PDA

View Full Version : Graspop 2010 !!



davidof
25 november 2009, 20:08
Graspop 2010(15e verjaardag)
25-26-27 juni


Bevestigde bands

Kiss
Immortal
My Dying Bride
Tarja
Ratt
Behemoth
Ignite
Korpiklaani
Sepultura
Anvil
Jon Olivia's Pain
Walls Of Jericho
Tankard
Bleeding Through
Alestorm
All Shall Perish
Deadlock
The Faceless
Necrophobic

Er zijn ook al combi tickets te koop voor €135 speciaal aanbod tot 15 januari(zolang de voorraad strekt)

Vanaf 15 januari dagtickets en vip-tickets

Aanwezigen ? :D

Dzware
25 november 2009, 20:15
Ik ben opzich wel van plan te gaan, maar dan niet echt speciaal voor deze bands, ook al ben ik best wel ben benieuwd naar Kiss en Immortal. Maarja, ik lees overal dat Iron Maiden er ook bij zal zijn, in dat geval zal ik zeker komen!:D

Steven Otto
25 november 2009, 20:23
Kijk eens aan, dat ziet er beter uit dan verwacht. Gelukkig minder van die Amerikaanse 'core bands en consorten.

yay:
Immortal, Behemoth, Sepultura, Jon Olivia's Pain, Alestorm, Tankard, Anvil, Kiss

nay:
Tarja en die 'core bandjes

En Saxon, Iron Maiden en Evergrey. yesss!

Wiellem
25 november 2009, 21:15
Hoezo alleen maar zo kort normale weekendkaartjes?

davidof
25 november 2009, 22:17
Hoezo alleen maar zo kort normale weekendkaartjes?

't is de prijs die tot 15 januari 135€ blijft & daarna stijgt waarschijnlijk (ben zelf niet zeker)

Tankman
25 november 2009, 22:51
Blah...wat een rot lineup...Als dit zo blijft sla ik het volgend jaar maar weer over. Volgens berekeningen, geschiedenis etc etc hoort Iron Maiden volgend jaar weer te komen. Dan is het wel de moeite waard.

Thiez
25 november 2009, 23:36
Wat een kut organisatie. waarom gaan ze nu al kaarten verkopen voor JUNI 2010!
er is nog niet eens een half programma bekend. en wat er nu bekend is ben ik alleen in staat om naar ratt te gaan. Misschien dit jaar maar eens kijken voor een dagkaartje. wat een kutzooi zeg.

Dzware
25 november 2009, 23:51
Blah...wat een rot lineup...Als dit zo blijft sla ik het volgend jaar maar weer over. Volgens berekeningen, geschiedenis etc etc hoort Iron Maiden volgend jaar weer te komen. Dan is het wel de moeite waard.

Er zijn door verschillende bronnen al bevestigd dat iron maiden komt, dus de kans lijkt me 90%, dus ik ga sowieso:D

Tankman
25 november 2009, 23:58
Ik hoop eerlijk gezegd op een herhaling van Sonisphere. Ik krijg nooit genoeg Metallica, en die van dit jaar was erg vet. Moet ook sparen voor een vakantie halfverwege de wereld rond...hoop iig iets mee te krijgen.

Mathidal
26 november 2009, 00:19
Kiss
Korpiklaani

:strat:

Als ik had geweten dat graspop de week NA de examens was, was ik waarschijnlijk geweest dit jaar. Er waren zo'n leuke acts... :(

Ben nog nooit naar graspop geweest, maar ik zou toch graag meer voor mij bekende namen zien voor ik overtuigd ben.
Ach, tijd zat. :D

Zjef
26 november 2009, 00:39
Slechte line up of niet, ik ga toch. Wordt nu mijn 7e combiticket op rij. Als ze leren uit hun fouten van vorig jaar komt het wel goed.
Hoe dan ook: My Dying Bride komt dus ik ben een gelukkige mens!

