PDA

View Full Version : 22 watt versterker zo groot als pedaaltje ?



Dude
26 november 2009, 08:18
http://www.rockpalace.com/product/Electro-Harmonix-22-Caliber

kent iemand hem al, en al geprobeert misschien ??

Tankman
26 november 2009, 10:08
Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. Zag hem gisteren in het nieuwe feedback boekje staan.

Dude
26 november 2009, 10:26
lijkt me te gek als backup tijdens gigs

iWishmaster
26 november 2009, 10:42
Ik heb 'em bij Guitarking zien staan, binnenkort eens testen. In combinatie met een scheurpedaal naar keuze best een prima backup.

Pepe
26 november 2009, 11:01
Ik ben niet dol op EH spul maar je moet ze credit geven voor mad science en firsty's.
Inderdaad de oplossing voor een backup of, als je zoiets wil, een stereo set-up. Of gewoon een speakertje aan de wc-bak hangen en even inpluggen tijdens een contemplatief momentje.

Wat zou ik graag hier een reclamecampagne voor willen verzinnen.

Rutger
26 november 2009, 11:04
Komt ie een beetje in de buurt van de plexi-sound? :D

Pepe
26 november 2009, 11:06
I am sure dat Chris er wel een mod voor kan verzinnen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

lindstrom
26 november 2009, 11:08
I am sure dat Chris er wel een mod voor kan verzinnen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

opvoeren naar 30 watt!!!! met meer belletjes in het hoog :soinnocent:

Rick trodat
26 november 2009, 11:11
Beetje hetzelfde idee als de z-vex nano head. Alleen is deze 22 watt en dus wel degelijk bruikbaar live.

Rick trodat
26 november 2009, 11:13
I am sure dat Chris er wel een mod voor kan verzinnen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Misschien andere pre amp 2x el34 en een mercury magnetics transformer. Is denk een eitje voor Chris. Doet ie dagelijks.:seriousf:

lindstrom
26 november 2009, 11:14
Beetje hetzelfde idee als de z-vex nano head. Alleen is deze 22 watt en dus wel degelijk bruikbaar live.

denk je? het is toch transistor??

Rick trodat
26 november 2009, 11:15
Ja dat natuurlijk wel. nano is idd buizen. Maar het is in dit geval meer dan een gadget

lindstrom
26 november 2009, 11:16
Ja dat natuurlijk wel. nano is idd buizen. Maar het is in dit geval meer dan een gadget

ja, maar,... een gadget als backup met maar 22 watt aan boord? denk het niet.

Ik wil wel eens zien of er een buis in de electro harmonix zit.

Rick trodat
26 november 2009, 11:21
Met 22 watt kan je echt een eind komen. Met de 1,5 watt van de nano niet. Met 22 watt durf ik best voor een man of 60 te staan,mits goed uitversterkt.

lindstrom
26 november 2009, 11:35
Met 22 watt kan je echt een eind komen. Met de 1,5 watt van de nano niet. Met 22 watt durf ik best voor een man of 60 te staan,mits goed uitversterkt.

22 watt transistor ga ik het niet wagen onstage..

Rick trodat
26 november 2009, 11:41
Mwah, ik wel. Zie het probleem niet zo. Ligt er een beetje aan welke muziek natuurlijk en hoe hard de rest staat. Maar met een goede geluidsman kan je echt een eind komen. Ik heb ook wel eens een band gezien met een cube 30, en het klonk wel schel, maar zeker goed hoorbaar.

Ik heb wel eens voor 100 man gestaan met een 15 watt fender super champ( wel buizen), mijn 100 watt buizenamp kreeg toen ff een beurt. ff gesoundcheckt en de geluidsmadsman mij vol open en de rest redelijk zacht en het ging prima.

Rutger
26 november 2009, 12:13
Ik heb wel eens voor 100 man gestaan met een 15 watt fender super champ( wel buizen), mijn 100 watt buizenamp kreeg toen ff een beurt. ff gesoundcheckt en de geluidsmadsman mij vol open en de rest redelijk zacht en het ging prima.
En dan heb je ineens een goed podiumgeluid, als alles ineens ook zachter blijkt te kunnen! :)

Rick trodat
26 november 2009, 13:39
En dan heb je ineens een goed podiumgeluid, als alles ineens ook zachter blijkt te kunnen! :)

Vind ik zeker. Harder is zeker niet altijd beter. Alleen soms als ik laat speel (mensen dronken en luidruchtig) is het soms wel eens lastig.

Dude
26 november 2009, 13:42
Wij spelen sinds we een vaste geluidsman hebben ook met ongeveer het halve podium volume van weleer, en dat is me toch een opluchting, je hoort alles beter omdat het nu zoals het hoort uit de monitors komt, en je monitor niet staat te schreeuwen om boven je versterker uit te komen.

Ik heb een crate powerblock als backup bij me, gegarandeerd voldoende volume, maar als backup is dit wel een leuke optie als die crate ooit besluit geen zin meer te hebben.

Rutger Molenberghs
26 november 2009, 13:57
Lijkt me nog wel iets handig om aan een POD of iets dergelijks te hangen.
Maar waarschijnlijk is die 22 watt alleen bruikbaar thuis. Ik zie dat ding nog niet direct boven een drummer uitkomen. Al kan het formaat misschien bedriegen.

Michael AE
26 november 2009, 15:00
Hmmmm, draagbaar W/D/W setje?

Pepe
26 november 2009, 15:02
Een Pod, daar zeg je zoiets


http://img690.imageshack.us/img690/999/92594580.jpg

Chris Winsemius
26 november 2009, 15:36
Ken het exacte ontwerp niet maar met klasse D en/of digitale techniek kun je (fysiek) hele kleine amps/circuits bouwen die veel vermogen kunnen leveren.

