PDA

View Full Version : Parlor gitaar in Grote (dreadnought) tas, kan dat kwaad ??



VariAxe
25 november 2009, 22:56
Hi,

Kan het kwaad als je een Parlor gitaar (gitaar met kleinere klankkast) in een tas vervoert die geschikt is voor een Dreadnought of Jumbo ??

1 grote tas voor meerdere gitaren is wel zo handig.

stoppel
25 november 2009, 23:08
zolang je maar niet meerdere tegelijkertijd in dezelfde tas wilt stoppen lijkt het me geen probleem ;)

VariAxe
25 november 2009, 23:25
Nou dat was niet direct mijn plan :)

Maar ik dacht misschien als ie te los in die tas zit, dat ie toch kan beschadigen of zo

dadgad
25 november 2009, 23:38
Nou dat was niet direct mijn plan :)

Maar ik dacht misschien als ie te los in die tas zit, dat ie toch kan beschadigen of zo

Hallo,

In een koffer zou dat een probleem zijn.... die is hard
genoeg om een gitaar te beschadigen als de gitaar er in
"rammelt".

In een hoes lijkt het me niet zo'n probleem eigenlijk.

Greetz,

Han.

Flipkoos
26 november 2009, 16:16
Ben wel benieuwd wat voor parlor je hebt eigenlijk...

Jilles
26 november 2009, 17:22
ik vervoer al mijn gitaren (elektrisch, spaans, en een grote western) al meer dan 2 jaar in 1 en dezelfde tas. Een aan de binnenkant met een soort van bont gevoerde fender tas, je kent het wel, zo'n half-stevig geval.
Nog nooit schade o.i.d gehad.

vederlicht
26 november 2009, 21:43
Ik zou het toch niet aandurven met mijn "jammerhoutje"van rond de €1000.
Zijn er anderen die dat wel doen?
Vederlicht

VariAxe
26 november 2009, 22:01
Ben wel benieuwd wat voor parlor je hebt eigenlijk...

Ik heb een Takamine G406S. Vindt het echt een beauty en hij speelt ook erg fijn.
http://farm3.static.flickr.com/2511/4136166153_221a0d2892_o.jpg

stoppel
26 november 2009, 23:06
wow mooi gitaartje. Merk je nou echt veel verschil tussen bijv een dreadnought slaggitaar en een specifieke fingerpick gitaar?

Ben nu namelijk zelf net begonnen met fingerpicking en doe dit op een ephiphone dr-200s (slaggitaar) maar zit te twijfelen om nog een specifieke fingerpick gitaar te kopen.

Als ik toch eens genoeg geld zou hebben.....

VariAxe
26 november 2009, 23:40
Ik speel fingerstyle en slaggitaar op mijn takkie.

Dit model heb ik gekozen omdat ik een gitaar met een kleinere body erg fijn vind vasthouden/spelen. Een Dreadnought of Grand Auditorium vind ik gewoon te groot.

Muzieknono
27 november 2009, 06:43
Wat een beauty, erg mooie gitaar hoor, vooral dat driedelige achterblad.
Ik zou toch een passende tas kopen, want schuiven geeft krassen en daar is deze echt veel te mooi voor.
Mvgr. Dirk Jan :B

Laser
27 november 2009, 10:47
Wat een beauty, erg mooie gitaar hoor, vooral dat driedelige achterblad.
Ik zou toch een passende tas kopen, want schuiven geeft krassen en daar is deze echt veel te mooi voor.
Mvgr. Dirk Jan :B

Daar ben ik het mee eens.
Een aangepaste tas of koffer zal je parlor juweeltje beter beschermen.
En als een koffer niet te vinden is op maat: en wat grotere koffer is goed op maat te zetten als je binnenin slierten van oude wollen dekens aanbrengt bvb. Ziet er niet uit maar beschermt goed.

Git Aar
28 november 2009, 11:42
Als een nieuwe tas op maat teveel van het goede is; misschien is het een idee om van een stuk schuim (matras oid) een soort passende opvulrepen te snijden, en die in de tas te doen met je gitaar.

VariAxe
30 november 2009, 00:03
Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga binnenkort 's kijken voor een tas. THX

Little Jay
30 november 2009, 10:35
Joh, rol gewoon een lekker groot badlaken op in de lengterichting en leg dat in de tas om je gitaar heen. Doe ik ook wel eens.