PDA

View Full Version : Splawn Amps dealer in Duitsland!



Henri H
26 november 2009, 22:53
Heb ik verdomme net het afgelopen half jaar 3 versterkers gekocht/geruild, blijkt dat er ineens een Duitse Splawn Amps dealer is, nog geen 2 en een half uur rijden vanaf Utrecht. :crazyhappy:

Toch maar 's een dagje naar Duitsland dan maar....

Is geen spam toch?

http://www.realguitars.de/htm/amps.htm

Michael AE
26 november 2009, 23:08
Vet! Die ga ik even checken! :blast:

Henri H
26 november 2009, 23:16
Hehe, dat scheelt weer een euro'tje of €2000,- op een SLO. ;)

Michael AE
26 november 2009, 23:19
Precies! Misschien toch geen toeval dat de SLO deal niet doorging... :p

sjaak1990
26 november 2009, 23:28
PFoeeeii verleidelijk hoor! Blijft een droom voor mij.

Rutger
27 november 2009, 08:44
Mission Statement

At Splawn Amplification, we are committed to the highest customer service standards and product reliability, due to a personal relationship with Jesus Christ. The way we handle day to day business revolves around this relationship. We give all the honor and glory back to the One who is fully responsible. If you have any questions or comments about this mission statement, please feel free to contact us.
Ik ben bang dat je er alleen reliepop mee kunt spelen, anders komen er bliksemstralen uit



;)

caliban
27 november 2009, 08:47
Vet :) Hopelijk binnenkort een keer testen in een winkel.

Henri H
27 november 2009, 10:24
Precies! Misschien toch geen toeval dat de SLO deal niet doorging... :pAlsof de duvel d'r mee speelt. ;)


Ik ben bang dat je er alleen reliepop mee kunt spelen, anders komen er bliksemstralen uit
;)Hehe, alle zegen komt van boven, zullen we maar zeggen. :)

tillens
27 november 2009, 10:34
Die Splawn is toch ri blues - rock? Ik kan er eentje op de kop tikke voor 1300 eurie..
Grtz

Henri H
27 november 2009, 10:41
Er zijn verschillende Splawn amps, de Nitro is het meest extreem, behoorlijk high gain.
De Quickrod heeft iets minder gain naar het schijnt.
De overige modellen zijn variaties op deze twee amps.
De Nitro en Quickrod lijken ook een heel behoorlijk clean kanaal te hebben.
Bluesrock kan er goed mee zeggen ze, maar voor zover ik begrijp is het toch echt een vette (high) gain versterker.

Edit, als je hem niet koopt heb ik misschien wel interesse.
PM me dan a.u.b.

caliban
27 november 2009, 13:48
Ik ben ook vooral in de Nitro geïnteresseerd. Veel dikke bands maken gebruik ervan, vraag me af of het echt speciaal is.

Chris Winsemius
27 november 2009, 13:51
Heb er weleens op m'n werkbank gehad (weet alleen het model niet meer). Behoorlijk gebasseerd op de mods van Jose Arredondo (rip, eind jaren 70 en begin jaren 80 werkte hij oa. voor EVH en talloze rockgitaristen).

Klonk niet verkeerd maar (imho) niet het nivo v/e SLO100 oid.

iWishmaster
27 november 2009, 13:56
Vet, daar moet ik ook eens langs!

Geen idee welk type iets voor mij zou zijn trouwens. Iets dat iig een classic crunch en high gain mode heeft, maar voetschakelbaar hoeft niet van mij. Kunnen schakelen tussen clean en crunch mag, maar niet eens noodzakelijk zolang hij met volumeknop maar clean te draaien is.

Henri H
27 november 2009, 14:04
Ik denk dat de Competition dan wel wat voor jou kan zijn iWish. :ok:

iWishmaster
27 november 2009, 14:08
Net even op die site gekeken: die spreekt me wel aan inderdaad. Alleen ,wat is er nu precies schakelbaar?

Er staat:
3 Button Footswitch - #1 Mode - #2 OD1/OD2 - #3 Solo Boost

OD1 en 2 zal de voicing qua hoeveelheid gain zijn gok ik, solo boost is duidelijker, maar wat is '#1 Mode'?

caliban
27 november 2009, 14:09
Heb er weleens op m'n werkbank gehad (weet alleen het model niet meer). Behoorlijk gebasseerd op de mods van Jose Arredondo (rip, eind jaren 70 en begin jaren 80 werkte hij oa. voor EVH en talloze rockgitaristen).

Klonk niet verkeerd maar (imho) niet het nivo v/e SLO100 oid.

Jose mod is toch met diode clipping hè?

