PDA

View Full Version : Everman Fuzz Drive binnen!



sash
9 april 2003, 10:37
Nou nog niet echt... morgenochtend pas.

Ik was net rond een uur of 10 wakker. Liep meteen naar beneden voor een glas melk en zie dat er een kaartje uit de brievenbus steekt. Ik denk wat kan dat zijn... kerst is al geweest. Bleek het een 'niet thuis bericht' te zijn van de Nederlandse Pakket Dienst en de tijd dat ie langsgeweest was, was 10 voor 10. Ben dus op 10 minuten m'n Everman misgelopen (kan misschien ook Red Snapper zijn, maar dat betwijfel ik).
Het ergste is nog wel dat ik weet dat dat ding achterin een bestelbusje ligt en heel de dag in mijn omgeving wordt rondgereden zonder dat ik erbij kan :sad: AAAAAAAARGH....

Zodra ik hem heb post ik wel een uitgebreid verslag :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-04-10 15:13 ]</font>

Negative K3 fan
9 april 2003, 11:18
heb je vandaag vrij van school ofzo?

sash
9 april 2003, 11:53
nee ziek

Robbert
9 april 2003, 13:29
Lullig voor je man!

Wat is het adres van dat postkantoor? Misschien dat ik vanavond even langs ga om te shoppen :grin:

Robbert
9 april 2003, 13:29
Enneh.. N=J?

sash
9 april 2003, 14:04
Op 2003-04-09 13:29, schreef Robbert:
Enneh.. N=J?


Het duurde zolang tot ik em had dat het haast Neverman werd. Vandaar de N.

En het gaat via de Nederlandse Pakket Dienst, niet via TPG :razz:

Robbert
9 april 2003, 14:43
Damn.. dacht ik dat ding vast voor je op te gaan halen...


Oh schiet me wat te binnen..

Ik ga wel met een bordje: "Ik ben Sas!" door R'kerk lopen. Zou dat dan wel werken?

sash
9 april 2003, 14:48
Nee want ik ben groot en vadsig en jij bent lang en mager :razz:

alhambra
9 april 2003, 14:54
En uiteraard is een dommeblik in de ogen ook wel handig wil je een beetje als SASH overkomen :grin: .

sash
9 april 2003, 16:19
Huh? Ik begrijp em niet...

:grin:

Mitch
9 april 2003, 17:17
Oooooooh man, the pain must be unbearable :grin:

Ik weet het nog niet hoor, die boutique shit ! Sobbat is in Duitsland 250E (!!!!), '70 Fulltone is ook dik 200E om van de Ultimate Octave nog maar te zwijgen (bijna 250). Grrrrrrr....

Mijn vintage bak is wel gaaf, maar nogal een-dimensionaal. Ik ga nog eens kijken voor de Zoom Ultra-fuzz. Worden al niet meer nieuw gemaakt zag ik (losse pedalen van Zoom worden niet serieus genomen ben ik bang) dus misschien komt -ie nog in de uitverkoop :wink:

Iemand ervaring met dat beest ???

sash
9 april 2003, 19:09
Tzijn idd wel hoge prijzen, maar je hebt dan wel TOON (zeker met pedalen als fuzzes). Denk trouwens dat die Fulltone Ult Oct vele malen beter is dan die Sobbat.
De Zoom Hyperfuzz (zo heet ie toch?) heb ik wel eens geprobeerd, maar was er niet echt van onder de indruk (dat was trouwens de eerste fuzz die ik uitgeprobeert had, dus twas niet zo dat ik van Fulltone '69 naar Zoom ging). Hij is wel lekker instelbaar enzo en zijn veel geluiden uit te persen, maar de geluiden die je er uit krijgt vond ik niet echt speciaal.

Dude
10 april 2003, 09:10
Op 2003-04-09 10:37, schreef sash:
Het ergste is nog wel dat ik weet dat dat ding achterin een bestelbusje ligt en heel de dag in mijn omgeving wordt rondgereden zonder dat ik erbij kan :sad: AAAAAAAARGH....


lijkt een beetje op een junkie die zijn shot niet krijgt.....
en zeg nu nooit meer dat jij niet koopziek bent ! ! !

sash
10 april 2003, 09:52
Dat is eigenlijk ook wel zo, want ik ben zwaar fuzzverslaafd :smile:

Maar goed... HIJ IS BINNEN!!!

