PDA

View Full Version : HNGD! Fender vintage hot rod '57 strat



Sinner1980
26 november 2009, 17:46
De les paul de deur uit omdat ik mn strat fijner vond spelen...en dat vraagt natuurlijk om NOG een strat maar dan wel een hele vette...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/Fendervintagehotrod57strat001.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/Fendervintagehotrod57strat002.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/Fendervintagehotrod57strat003.jpg

Ik kom net uit mn werk en er stond een pakket in de gang,uitpakken die handel,stickers eraf en spelen natuurlijk(ok,ok,eerst stemmen).
Geen fretbuzz,superlage actie en een geweldig geluid...speelt als een droom maar toch ff gestopt om mn vreugde met jullie te delen natuurlijk.
De foto's doen de kleur geen eer aan maar het geeft een indruk toch?
Meest sexy plank die ik tot nu toe heb gehad:lovelove:
Ik ga weer ff raggen erop,geweldig:strat:Yeah!!!:rockon:

chantilly
26 november 2009, 17:48
oeeee gefeliciteerd!! echt mooi beestje! :strat:

tomzoola
26 november 2009, 17:49
Sexy!!:ok:

Brewskie
26 november 2009, 17:53
Gaaf ding, man. En echt leuk om te zien hoe enthousiast je bent. Veel succes er mee. Had je 'm online gekocht ? Geluk dat ie zo goed afgesteld is. ...vertel er eens wat meer over. Model enzo.

Daan_B
26 november 2009, 17:54
Super mooi ding dude!
Maar haal alsjeblieft die lelijke rail eruit!:sssh:

Ash ketchum
26 november 2009, 17:57
Mooi ding, gefeliciteerd. Is het een Hot Rod, want de radius ziet er vrij vlak uit? Bij mijn oude '54 reïssue was die vrij bol namelijk.

soup
26 november 2009, 17:57
Knap, mooie koffer ook.

Uit welk jaar is ze?

deefke666
26 november 2009, 18:04
hey sinner, dit is echt een vette plank man :lovelove:
congratz

grtz d

Quicksilver
26 november 2009, 18:12
EyHEt Mike,

Ik ben heel blij voor je en vind hem (oprecht) supermooi, en dat terwijl ik niet zo'n fender-man ben.

Van Harte! :yeah:

En durf het niet vandaag de dag nog verdere berichten te posten, raggen! ;) :seriousf:

Sinner1980
26 november 2009, 18:22
Gaaf ding, man. En echt leuk om te zien hoe enthousiast je bent. Veel succes er mee. Had je 'm online gekocht ? Geluk dat ie zo goed afgesteld is. ...vertel er eens wat meer over. Model enzo.

Online gekocht,Soundslive in Engeland. Hele fijne winkel met goede service. Ik kreeg korting (al meer besteld daar,vaste klant) en gratis afstelbeurt. Het is een Fender vintage hot rod '57 strat. Ik heb al een AVRI '62 strat gehad maar miste output en kon echt niet met die halsradius en het fretwerk overweg.
Dit is gewoon een 57 reissue maar hotrodded dus tonezone in de brug,SCN coils en de beste feature naar mijn mening: afgevlakt fretboard met medium jumbofrets. Moderne feel maar met vintage looks dus. Verder is de body,het fretboard en de headstock nitro gelakt. De achterkant vd hals is gewoon satin gelakt dus geen geplak. Geweldig ding dus:strat:

Sinner1980
26 november 2009, 18:22
Super mooi ding dude!
Maar haal alsjeblieft die lelijke rail eruit!:sssh:

Echt niet,die tonezone klinkt superrrrr:supercool:

Sinner1980
26 november 2009, 18:23
Mooi ding, gefeliciteerd. Is het een Hot Rod, want de radius ziet er vrij vlak uit? Bij mijn oude '54 reïssue was die vrij bol namelijk.

Hot rod ja,gelukkig wel..Ik hou niet van bolle toetsen;)

Sinner1980
26 november 2009, 18:24
Knap, mooie koffer ook.

