PDA

View Full Version : Epiphone LP aanpassen met betere hardware, advies gevraagd!



semt-x
27 november 2009, 22:02
Ik ben van plan mijn Epiphone LP st. aan te passen.
Ik wil er graag EMG 85/81 in zetten, maar misschien wel goed om gelijk ALLES aan te pakken?
Zoals bedrading, geeft dit ook een beter resultaat?
En zo ook de potmeters, er zitten nu nog standaard meters in en deze kraken. Nou heb ik horen zeggen dat ik dan USA meters moet nemen en het liefst goude, is dit echt beter?
En ook de switch, deze is nu nog ook standaard, is het goed om deze gelijk mee te nemen?

Om het kort te houden... wat kan ik allemaal aanpassen zodat deze gitaar nog beter gaat klinken?

Nagramoth
27 november 2009, 22:06
EDIT:
Vraag verkeerd gelezen, excusez moi...

Stemmechanieken misschien? Ik heb zelf geen ervaring met Epiphone, maar ik ben blij dat ik de standaard Klusons op mijn LP (Gibson) heb vervangen door Gotoh lockings. Klinkt beter, ontstemt minder. De vraag is hoeveel geld je wilt pompen in een Epi (no offence)

semt-x
27 november 2009, 22:16
Er zitten nu gotoh tuners op. Deze werken prima!
Deze gitaar vind ik fijn spelen. Daarom wil ik m aanpassen. Ik wil m beter voor wat deze al is voor mijn doen.
Ik speel graag metal of heavy metal op deze gitaar, daarom mijn keuze op de EMG 85/81. Maar misschien is het wel goed om gelijk de hele gitaar aan te pakken. Ik bedoel, als ik toch bezig ben, waarom niet gelijk de rest ook mee pakken?

Rutger Molenberghs
27 november 2009, 23:05
Zitten er bij zo'n setje EMG's geen potmeters en input jack? Ik dacht dat je voor actieve pickups andere potmeters nodig had en een stereojack om je batterij niet leeg te laten lopen.

Noid
27 november 2009, 23:14
Zitten er bij zo'n setje EMG's geen potmeters en input jack? Ik dacht dat je voor actieve pickups andere potmeters nodig had en een stereojack om je batterij niet leeg te laten lopen.
Ja, zie hier: http://www.thomann.de/nl/emg_zakk_wylde_pro.htm

DeadHerring
28 november 2009, 00:36