Eerste indruk: looking good. In eerste instantie zou er geen led op zitten, maar die zit er nu toch wel ineens op; een hele coole felrode. Vanavond post ik m'n bevindingen met de toon ervan en post ik wat foto's.

Mithrandir
10 april 2003, 09:59
joehoe, eindelijk......

we hebben de T
we hebben de O
we hebben de O
we hebben de N

TOON!!!!!!!!

Ik hou me trouwens aanbevolen mocht ie niet bevallen (en die kans is groot bij jou :wink: )

Robbert
10 april 2003, 11:01
Gefeliciteerd!!

sash
10 april 2003, 15:09
Hier even een klein reviewtje en wat foto's die ik net ook naar een vriend van me gemailed heb.

Ben eerst begonnen met tweaken aan de buitenkant. De controls zijn v.l.n.r. Bias, Fuzz, Drive en Gain. Gain staat in dit geval voor outputvolume. De fuzz en de drive vond ik erg verwarrend, omdat ik niet echt wist wat nou de meeste drive gaf. Dat bleek dus de Drive knop te zijn. De Fuzz knop bepaald hoe fuzzig de Drive wordt, dus die 2 werken echt samen met elkaar. De Bias heeft ongeveer dezelfde werking als op de '69.
Wat ik echt supergaaf vind is dat wanneer je de Fuzz knop vrijwel helemaal terugdraait een supervette overdrive krijgt en bijna niets terugvind van een Fuzz. De highs zijn echt supersprankelend als je em instelt als overdrive en dat geeft wederom de transparantie van het pedaal goed weer. Met een Fulltone '69 had dat niet gekund om em zo helder te krijgen.
Als je em instelt als echte fuzz (meer bias en meer fuzz), wordt het laag echt superdik. Wanneer ik dat fuzzloopje van jou in Drop D speel klinkt dat echt geweldig. In het begin klinkt het als een soort van combinatie tussen een tubescreamer en fuzz. Wanneer je aanslaat lijkt het heel erg op een overdrive, maar dan lijkt het alsof de fuzz er bijkomt en dan zet de supervette bassige sustain in.
Wanneer je de volumepot op je gitaar terugdraait verandert ie van fuzz in een erg vette overdrive en als je em nog meer terugdraait wordt het clean echt geweldig. Totaal niet dof, maar het blijft echt superhelder met geeneens zo veel ruis. Echt absurd als je dan je volumepot weer op 10 zit en de fuzz hoort. Dan denk je echt van hoe kan deze sound in godsnaam zo mooi clean klinken...

Dan de binnenkant...

Er zitten 2 trimpots aan de binnenkant en de werking daarvan is vrij simpel als je het eenmaal doorhebt. De Bias 2 pot werkt samen met de Bias pot op de buitenkant en daarmee kan je het bereik van de Bias afstellen op je amp en gitaar. De Drive 2 trimpot bepaalt het bereik van de Drive pot op de buitenkant.


http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0002.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0007.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0008.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0018.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0025.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0028.JPG



Als ik binnen een week geen negatieve dingen gevonden heb issie goed genoeg en mag ie blijven... Ben benieuwd :smile:

alhambra
10 april 2003, 15:19
Sjesus sash kan je die foto's er nog groter neer pleuren :grin: .

sash
10 april 2003, 15:32
Kan wel, maar doe ik niet :grin:

Rutger
10 april 2003, 16:15
Sash, hartelijk gefeliciteerd!

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.
Heerlijk zo'n divers fuzzpedaal dat ook nog als overdrive kan dienen.

Waarom nog die overdrive laten overkomen?
Geef die maar aan mij. :grin:



ps: heb jij trouwens een idee wat de inside potmeter van de '69 nou precies doet? Het lijkt erop dat ie de bassig-heid van de fuzz bepaalt.

sash
10 april 2003, 16:19
De trimpot in de '69 regelt de 'harshness' (wat is het nederlandse woord hiervoor?) van de fuzz. Mijn ervaring met m'n Twin was dat ie tot maximaal een kwart open kon en dat ie daarna teveel 'mosquito tones' ging produceren. Experimenteer er een beetje mee, want het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.
Mijn favoriete setting op de '69 was trouwens
Volume: 3 uur
Bias: 1 a 2 uur
Contour: helemaal open
Fuzz: 3 uur

basswasp
10 april 2003, 17:20
Harsness is zoiets als wrangheid, ruwheid... in geluidstermen moet dit zoiets opleveren als een schel, krasserig, 'bijterig' geluid.


en oja... Gefeliciteerd, Sash :grin:

hoofd
10 april 2003, 17:39
Op 2003-04-10 15:09, schreef sash:
De fuzz en de drive vond ik erg verwarrend, omdat ik niet echt wist wat nou de meeste drive gaf. Dat bleek dus de Drive knop te zijn. De Fuzz knop bepaald hoe fuzzig de Drive wordt, dus die 2 werken echt samen met elkaar.