Uit welk jaar is ze?

Vers uit de Fenderfabriek,2009 dus...nog net:strat:

Sinner1980
26 november 2009, 18:26
EyHEt Mike,

Ik ben heel blij voor je en vind hem (oprecht) supermooi, en dat terwijl ik niet zo'n fender-man ben.

Van Harte! :yeah:

En durf het niet vandaag de dag nog verdere berichten te posten, raggen! ;) :seriousf:

Thanks dude,een paar postjes mag toch wel?:seriousf:
Moet jij trouwens nodig zeggen; jij postte je helemaal suf na die Jackson...bevalt ie nog trouwens?
Misschien wordt je ook nog s een Fender man,als je later groot bent:seriousf:

macwilliams
26 november 2009, 18:28
Nu maar wachten totdat je beseft dat je eigenlijk je LP mist.
Dat je snachts niet meer kan slapen, contact wil opnemen met aan wie je hem verkocht hebt om hem desnoods voor voor meer geld terug te kopen.

Maarrre evengoed gefeliciteerd.






:p

Sinner1980
26 november 2009, 18:30
[QUOTE=macwilliams;2211303]Nu maar wachten totdat je beseft dat je eigenlijk je LP mist.
Dat je snachts niet meer kan slapen, contact wil opnemen met aan wie je hem verkocht hebt om hem desnoods voor voor meer geld terug te kopen.

Maarrre evengoed gefeliciteerd.


Dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen,goed verkocht die LP.
Wie weet,misschien ga ik m ooit missen...voorlopig in ieder geval niet:strat:

macwilliams
26 november 2009, 18:34
[QUOTE=macwilliams;2211303]Nu maar wachten totdat je beseft dat je eigenlijk je LP mist.
Dat je snachts niet meer kan slapen, contact wil opnemen met aan wie je hem verkocht hebt om hem desnoods voor voor meer geld terug te kopen.

Maarrre evengoed gefeliciteerd.


Dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen,goed verkocht die LP.
Wie weet,misschien ga ik m ooit missen...voorlopig in ieder geval niet:strat:

zie je wel daar begint het al de twijfel :seriousf:

acousticmats
26 november 2009, 18:42
2de mooiste strat diek ooit gezien heb
(de mooiste staat hier naast mij :strat:)

gefeliciteerd ;D

RS-Rik
26 november 2009, 18:43
Super mooi ding dude!
Maar haal alsjeblieft die lelijke rail eruit!:sssh:


Typ geen onzin!!!! Heb je wel eens zo'n rail gehoord? Die dingen zijn echt geweldig!!!!

Pepe
26 november 2009, 18:48
Een '57 reissue met een andere pickup, radius en lak. De 2 andere pickupjes is het reissue gedeelte? :???:

Niettemin, logische updates voor iemand die geen reissue wil. Nou nog een Floyd erop en dan is het een '57 reissue hot rodded hot rod.. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

marc_o
26 november 2009, 19:25
Mooi hoor, heb er laatst ook eentje bespeeld in een winkel en was erg blij verrast!!
Veel plezier ermee

rock!

barno
26 november 2009, 19:40
geweldig mooi. ik ben meer van het all the way vintage principe maar dit lijkt me idd een super compromis voor iemand die modern wil spelen en toch houdt van classic looks
congratz!

Sinner1980
26 november 2009, 19:44
geweldig mooi. ik ben meer van het all the way vintage principe maar dit lijkt me idd een super compromis voor iemand die modern wil spelen en toch houdt van classic looks
congratz!

Weet je het,thanks

Sinner1980
26 november 2009, 19:46
Een '57 reissue met een andere pickup, radius en lak. De 2 andere pickupjes is het reissue gedeelte? :???:

Niettemin, logische updates voor iemand die geen reissue wil. Nou nog een Floyd erop en dan is het een '57 reissue hot rodded hot rod.. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Nee hoor,die andere pickups zijn ook anders. De brug is wel vintage,tuners ook. That's about it...Ging mij om de looks en de nitrolak en die hals man...die hals;)

jutter
26 november 2009, 19:49
Tijdje geleden ook ééntje in handen gehad en jammer genoeg kwam ik net een paar honderd euro te kort....Ik was echt onder de indruk, voor die DiMarzio vond ik super! I.i.g. gefeliciteerd met je goede en mooie aanwinst!!!:mmmm:

kevervolks
26 november 2009, 20:14
Gefeliciteerd met die supermooie strat!

