PDA

View Full Version : Spaanse gitaar. Wat kan ik ermee?



Bernd
9 april 2003, 10:29
Hallo mensen. Ik heb thuis een mooie spaanse Vicente Sanchis Model 22 gitaar liggen. Ik had recentelijk op een semi acoustische gitaar gespeeld, en daar kwam me een geluid uit. Maar is het misschien mogelijk om me ouwe om te bouwen? Zo nee, waar kan ik zo goedkoop mogelijk een semi acoustiche of misschien elektrische gitaar kopen?

sash
9 april 2003, 10:48
Zo goedkoop mogelijk? Intertoys.

Je meent deze vraag toch niet echt hoop ik. Waarom zo goedkoop mogelijk. Als je zo gierig om je geld bent kan je beter helemaal geen gitaar gaan spelen en lekker blijven bij de computerspelletjes...

Bernd
9 april 2003, 10:50
Op 2003-04-09 10:48, schreef sash:
Zo goedkoop mogelijk? Intertoys.

Je meent deze vraag toch niet echt hoop ik. Waarom zo goedkoop mogelijk. Als je zo gierig om je geld bent kan je beter helemaal geen gitaar gaan spelen en lekker blijven bij de computerspelletjes...


Ik denk dat je vast wel weet wat ik bedoel. gewoon eentje tweede hands ofzo. en geld heb ik zat. Maar ik heb recentelijk een snowboard voor 800 pleuro gekocht. duzz dat is het probleem. :eek:

sash
9 april 2003, 12:03
Ai kijk dat is dan een probleem :smile: Kijk eens op http://www.marktplaats.nl Kom je vast wel wat leuks tegen 2e hands.

Wat is je budget en je muziekstijl?

Bernd
9 april 2003, 15:15
Op 2003-04-09 12:03, schreef sash:
Ai kijk dat is dan een probleem :smile: Kijk eens op http://www.marktplaats.nl Kom je vast wel wat leuks tegen 2e hands.

Wat is je budget en je muziekstijl?

Het budget is onbeperkt. Ik ga er effies voor werken.. En me muziekstijl weet ik ook nog niet.. Ik moet ook nog wat lessen nemen denk ik.. maar het lijkt me gewoon leuk, om te gitaren, ipv mijn computer,, :razz:

guitarmusicman
9 april 2003, 16:08
wacht...eerst is het zo goedkoop mogelijk...en nu is het budget onbeperkt..
:grin:
dat vat ik even niet



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2003-04-09 16:08 ]</font>

Bernd
9 april 2003, 16:26
Op 2003-04-09 16:08, schreef guitarmusicman:
wacht...eerst is het zo goedkoop mogelijk...en nu is het budget onbeperkt..
:grin:
dat vat ik even niet



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2003-04-09 16:08 ]</font>

Nouw.. kijk.. Ik heb veel centen. Maar als ik vaak dingen koop die duur zijn, ben ik er zo doorheen. dus ik zou graag een redelijke deal willen hebben, maar dat ik niet meteen een cheque hoef uit te schrijven van 2500 pleuro ofzo.. snap je het nu?!?

Negative K3 fan
9 april 2003, 16:38
maar wat wil je dan?

acoustisch met stalen snaren?
elektrro acoutstich met stalen snaren?
electrisch?
of semi-acoustisch?

eray
9 april 2003, 16:41
Ze zijn hier namelijk niet zo snel van begrip...zitten blijkbaar een paar snaren los, of nie soms berny :smile:

Bernd
9 april 2003, 16:42
Op 2003-04-09 16:38, schreef Negative K3 fan:
maar wat wil je dan?

acoustisch met stalen snaren?
elektrro acoutstich met stalen snaren?
electrisch?
of semi-acoustisch?



