PDA

View Full Version : Aankoop advies



almer
27 november 2009, 10:59
Nou helaas is mijn nieuwe line6 al overleden. Geeft ineens geen geluid meer. Gelukkig mag ie nog gewoon terug naar de winkel en kan ik wat anders uitzoeken.

Nu dus de vraag en dan ga ik weer voor een line6 of kan ik beter iets anders kiezen. Even in voorbereiding wat ik ga doen wil ik graag wat advies inwinnen.

Wat ik graag wil:

Niet al te grote versterker is puur voor thuis gebruik.
Ook op laag volume een fatsoenlijk geluid.
Wat effecten om mee te spelen is voor mij nog wel leuk.

Ik wil er nog niet al te veel voor uitgeven laten we zeggen dat 200 euro mijn max is.

Wie o wie heeft een goed advies?
Ik zit zelf te denken aan een van deze versterkers:

Peavey Vypyr 15w
Vox VT15 of VT30
Of toch weer de Line6 Spider IV

Weet iemand nog meer alternatieven met de voor en nadelen?

Alvast bedankt

guitarnijboer
27 november 2009, 11:22
Is zo'n vibrochamp XD niets voor je? Als het enkel voor thuis is lijkt me dat ideaal.

almer
27 november 2009, 11:30
Geen idee ben volledig nieuw in deze wereld dus bedankt voor de tip ga eens kijken wat ik hierover kan vinden. (Wel mooi een Fender voor bij je Fender)

the sure thing
27 november 2009, 11:42
VOor jouw doeleinden: blijf bij Line6. Of misschien een Roland cube.

Kim Wilson
27 november 2009, 12:05
Hoi, weer die Cube...

Er zijn zoveel amps tegenwoordig die prima zouden kunnen voldoen. Vox Valvetronix, Fender Vibrochamp XD, Fender 600, noem maar op. Waarom dan beperken tot Line6 en die eeuwige Cube? Er zijn blijkbaar mensen genoeg die hem prima vinden, maar ik vind die Cube een baggerding. Er zijn zoveel alternatieven.

Als je weer met je amp teruggaat, ga dan gewoon zoveel mogelijk testen, kijken wat je past. Alleen op die manier kies je de amp die jou goed ligt.

VanMeekeren
27 november 2009, 12:43
Hoi, weer die Cube...

Er zijn zoveel amps tegenwoordig die prima zouden kunnen voldoen. Vox Valvetronix, Fender Vibrochamp XD, Fender 600, noem maar op. Waarom dan beperken tot Line6 en die eeuwige Cube? Er zijn blijkbaar mensen genoeg die hem prima vinden, maar ik vind die Cube een baggerding. Er zijn zoveel alternatieven.

Als je weer met je amp teruggaat, ga dan gewoon zoveel mogelijk testen, kijken wat je past. Alleen op die manier kies je de amp die jou goed ligt.

+1 .. Ik behoor ook tot de anti-cube-brigade (ACB)

iWishmaster
27 november 2009, 12:59
Gewoon naar de winkel en een Roland Cube naast een Line 6 zetten en laat je oren oordelen. Als ze nog meer amps in je budget hebben kan het nooit kwaad die ook te testen.

Tankman
27 november 2009, 13:13
+1 .. Ik behoor ook tot de anti-cube-brigade (ACB)

+1 Ik voeg me hierbij. Cube heeft een leuke clean, maar daar houdt het op.

@almer, uit jouw lijstje zou ik voor de Peavey Vypyr gaan. De 15 watt kost 99, de 30 watt kost 199. Aan jou de keuze van welke je wilt nemen. Voor die 100 euro kun je misschien ander leuk speelgoed kopen. Vergeet de gratis 5 jaar garantie van Peavey niet!

Willi@m
27 november 2009, 13:19
+1 .. Ik behoor ook tot de anti-cube-brigade (ACB)

Same here...
Ik dacht dat er alleen maar liefhebbers waren dus maar m'n mond gehouden :soinnocent:
Maatje van me heeft er 1tje, ik vind het gewoon niet zo.
Misschien idd de vibrochamp, lekkere buizensound en ook meerdere sounds mogelijk.
Ik heb nu de vox maar ben rond aan het kijken voor een "echte" buizen :strat:

Tankman
27 november 2009, 13:23
http://www.youtube.com/watch?v=vhD-f30uFQM
http://www.youtube.com/watch?v=b851Vk8li40

Leuke demo's

RoelTM
27 november 2009, 13:25
Het pro-Cube tijdperk op GitaarNet is voorbij? :satisfie:

the sure thing
27 november 2009, 13:32
Het pro-Cube tijdperk op GitaarNet is voorbij? :satisfie:Nee hoor, ik blijf een voorstander!

Tankman
27 november 2009, 13:32
Oh, er zijn er nog genoeg die zweren bij de Cube, ze zijn nu gewoon geen van alleen online. Leuk is dat he.

Hiero 100% pro-Peavey, ik zweer bij Peavey en het kan me niet schelen wat men ervan denkt. Ik heb mijn bassist ook zover gekregen. Die speelt op een Grindbass en binnenkort op een Peavey Amp (moet nog uitgeleverd worden). Ik speel op een HP en binnenkort een Peavey Amp (moet ook nog uitgeleverd worden). Alleen de andere gitarist krijgen we niet zo ver....

almer
27 november 2009, 14:01
Oke iedereen bedankt voor de reacties weet iemand toevallig nog waar ze ergens in de provincie utrecht de peavey hebben staan.

Tankman
27 november 2009, 14:03
Feedback doet wel aan Peavey, maar ik weet niet in hoe verre ze de Vypyr's hebben, aangezien zij de Line6 meer promoten. Verder ben ik daar niet zo bekend.

In alkmaar staan ze in overvloed.

iWishmaster
27 november 2009, 14:03
Nee hoor, ik blijf een voorstander!

Ik ook!

(tien tekens)

Rick trodat
27 november 2009, 15:40
Inderdaad een vibro champ, ga je geen spijt van krijgen.

almer
28 november 2009, 18:14
Nou tochtje gemaakt vandaag en uiteindelijk op de Vox uitgekomen.

De vibro champ vond ik erg goed klinken alleen de mogelijkheden kwa modeling op andere versterkers spraken mij ook wel aan.

De cube vond ik iets minder klinken dan de Vox. De peavey heb ik hier in de regio niet kunnen vinden. (Feedback was mij te druk).

Vind de mogelijkheden kwa effecten en verschillende amp types wel fijn om eens rustig te kijken wat ik veel gebruik en wat voor soort amp ik dan het liefst op speel. Van alle versterkers met dit soort modeling functies klonk de Vox naar mijn smaak het beste.

Bijkomend voordeel voor mij is dat ik de Vox gewoon kon aanschaffen bij de winkel waar ik het liefst kom.

Iedereen bedankt voor de adviezen.

Ferraririk
28 november 2009, 19:23
Ik ook!

(tien tekens)

Ik ook!

Maar als de vibrochamp, een originele twin reverb voor laten we zeggen, 60% zou kunnen benaderen (en dan hebben we het niet over volume's), nee dan vooral de vibrochamp!