Ik had alleen nog een vraagje, ik zit namelijk al een hele tijd te dubben of ik die tonezone in de brug zou zetten. Ik ben alleen bang dat ik het geluid van de normale sc's verneuk, want de dimarzio gebruikt namelijk een 500k pot.

Hoe zit dat bij jouw strat? welke pots zitten erin?

Daan_B
26 november 2009, 20:58
Typ geen onzin!!!! Heb je wel eens zo'n rail gehoord? Die dingen zijn echt geweldig!!!!

Ja, koop dan een HSS, vind een normale humbucker veeeel mooier klinken:stop:.

pannekoek
26 november 2009, 21:03
wat een ontzettend gave strat! precies zoals een strat hoort te zijn! inc. hotrail!

gefeliciteerd:blast:

Quicksilver
26 november 2009, 21:06
Thanks dude,een paar postjes mag toch wel?:seriousf:
Moet jij trouwens nodig zeggen; jij postte je helemaal suf na die Jackson...bevalt ie nog trouwens?
Misschien wordt je ook nog s een Fender man,als je later groot bent:seriousf:

Jazeker bevalt die Jackson nog! :rockon:
Heb er nog steeds geen deukjes in, en ook nog geen krasje gemaakt (alhoewel er HEEL kleine krasjes opzitten maar dat zijn van die krasjes die er al op zitten als je de koffer voor het eerst openmaakt, als je ze niet zoekt vind je ze ook niet).
Wel veel poetsen dat zwart.. Blij dat ik die dunlop kit heb gekocht en heb fretboard al een beurt gegeven met cleaner en nourishment toen ik de snaren verwisselde.. Ik ben helemaal heppie :cooler:(nee, geen verband met rené froger).

Back naar je nieuwe plank: nogmaals gefeliciteerd.
En wellicht, maar ik heb gewoon niet echt een 'klik' met fenders, heb er geen eentje bij waarvan ik zeg 'nou die wil ik wel graag hebben', de enige die mij heeft kunnen bekoren is een mex baja tele in desert sand en da's toch niets voor mij..

Njah, weer doorspelen danmaar..
Ojah, heb er ook ff straplocks (schaller) op gezet, je weet maar nooit hè.. :mmmm:

Sinner1980
26 november 2009, 23:04
Gefeliciteerd met die supermooie strat!

Ik had alleen nog een vraagje, ik zit namelijk al een hele tijd te dubben of ik die tonezone in de brug zou zetten. Ik ben alleen bang dat ik het geluid van de normale sc's verneuk, want de dimarzio gebruikt namelijk een 500k pot.

Hoe zit dat bij jouw strat? welke pots zitten erin?

Beats me dude,check ff de Fender site,staan vast wel wat specs op.

Sinner1980
26 november 2009, 23:06
Ja, koop dan een HSS, vind een normale humbucker veeeel mooier klinken:stop:.

Brrrr,ik ben het met je eens dat humbuckers in een strat tof klinken maar de hele look van je gitaar is weg,zonde dus. Gooi er dan een Bare Knuckle Sinner in,die is menig humbucker de baas qua sound

Lexvandoef
26 november 2009, 23:07
Ziet er goed uit! congratz!

Divine
27 november 2009, 01:08
Hey Sinner prachtig! Jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we ff met mijn RK strat en jouw Hot Rod jammen. Ze matchen best wel qua kleur.

Veel plezier ermee!

Hoe is de sound van die Tonezone in de brug? Omschrijving?

McVenco
27 november 2009, 09:53
Mooi gitaartje hoor.



