PDA

View Full Version : Keuze: goedkope stack danwel line6 x3 live met eindversterker en speaker



Morisson
28 november 2009, 12:38
Beste collegae,

Ik ben aan het kijken naar een goede set voor de grotere kroeg en kleine zaal (de tenten zonder P.A.)

Het budget is redelijk beperkt
D'r moet een redelijk loeiend rockgeluid uit kunnen komen
Ik moet het geheel makkelijk mee kunnen nemen (zo min mogelijk losse rommel)

Op dit moment denk ik aan de ene kant aan een line6 x3 live , poweramp (heb ik al), en een 4X12, of om gewoon voor een London city Bulldog danwel budget marshall danwel iets anders dat hard gaat en redelijk tot goed klinkt.

Voordeel van de line6 is in mijn beleving dat ik mijn losse pedalen thuis kan laten en ik een hoop geluiden kan fiksen. Aan de andere kant is gewoon een simpele degelijke top ook wel errug relaxed (gewoon pedaaltjes ervoor en rammen)

Wat zouden jullie doen?

Tx,

Jeroen

Mitch
28 november 2009, 12:47
Hangt er denk ik vooral vanaf of je veel verschillende sound en effecten wil kunnen schakelen. Maar dan moet je wel weer meer tweaken. Een buizentop is al snel wat dynamischer en meer plug and play, al heb je aan een pedalboard natuurlijk ook wel wat werk.

Morisson
28 november 2009, 13:01
Pcies!

Gezeik dus dat kiezen!


Heb je zelf een voorkeur?


Ik ben echt ff op zoek naar wat jullie zouden doen en waarom.

Mitch
28 november 2009, 13:06
Tja, ik ben zelf een typische amp/pedalboard man. Het is maar net waar je beter mee overweg kan.

Pepe
28 november 2009, 13:36
Als je het hebt over loeiend rockgeluid en weinig losse spullen dan is een Line6/poweramp/4x12 wel het laatste waar ik op zou komen.

Gewoon een combo, er is genoeg voorhanden wat "loeiend rockgeluid" wil doen. Zonder PA zijn typisch KLEINE kroeg situaties, op het moment dat je gitaar harder gaat dan de bassdrum wordt er al doorversterkt.