeeld die Fender hotrod. Ik zou het wel echt bij high-gain amps houden eigenlijk.

caliban
4 januari 2010, 16:34
Ik wil best komen, en ik kan een Randall RG en een Engl Fireball mee nemen, alleen ik zie het nut niet in bijvoorbeeld die Fender hotrod. Ik zou het wel echt bij high-gain amps houden eigenlijk.

Die valvestate enzo vind ik er wel bijpassen.

Thiez
4 januari 2010, 17:32
waar gaat het nu precies plaatsvinden dan?
Het lijkt me best gaaf om erbij te zijn met eventueel mijn ENGL blackmore maar dat ligt er dus aan waar het is. Ik ga niet heel nederland doorrijden namelijk:P

Liquid_Metal
4 januari 2010, 17:51
Ik denk dat er best veel mensen mijn Groove Tubes Trio preamp willen horen. Met EQ en tubescreamer (zoals ik 'm gebruik) is het 2e kanaal behoorlijk high gain. Afhankelijk van plaats en tijd lijkt het me best leuk om te komen.

macwilliams
4 januari 2010, 19:40
Gaat er een tweede editie van de HGASO komen?
Is er iets fout gegaan met de eerste dan?
Of zijn er nieuwe amps bij gekomen?

caliban
5 januari 2010, 02:20
Bedoeling is om betere kwaliteit opnames te fixen.

marc_o
5 januari 2010, 11:41
En hopelijk niet teveel van hetzelfde.
Ik laat met liefde en plezier mijn Bogner thuis als Yek1 'm al meeneemt namelijk.
Het nut van 2 of 3 dezelfde Engls of Marshall's waar dan opeens Mercury-magnets inzitten, wat niemand hoort, zie ik niet en neemt teveel tijd in beslag.
Van alles eentje dus.

caliban
5 januari 2010, 19:04
En hopelijk niet teveel van hetzelfde.
Ik laat met liefde en plezier mijn Bogner thuis als Yek1 'm al meeneemt namelijk.
Het nut van 2 of 3 dezelfde Engls of Marshall's waar dan opeens Mercury-magnets inzitten, wat niemand hoort, zie ik niet en neemt teveel tijd in beslag.
Van alles eentje dus.

I agree !

Thiez
5 januari 2010, 21:15
zoals ik al zei, als het niet te ver weg is en ik beschikbaar ben op de datum dat het gehouden word lijkt het me erg gaaf om aanwezig te zijn. Heb eventueel een engl blackmore dus als die graag gewilt is wil ik hem best meenemen.
Ik ben zelf geen full metal head ofzo maar er zijn op zo een meeting vast mensen die er een aardig high gain nootje uit kunnen toveren.

AART
16 januari 2010, 19:57
Ik denk niet dat een 2e opnamesessie veel verschil gaat maken. Je zal met clip nooit het idee krijgen van hoe de amp is om te bespelen. Inspelen of een vooringespeelde track gebruiken maakt zo weinig verschil uit dat een nieuwe HGAM me een beetje zinloos lijkt. Ga ze dan zelf bespelen in een winkel ofzo.

marter544
16 januari 2010, 20:02
Tis nog steeds een goed idee, maar je moet idd wel gaan selecteren kwa amps. Mods ed idd achterwege laten, maar ook ergens een grens trekken van wat high gain is en wat niet. Ik zou echt de hotrod, maar ook die powercity weg laten. Dat zijn gewoon geen high gain amps. Die palmer ken ik niet en kan ik dus ook niks over zeggen. En valt de Axe-FX uberhaupt wel onder amps? Dat is natuurlijk mooi voor vergelijk, maar het is een amp-shootout.

Mijn 2 centen.

Ibanez666
17 januari 2010, 00:02
Die palmer ken ik niet en kan ik dus ook niks over zeggen. .


Waarschijnlijk geldt dat ook voor mn andere 3 amps :)

Lexvandoef
17 januari 2010, 00:03
Waarschijnlijk geldt dat ook voor mn andere 3 amps :)

en er is vast een goede reden waarom niemand ze kent... :soinnocent::seriousf:

Ibanez666
17 januari 2010, 08:52
en er is vast een goede reden waarom niemand ze kent... :soinnocent::seriousf:

Hehe wie weet....over smaak valt niet te twisten.

caliban
17 januari 2010, 23:55
Of een amp gekend is of niet heeft toch helemaal niks te maken met kwaliteit van geluid of van bouw...