Maar weer die topictitel.... :chicken:

Afkortingen zijn best leuk, maar "HNGD!!! HNGD!!! HNGD!!!" doet me meer denken aan het geluid wat iemand maakt als ie een enorm harde dikke drol zit uit te persen (en dan "yeah!" als ie er eindelijk uit is.... )

signsofzodiac
27 november 2009, 10:36
Yummie, de allermooiste kleur voor een maple neck strat :). CAR ziet er in real life zoveel mooier uit dan op foto's... Gefeliciflapstaard in elk geval!

Dweezman
27 november 2009, 12:18
mooie strat, gefeliciteerd.

jutter
27 november 2009, 12:23
Gefeliciteerd met die supermooie strat!

Ik had alleen nog een vraagje, ik zit namelijk al een hele tijd te dubben of ik die tonezone in de brug zou zetten. Ik ben alleen bang dat ik het geluid van de normale sc's verneuk, want de dimarzio gebruikt namelijk een 500k pot.

Hoe zit dat bij jouw strat? welke pots zitten erin?


Beats me dude,check ff de Fender site,staan vast wel wat specs op.

Hele goede vraag van Kevervolks! Zelf zit ik er ook aan te denken om die Dimarzio in mijn strat te zetten. Ik heb zitten te zoeken om de specs maar kan het niet vinden. Iemand die het weet?

Rooker
27 november 2009, 13:42
He prachtige gitaar man!!
Blijft de allermooiste strat mijn inziens.. Hoop alleen dat niet iedereen hem ontdekt....:seriousf:
Ik heb hem zelf ook al enige tijd en ben er nog als een kind zo blij mee! En sinds kort plug ik hem in mijn nieuwe Voxje. Voorlopig helemaal klaar.
Hoop dat jij er ook zoveel plezier van krijgt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBUNVPHA-D.jpg


Hele goede vraag van Kevervolks! Zelf zit ik er ook aan te denken om die Dimarzio in mijn strat te zetten. Ik heb zitten te zoeken om de specs maar kan het niet vinden. Iemand die het weet?

Volgens mij staan de specs gewoon op de site van Dimarzio.
Qua sound zou ik het omschrijven als: Strat getrouw ( dus niet te zwaar), en het geluid blijft heel compact (ook bij ernstig veel distortion). Er valt erg goed mee te soleren.

Groeten,:strat:rules:rockon:

jutter
27 november 2009, 14:53
He prachtige gitaar man!!
Blijft de allermooiste strat mijn inziens.. Hoop alleen dat niet iedereen hem ontdekt....:seriousf:
Ik heb hem zelf ook al enige tijd en ben er nog als een kind zo blij mee! En sinds kort plug ik hem in mijn nieuwe Voxje. Voorlopig helemaal klaar.
Hoop dat jij er ook zoveel plezier van krijgt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBUNVPHA-D.jpg



Volgens mij staan de specs gewoon op de site van Dimarzio.
Qua sound zou ik het omschrijven als: Strat getrouw ( dus niet te zwaar), en het geluid blijft heel compact (ook bij ernstig veel distortion). Er valt erg goed mee te soleren.

Groeten,:strat:rules:rockon:

Gaat mij om de waarde van de pot in dit geval...

Sinner1980
27 november 2009, 16:49
Hey Sinner prachtig! Jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we ff met mijn RK strat en jouw Hot Rod jammen. Ze matchen best wel qua kleur.

Veel plezier ermee!

Hoe is de sound van die Tonezone in de brug? Omschrijving?

De sound is modern en meer p90 achtig dan single coil.
Toch behoudt je wel het strat geluid. Nooit echt gek geweest van de standaard single coils in de brug,iets te schel en het mist wat body naar mijn inziens.
Dit is in ieder geval perfect voor mijn stijl van spelen,ben er erg content mee zeg maar.
Als je ooit in de buurt komt dan hoor ik het wel dude

livepulse
27 november 2009, 23:48
Vette plank hoor! Heb zelf een ouwe '57 AVRI, zelfde kleur, doe hem nooit meer weg.
Vel speelplezier!