DeadHerring
26 november 2009, 14:23
als er niet veel beters bijkomt, i.e. een whitesnake, heaven & hell, saxon, thin lizzy, motorhead, WASP, etc. ga ik sowieso niet... misschien 'ns een jaartje Wacken, dan. KISS was twee jaar geleden heel tof, en Alestorm zie ik ook graag, maar 135 euro zijn ze hoedanook niet waard.

Madcow
26 november 2009, 16:09
Yeah!! Immortal. :) Toch ga ik voor wacken. Daar heb ik meer vertrouwen in.

Arvoitus
26 november 2009, 16:46
nay:
Tarja en die 'core bandjes
Ehm, over welke 'core bandjes heb jij het?


Blah...wat een rot lineup...Als dit zo blijft sla ik het volgend jaar maar weer over. Volgens berekeningen, geschiedenis etc etc hoort Iron Maiden volgend jaar weer te komen. Dan is het wel de moeite waard.
Ah, daar heb je er weer eentje! ... HOUD JE SMOEL TOCH EENS!!!

Het is november en dit zijn de allereerste namen die bekend zijn geworden en nu kom jij alweer aanzeuren met "wat een rot line-up".

Heb gewoon geduld tot alle namen bekend, en tot die tijd moet je dat gezeik over de line-up gewoon laten omdat het toch elk moment kan veranderen.

Steven Otto
26 november 2009, 17:04
Ehm, over welke 'core bandjes heb jij het?
deze
Walls of Jericho (http://www.youtube.com/watch?v=LFvoS9V-7ys)

Bleeding through (http://www.youtube.com/watch?v=mSRZRhGKSwM)

All Shall Perish (http://www.youtube.com/watch?v=TFx85CfMvWI)

HaroldA
26 november 2009, 17:20
Het is november en dit zijn de allereerste namen die bekend zijn geworden en nu kom jij alweer aanzeuren met "wat een rot line-up".

Wat een rot line-up... :(

Kiss heb ik al gezien en Iron Maiden ook al tig keer... Zul je straks zien dat Motorhead ook weer van de partij is! :stop:

Gelukkig is het altijd wel gezellig in Dessel, voor de bands kom ik al jaren niet meer (vorig jaar zelfs overgeslagen)...

Bassbitch
26 november 2009, 17:21
Ehm, iedereen mag een mening hebben over de line-up en daar hoeft niet om gescholden te worden.

Tankman
26 november 2009, 17:21
Ehm, over welke 'core bandjes heb jij het?


Ah, daar heb je er weer eentje! ... HOUD JE SMOEL TOCH EENS!!!

Het is november en dit zijn de allereerste namen die bekend zijn geworden en nu kom jij alweer aanzeuren met "wat een rot line-up".

Heb gewoon geduld tot alle namen bekend, en tot die tijd moet je dat gezeik over de line-up gewoon laten omdat het toch elk moment kan veranderen.

Kunnen we dat ook normaal zeggen? Ik weet heus wel dat dit maar het begin is van de uiteindelijke line up, en ik vind het een rot line up! Als je daar niet mee kan leven, heb jij dan maar pech!Als jij drheen wilt, leef je uit! Have fun! Ik ga dr niet heen tot de line up voor MIJ de moeite is, en dat is hij nog totaal niet. Houd jij nou maar eens je smoel, want als je niet normaal kan posten, moet je maar helemaal niet meer posten.

@Bassbitch: Sorry, zag je post niet. Maar iig bedankt. Dat is de nettere verwoording van wat ik wilde zeggen. ;)

Wiellem
26 november 2009, 18:04
deze
Walls of Jericho (http://www.youtube.com/watch?v=LFvoS9V-7ys)

Bleeding through (http://www.youtube.com/watch?v=mSRZRhGKSwM)

All Shall Perish (http://www.youtube.com/watch?v=TFx85CfMvWI)

Niks tegen All Shall Perish helden in hun genre :rockon:

Marc Oblivian
26 november 2009, 18:15
Geen Jazz? Wat een kut line up!

