PDA

View Full Version : Wat heb ik nodig?



Don Olivier
27 november 2009, 22:58
Graag advies gevraagd....:

Ik wil gaan opnemen op een portable recorder.
Logic Pro / Pro-Tools etc. is gewoon (voorlopig) niet aan mij besteed.

Vroeger heb ik weleens gewerkt met een Roland VS1680.
Fijn apparaat, maar wellicht wat ge-dateerd zo langzamerhand.

Wat ik zoek, een hele 'eisen-lijst' maar wie weet.....

- Portabele harddisc of anderzins...?

- +/- 10 XLR ingangen, liefst zoveel mogelijk met fantoomvoeding

- +/- 10 line ingangen

- minstens 10 kanalen tegelijk opnemen. Wil namelijk drums, bas en gitaar tegelijk kunnen opnemen. Eventueel ook de 'guide-zang'.

- Duidelijk scherm en makkelijk te bedienen.

- Uiteraard: best mogelijke kwaliteit opnames!

- Compatible zijn met studio om daar af te mixen. Dus geen obscure aansluitingen maar 'vrij standaard' aansluitingen.

- CD brander (of optioneel extern aan te sluiten)

- Interne effecten kaart (voor versterker simulatie, reverbs, mic placing etc. etc.)

- Genoeg geheugen om zo'n 20 nummers mee op te kunnen nemen. hooguit 18 sporen per nummer. Dus dan heb je het wel over minimaal 10 GB volgens mij?

Budget: tussen de 1000 - 2000 euro

Zoals reeds vermeld ken ik alleen de VS1680 en heb daar (volgend mij) erg goede geluiden uit weten te halen. Dus alles wat kwa kwaliteit beter is, is een kanshebber!

Dank voor de reacties alvast!

fivelastwords
28 november 2009, 07:58
Alesis HD24? Puur voor opname perfect apparaat, maar dan moet je er nog wel een mixer voor hangen, want de HD24 heeft alleen line ingangen. Anders eens kijken naar Fostex LX 16 (http://www.thomann.de/nl/fostex_lr_16.htm). Succes!

Don Olivier
28 november 2009, 15:53
Die fostex ziet er te gek uit en zou zeker een kanshebber zijn.

Noob vraag: 'uncompressed recoring' staat er, betekend dat dat zo'n apparaat dus 100% de klank opneemt die je erin stopt via een microfoon?

Heb namelijk begrepen dat de VS1680 gebruik maakt van een eigen 'naar' compressie systeem?

Nog andere tips?

fivelastwords
28 november 2009, 20:16
Ik denk dat het inhoud dat de opgeslagen tracks niet via een compressie systeem kleiner worden bewaard, waardoor je meer schijfruimte vrij houdt voor meer andere nummers. Voor de rest van mijn kant niet echt suggesties.

Succes!

Don Olivier
9 december 2009, 16:54
Heeft iemand nog andere tips?

Ik vind de Fostex LX 16 wel interessant voor de doeleinden waarvoor ik em nodig zou hebben.

Maar hoe meer tips, hoe beter!

Dank!