Ibanez666
17 januari 2010, 23:56
Of een amp gekend is of niet heeft toch helemaal niks te maken met kwaliteit van geluid of van bouw...

Nee daarom zaten we er ook over te grappen ;)

p@trick
19 januari 2010, 13:08
Ik wil bij deze Legacy Studio wel aanmelden als mogelijke locatie onder voorwaarde dat Han hier ook aanwezig is om zijn visie te geven. Naast een goede opnametechnicus is hij ook een goede collega die ik zeker niet wil passeren in deze (gezien hij ook zijn studio heeft voorgesteld).

Wanneer hadden jullie in gedachten?

Henri H
19 januari 2010, 14:02
Goh, top!

Datum maakt mij niet uit, zolang ik maar kan. ;)

Zondag 21 februari?

Misschien niet zo'n goede optie aangezien veel mensen op wintersport gaan dan?

Zondag 14 februari is misschien beter?

Yek1
19 januari 2010, 14:05
Zondagen bijna altijd goed. Beter om ff een aparte thread te starten?

Henri H
19 januari 2010, 14:07
Ik heb er vandaag al één (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2264062) gestart, aan jou de eer. ;)

iWishmaster
19 januari 2010, 14:20
Goh, top!

Datum maakt mij niet uit, zolang ik maar kan. ;)

Zondag 21 februari?

Misschien niet zo'n goede optie aangezien veel mensen op wintersport gaan dan?

Zondag 14 februari is misschien beter?

Dat is Carnaval: dan valt een groot deel van de Brabanders al af ;).

Ik zal er zijn, met mn Rivera, of heeeeeel misschien tegen die tijd een andere ...........

caliban
19 januari 2010, 14:27
Ik heb er eentje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131597) geopend net

Han S
19 januari 2010, 19:51
Ik wil bij deze Legacy Studio wel aanmelden als mogelijke locatie onder voorwaarde dat Han hier ook aanwezig is om zijn visie te geven. Naast een goede opnametechnicus is hij ook een goede collega die ik zeker niet wil passeren in deze (gezien hij ook zijn studio heeft voorgesteld).

Wanneer hadden jullie in gedachten?

Ha die Patrick! Ik heb al gezegd dat het mij niets uitmaakt waar het gebeurt. Waar het om gaat is dat we goede opnamen kunnen maken en dat de organisatoren met de resultaten op CD naar huis gaan, zodat het geen maanden duurt voordat de resultaten hoorbaar zijn hier.

Ik zal zeker aanwezig zijn en desgewenst neem ik een SA 4*12" kast mee met V30's, of als men liever G65's heeft neem ik die mee. Of jij moet met een van die grote auto's van je beide kasten ophalen.

Het gaat een feest worden.

caliban
19 januari 2010, 20:55
Ik zal zeker aanwezig zijn en desgewenst neem ik een SA 4*12" kast mee met V30's, of als men liever G65's heeft neem ik die mee. Of jij moet met een van die grote auto's van je beide kasten ophalen.

Het gaat een feest worden.

Ik zou heel benieuwd zijn naar die G65, maar ik denk voor een highgain shootout dat v30's het "neutraalste" zijn...

Henri H
19 januari 2010, 23:25
Overbodig te zeggen misschien :D , maar ik ben een groot voorstander van de G12-65 speakers.
Op sommige/tamelijk veel(?) amps klinken V30's ook heel goed.
Laten we verder gaan in het nieuwe topic. :)

Party Time! :cheerup:

Han S
8 februari 2010, 11:59
En, gaat er nog wat gebeuren?

Henri H
8 februari 2010, 12:13
Het probleem is dat er niemand is, die de organisatie een beetje op zich neemt zoals bij de vorige shootout.
Ik voel me hiertoe ook niet echt geroepen, maar wil graag meehelpen om evt. het één en ander te regelen.

Han S
8 februari 2010, 16:23
Gisteren hebben we een recording meeting gehad, een initiatief van Skanky en wat mij betreft een groot succes, weer veel van geleerd. Een draadje er over vind je in recording en ik denk dat we als forum dit soort meetings vaker moeten doen.

