PDA

View Full Version : Iceman



sasdsasd
28 november 2009, 13:07
Hoi allemaal,

Sinds een jaar of 6 speel ik gitaar, en mijn squier begint nu toch echt een beetje aan `t eind van z'n latijn te komen. Daarom zit ik al enkele weken te zoeken naar een nieuwe gitaar.

Ik had al een paar gitaren in gedachte, waaronder de Ibanez Iceman, het liefst een IC 400 of ICT700.
Is dit een verstandige keus? Qua muziek speel ik veel metal, waaronder System of a down, Metallica enz. maar af en toe ook wat zachtere dingen.
En is er toevallig iemand die weet waar ik een Iceman kan kopen/bestellen?

Bij voorbaat dank,
Sasdsasd

Bram+
28 november 2009, 13:15
Niet onverstandig in ieder geval: ze zitten deugdelijk in elkaar en voldoen met twee humbuckers en een volumeknop ook aan je tonale eisen.

De IC400 is niet meer in productie, dus die is niet meer te bestellen, het kan natuurlijk wel zijn dat bepaalde winkels 'm nog op voorraad hebben en tweedehands kan natuurlijk ook nog. De ICT700 was wel een model voor 2009 en zal nog wel nieuw te bestellen zijn. Moet daar wel aan toevoegen dat het bijna januari is, de maand dat de meeste nieuwe Ibanezmodellen worden geintroduceerd, misschien zit daar wel een leuke nieuwe Iceman bij?

sasdsasd
28 november 2009, 13:17
Dus wat jij eigenlijk bedoeld is even wachten tot januari, om te kijken of er nog iets moois komt? Ik ga dadelijk maar eens even naar de muziekwinkel hier in de buurt, even informatie vragen.

Mathidal
28 november 2009, 13:43
Godin velocity, die rond die prijs hangt is anders ook geen slechte.

Godin guitars zijn zeker gerespecteerde gitaren. :)

Je kunt de actieve pick-ups gebruiken naar keuze en een EXTRA scheurrandje aan toevoegen!

Kan van jazz tot heavy metal aan.
http://www.youtube.com/watch?v=K9qw_PYa5wI&feature=related

Maar je neemt wat je wilt. Ik heb deze gitaar nog niet gespeeld in elk geval, wel ben ik tevreden van een goedkopere gitaar van dat merk. :)

Mr Xen0
28 november 2009, 18:22
Hoi allemaal,

Sinds een jaar of 6 speel ik gitaar, en mijn squier begint nu toch echt een beetje aan `t eind van z'n latijn te komen. Daarom zit ik al enkele weken te zoeken naar een nieuwe gitaar.

Ik had al een paar gitaren in gedachte, waaronder de Ibanez Iceman, het liefst een IC 400 of ICT700.
Is dit een verstandige keus? Qua muziek speel ik veel metal, waaronder System of a down, Metallica enz. maar af en toe ook wat zachtere dingen.
En is er toevallig iemand die weet waar ik een Iceman kan kopen/bestellen?

Bij voorbaat dank,
Sasdsasd

Als je een ICT700 hebt gevonden, tell me. Wil 'm testen in het echt maar heb 'm nog nergens kunnen lokaliseren..

sasdsasd
29 november 2009, 00:27
Wat ik gedaan heb is even naar de lokale muziekwinkel geweest. Ze gaan hem maandag voor me bestellen vooor 670 euro.
Ben zeer tevreden :)

Mathidal
29 november 2009, 00:31
Wat ik gedaan heb is even naar de lokale muziekwinkel geweest. Ze gaan hem maandag voor me bestellen vooor 670 euro.
Ben zeer tevreden :)

Vraag ik me af: als je ze nog nooit bespeeld hebt, waar heb je je dan op gebaseerd om hem te kopen?

JvD.
29 november 2009, 01:14
zoals elke ibanez speelt ie geweldig. alleen de electronica is super shit. netzo als in elke ibanez(hihi).
ook hebben somige Icemans heel veel last van neckdive, dat heb ik in mijne gefixt.

ik wil nooit meer iets anders!

mesaman
29 november 2009, 08:51
de iceman.fantastisch!ik heb er zelf ook 1 gehad.heerlijke gitaar!ga wel voor een japanse!.daar krijg je geen spijt van.ik vind het een ruig maar toch stijlvol model,ik wil er wel weer 1.ik raad je aan marktplaats en ebay in de gaten te houden.

Bram+
29 november 2009, 11:17
Volgens mij heeft hij inmiddels al voor een Indonees gekozen :D Wel ook eentje met een neck through body constructie en DiMarzio pickups, dus in die zin zeker ook zeker geen onaardige plank.

Maar sasdsasd, wel een witte hoop ik toch? :soinnocent:

Jasper.
29 november 2009, 12:33
Je hebt hem nog niet getest? Dit is wel heel wat anders dan je ouwe squiertje hé...

sasdsasd
29 november 2009, 14:26
Ehh, nee :$ heb voor de zwarte gekozen, vond die witte er op de foto een beetje plastic achtig uitzien ofzo. Haha ;D

En nee, heb hem NOG niet getest, maar dat komt nog ;)

Jasper.
29 november 2009, 14:58
Ehh, nee :$ heb voor de zwarte gekozen, vond die witte er op de foto een beetje plastic achtig uitzien ofzo. Haha ;D

En nee, heb hem NOG niet getest, maar dat komt nog ;)

Ja, maar het is wel handig om em te testen voordat je hem koopt, naderhand testen heeft niet zoveel zin want je hebt hem al gekocht...

roggethomas@hotmail.com
29 november 2009, 15:27
oh ja, ik heb mijn epi les paul custom ook niet getest als ik die besteld heb en was een goede gitaar omdat ik ongeveer wist wat ik kon verwachtten. je kan toch wel bijna weten hoe de gitaar zal zijn als je al op een paar types gitaren uit verschillende prijsklassen hebt gespeeld.

sasdsasd
29 november 2009, 16:30
Haha, sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik.
Maandag (morgen dus) gaat die verkoper contact op nemen met een bestelpunt ofzo, dinsdag hoor ik van hem of die daar op vooraad is. Als ie dan eenmaal binnen is mag ik hem eerst testen, en dan beslis ik of ik hem wil of niet. Maar `t is ongeveer 99% zeker dan ik hem wil, tenzij er ik er helemaal niet mee overweg kan. Maar ik verwacht (en hoop) van niet :D

Jasper.
29 november 2009, 16:32
Haha, sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest denk ik.
Maandag (morgen dus) gaat die verkoper contact op nemen met een bestelpunt ofzo, dinsdag hoor ik van hem of die daar op vooraad is. Als ie dan eenmaal binnen is mag ik hem eerst testen, en dan beslis ik of ik hem wil of niet. Maar `t is ongeveer 99% zeker dan ik hem wil, tenzij er ik er helemaal niet mee overweg kan. Maar ik verwacht (en hoop) van niet :D

Oh ok, maar test ook eens wat totaal verschillende gitaren, straks denk je dat dit een topgitaar voor jou is terwijl bijv. een LP ofzo jou veel beter ligt.