Arvoitus
26 november 2009, 18:33
deze
Walls of Jericho (http://www.youtube.com/watch?v=LFvoS9V-7ys)

Bleeding through (http://www.youtube.com/watch?v=mSRZRhGKSwM)

All Shall Perish (http://www.youtube.com/watch?v=TFx85CfMvWI)
Ik hou niet van core, maar Walls of Jericho heeft me op wacken echt verrast. Best de moeite waard om te bekijken.


Kunnen we dat ook normaal zeggen?
Dat kan. Ik respecteer jou mening, en iedereen mag zijn of haar mening hebben over deze line-up. Maar dan wel met een gegronde reden.
Er komen nog 50+ bands bij, dus ga de line-up alstublieft nou al niet afkraken. Als je een vierkant blok hout ziet, dan ga je toch ook niet zeggen dat het een slechte gitaar is?

http://3.bp.blogspot.com/_UNwiC2Z1c9g/SMHkfu71nwI/AAAAAAAAALc/qv9MOhajkIY/s400/yoda%5B1%5D.jpg
Patience you must have.

Tankard is leuk en walls of Jericho een beetje, maar verder zit er voor mij ook niks belangrijk bij. Er zullen gegarandeerd weer leuke bands bijzitten, dus ik ben aanwezig :)

Tankman
26 november 2009, 18:44
Kijk zo kunnen we allemaal genieten van dit forum. En in de trend van jouw plaatje:

A good reason I have. Like those bands I do not. Pay for them I won't. Wait for better lineup I will.

Zo...Ik zeg maar. Uit mijn ervaring, als een lineup naar mijn mening zo zwak begint, dan gaan er ook geen dingen die ik leuk vind komen wat de moeite is. Die hele lijst is naar mijn idee niet de moeite waard voor mij, dus ga ik me rotvervelen daar. Ga ik liever niet.

HaroldA
26 november 2009, 18:50
Kijk zo kunnen we allemaal genieten van dit forum. En in de trend van jouw plaatje:

A good reason I have. Like those bands I do not. Pay for them I won't. Wait for better lineup I will.

Zo...Ik zeg maar. Uit mijn ervaring, als een lineup naar mijn mening zo zwak begint, dan gaan er ook geen dingen die ik leuk vind komen wat de moeite is. Die hele lijst is naar mijn idee niet de moeite waard voor mij, dus ga ik me rotvervelen daar. Ga ik liever niet.

Same here!

Vorig jaar stond er welgeteld 1 band op de lijst die ik eigenlijk wel per se wou zien, maar ze kwamen ook in de 013! :rockon:

In het verleden behaalde resultaten wijzen uit dat het waarschijnlijk weer niks wordt dit jaar, maar we wachten nog ff af!

Tankman
26 november 2009, 18:54
En welke band mocht dat wezen in 013?

Ik had dat met Sonisphere...Had Metallica al gezien, maar ging toch maar nog een keer. Zag ik Lamb of God daar, ging ik in Augustus toch ook maar nog een keer in de Melkweg. Leuk is dat!

HaroldA
26 november 2009, 18:56
En welke band mocht dat wezen in 013?

Karma to Burn! :cheerup:

Tankman
26 november 2009, 19:01
Zegt me niet zoveel.

Waar zo'n festival wel handig voor is, is dat je meteen ook een zooi voor mij minder bekende bands ziet, en je ook meteen weet welke wel en niet de moeite zijn om heen te gaan, mochten ze in de melkweg of 013 ofzo staan.

As in Sonisphere, ontdekt dat ik echt niet naar Pendulum en Down hoef.

Markie577
26 november 2009, 20:25
Iron Maiden!!!

In andere woorden.. Ik ga zeker.

Thiez
26 november 2009, 20:43
iron maiden is nog niet bevestigd en ook op maiden site is nog niks te vinden dus don't be to sure :P

Kakihara
26 november 2009, 21:28
http://www.last.fm/event/1224726+Graspop+Metal+Meeting+2010

Thiez
26 november 2009, 22:04
hm ok... op maiden site en op graspop site staat er nog niks van.

