PDA

View Full Version : peavey valveking?



Keevinkos
28 november 2009, 09:52
Hai, ik ben 14 jaar en wil een keer een mooie top met een 4x12 cab eronder kopen. Ik heb hier al meer vragen over gesteld, nu gaat het over de peavey.

Ik speel op een eigenbouwde (!) gitaar, met een dimarzio paf bridge humbucker, en ik wil mijn eigen sound maken door het 'bruine' geluid van EVH met het geluid van Angus Young (de oude Marshall sound) te mixen.

Dus zou ik de peavey valveking kunnen nemen? Hij voldoet zo op papier aan al mijn eisen: Effectloop, 2 kanaals, een volume boost op het scheur kanaal voor solo's, en een reconance, precense, reverb knop. En natuurlijk vol buizen! Maar kan ik hier ook het geluid uit halen wat aan mijn eisen voldoet?

Bij voorbaad dank!:punk:

WillemdaGuide
28 november 2009, 10:45
Beetje dooddoener misschien, maar zou je hem niet ergens kunnen testen?
ik moet je eerlijk bekennen nog nooit over een valveking gespeeld te hebben maar hoor goeie dingen erover en ben over het algemeen wel gecharmeerd van peavey.
Nogmaals, zoek er één op, voel hem uitgebreid aan de tand en laat ons weten wat jou oordeel is!
Succes!

Tankman
28 november 2009, 12:51
Ik heb een aantal keer op de 112 en de 212 combo variant van de Valveking gespeeld, en het zijn me toch heerlijke versterkertjes. Je krijgt een wereld aan mogelijkheden met dat ding. HIj is ideaal voor alle muzieksoorten. Met een beetje geduld en wat spelen met de instellingen kun je zeker je sounds eruit krijgen.

Sanderltd
28 november 2009, 15:24
Ik heb zelf de combo-versie (212) van de Valveking en ben er al een hele tijd zeer over te spreken! :)
Het is inderdaad een versterker met een hoop mogelijkheden.
De gain is, uiteraard, niet zo goed/fel als de 5150/6505, maar met een tubescreamer ervoor zul je in elk geval genoeg gain hebben voor het "zware" werk.

Er zijn overigens 2 mods die vaak toegepast worden op de VK's:

-Je plugt je gitaar in de 2de output, in plaats van de 1ste. En in je eerste output plug je zo'n verloopstukje van een grote jack naar een kleine jack. (gewoon zo'n kort stukje) Verder steek je niets in de eerste input.
Dit heeft als gevolg dat het geluid van de VK ietsje zachter/minder rommelig wordt.
(Persoonlijk vind ik deze mod niet nodig; ik hou meer van het geluid zonder deze mod.)

-Je kunt, ten 2de, ook de send en return van effects loop met elkaar verbinden (zonder pedaaltje ertussen o.i.d.).
Dit zorgt voor een wereld van verschil in het geluid; beide kanalen worden veel sprankelender. Het gain kanaal krijgt ook een opmerkelijke, niet overdreven, gain-boost.

Dus zoals je ziet, mogelijkheden genoeg. :)

DeadHerring
29 november 2009, 13:34
een Angus Young / Marshall-achtig sound ga je er evenwel niet uithalen.

Mitch
29 november 2009, 14:07
Het zijn amps met een prima prijs/kwaliteitsverhouding maar zitten toch qua sound meer in de metal hoek dan classic rock.

Sanderltd
29 november 2009, 14:44
Een perfect Marshall geluid zal er inderdaad niet uitkomen, maar daar vraagt topicstarter ook niet naar als ik het goed begrijp?
Hij zocht een sound tussen Peavey en Marshall in volgens mij. Dat is volgens mij wel te benaderen. :)