PDA

View Full Version : Nare bijgeluiden Marshall 1959ltd



SmartyMarti
26 november 2009, 18:23
Ik heb een Marshall 1959LTD (een reissue dus) met PPIMV.
Als ik deze versterker eens lekker op zijn donder geef (MV op 7, kanaalvolume op 4) dan krijg ik naast het normale geluid ook een portie ruis en geknetter waar ik niet om gevraagd heb. Ook het volume gaat met horten en stoten omlaag en weer omhoog.

Nog erger wordt het wanneer ik alles op 10 zet. (Ja, af en toe moet dat gewoon, is goed voor de doorbloeding van vastzittende spieren en wegwerken van verkeerde fibraties).
Geef ik dan een flinke beuk op mijn gitaar, dan donderen niet alleen de schilderijen van de muur maar hoor ik ook geen Van Halen maar Nina Hagen: een gekrijs uit de versterker die alleen maar te stoppen is door de versterker op standby te zetten. Zet ik de standby schakelaar weer om dan is de versterker stil totdat ik weer geluid uit mijn gitaar probeer te persen.

De versterker is een driekwart jaar geleden een keer van een flightcase afgevallen (40 cm hoog). Ik heb toen alle buizen vervangen.

Kan het zijn dat de eindtrafo naar z'n grootje is?

Bernardduur
26 november 2009, 19:40
Denk dat een van de buizen microfonisch aan t worden is.

Tap de preamp buizen eens met een potlood als je amp aanstaat

cluseau
26 november 2009, 20:02
Kan het zijn dat de eindtrafo naar z'n grootje is?

Ruis en geknetter doet mij niet denken aan een microfonisch buisje, er kan natuurlijk wel sluiting in zitten wat dit veroorzaakt. Je kan even proberen wat bernardduur zegt maar ik gok meer op een rot (massa) contact. De reissues zijn ook niet zo bestand tegen een ervaring met de zwaartekracht dan zijn oudere neef.

De eindtrafo heeft meer nodig om hem te beschadigen.


Frans.

SmartyMarti
27 november 2009, 10:35
Oké, bedankt voor jullie reacties.