HaroldA
26 november 2009, 22:52
http://www.last.fm/event/1224726+Graspop+Metal+Meeting+2010

En voor de luie mensen:

Self-confirmed: Iron Maiden, Saxon, Evergrey, Ferdy Doernberg (Axel Rudi Pell ?), Gama Bomb

Rumoured: 3 Inches of Blood, AC/DC, Alice Cooper, Alice in Chains, Amon Amarth, As I Lay Dying, Atheist, Atreyu, Catamenia, Channel Zero, Danzig, Dark Funeral, Dark Tranquility, Decapitated, Decrepit Birth, Deep Purple, Deftones, Detonation, Die Apokalyptischen Reiter, Dimmu Borgir, Drowning Pool, Dying Fetus, Eluveitie, Ensiferum/Wintersun, Evergreen Terrace, Fear Factory, Finntroll, Five Finger Death Punch, Godsmack, Graveworm, GWAR, HammerFall, Hate Eternal, Heaven Shall Burn, Insomnium, Kalmah, Killswitch Engage, Kreator, Machine Head, Manowar, Megadeth, Mercenary, Miseration, Mudvayne, Neaera, Necrophagist, Nevermore, Nightrage, Ozzy Osbourne, Pitchshifter, Rammstein, Sabaton, Shadows Fall, Skyfire, Slayer, Soilwork, Sonata Arctica, Sonic Syndicate, Spineshank/Silent Civilian, System of a Down, Testament, The Absence, The Black Dahlia Murder, The Dillinger Escape Plan, Tool, Turisas, Twisted Sister, Unearth, W.A.S.P.

Mathidal
26 november 2009, 23:32
Geen Jazz? Wat een kut line up!

Valt te zien hoe je het bekijkt... als Dream Theater komt heb je ook een beetje jazz, want het is progressieve metal afkomstig uit jazz. =]

Steven Otto
27 november 2009, 00:27
En voor de luie mensen:

Self-confirmed: Iron Maiden, Saxon, Evergrey, Ferdy Doernberg (Axel Rudi Pell ?), Gama Bomb

Rumoured: 3 Inches of Blood, AC/DC, Alice Cooper, Alice in Chains, Amon Amarth, As I Lay Dying, Atheist, Atreyu, Catamenia, Channel Zero, Danzig, Dark Funeral, Dark Tranquility, Decapitated, Decrepit Birth, Deep Purple, Deftones, Detonation, Die Apokalyptischen Reiter, Dimmu Borgir, Drowning Pool, Dying Fetus, Eluveitie, Ensiferum/Wintersun, Evergreen Terrace, Fear Factory, Finntroll, Five Finger Death Punch, Godsmack, Graveworm, GWAR, HammerFall, Hate Eternal, Heaven Shall Burn, Insomnium, Kalmah, Killswitch Engage, Kreator, Machine Head, Manowar, Megadeth, Mercenary, Miseration, Mudvayne, Neaera, Necrophagist, Nevermore, Nightrage, Ozzy Osbourne, Pitchshifter, Rammstein, Sabaton, Shadows Fall, Skyfire, Slayer, Soilwork, Sonata Arctica, Sonic Syndicate, Spineshank/Silent Civilian, System of a Down, Testament, The Absence, The Black Dahlia Murder, The Dillinger Escape Plan, Tool, Turisas, Twisted Sister, Unearth, W.A.S.P.
Wat lijkt me dat een feest, als die ook echt komen :)

FrankC
27 november 2009, 01:06
En voor de luie mensen:

Self-confirmed: Iron Maiden, Saxon, Evergrey, Ferdy Doernberg (Axel Rudi Pell ?), Gama Bomb