Ligt het aan mij, of is het juist verre van "erg verwarrend"? Wat geeft de meeste drive? Juist, de drive knop. En wat doet de fuzz knop? Die bepaalt de fuzzigheid, kon gewoon niet simpeler! WAT IS ER IN GODSNAAM VERWARREND AAN?!?!?!?!!?!?!


Ohja, en gefeliciteerd met je pedaaltje he :grin:

Antal
10 april 2003, 17:57
Ach, we zijn niet allemaal zo slim.

Negative K3 fan
10 april 2003, 18:37
Is op foto 18 de HELE binnenkant te zien???



zo ja, erg simplistisch pedaal dan!!!11

verder klinkt je beschrijving erg goed! Wanneer komen de soundclips?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-04-10 18:37 ]</font>

sash
10 april 2003, 18:57
Op 2003-04-10 17:57, schreef Antal:
Ach, we zijn niet allemaal zo slim.


Met zo'n reactie ook niet...

@Negk3fan Ja foto 18 is de hele printplaat. Is ook een erg simpel pedaal, maar wel gewoonweg geniaal.
Soundfiles komen er denk ik niet, omdat het ie pas lekker klinkt als m'n amp op randje van oversturing staat en dat volume kan m'n geluidskaart niet aan... Kzal nog wel kijken of ik wat kan regelen.

Negative K3 fan
10 april 2003, 19:02
als hij zo simpel is had je hem voor veel midner geld ook gemakkelijk zelf kunnen bouwen... vraag maar aan edj enzo :smile:

maar je ziet wel vaker bij fuzzes dat ze heel simpel zijn, of de oude fender champ tien keer minder onderdelen dan een gemiddeld boss pedaal :smile:

sash
10 april 2003, 19:10
Jah hij kost in totaal maar heel weinig, maar Justin is zo slim geweest om de transistortypenummers onleesbaar te maken. Zo weet je dus nooit precies welke je nodig hebt.

Edit: en trouwens, ik gun het Justin gewoon. Als je met zo'n goed design op de proppen komt wat niet gekopieerd is (zoals bij Mike Fuller), maar echt zelf ontworpen ben je gewoon goed :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-04-10 19:12 ]</font>

hoofd
10 april 2003, 19:55
Hehehehe...geef nou maar gewoon toe dat je je opeens genaaid voelt :wink:

sash
10 april 2003, 20:22
Hahahaha nee hoor integendeel. Tis zelfs leuk om te weten dat ik de enige Fuzz Drive G2 in Nederland heb :grin:

Mitch
10 april 2003, 21:36
Ook niet zo'n klein beetje unica-geil hè, sash ? :grin:
Gefeliciteerd hoor ! Ben je al weer een beetje beter door al dit zaligs of blijf je nu ineens een extra dagje thuis om nog even 'aan te sterken' ????

sash
10 april 2003, 22:06
Oh man je moest es weten hoe belabberd ik me nu voel. Lekker uitzieken morgen, tot ongenoegen van de buren :wink:

Rutger
11 april 2003, 09:50
Tja, toen ik mn fuzz openmaakte dacht ik ook: heb ik daar nou zoveel voor moeten neerleggen? Ik denk dan maar: dat geld is voor het vakmanschap, je hebt tenminste iets vreselijk goeds in handen en dan heb ik het er wel voor over. :smile:

En bedankt voor de tips! k had de potmeter trouwens ook al op een kwart gezet.

Barret Wallace
11 april 2003, 12:01
Wow ziet er mooi afgewerkt uit

gefelici!

Mitch
11 april 2003, 17:56
Grrr... wilde mijn vrije tijd (vroeg klaar vandaag) eens nuttig bestedenen bij Feedback eens die Zoom Ultrafuzz proberen: hebben ze 'm niet meer ! En die krengen worden niet meer gemaakt, dus dat wordt lastig. Iemand een idee in de Randstad, Zoom Ultrafuzz ???
Ik voor nop in de file en sash maar lekker fuzzen; het is niet eerlijk :wink:

sash
13 april 2003, 23:00
En al iets gevonden?