Das min of meer ook een probleem.. Daarom zit ik sinds vandaag op dit forum.. ik weet het niet allemaal. Maar ik zat te denken aan semi-acoustisch of electrisch.. daar ben ik nog niet over uit..
Maar ik check binnenkort eerst die gitarenbeurs.. kan ik weer wat wijzer worden.. :razz:

sugarfish
9 april 2003, 16:44
wat voor muziek wil je spelen? dat geeft ook al richting aan je gitaarkeuze.

Negative K3 fan
9 april 2003, 16:46
ik denk dat de keuze tussen semi acoustisch en electrisch al snel gemaakt is. Semi acoustisch is minder veelzijdig en kost als beginners model meer geld dan een electrische.
Ook zingt een electrische niet zo snel rond als een semi acoustische.
en met een normale electrische kun je ook wel een mellow semi-acoustisch toontje krijgen als je de toon knoppen wat omlaag draait.

Bernd
9 april 2003, 17:59
Op 2003-04-09 16:46, schreef Negative K3 fan:
ik denk dat de keuze tussen semi acoustisch en electrisch al snel gemaakt is. Semi acoustisch is minder veelzijdig en kost als beginners model meer geld dan een electrische.
Ook zingt een electrische niet zo snel rond als een semi acoustische.
en met een normale electrische kun je ook wel een mellow semi-acoustisch toontje krijgen als je de toon knoppen wat omlaag draait.


OKE! Dan weet ik nu zeker wat ik als volgende moet kopen! Harstikke bedankt mensen!

Bernd
9 april 2003, 18:02
Op 2003-04-09 16:44, schreef sugarfish:
wat voor muziek wil je spelen? dat geeft ook al richting aan je gitaarkeuze.

ik wil beetje solo's spelen en allemaal. Maar ook gewoon op vakantie gare dingen spelen. muziek van nu. ik kan al een beetje jaren 60 70 muziek spelen. maar deze acoustische heeft niet zon mooi geluid, en niet luid, en de hals ofzo is te breed
dus ik kan het niet 100% zeggen.. :sad:

guitarmusicman
9 april 2003, 20:05
een hals kan niet te breed zijn
het is misschien moeilijk om mee te beginnen (als je beginner bent)
maar te brede hals bestaat niet
je kan dunnere hals wel makkelijker vinden natuurlijk

Bernd
10 april 2003, 19:04
Op 2003-04-09 20:05, schreef guitarmusicman:
een hals kan niet te breed zijn
het is misschien moeilijk om mee te beginnen (als je beginner bent)
maar te brede hals bestaat niet
je kan dunnere hals wel makkelijker vinden natuurlijk



Jij zegt het.. Ik doe het niet verschrikkelijk lang.. 3 maanden op mijn eigen houtje(me gitaar dus:)) maar een dunne hals vind ik wel een stuk makkelijker, omdat een (goeie F/accoord) op een spaanse gitaar met een actie van 7mm, best zwaar is voor een beginner...vind ik althans. kep er wel een alternatief voor... me eigen F..

Negative K3 fan
10 april 2003, 19:06
moet je flink dooroefenen, dan kun je uiteindelijk zelfs een F pakken op een hals met de grootte en dikte van een laars maatje 56 :smile:

sugarfish
11 april 2003, 10:08
...
dus ik kan het niet 100% zeggen.. :sad:
[/quote]
Ga eens de gitaarwinkel in!! Omdat je nog niet zolang bezig bent kun je het beste een niet te dure electrisch gitaartje kopen met een beginnersversterkertje (15 watt). Als je dan wat verder bent weet je wel welk geluid je zoekt.
Succes :smile:

Ohzoso
11 april 2003, 10:28
als je dan toch zoveel geld hebt dan kom je maar eens langs.Dan zal k je tegen een mooi uurloontje eens wegwijs maken in de wereld van de gitaren.