Rumoured: 3 Inches of Blood, AC/DC, Alice Cooper, Alice in Chains, Amon Amarth, As I Lay Dying, Atheist, Atreyu, Catamenia, Channel Zero, Danzig, Dark Funeral, Dark Tranquility, Decapitated, Decrepit Birth, Deep Purple, Deftones, Detonation, Die Apokalyptischen Reiter, Dimmu Borgir, Drowning Pool, Dying Fetus, Eluveitie, Ensiferum/Wintersun, Evergreen Terrace, Fear Factory, Finntroll, Five Finger Death Punch, Godsmack, Graveworm, GWAR, HammerFall, Hate Eternal, Heaven Shall Burn, Insomnium, Kalmah, Killswitch Engage, Kreator, Machine Head, Manowar, Megadeth, Mercenary, Miseration, Mudvayne, Neaera, Necrophagist, Nevermore, Nightrage, Ozzy Osbourne, Pitchshifter, Rammstein, Sabaton, Shadows Fall, Skyfire, Slayer, Soilwork, Sonata Arctica, Sonic Syndicate, Spineshank/Silent Civilian, System of a Down, Testament, The Absence, The Black Dahlia Murder, The Dillinger Escape Plan, Tool, Turisas, Twisted Sister, Unearth, W.A.S.P.

Potverdrie dat zou mooi zijn!!!

wiegersma
27 november 2009, 08:14
tjeemig, bestaat Channel Zero ook nog...

Kakihara
27 november 2009, 09:43
tjeemig, bestaat Channel Zero ook nog...

Ze bestaan opnieuw, ze zijn sinds dit jaar weer terug bij elkaar om te repeteren en volgend jaar wat optredens te geven. Daarna "zouden ze wel zien".

Tankman
27 november 2009, 14:26
Iron Maiden, Alice in Chains, Amon Amarth, As I Lay Dying, Dark Tranquility, Deep Purple, Deftones, Dimmu Borgir, Drowning Pool, Fear Factory, Finntroll, , Godsmack, GWAR, Killswitch Engage, Machine Head, Megadeth, Mudvayne, Nevermore, Ozzy Osbourne, Rammstein, Shadows Fall, , Slayer, System of a Down, Tool, Twisted Sister

Kijk, dat begint ergens op te lijken als deze bands komen. Maar mijn favorieten zitten er nog niet tussen. Dus voorlopig blijf ik bij....niet gaan.

Dzware
29 november 2009, 13:08
Dimmu Borgir en System Of A Down zijn uit elkaar, dus die komen sowieso niet...

classicrooock
29 november 2009, 14:16
boeie ik ga:zz:

Jimwoud
29 november 2009, 15:11
Iron Maiden, Saxon, Evergrey, AC/DC, Alice Cooper, Alice in Chains, Deep Purple, HammerFall, Killswitch Engage, Manowar, Megadeth, Mercenary, Ozzy Osbourne, Slayer, Soilwork, Testament, , Twisted Sister

Als deze bands komen ga ik ook wel. En dan voornamelijk voor de vetgedrukte.

DeadHerring
29 november 2009, 21:21
Nja, maar als er vijf van die bands gaan gaan zal het veel zijn.

Sonno
30 november 2009, 10:16
Wat een kut lineup zeg! Ik hoop dat er wat van die rumoured bands komen want anders ziet 't er naar uit dat ik voor 't eerst in 6 jaar niet ga.

PS: Ohja, Decapitated? Gaat wel lastig worden met een dooie drummer en een revaliderende zanger. Wel zonde, was één van de strakste acts die ik ooit live gezien heb.

Arvoitus
4 december 2009, 02:08
Wat een kut lineup zeg! Ik hoop dat er wat van die rumoured bands komen want anders ziet 't er naar uit dat ik voor 't eerst in 6 jaar niet ga.

PS: Ohja, Decapitated? Gaat wel lastig worden met een dooie drummer en een revaliderende zanger. Wel zonde, was één van de strakste acts die ik ooit live gezien heb.
Decapitated is weer levend!

btw: Metalway (redelijk klein festival in zweden op 19/20 juni 2010) heeft Rammstein bevestigd als een act.
Ik vindt dat het best mogelijk begint te worden dat Rammstein nu een weekendje daarna op Graspop staat ...

Dzware
4 december 2009, 22:46
Wacken heeft Arch Enemy bevestigt, dus miss een kans dat ze ook op Graspop komen??