Mitch
13 april 2003, 23:22
Nope. Wel veel soundclips opgesnord van het net, reviews gelezen en ik ben er wel wat meer uit.
Ultra-fuzz is waarschijnlijk niet fuzzig genoeg, Fulltone '70 misschien iets te netjes. Transparantie en opschonen bij volume terugrollen is voor mij geen issue: als ik dat wil gebruik ik overdrive :grin:
Het is echt bedoeld als smerig geluid, maar ik moet het wat makkelijker door de mix laten komen dan met mijn huidige fuzz: die geeft wel gedoseerde octave (=vanaf 10e fret), maar ik wil het ook wel eens niet ! Volume terugrollen resulteert dan in niet meer door de mix komen :sad:
Mijn gedachte gaat dus na lang zoeken meer uit naar de Sobbat, die overigens incl. tax nog steeds goedkoper uit de USA te halen is dan uit Duitsland !
Eerst spullen verkopen: met mijn wah ben ik al bezig, er komt nog een vintage fuzz in de aanbieding die net iets te braaf is voor mij en ik heb nu een Carl Martin Trem o Vibe, dus de Rocktron Tremolo kan de deur ook nog uit.....Marktplaats here I come !

sash
13 april 2003, 23:28
Ik raad je toch echt aan een Fulltone '70 te gaan proberen. Met de interne trimpot kan je het toch al vrij smerige karakter vanwege de gebruikte transistors nog net iets smeriger maken. Je moet er wel naar IJsselstijn voor (Erik v/d Haar), maar dan heb je ook wel wat :wink:

Mitch
13 april 2003, 23:38
Jij kan er zeker niet één van een vriend lenen als we een keer afspreken ??????????

sash
14 april 2003, 15:57
Nou het probleem is dat ik niemand ken met een Fulltone '70. Een vriend die em had heeft em verkocht.
Met een beetje geluk heeft Yori er een als we gaan afspreken.

PeArLjAm
14 april 2003, 17:54
Op 2003-04-14 15:57, schreef sash:
Nou het probleem is dat ik niemand ken met een Fulltone '70. Een vriend die em had heeft em verkocht.
Met een beetje geluk heeft Yori er een als we gaan afspreken.

Ja ik hoop er volgende maand eentje te hebben..

Mitch
14 april 2003, 18:52
Kijk, daar hebben we wat aan :smile:
Ik ga intussen verder aan de verkoop !

JV
14 april 2003, 20:41
ondanks dat er weinig electronica inzit heeft hij zo te zien wel de beste electronica gebruikt die er te krijgen is zo'n beetje

sash
14 april 2003, 22:17
Ik vroeg me ook al af hoe waar die goeie sound vandaan kwam :wink:

Btw, ik heb dit ding nu al bijna een week en heb er nog steeds geen negatieve dingen in gevonden. Bij die Fulltone '69 kwam al snel de gigantische dosis ruis en de dofheid om de hoek kijken (waarschijnlijk is die dofheid ook wel het charme van het pedaal, maar het is niet iets waar ik naar zoek).

Mitch
14 april 2003, 22:48
Je mag je review wel eens herzien op HC :grin:

sash
14 april 2003, 22:59
Hehehehe ja idd, na die review heb ik geleerd om niet meteen na de eerste dag dat ik iets heb een review te posten, maar eerst te wachten totdat ik het pedaal wat beter ken :wink:

Mitch
16 april 2003, 17:51
Yori probeert nu de Fulltone 70 tweedehands te scoren ????

PeArLjAm
16 april 2003, 21:39
Op 2003-04-16 17:51, schreef Seymour Paul:
Yori probeert nu de Fulltone 70 tweedehands te scoren ????


tsja je kunt een gokje wagen niet waar? :wink: Heb nu even geen 208 euro om hem bij vd haar te bestellen, pas aan het eind van de maand en omdat ik ongeduldig ben.... :grin: S kijken of ik er 1 kan scoren, er heeft nu iig nog niemand gereageert.

sash
16 april 2003, 21:50
Mocht je em bij v/d Haar bestellen, mag ik dan de Fulltone sticker voor op m'n flightcase? Zoek al heel lang naar zo'n ding :wink:

Mitch
17 april 2003, 00:14
@Yori: waarom ga je voor de Fulltone en waar je heb je mee vergeleken ?

