PDA

View Full Version : ff checken



Rock&Roll
8 april 2003, 23:34
als je amp een "pre-amp out" heeft, kan je er dan een cabinet op aansluiten of moet je daarvoor een power amp out hebben??

Dirk_Hendrik
9 april 2003, 08:56
Dat denk je zelf??

Poweramp ouput gebruiken dus.

Rock&Roll
9 april 2003, 11:39
ja lap, da heeft mijnen versterker dus nie

Mr.Jay
9 april 2003, 11:42
[quote]
Op 2003-04-09 08:56, schreef Dirk_Hendrik:
Dat denk je zelf??
Poweramp ouput gebruiken dus.

Ik denk dat je je vergist hier >
meeste amps hebben : preamp OUT en poweramp IN !!!...d.i. nl. de effectloop.
Er kan iets TUSSEN gezet worden.

Die POWERAMP in kun je dan ook gebruiken om een andere voorversterker hierop aan te sluiten. Blijf hier met SPEAKERS UIT !!

Jay

Rock&Roll
9 april 2003, 11:55
Jay, dat is geweldig interessant...
eigenlijk +- hetzelfde als send & return dan? kan ik daar mijn korg 1500g tussen plaatsen dan?

Rock&Roll
9 april 2003, 12:05
Enneh, Jay
kan ik dan op mijn Blues deville geen extra cab meer aansluiten dan??

Mr.Jay
9 april 2003, 13:25
[quote]
Op 2003-04-09 11:55, schreef Rock&Roll:
Jay, dat is geweldig interessant...
eigenlijk +- hetzelfde als send & return dan? kan ik daar mijn korg 1500g tussen plaatsen dan?

Je hebt een DEVILLE zie ik verderop > in die effectloop kun je zéker efefcten tussen zetten > ligt eraan wat het is. Die Korg ken ik niet, als het een gitaarpre-amp met effecten is, kun je het heleding beter in de POWERAMP IN stoppen, en dan ALLES op dat ding regelen, je slaat dan de p[reamp van de DEVILLE Over.
Ik schat in dat je dan een beter signaal binnen krijgt.

Jay

Mr.Jay
9 april 2003, 13:26
Op 2003-04-09 12:05, schreef Rock&Roll:
Enneh, Jay
kan ik dan op mijn Blues deville geen extra cab meer aansluiten dan??

JAWEL.........welke heb je > 2x12 of 4x10 ??
In de handleiding ( als je die nog hebt ) staat precies bij welk type je WELKE ( ohmage )box kunt aansluiten. 2e speakerjack zit naast de EERSTE, onderop chassis dus.

Jay

Rock&Roll
9 april 2003, 13:54
ik denk niet dat de korg een preamp is (andere gebruikers kunnen dit mss staven) heb hem ooit gebruikt op de power amp in, ma dan klinkt ie te dunnetjes. ik heb btw een 2x12 combo, maar tweedehands gekocht dus ik heb er geen handleiding van...

Mr.Jay
9 april 2003, 17:19
[quote]
Op 2003-04-09 13:54, schreef Rock&Roll:
ik denk niet dat de korg een preamp is (andere gebruikers kunnen dit mss staven) heb hem ooit gebruikt op de power amp in, ma dan klinkt ie te dunnetjes.

Zou kunnen, misschien is het alleen een effectenbak, ik het het ding niet..
Dan moet ie gewoon in de input wellicht.

>ik heb btw een 2x12 combo, maar tweedehands gekocht dus ik heb er geen handleiding van...

De Bluesdeville212 heeft stock 2 x 8 ohm speakers paralel > geeft dus 4 ohm. De HOOFDspeakerjack = 4 ohm !..
de externe speakerjack > daar moet ook een 4 ohm speakerCAB aan > dan wordt via een ingenieuze schakeling de 2 0hm TAP van de OT gebruikt > perfecte match weer dus !

Jay