Arvoitus
9 december 2009, 01:23
Tweede reeks namen:
Sabaton, Doro Therion, Bullet For My Valentine, Killswitch Engage, Nile, Bloodbath , Mucky Pup en Hail Of Bullets.

Bekend:
Kiss
Bullet For My Valentine
Killswitch Engage
Immortal
My Dying Bride
Tarja
Therion
Sabaton
Doro
Ratt
Behemoth
Ignite
Nile
Korpiklaani
Sepultura
Anvil
Jon Oliva’s Pain
Walls Of Jericho
Bloodbath
Tankard
Bleeding Through
Alestorm
All Shall Perish
Deadlock
Mucky Pup
The Faceless
Necrophobic
Hail Of Bullets

HaroldA
9 december 2009, 01:39
Tweede reeks namen:
Sabaton, Doro Therion, Bullet For My Valentine, Killswitch Engage, Nile, Bloodbath , Mucky Pup en Hail Of Bullets.


Yes!!! Bloodbath!!! :rockon:

Mucky Pup is natuurlijk ook gaaf! Vreselijk gelachen in Eindhoven afgelopen zomer...

Arvoitus
9 december 2009, 12:36
Yes!!! Bloodbath!!! :rockon:

Mucky Pup is natuurlijk ook gaaf! Vreselijk gelachen in Eindhoven afgelopen zomer...
Batman the Buttripper, use your butt like a can-opener !!!

HaroldA
9 december 2009, 12:51
Batman the Buttripper, use your butt like a can-opener !!!

Death... By... Chloresterol! :rockon:

Arvoitus
26 januari 2010, 18:42
Volgensmij is het best mogelijk dat AC/DC op graspop gaat komen :crazyhappy:

HaroldA
26 januari 2010, 18:44
Volgensmij is het best mogelijk dat AC/DC op graspop gaat komen :crazyhappy:

En waarom denk je dat dat mogelijk is?

Wiellem
26 januari 2010, 19:00
En waarom denk je dat dat mogelijk is?

Omdat ze Download Festival ook headlinen dus wie weet :)

Arvoitus
26 januari 2010, 19:21
Aantal redenen:

Ze headlinen download, dus ze zijn zowiezo niet meer beperkt aan clubtours (zoals eerst).
Download en Graspop zijn van dezelfde organisatie (Live Nation).
Normaal gesproken pikt Live Nation alle grote namen voor Werchter, maar werchter zit nu al vol.
Ze zitten rond die tijd in duitsland.
Nog geen show in belgie.
Ze touren om de dag. De laatste bekende datum is 22 juni. Worden er meer data bekend gemaakt dan zal dat dus 24 juni en 26 juni (zaterdag van gmm) zijn.
Een theorie: Omdat download de volle mep betaald voor namen "mogen" zij als eerste de namen vrijgeven, graspop moet daarop dus wachten. Dat zou ook de reden zijn dat graspop nog geen prijzen van de dagtickets (en daarbij de namen) bekend heeft gemaakt.
Prijsverhoging.



Well, hold that thought because next week we’re announcing a whole bunch of new acts for GMM2010 and let me tell you: it’s well worth the wait!
Dit was 15 januari, en in die week hebben we deze namen gekregen:
Motorhead
Channel Zero
Obituary
Amon Amarth
Ghost brigade
Job For A Cowboy
As I Lay Dying

Niet echt "well worth the wait" en "a whole bunch".


Combi tickets at the new price will go on sale soon. As soon as the headliners are known, Day and VIP tickets will follow too.
Daarom dus. Headliners bekend = nieuwe prijzen.

Kakihara
16 februari 2010, 20:22
Nieuwe namen : SLAYER, SAXON, PARADISE LOST, OBITUARY, ANATHEMA, STEEL PANTHER, UDO, DEICIDE, A DAY TO REMEMBER, ATREYU, UNEARTH, CANNIBAL CORPSE, 36 CRAZYFISTS, RISE TO REMAIN, BETWEEN THE BURIED AND ME

Steven Otto
16 februari 2010, 20:23
OK! Ik ga naar Graspop!

wat een namen :0

5150II
16 februari 2010, 20:55
Steel panther:supercool:

classicrooock
17 februari 2010, 15:24
ooh jawel...en hier zijn de headliners nog niet bij :d

Arvoitus
17 februari 2010, 15:30
Ok, vergeet AC/DC ... The Big four maken nu een grote kans op graspop :mmmm: hoop ik.

