PDA

View Full Version : Repetities opnemen met multitrack



Rakker
26 november 2009, 00:10
Mensen,

Ik ben al een avondje aan het rondzoeken maar heb nog niet precies gevonden waar ik naar op zoek ben, al ben ik daar ook geen wonder in.

In iedergeval, ik zoek dus iets van een niet al te grote multitrack recorder waarmee ik meerdere tracks tegelijk kan opnemen, en dus ook achteraf meerdere losse .wav files heb per kanaal. Dit dus om repetities etc. op te nemen.

Is dit überhaupt mogelijk? Of ben ik de zoveelste die het vraagt.. In dat geval maak ik 20 cent over naar degene die alsnog de moeite wilt nemen om fatsoenlijk te antwoorden en met de ideale oplossing komt.

Gr, Rakker

edje kadetje
26 november 2009, 08:17
Eerst even een vraagje:
waarom zou je de repetitie meersporen willen opnemen?

Ga je het nabewerken en met welk doel dan?

harrie-beton
26 november 2009, 09:31
Als je meer dan 2 sporen tegelijk wilt dan gaat de prijs meteen omhoog tot om en bij de 400 euro. Wil je dat wel?

Mijn tip is voor 400 euro deze ZOOM R16.

* digitale recorder met 16-track playback
* 8 track simultaan recording
* ingebouwde stereo condensator microfoons
* 24bit/48khz linear pcm recording in wave format
* incl. 1gb sd card support 32gb sdhc
* usb power for studio
* 8 mic inputs / 2 outputs (8 x 2) / 8 balanced combination
* XLR-1/4-inch inputs
* high-definition 24-bit/96kHz recording
* preamps met fantoom
* via usb is de r16 een opslag device of een audio interface
* met 8 ingangen simultaan en een controler.
* geleverd met cubase le4
* windows XP/Vista, Mac operating system

Een andere probleem die ik niet behandel maar aanstip is dat een goede opname niet wordt gemaakt met een recorder maar met de heilige drie-heid [1]goede microfoons, [2]plaatsing en [3]kennis van opname techniek. Vergeet ook niet de kwaliteit van de apparatuur in oefenruimtes en de akoestiek daar...

Ryan
27 november 2009, 14:41
Mijn tip is voor 400 euro deze ZOOM R16.

Let daarbij wel op dat de ZOOM R16 geen 64 bit ondersteund (mocht je dat hebben..).

Rakker
28 november 2009, 18:42
Eerst even een vraagje:
waarom zou je de repetitie meersporen willen opnemen?

Ga je het nabewerken en met welk doel dan?

Zodat we elk instrument apart kunnen opnemen, we zijn voornamelijk een jamband, en willen het dus ook zo opnemen. Dus wanneer we een vette jam hebben, we die gelijk kunnen nabewerken en op Myspace oid kunnen zetten.


Als je meer dan 2 sporen tegelijk wilt dan gaat de prijs meteen omhoog tot om en bij de 400 euro. Wil je dat wel?

Mijn tip is voor 400 euro deze ZOOM R16.

* digitale recorder met 16-track playback
* 8 track simultaan recording
* ingebouwde stereo condensator microfoons
* 24bit/48khz linear pcm recording in wave format
* incl. 1gb sd card support 32gb sdhc
* usb power for studio
* 8 mic inputs / 2 outputs (8 x 2) / 8 balanced combination
* XLR-1/4-inch inputs
* high-definition 24-bit/96kHz recording
* preamps met fantoom
* via usb is de r16 een opslag device of een audio interface
* met 8 ingangen simultaan en een controler.
* geleverd met cubase le4
* windows XP/Vista, Mac operating system

Een andere probleem die ik niet behandel maar aanstip is dat een goede opname niet wordt gemaakt met een recorder maar met de heilige drie-heid [1]goede microfoons, [2]plaatsing en [3]kennis van opname techniek. Vergeet ook niet de kwaliteit van de apparatuur in oefenruimtes en de akoestiek daar...

Dit is idd precies wat ik bedoel ja! maar worden alle sporen dan ook opgeslagen als aparte audiobestanden? Of komt alles alsnog op 1 spoor terecht?

harrie-beton
29 november 2009, 11:00
ja

8 track simultaan recording betekent dat je maximaal 8 bronnen onafhankelijk op kunt nemen. Dus APART te bewerken ja. Let wel het is op geheugenkaartjes dus een volledig concert van 3 sets van 45 minuten zijn 3 geheugenkaartjes van 4 gig. Lees voordat je hem koop of er grotere kaartjes in willen dan 4 gig.

Rakker
30 november 2009, 13:56
Oké dan! Bedankt voor de tip. Beloofd is beloofd, PM even je rekening nummer en je krijgt je welverdiende beloning.

harrie-beton
30 november 2009, 17:38
Maak het maar over naar het www.behoudenhuys.nl in Groningen.

bankrekeningnummer 47.52.11.812 (ABN-Amro) of op gironummer 9154 t.n.v. van de Stichting Vrienden van Het Behouden Huys