Een hi gain shoot moet heel goed kunnen en als Patrick zijn studio beschikbaar stelt zou ik dat met vier handen beet pakken. Dit is een van de mooiste en modernste studio's van dit land, met ProTools HD8 en de ICON mengtafel controller en prachtige monitoren.

Ruimte in overvloed en een geluidsisolatie dat je met 50 versterkers tegelijk nog niet hard genoeg gaat om het bij de buren te kunnen horen. Ik zou jullie willen aanraden om dit te gaan regelen want het gaat absoluut een groot succes worden.

Realeigo
8 februari 2010, 17:06
Ik ga het niet in mijn eentje regelen, maar als bijvoorbeeld Henri zegt van dat doen we ff met zijn tweeën, dan wil ik mijn steentje wel bijdragen.

skanky
8 februari 2010, 17:28
Ik ga het niet in mijn eentje regelen, maar als bijvoorbeeld Henri zegt van dat doen we ff met zijn tweeën, dan wil ik mijn steentje wel bijdragen.

Wat valt er allemaal te regelen dan? De locatie is al bekend, iemand moet de catering regelen en verder hoeft toch alleen de datum en wie wat meeneemt geregeld te worden?

Henri H
8 februari 2010, 18:05
Laten we hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131597&page=7) verder gaan en Yek1's suggestie ter hande nemen. :ok:

caliban
8 februari 2010, 18:46
catering regelen

8-gangen? :crazyhappy:

Han S
8 februari 2010, 19:34
FWIW: aan de Legacy grenst een vreetschuur/cafetaria/snaktent.

p@trick
10 februari 2010, 09:45
Zijn er al voorstellen voor een datum? Ik zal Joram (:soul:) hier ook even uitnodigen dan kan zijn agenda er ook bij gecheckt worden. Catering is geen probleem. Zoals Han al meldde zit er een cafetaria in 't pand naast ons.

Henri H
10 februari 2010, 09:55
Laten we hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131597&page=7) verder gaan en Yek1's suggestie ter hande nemen. :ok:Hoi P@trick, we gaan verder in een ander topic, zie mijn quote.

p@trick
10 februari 2010, 11:32
ok, no problem. Stuur ik Joram daar heen ;-)

Ibanez666
12 februari 2010, 11:08
Zijn er al voorstellen voor een datum? Ik zal Joram (:soul:) hier ook even uitnodigen dan kan zijn agenda er ook bij gecheckt worden. Catering is geen probleem. Zoals Han al meldde zit er een cafetaria in 't pand naast ons.

Dan valt de zondag wel af, want dan zijn ze dicht.

Henri H
12 februari 2010, 11:28
Echt waar joh?! Een cafetaria dat op zondag dicht gaat?
Het bestaat dus nog steeds. :dontgeti:

Han S
12 februari 2010, 11:33
Die bij mij om de hoek heeft zondag zijn drukste dag.

Ibanez666
12 februari 2010, 11:40
Die bij mij om de hoek heeft zondag zijn drukste dag.

Kook je niet op zondag dan? ;)

Ibanez666
12 februari 2010, 11:40
Echt waar joh?! Een cafetaria dat op zondag dicht gaat?
Het bestaat dus nog steeds. :dontgeti:

Het zit op een bedrijventerrein, dus het is wel begrijpelijk

Han S
12 februari 2010, 12:05
Kook je niet op zondag dan? ;)

Ik wel, ik kom er nooit, maar veel mensen hebben zondags geen zin in koken en dan staan ze bij Peter in de rij.

Henri H
12 februari 2010, 13:28
Ach, bij de vorige shootout waren er broodjes, frisdrank en koffie.
Dat voldeed ook prima, het gaat om het feestje toch? :cheerup: :rockon:

Joram
7 april 2010, 11:16
:punk:De grote dag komt steeds dichterbij.:punk: Misschien is het een goed idee om even een lijstje te maken van bezoekers en versterkers, zodat we ons een beetje voor kunnen bereiden. Hoe heeft men dat de vorige keer gedaan?

caliban
7 april 2010, 11:32
We kunnen best hier verder gaan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131597
Zou leuk zijn als iemand die thread sticky kan maken, en deze misschien laten af zakken