PDA

View Full Version : verschil Boogie Mark 3 en 4



Useless
25 november 2009, 21:56
Wat zijn de grote verschillen in geluid tussen deze twee?

Veel verschil tussen de combo en de headuitvoering?

Michael AE
25 november 2009, 22:36
Mijn MKIII was rauwer, strakker en iets scheller dan mijn MKIV. De MKIV is veel meer smooth en donkerder. Wel waren ze beiden even vet. De MKIV is iets klinischer en neuziger.

Verschil in combo's is alleen de speaker.

AART
26 november 2009, 01:16
Mark IV is iets meer compressed ook heb ik het gevoel, en daardoor iets strakker (klinisch?).

Michael AE
26 november 2009, 01:26
Ja, da's waar, maar ik vind hem niet persé strakker. Nou ja, mijn MKIII was strakker dan mijn MKIV in ieder geval.

caliban
26 november 2009, 01:38
Rauw, smooth, strak, compressed, klinisch, schel... Kan zoveel willen zeggen. Alle marks klinken in principe strak. En de verschillen tussen de III en IV onderling maken een vergelijking heel moeilijk.
Lijkt me best dat je er een of enkele van beide test, en de leukste kiest.
Wat niet tegen te spreken is (naar mijn mening dan) is dat het beide heel coole amps zijn, beide moeilijk om in te stellen, en dat het door minder gedeelde knoppen over de kanalen makkelijker is om tegelijk drie goede sounds in te stellen op de mark IV. Zaterdag is mijn mark III in principe verkocht, zal zeker spijtig zijn, maar hij is een beetje overbodig.

Michael AE
26 november 2009, 01:53
Rauw, smooth, strak, compressed, klinisch, schel... Kan zoveel willen zeggen.

Tsja, maar hoe moet je anders in godsnaam de verschillen in klank benoemen? Dat zijn de meest gebruikte en typerende termen die er zijn op versterker gebied. Dat niet iedereen ze goed gebruikt is een ander verhaal.


Alle marks klinken in principe strak. En de verschillen tussen de III en IV onderling maken een vergelijking heel moeilijk.Naja, ze hebben wel beide die typische Mark klank. Als je daar van houdt, dan zijn ze beide geschikt vind ik, maar dan is het gewon de vraag bij welke je de details het lekkerste vind Ik zou dan persoonlijk voor de MKIII kiezen, maar ik gok dat Aart weer liever de MKIV heeft. Testen is dus jammergenoeg meestal het enige (en beste, IMO) advies dat je online kunt krijgen.

Strak zijn ze inderdaad allemaal wel (zeker met wat tweaken kun je ze allemaal strak krijgen) maar de MKIII is wat strakker in de hoogte en is qua bassen wat minder aanwezig en de MKIV kan weer in het midden wat strakker zijn. Het is maar net wat je wil.

Testen dus! Bij mij kun je wel een keer de MKIV proberen in Amsterdam als je wil. Je kan hem dan vergelijken met mijn MKIIC die wat meer als een MKIII klinkt; voorzichtig gezegd, want het zijn wel hele andere beestjes. Misschien kan iemand anders een MKIII meenemen. Er staat ook een Recto. Maken we er gelijk een Mesa meeting van...;)

Useless
26 november 2009, 20:08
Allemaal super bedankt voor jullie reacties.
Misschien best eerst enkele gaan testen.
Spijtig dat het voor mij naar Amsterdam zo ver is (ben van België)
anders kwam ik zeker eens af, bedankt alvast voor de uitnodiging :ok:

Michael AE
26 november 2009, 22:03
Ach, natuurlijk. Ik heb niet opgelet.