PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!



FruscianteFan
26 november 2009, 18:58
Net als Luke-wannabe doe ik lekker niet mee aan "HNGD".

Anyway, ik heb dus een nieuwe gitaar. Al toen ze pas bij Schreeven stond, heb ik haar eens bespeeld. Fijne gitaar vond ik het, maar ik zag de noodzaak niet om zoveel (>€600) geld uit te geven aan nóg een gitaar.

Een tijdje terug pakte ik haar nog eens vast, en ik vond haar toch wel erg fijn. Eens meegenomen naar de kelder en ingeprikt in een Blues Deluxe (heb zelf een Blues Junior) en wow, dat klinkt toch wel erg lekker.

Laat ik voorop stellen dat het nooit mijn grote droom is geweest een Rickenbacker te hebben. Goed, ik heb er een zwak voor, maar ik heb ook een zwak voor een mooie Tele, ES-335, SG, Jazzbak (Godin Kingpin!), Jaguar, Jazzmaster, PRS, et cetera, dus dat is het hem niet. Wél vind ik het een erg goed afgewerkte gitaar, die prachtig klinkt en die qua hals erg veel wegheeft van mijn Epiphone Les Paul Custom. Grappig is wel dat ik een riffje heb geschreven voor een nummer in m'n band, en dat kan ik eigenlijk alleen op deze ric-kopie feilloos spelen omdat het een behoorlijk lastig riff is. En toen kwam het leuke: ze was afgeprijsd van €600-nogwat, voor €424. Daardoor ging ik het toch wel serieus overwegen om haar aan te schaffen. Toen ik wegliep, viel het kwartje dat het geluid van deze gitaar erg goed gaat passen in de band.

Niet veel dagen later kwam ik terug, om haar nog eens versterkt te bespelen. Toen ik klaar was, zei ik dat ik de gitaar zeker wil gaan kopen - het antwoord was dat ze van €424 nog verder gezakt was naar €365. Wel was het het laatste exemplaar dat ze hadden. Omdat dit best een lage prijs is voor zo'n goede gitaar en omdat de kans dat ik er ooit nog zo-een tegenkom erg klein is, heb ik de knoop maar direct doorgehakt. Ik heb nog overwogen om er meteen een piëzo in te laten bouwen, maar dit heb ik laten varen. Wel heb ik een setje GHS 012 snaren achtergelaten om haar af te laten stellen.

En vanmiddag toen ik in college zat, werd ik gebeld (met trilsignaal, en niet opgenomen uiteraard). Dat was het goede nieuws: mijn gitaren zijn klaar. Gitaren ja - de Jackson met P90 was bij Schreeven voor intonatie. En ik, ik ben weer helemaal happy.

Overigens, ik heb me eerder weleens voorgenomen om geen budget-gitaren of kopieën van 'the real deal' meer te kopen, omdat ik daarvoor te serieus bezig ben met muziek. Maar ik heb me aardig ingelezen over de Indie en Rickenbackers, en het blijkt dat het helemaal geen getrouwe kopie is. Het is wel de gitaar waar ik helemaal vrolijk van word, en dat telt. Allicht zal een echte Ric mooier klinken en beter zijn afgewerkt, maar die heeft een andere hals en andere sound dan deze Indie.

En, omdat ik bang ben dat ik anders een ban krijg, een foto:
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/indie.jpg

humbucker
26 november 2009, 19:14
Gefeliciteerd!! Mooi ding!!!

acousticmats
26 november 2009, 19:27
echt een lekker apart ding, en zo goedkoop!
gefeliciteerd man, hier ga je veel plezier aan beleven ;)

VanMeekeren
26 november 2009, 19:28
Feli,

Mij doet zo'n Rick(-achtige) nooit niet zoveel, maar als het aansluit met wat jij van plan bent in de muziek, dan is er geen betere gitaar voor jou natuurlijk.

Lekker prijsje trouwens! :)

Van Meekeren

Guitar GoD
26 november 2009, 19:29
wauw nice!

hezz
26 november 2009, 22:33
Awesome! Zit op alles wat maar Rickenbacker achtig en ermee te maken heeft te gassen als een fokjemodder! THANKS.

macwilliams
26 november 2009, 22:54
NAAAAISSS:ok::ok:

Luke-wannabe
26 november 2009, 23:06
Haha goedzo! Niks HNRCBMBFWILFAGD, gewoon een nieuwe gitaar.
Ziet er goed uit man! Niet die saaie naturel of lelijke sunburst, maar een sjieke zwarte! Ik vind hem mooi en zou érg graag een soundsampletje van deze gitaar horen!

Cool dude :ok:

(Happy New Rickenbacker Copy But Much Better For What I'm Looking For Anyway Guitar Day)

humbucker
26 november 2009, 23:06
24 frets, wat een shredmonster :D

FruscianteFan
26 november 2009, 23:40
Het grappige is dat Rickenbackers totaal niet bekend staan om hun snelle halzen of upperfret access, maar ik kan op deze Indie wel behoorlijk snel spelen en zonder probleem een Cm in de 15e positie pakken.