HaroldA
17 februari 2010, 15:41
Ok, vergeet AC/DC ... The Big four maken nu een grote kans op graspop :mmmm: hoop ik.

Die spelen dan toch heel ergens anders?

AC/DC is wel in de buurt geloof ik...

Tokaifan
17 februari 2010, 16:27
Ik zou al bijna alleen voor Ignite, alhoewel ik niets met Metal heb, waarom staan ze niet op Groezrock :(.

Arvoitus
17 februari 2010, 17:13
Die spelen dan toch heel ergens anders?

AC/DC is wel in de buurt geloof ik...
Samen met slayer ja ;) en die komen wel naar graspop.

Dzware
26 februari 2010, 15:18
Aerosmith - 2e headliner op GMM

AEROSMITH en STONE TEMPLE PILOTS hebben bevestigd voor vrijdag 25 juni. Ook net bevestigd: MASTODON en FEAR FACTORY.
:)

SloeGin
27 februari 2010, 11:33
Ik hoop echt dat 1 van de volgende bands nog komt want deze zijn tijdens graspop in europa:

Alice In Chains
Megadeth
Black Label Society
Children of Bodom

Dzware
27 februari 2010, 16:16
Ik hoop echt dat 1 van de volgende bands nog komt want deze zijn tijdens graspop in europa:

Alice In Chains
Megadeth
Black Label Society
Children of Bodom

Children of Bodom komt sowieso niet. Die zitten dan in de studio.
Ik hoop echter wel dat Lamb of God er weer zal zijn.

AeroHank
28 februari 2010, 02:03
Zonde dat Aerosmith in deze line up gaat spelen op graspop, beter geven ze een eigen show met 1 passende warm up act. check die andere bevestigde namen, niet echt namen waar je een happy feeling van krijgt.

ieder zn ding verder hoor.

Arvoitus
2 maart 2010, 03:06
Over de big four/sonisphere/metallica:

Slayer komt de 26e
Bullet for my valentine komt de 26e
Deze spelen allebei in griekenland op sonisphere.
Mastodon komt naar graspop (datum nog niet bekend) maar spelen ook op sonisphere griekenland.
Stone sour speelt ook in griekenland en heeft nog geen show staan de 26e.

Bands (co-headliners) die je wat hoger op de affiche mag verwachten zoals Saxon en Motorhead komen allemaal NIET op de 26e.
Dat zou denk ik ook niet mogelijk zijn omdat de sonisphere bands allemaal achter elkaar spelen.

Er is nog niks bekend gemaakt over de Sonisphere events in Roemenie en turkije 25 en 27 juni. En bij de meeste bands staan die datums er gewoon niet in.

Alles bij elkaar kan dat toch niet puur toeval zijn................

Kakihara
2 maart 2010, 08:22
Ik hoop echt dat 1 van de volgende bands nog komt want deze zijn tijdens graspop in europa:

Alice In Chains
Megadeth
Black Label Society
Children of Bodom

Weinig kans dat AIC naar Graspop komt, ze staan op Rock Werchter

Arvoitus
8 maart 2010, 01:29
Nou, waarschijnlijk zal deze week de 3de headliner bekend worden gemaakt.

Het gaat echt een enorm toffe headliner worden (Metallica of AC/DC) of een gigantische flop (guns 'n roses, oid).

Dzware
8 maart 2010, 11:07
Nou, waarschijnlijk zal deze week de 3de headliner bekend worden gemaakt.

Het gaat echt een enorm toffe headliner worden (Metallica of AC/DC) of een gigantische flop (guns 'n roses, oid).

Ik verwacht er persoonlijk niet zo veel van. De line-up tot nu valt me aardig tegen..

