PDA

View Full Version : Paf??



Keevinkos
27 november 2009, 07:45
Hai,

Ik ben 14 jaar en heb vorige zomer zelf (!) een pracht van een gitaar gebouwd. Het is een kopie van de Kramer 5150 van EVH. hij heeft een floyd rose en een brughumbucker. Volgens een muziekwinkel hier in de buurt is hij zelfs €600 waard!

De hele gitaar is voor mij PERFECT, alleen over het geluid ben ik nog steeds niet zo heel tevreden. Ik heb een Dimarzio paf (dp103) humbucker op de brugplaats zitten. Ik heb ook een strat, en om eerlijk te zijn hoor ik weinig verschil tussen die twee...:???:
(Op mijn zelfgebouwde heb ik de pickup zo dicht mogelijk onder de snaren staan, dus daar ligt het niet aan...)

Nu las ik ergens dat deze pickup niet eens zo'n hoge output heeft? Hebben alle PAF's dat? Kan ik beter overgaan naar een dimarzio of seymoar duncan met een hot (of high) output? Hoe kan ik het best het volle scheur geluid krijgen, waarmee ik net als EVH makkelijk boventonen kan pakken en kan tappen?

Who?:???:

Van Dattum
27 november 2009, 11:31
Eddie heeft zelf ook een PAF gebruikt voor zijn eerste, nou ja, signature zullen we maar zeggen...

Het zou zelfs zomaar kunnen dat je het element te dicht op de snaren hebt staan, zadat je misschien last hebt van string pull.
Er hangt natuurlijk ook een hoop af van je versterker en hoe goed je in staat bent om Eddie's techniek te imiteren.

Maarre... eerst foto's, dan praten we verder....:stop:

DarknessAwaits
27 november 2009, 13:15
En wat voor elementen heeft jouw strat? Dat is natuurlijk ook wel essentieel voor de vergelijking ;).

Ervan uitgaande dat jouw strat single coils heeft en je een *beetje* geoefend gehoor hebt zou het zo kunnen zijn dat je de humbucker (paf) verkeerd hebt aangesloten.

gengar
27 november 2009, 14:46
je moet de elementen op de juiste afstand hebben staan, niet zo dicht mogelijk bij. Dat is helemaal niet de bedoeling.

Hiro
27 november 2009, 21:53
Ja er bestaat een zogenoemde sweetspot voor de hoogte van je pickup, die moet je dus even zoeken.

Maar eerst willen we fotos zien voor we je verder helpen ;)

aaronstonebeat
27 november 2009, 22:21
Foto's verplicht, en natuurlijk een topic onder zelfbouw.

Lang geleden heb ik een gibson paf gekocht. Ik weet nog hoe teleurgesteld ik toen was als jong mensch over het tegenvallende scheurgehalte. Inmiddels weet ik dat die dingen helemaal niet zo heet zijn, maar vind ik het ook een voordeel dat je dan nog een gitaar in het geluid hoort.
De weerstand van die van mij, zo uit m'n hoofd, is een kleine 8 kOhm. Voor een dikker scheurgeluid zou ik waarschijnlijk wel een met een hoger octaangehalte zoeken.