Chris Winsemius
27 november 2009, 14:14
Jose mod is toch met diode clipping hè?

Nee of iig. niet altijd.

Bij 'n door Harry Kolbe gemodde amp ben ik weleens 'n epoxy blok tegengekomen waar (vermoedelijk) iets "tubescreamer-achtigs" in zat, Arredondo gebruikte naar mijn weten af en toe diodes die alleen bij 'n schakelbare mode werkten.

iWishmaster
27 november 2009, 14:15
Jose mod is toch met diode clipping hè?

Er zijn een heleboel José mods volgens mij: hij deed custom mods op verzoek. EVH en James Hetfield zijn twee klanten van 'em en die hadden toch echt wel een ander geluid ;).

Chris Winsemius
27 november 2009, 14:26
Er zijn een heleboel José mods volgens mij: hij deed custom mods op verzoek. EVH en James Hetfield zijn twee klanten van 'em en die hadden toch echt wel een ander geluid ;).

Bij Hetfield was het 1 en ander na de microfoon voor de cab wat anders ingesteld.... ;)

(Ik ken iemand die de studio kent waar ze het 1 en ander hebben opgenomen)

caliban
27 november 2009, 14:44
Bij Hetfield was het 1 en ander na de microfoon voor de cab wat anders ingesteld.... ;)

(Ik ken iemand die de studio kent waar ze het 1 en ander hebben opgenomen)

Extreme mid-scoop?
Wat is voor jou de essentie van de Jose-mod, Chris? Ik heb een aantal keer een schema gezien. Ik vond het eigenlijk vrij vreemd...

iWishmaster
27 november 2009, 14:45
Bij Hetfield was het 1 en ander na de microfoon voor de cab wat anders ingesteld.... ;)

(Ik ken iemand die de studio kent waar ze het 1 en ander hebben opgenomen)

Hem kennende klopt dat wel, hij staat erop bekend veel met microfoonplaatsing en dergelijke te doen in de studio. Waar het precies allemaal door komt weet ik ook niet, maar ik vind het geluid op de eerste 2 platen van metallica echt helemaal geweldig en dat is toch met een JCM800 opgenomen. Verre van stock, pedaal ervoor, plaatsing microfoons, opnametechniek, nabewerking etc., niemand die waarschijnlijk nog precies weet hoe het gegaan is, maar het klonk wel! Toch jammer dat dat geluid nooit (lelijk woord, ik weet het) te reproduceren valt ...

kirk19
27 november 2009, 19:09
amai die prijzen liggen wel ver boven wat ik betaald heb voor mijn splawn nitro... Het is wel bijzonder leuk dat ze in europa iets meer bereikbaar worden. Zeker gaan testen die splawn, ze zijn echt erg goed, heel tevreden eigenaar hier!

Edit: de splawns zijn een combinatie van jose mods met scotts eigen mods op een klassiek marshall circuit waar welliswaar niet veel van over blijft... Zeer stevig gebouwd allemaal, bv: geen lampvoeten op de printplaten maar chassis-gemonteerd en transfo's van zeer degelijke kwaliteit (heyboer). Voortreffelijke klantenservice ook, die man werkt echt bijna dag en nacht!!!

Henri H
28 november 2009, 16:28
Net even op die site gekeken: die spreekt me wel aan inderdaad. Alleen ,wat is er nu precies schakelbaar?

Er staat:
3 Button Footswitch - #1 Mode - #2 OD1/OD2 - #3 Solo Boost

OD1 en 2 zal de voicing qua hoeveelheid gain zijn gok ik, solo boost is duidelijker, maar wat is '#1 Mode'?Volgens mij is "#1 mode" de gear-stages die schakelbaar zijn. OD1/2 zijn naar ik vermoed toch 2 verschillende voicings/kanalen o.i.d.(?).

Henri H
28 november 2009, 16:29
Kirk, heb jij hem nieuw gekocht vanuit de USA?
Wat heb je betaald als ik vragen mag?

Edit: ik heb wel 's berekend wat het zou kosten als ik hem direct bij Splawn zou bestellen, incl shipment ($250,-) en douane kosten kwam ik op €1900,- uit. valt dus wel mee volgens mij met de prijzen in Duitsland.

GeofJackon
28 november 2009, 20:41
Die Nitro klinkt zo te horen (youtube/samples) zeer leuk. Jammer genoeg heb k niet echt geld op hoop liggen :(

kirk19
29 november 2009, 17:00
ik heb mijn nitro nieuw gekocht bij scott splawn zelf, er was toen al een wachtlijst van 14 weken... Ik heb iets van een 1700 euro betaald dacht ik (ik zal het is nakijken), alles inbegrepen.

Grtz