PDA

View Full Version : Boss Metalzone MT2 i.c.m. Line 6 Toneport UX1



Anacreor
28 november 2009, 14:06
Ik had een vraag over het gebruik van distortionpedalen met de line 6 Toneport UX1. Ik zou af en toe graag eens een leuk stukje gitaar opnemen, heb wat onderzoek gedaan, en ben nu van plan de deze UX1 aan te schaffen.
(http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Line-6-POD-Studio-UX-1-inkl.-POD-Farm-/art-PCM0008184-000)

Nu vroeg ik me af of ik mijn distortionpedaal, de Metalzone MT-2, tussen mijn gitaar en de UX1 kan zetten. Geeft dit kwaliteitsverlies? :???: Of is dit zelfs overbodig om te doen, omdat de software (line 6 Pod Farm), al genoeg opties biedt voor dergelijke distortion, en dat mn pedaal voor opnames dus eigenlijk niet nodig is? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen met deze kwestie =)

mvg, Michael

ACSlater
28 november 2009, 17:01
Deze vraag hoort thuis in "recording" denk ik maar ik heb wel een antwoord.
Ik heb een Toneport UX1 en in Podfarm zit meer dan voldoende om een goed metal geluid te krijgen. Daarentegen kan het prima om een metalzone ervoor te zetten.

Anacreor
28 november 2009, 19:09
Excuses, ben net nieuw opt forum, had dat kopje niet gezien, had er naar gezocht, en dacht dat het hier op zijn plaats stond ;) Iig hartstikke bedankt, je hebt mn keuze bevestigd! Ik ga m vanavond maar eens bestellen dan!