PDA

View Full Version : schakelen pedalen met gcx



ibahan
26 november 2009, 17:37
Ik heb een vraagje over de Ground Control audio switcher
Ik wil gaan overstappen op een rackje om mijn pedalen te switchen, en een gmajor 2.
hiervoor wil ik de groud control pro en de audio switcher gebruiken.
maar ik heb een aantal overdrives die 2 kanten hebben. Bijvoorbeeld de Box of Rock. DIe heeft een boost en overdrive kant. Kan je deze apart schakelen?

Alvast bedankt!

Erik70
26 november 2009, 21:49
Nee, je zult van tevoren een keuze moeten maken op het pedaal en deze aan zetten.
De audioswitcher zet enkel de loop waar dit pedaal dan in zit aan en uit.
Tenzij je het voor elkaar kan krijgen om een van de schakelaars van het pedaal te laten ombouwen naar een aansluiting welke door een 2e loop of de gm2 geschakeld kan worden.

Vraag niet aan mij of en hoe dat te doen, ik heb geen idee. Maar als er een tech is die dat wel weet dan kan je dus beide functies van je pedaal met de audioswitcher bedienen.( denk ik...)


Maar van zichzelf kan 't dus niet.

ibahan
26 november 2009, 23:16
okee, de enige manier is dus om je pedalen te modificeren, als ik het goed begrijp
bedankt voor de reactie

Johannes
27 november 2009, 01:12
...of een 2de exemplaar kopen en die anders instellen.

Liquid_Metal
27 november 2009, 08:46
Da's inderdaad ook een optie, en een veel makkelijkere. Dat modificeren zou volgens mij moeten met relais schakelingen en dat schakelen moet dan met een andere loop van de GXC. Dat kost je dus sowieso een extra loop. (of je moet het met de G-Major doen).

ibahan
27 november 2009, 14:06
het is dus vrijwel onmogelijk om dual pedalen te schakelen met midi.
dus die pedalen moeten gewoon op de vloer liggen voor je voeten....

Liquid_Metal
27 november 2009, 15:33
Als je ze zo wilt gebruiken is dat inderdaad het makkelijkst.
Maar als je zoveel pedalen hebt dat je de hele avond staat te tapdansen kan een looper veel makkelijker zijn.