Leon, je hebt mazzel. Ik wilde vanmiddag even wat opnemen om te beoordelen of ik een bepaald nummer van m'n band op de Indie of op de Jaguar wil spelen. Eerst hoor je de Indie op het halselement (met holy grail, boss DD7 als looper en Blues Junior), dan hoor je hetzelfde stuk op de Jaguar.

http://www.megaupload.com/?d=JGYB3USV

En eigenlijk baal ik een beetje, want over anderhalve week gaan we het nummer opnemen en nu weet ik niet meer welke gitaar ik wil gebruiken!

edit: misschien even erbij vermelden dat ik het met mijn mp3-speler heb opgenomen, slechte kwaliteit dus.

Luke-wannabe
27 november 2009, 00:00
"Het bestand dat u probeert te downloaden is niet beschikbaar"

Kun je het niet ff op myspace gooien ofzo?

FruscianteFan
27 november 2009, 00:16
"Het bestand dat u probeert te downloaden is niet beschikbaar"

Kun je het niet ff op myspace gooien ofzo?
no problem. ik raad wel aan om hem te downloaden, scheelt een hoop kwaliteit.

Het heet trouwens 'Echoes - Reflections intro

Luke-wannabe
27 november 2009, 00:41
Sja, moeilijk te horen.. Ik hoor het wel op die demo ;)

Jay75
27 november 2009, 01:06
Mooi alleen jammer dat ze die headstock niet nagemaakt hebben vind ik bij die nieuwe Indies.
Verder very nais!!

mesaman
27 november 2009, 08:04
had een jongen uit een hip bandje in liverpool vroeger ook niet zoiets?
t heeft wel wat zn gitaar.:cheerup::cheerup:

Fender75
27 november 2009, 09:55
Mooie gitaar hoor! En inderdaad, hoe heet die jongen ook alweer...:)

lindstrom
27 november 2009, 10:29
ik vind hem foeilelijk..

sorry.

FruscianteFan
27 november 2009, 11:08
ik vind hem foeilelijk..

sorry.
Dat is je volste recht, en daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Alleen snap ik niet waarom je de moeite neemt dat te zeggen. Het mag, maar waarom zou je?

Maar dat terzijde.

Wat betreft die opnames: ik denk dat je dan nog wat langer moet wachten. Ik ga namelijk de Indie wel gebruiken op die opnamen, maar de Jaguar is de belangrijkste gitaar in het nummer. Maar er zijn andere nummers die ik op deze wil spelen, en daar komen vast wel weer opnames van. Maar het klopt wel dat ik zo op myspace maar bar weinig verschil hoor. Het klinkt wel anders, maar in het echt is het echt een heel groot verschil!

Qua geluid denk ik inderdaad meer aan de Beatles dan aan andere artiesten waarmee de Ric wordt geassocieerd. Maar dan nog, het is gewoon weer een kwestie van 'mijn gitaar en er komt prachtig geluid uit'. Ik heb haar niet gekocht om te klinken als Lennon of Marr, maar omdat ik het een ontzettend fijne gitaar vind :)

En natuurlijk vind ik de positieve reacties hartstikke leuk ;)

lindstrom
27 november 2009, 11:49
Alleen snap ik niet waarom je de moeite neemt dat te zeggen. Het mag, maar waarom zou je?




anderen zeggen ook hoe mooi ze hem vinden, Het mag, maar waarom zouden ze?

als er niks gezegd mag worden kunnen we het forum toch gewoon beter opdoeken?

anyways, vind het fijn voor je dat je blij bent met je nieuwe gitaar en dat is terecht! veel plezier ervan! :ok:

FruscianteFan
27 november 2009, 12:53
anderen zeggen ook hoe mooi ze hem vinden, Het mag, maar waarom zouden ze?

als er niks gezegd mag worden kunnen we het forum toch gewoon beter opdoeken?

anyways, vind het fijn voor je dat je blij bent met je nieuwe gitaar en dat is terecht! veel plezier ervan! :ok:
Achja, weet je, ik zit er verder niet mee. Even goede vrienden ;)

Ergens is de timing trouwens best slecht. Mijn pols is nog niet helemaal hersteld, maar ik kan nauwelijks van de gitaar afblijven. Ik neem haar mee naar beneden, en speel er unplugged op (erg luid!). Geweldig!

Tankman
27 november 2009, 13:29
Gefeliciteerd met je nieuwe plank. Niet echt mijn ding. Ik moet altijd meteen aan PacMan denken als ik dat model zie:seriousf:

episua
27 november 2009, 21:20
Het is dus een Indie geworden, heel mooi. Gefeliciteerd ermee!

chantilly
27 november 2009, 21:39
hehe ik zag em laatst nog staan bij schreeven ;)

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst ! :D

FruscianteFan
27 november 2009, 21:49
Het is dus een Indie geworden, heel mooi. Gefeliciteerd ermee!
En nogmaals bedankt voor je review!