PDA

View Full Version : Boss DS-1 of digitech RP55?



theguitarguy
27 november 2009, 17:31
hallo, heb n vraagje. Wil voor ong. 50 euro een effectpedaaltje kopen, niks bijzonders verder, maar ik twijfel tussen de Boss DS1, gewoon distortion, of het multieffectpedaal Rp55 van digitech. Vriend van me raadt het multieffectpedaal an, vanwege de vele effecten, en de (volgens hem) kwaliteit. Ik vindt zelf, omdat ik veel meer improviseer ed dan dat ikbestaande liedjes speel, dat ik voor de Ds1 moet gaan. Wat adviseren jullie.
M'n gear (ook niet onhandig): London City Stratocaster spitfire MK2
versterker: LCG-2010R

ellisvertellis
27 november 2009, 17:43
Om je sound te zoeken is een multi-effect heel handig, een goed multi-effect is trouwens ook perfect bruikbaar voor het betere werk. Ook is het bijna altijd goedkoper (uiteindelijk) dan al de losse pedalen.
Een groot nadeel ervan is eigenlijk een beetje hetzelfde als het grootste voordeel: je hebt zoveel mogelijkheden dat je gemakkelijk verloren kan lopen in al die verschillende en samengestelde effecten. Je sound "from scratch" samenstellen met pedalen heeft het voordeel dat je elk stuk van je setup beter leert kennen.
Als je geduld hebt om alles bijeen te sparen zou ik voor de losse pedalen gaan, maar da's mijn persoonlijke mening en ben er zeker van dat niet iedereen die deelt. Veel gitaristen keren na jaren werken met losse pedalen ook terug naar een multi-effect wegens de compactheid en (ondertussen) vergevorderde geluidskwaliteit.

Er is hier ook ergens een topic over "pedalen vs. multi-effect", als je er nog wat over lezen wil.



Succes!