Iemand trouwens een idee wat het uurloon is voor iemand met 30 jaar ervaring?lol

Bernd
11 april 2003, 20:55
Heheheh... Shit.. wat wordt ik goed geïnformeerd hier zeg! Kost een beginnersversterkertje duur? Dan kan ik nog wat geld in een scooter stoppen ofzo. :razz:

sash
11 april 2003, 21:07
Hmm ligt eraan wat voor versterkertje wil en er aan uit wilt geven. Ze beginnen bij zo'n 100 Euro. Ik raad je trouwens een Roland Cube30 aan. Veel goeie sounds voor een zeer goeie prijs.

Bernd
11 april 2003, 21:18
fuck.. honderd euro.. 200 voor een tweedehands gitaar.. K dan.. deze zal ik onthouden...

wietse
11 april 2003, 21:30
ik kan je maar 1 advies geven koop 2e hands
zowel gitaar als versterker worden vaak komplete starters setjes aangeboden op marktplaats.
die mensen zijn ook ooit begonnen en hebben niet doorgezet dus willen de boel nu weer kwijt kan je jezelf een heleboel geld besparen.
en als je iets ziet wat je wel wat lijkt probeer dan op harmony central gebruikers revieuws te vinden ,dan heb je een beetje een idee wat je er van kan verwachten.
trouwens niet alle merken staan daar maar wel bijna alle.

Bernd
12 april 2003, 13:12
Wat is de site van dat harmony nog wat? Ken ik die effies checke!

sash
12 april 2003, 13:20
http://www.harmony-central.com

Sicky61
12 april 2003, 14:01
????????????????? ik dacht dat ik vaag was!

Bernd
12 april 2003, 14:02
Op 2003-04-12 14:01, schreef Sicky61:
????????????????? ik dacht dat ik vaag was!

Wie heeft gezegd dat je dat was dan?

Sicky61
12 april 2003, 14:12
?

Bernd
12 april 2003, 14:23
Op 2003-04-12 14:12, schreef Sicky61:
?


Lama

john.3001
14 april 2003, 12:59
Op 2003-04-09 15:15, schreef Bernd:


Op 2003-04-09 12:03, schreef sash:
Ai kijk dat is dan een probleem :smile: Kijk eens op http://www.marktplaats.nl Kom je vast wel wat leuks tegen 2e hands.

Wat is je budget en je muziekstijl?

Het budget is onbeperkt. Ik ga er effies voor werken.. En me muziekstijl weet ik ook nog niet.. Ik moet ook nog wat lessen nemen denk ik.. maar het lijkt me gewoon leuk, om te gitaren, ipv mijn computer,, :razz:




Op 2003-04-11 20:55, schreef Bernd:
Heheheh... Shit.. wat wordt ik goed geïnformeerd hier zeg! Kost een beginnersversterkertje duur? Dan kan ik nog wat geld in een scooter stoppen ofzo. :razz:


Volgens mij kun jij beter zo'n epiphone LP kid-pack kopen....

Bernd
16 april 2003, 19:53
Op 2003-04-14 12:59, schreef john.3001:


Op 2003-04-09 15:15, schreef Bernd:


Op 2003-04-09 12:03, schreef sash:
Ai kijk dat is dan een probleem :smile: Kijk eens op http://www.marktplaats.nl Kom je vast wel wat leuks tegen 2e hands.

Wat is je budget en je muziekstijl?

Het budget is onbeperkt. Ik ga er effies voor werken.. En me muziekstijl weet ik ook nog niet.. Ik moet ook nog wat lessen nemen denk ik.. maar het lijkt me gewoon leuk, om te gitaren, ipv mijn computer,, :razz:




Op 2003-04-11 20:55, schreef Bernd:
Heheheh... Shit.. wat wordt ik goed geïnformeerd hier zeg! Kost een beginnersversterkertje duur? Dan kan ik nog wat geld in een scooter stoppen ofzo. :razz:


Volgens mij kun jij beter zo'n epiphone LP kid-pack kopen....


Oke... en dat is voor kinders? hej gast.. ik ben er al uit.. marktplaats een setje kopen... kijken of ik het wat vind.. dan koop ik het wat professioneler, om erop door te groeien.. genoeg info?