PeArLjAm
17 april 2003, 15:40
Op 2003-04-17 00:14, schreef Seymour Paul:
@Yori: waarom ga je voor de Fulltone en waar je heb je mee vergeleken ?


Ik heb hem nog niet geprobeerd maar wel de fulltone '69 fuzz, die klonk goed alleen ik heb iets rauwers, met wat meer fuzz nodig. Die '69 vond ik dus wat te beperkt, meer voor de oudere jimi hendrix sounds. Ik zoek meer zoiets als jimi met de band of gypsies, om je een beetje een impressie te geven. Daarom leek me de'70 fuzz wel geschikt aan de hand van wat soundfiles op internet enzo. Bovendien schijnt de '70 fuzz beter te werken met el34 buizen. Ik laat wel even horen wat ik doe, haarguitars schijnt nu dealers hier te hebben in de omgeving dus ga ik hem daar maar eens testen.

The_Cure
17 april 2003, 19:12
Wow,

ik heb de soundsamples op de site gehoord en het klinkt zeker heel erg goed (H) heerlijke sound krijg je uit dat pendaaltje (H)

Mitch
17 april 2003, 21:25
Zeker die clips op de Fulltone-site zijn nou juist de reden dat ik bepaald nog niet overtuigd ben van de '70 :grin:
HOogste tijd om die fuzzes een keer naast elkaar te leggen jongens ! Denk alleen niet dat dat gaat lukken in deze vakantie ?? Duurt nog even voor je de '70 hebt.

Overigens: opa werkt gewoon, dus die heeft toch niet echt vakantie :sad:

sash
17 april 2003, 21:30
Op 2003-04-17 21:25, schreef Seymour Paul:
Zeker die clips op de Fulltone-site zijn nou juist de reden dat ik bepaald nog niet overtuigd ben van de '70 :grin:
HOogste tijd om die fuzzes een keer naast elkaar te leggen jongens ! Denk alleen niet dat dat gaat lukken in deze vakantie ?? Duurt nog even voor je de '70 hebt.

Overigens: opa werkt gewoon, dus die heeft toch niet echt vakantie :sad:



Gaat idd niet lukken deze vakantie. Ga a.s. vrijdag 3 weken weg (eerst 2 dagen in Wenen, dan 2 weken bij me opa en oma in Joegoslavie en dan een week aan de kust van Kroatie = COOL :grin: ) en ben pas 10 mei ofzo weer in het land.

PeArLjAm
17 april 2003, 21:42
In de tijd dat sas op vakantie is ben ik aan het werk denk ik :smile: Geld voor gear moet toch ergens vandaan komen he.

@ Seymour: Die soundfiles die ik gehoord had waren van een man die ze op een of ander forum gepost had, het is alleen een tijdje geleden dus ik weet niet meer waar ze staan enzo. De soundfiles van fulltone zelf ben ik niet echt weg van, bovendien klinkt een effect op elke versterker weer anders, fender, marshall blablabla

sash
17 april 2003, 21:50
Idd, alleen een andere speakercombinatie klinkt al weer heel anders. Ik heb de Fulltone '70 geprobeerd over een Super Reverb omgebouwd tot een soort van Marshall. Waren EL34's ingezet en nog wat britse dingen. En icm. 4x10 speakers en Fulltone '70 klonk dat erg lekker :wink:

Mitch
17 april 2003, 22:18
Klinkt erg multi-cultureel :grin:

sash
19 april 2003, 14:22
Nog even een leuk fotootje in het donker: http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF00071.JPG

Negative K3 fan
19 april 2003, 14:30
w00t, wat een duidelijke, veelzeggende foto!!!1111

sash
19 april 2003, 16:00
Jah sorry moest gewoon even laten zien hoe goed die Fuzz Drive te zien is in het donker :grin:

Mitch
19 april 2003, 16:01
Ja, da's toch een kwaliteitsLED, dat zie je zo :grin:
Je kan ook overdrijven, sash :wink:

sash
19 april 2003, 16:03
Jah weet ik, vandaar ook de smiley :wink: :grin:

Edit: Ach laat ook maar, ik ga een boek lezen :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-04-19 16:04 ]</font>