Niet met buizen ;)

OT: in wat buitenlandse bladen kwam ie vrij positief over maar ik kan niet oordelen over de objectieviteit van die reviews...., volgens hun luid genoeg voor kleine gigs.

Chiel
26 november 2009, 22:38
1,5A voeding moet ie hebben. Dat samen met het lage input voltage geeft dat niet echt veel vertrouwen wat betreft de dynamiek en headroom. Maar voor thuis zou het best wel eens verrassend goed kunnen werken. Uittesten is het devies!

schwalbe
28 november 2009, 10:40
Ken het exacte ontwerp niet maar met klasse D en/of digitale techniek kun je (fysiek) hele kleine amps/circuits bouwen die veel vermogen kunnen leveren.

Niet met buizen ;)

OT: in wat buitenlandse bladen kwam ie vrij positief over maar ik kan niet oordelen over de objectieviteit van die reviews...., volgens hun luid genoeg voor kleine gigs.

Ik ken het ontwerp ook niet, maar het feit dat hij rond de 20 watt is en dat hij 18 volt nodig heeft doet het vermoeden bij me opkomen dat er 2 tripath chips voor de versterking inzitten.
Met die 18 volt mag je wel opletten als je hem als backup gebruikt trouwens: heeft perse zn eigen voeding nodig.

cluseau
28 november 2009, 12:52
Met die 18 volt mag je wel opletten als je hem als backup gebruikt trouwens: heeft perse zn eigen voeding nodig.


Een schakelende voeding hoeft tegenwoordig ook niet groot/zwaar meer te zijn.

Maar als we uitgaan van een class D brug versterker kom ik voor een 8 ohm op max 20 watt. In geval van een 16 ohm zal dat zelfs niet meer zijn dan max 10 watt. Daarbij nog uitgaande van een 100% rendement wat ook niet helemaal haalbaar is.

Overigens is dit geen nieuwtje hoor, dergelijke versterkers worden al jaren toegepast in autoradio's, hier komt ook al bijna 100 Watt uit een paar cm3 en dat zijn geen "D" ampjes.

Frans.

schwalbe
28 november 2009, 13:10
Ik bedoelde meer dat je problemen krijgt als je hem op zo'n pedalboard met ingebouwde voeding gebruikt. Die leveren geen 18v volgens mij..

cluseau
28 november 2009, 13:16
Ik bedoelde meer dat je problemen krijgt als je hem op zo'n pedalboard met ingebouwde voeding gebruikt. Die leveren geen 18v volgens mij..


Maar zal best wel werken, alleen nog minder uitgangs vermogen. :(


Frans.

Chiel
28 november 2009, 13:54
Ik bedoelde meer dat je problemen krijgt als je hem op zo'n pedalboard met ingebouwde voeding gebruikt. Die leveren geen 18v volgens mij..
De betere pedalboard voedingen zijn voorzien van geïsoleerde outputs. Deze kun natuurlijk gewoon in serie schakelen. Probleem is inderdaad wel de vereiste 1,5A. Dat zullen de meeste niet trekken. Of een aantal outputs parallel aansluiten en deze vervolgens weer gepaard in serie zetten :???:. Nee, dan maar gewoon ff de meegeleverde voeding aansluiten.

bluegate
29 november 2009, 10:16
IK vind het een goede zet van EH (89,00 euro bij Feedback...)
Als je W/D/W wil zonder grote uitgaven.
Regel 2x een 12" kastje en schroef daar het pedaal in met voeding.
Heb je gelijk actieve kasten voor de Wets.
Daar heb je toch niet heel veel vermogen voor nodig.

Heb zelf gisteren een EH nano Memory Toy gekocht als 2de delay op mijn bord en dat ding geeft een heel gaaf geluid en is TrueBypass.
Volledig analoge delay (zoals Carbon Copy) en dat voor 69,00 Euro :supercool:

Mitch
29 november 2009, 11:00
Heb zelf gisteren een EH nano Memory Toy gekocht als 2de delay op mijn bord en dat ding geeft een heel gaaf geluid en is TrueBypass.
Volledig analoge delay (zoals Carbon Copy) en dat voor 69,00 Euro :supercool:

En dat heb je nog geen eens gemeld in Effecten? Ga je schamen, want volgens mij ben je de eerste die er één heeft ;)

Pepe
29 november 2009, 13:29
Op marktplaats worden een paar tape echo's aangeboden, hoge prijzen als in "the real deal" wat grappig is want de analoge delays waren een grote vooruitgang indertijd zoals de digitale weer beter waren dan de analoge. En ik moet zeggen, het klonk allemaal een stuk helderder toen ik mijn analoge Guyatone inruilde voor een Boss. De Boss gebruik ik nog steeds maar ondertussen is analoog weer beter?
Misschien mis ik wat?

iWishmaster
29 november 2009, 13:33
Op marktplaats worden een paar tape echo's aangeboden, hoge prijzen als in "the real deal" wat grappig is want de analoge delays waren een grote vooruitgang indertijd zoals de digitale weer beter waren dan de analoge. En ik moet zeggen, het klonk allemaal een stuk helderder toen ik mijn analoge Guyatone inruilde voor een Boss. De Boss gebruik ik nog steeds maar ondertussen is analoog weer beter?
Misschien mis ik wat?

Sommige geven de voorkeur aan een analoge delay juist omdat die wat doffer klinkt. Voor subtiele gebruik hoeft het niet zo helder en in your face te zijn.

bluegate
30 november 2009, 00:36
En dat heb je nog geen eens gemeld in Effecten? Ga je schamen, want volgens mij ben je de eerste die er één heeft ;)

Ja, ik schaam me...
Zal weer eens mijn board fotograferen en posten.