PDA

View Full Version : jullie ervaring nodig



jules
9 april 2003, 10:30
ik heb nu een setje 09 042 op mijn epi les paul goth zitten ik heb alles afgesteld maar ik heb bij de twee dikste snaren nog een klein beetje buzz nu zat ik te denken om daarom een setje 009 046 er op te zetten
dan zou ik dus lekker kunen soleren en toch gewoon lekker akkoorden kunen spelen die wat strakker klinken en de buzz zou dan weg zijn
ofn niet??? of zeggen jullie een klein beetje buzz hoort blijf maar bij gewoon 009 042 ???

jules
9 april 2003, 11:15
nou zeg waar blijven de reacties ik zit hier met een prangende vraag iedereen kijkt maar niemand kan wat zeggen kom op jongens ??

Dirk_Hendrik
9 april 2003, 11:20
Hoofdletters? Leestekens?? (je weet wel, punten en comma's).

Samengevat, ik vind je vraag niet te volgen doordat het één lange en kromme zin is.

Ohzoso
9 april 2003, 11:28
allee dan! ik weet niet precies wat jij met "buzz" bedoeld maar als je bedoeld wat ik bedoel, bedoelen we hetzelfde nl het trillend bijgeluidje, bedoel je dat?lol!!
Mijn ervaring om dit weg te krijgen is niet zozeer het veranderen van snaardikte.Naar verloop van tijd trekken de snaren in de kam en zadeltjes.Bij wijziging van snaardikte komt de maat van die sleuf niet meer overeen met de ouwe snaardikte wat dus een "buzz" veroorzaakt.Ik los dit probleem eenvoudigweg op door ff met wat polijstpapier de zadeltjes en de kam bij te polijsten.Hopelijk is hiermee je "buzzy" vraag beantwoordt.

jules
9 april 2003, 11:30
Maar de gitaar is nog geen twee weken oud en ik heb het over fretbuzz, de snaren lopen soms een klein beetje tegen de frets aan.

Harry
9 april 2003, 11:51
even terug naar de winkel en af laten stellen

Ohzoso
9 april 2003, 12:00
dan staan OF je zadeltjes en/of topkam te laag (te lage actie dus) OF je hals staat te bol.(zie topic:gitaar afstellen,LOL!!!)en het kan natuurlijk ook een combinatie van allen zijn.Ik ga dr ff vanuit dat de frets nog nieuw zijn(dus geen inkepingen hebben).

jules
9 april 2003, 13:28
ik heb het volgende gedaan ik heb mijn tune-o-matic iets hoger gedraaid en daarna de hals heel klein tikje (1/6) holler gezet. Nu is het echt heel erg lekker spelen de actie is niet meer zo laag maar nog steeds heel erg lekker aan de dikke e kant ongeveer 3,5 mm bij de 20 ste fret.En aan de dunne e ongeveer 2,5 mm op de 20ste fret is dat niet te hoog ?

Ohzoso
9 april 2003, 17:52
of dat te hoog is moet je zelf bepalen.Als ie voor jou lekker speelt is t goed, ik weet immers niet met welke technieken dat jij speelt.Ik hoop dat je probleem er in elk geval mee opgelost is,gl