Arvoitus
11 maart 2010, 02:04
Oh yeah:

Also Samstags spielen sie auf jedenfall keinen Big-Four Auftritt in Rumänien, denn Slayer sind ja auf jedenfall in Belgien wie CVS oben treffend erwähnt hat.

Es wird also definitiv keine Konstellation geben, bei der Metallica an jedem der 3 Graspop Tage woanders einen Auftritt hat.

Vertaling:

There can't be a Big-Four Gig in Romania on the Saturday because Slayer are in Belgium.

So there won't be any konstellation that Metallica will have 3 gigs at the weekend at 3 other locations than Dessel.

Dus: If they will play at Saturday, it will be definitely GMM.

GMM or no gig, one of these two things will happen.

Exile
12 maart 2010, 18:26
Ik zal er ook bijzijn ^^

Jammer genoeg pas vanaf zaterdag =( Aan gezien ik met een eindejaarsbal zit waar ik écht niet onderuit kan.

Dus, duimen dat de line-up voor vrijdag stinkt en dat zaterdag en zondag ULTIEM EN GEWELDIG goed worden :rockon::rockon::rockon:

grtz

Dzware
22 maart 2010, 22:28
Update:

Volgende namen werden toegevoegd aan de affiche: AIRBOURNE, KATATONIA, FINNTROLL, RAVEN, THE DEVIL'S BLOOD, EVERGREY, DARK FUNERAL, SYLOSIS, 3 INCHES OF BLOOD, ELUVEITIE, HELL YEAH

new deep
22 maart 2010, 23:48
valt mij vooralsnog allemaal een beetje tegen...

weinig coole thrash, death, metal core en prog metal bands naar mijn smaak.

Steven Otto
22 maart 2010, 23:51
Evergrey!!
Eluveitie!!!

Ik ga hier zooooo bij zijn!! :blast::blast::blast:

classicrooock
23 maart 2010, 18:56
valt mij vooralsnog allemaal een beetje tegen...

weinig coole thrash, death, metal core en prog metal bands naar mijn smaak.

ik deel je mening maa rja heb mijn ticket al dus... hehe

new deep
24 maart 2010, 23:08
Tja, ik ga waarschijnlijk ook wel dus hopelijk trekt het wat bij..:)

Sonno
26 maart 2010, 18:03
Hmmm, als je de lineup met Hellfest vergelijkt dan is Graspop dit jaar echt een aanfluiting. Worst lineup ever! En All shall perish heeft ook nog is afgezegd :(

Arvoitus
26 maart 2010, 18:12
Devildriver!!! En killing machine

richwoodplayer
26 maart 2010, 21:25
yeah!
airbourne erbij:supercool:
nu ga ik zekerweten!:rockon:

Mass
30 maart 2010, 12:47
valt mij vooralsnog allemaal een beetje tegen...

weinig coole thrash, death, metal core en prog metal bands naar mijn smaak.

Same here, ga wel tho.. Maarja, ik hoef geen metalcore te zien :P
ik mis wel de echte Death bands, en Thrash? laten we hopen dat Suicidal Angels zich bevestigd :) nog 10 bands tegaan ofzo toch?

Parasite
19 april 2010, 20:22
Iemand toevallig al iets vernomen over een 3e headliner?

Arvoitus
19 april 2010, 20:52
Iemand toevallig al iets vernomen over een 3e headliner?
Nope, die laat heel erg op zich wachten.
Omdat veel festivals in de omgeving (bijv lokerse feesten) en festivals rond de tijd (sonisphere) veel metalheadliners boeken is het voor graspop moeilijk om een headliner te boeken.

Ik denk dat het het Guns 'n Roses of Ozzy Osbourne wordt.

Parasite
19 april 2010, 22:46
Ozzy komt inderdaad binnenkort met een nieuw album. Hopelijk komt ie dat even promoten!

Arvoitus
19 april 2010, 23:36
Ozzy komt inderdaad binnenkort met een nieuw album. Hopelijk komt ie dat even promoten!
Maar op dit moment neigt het meer naar Guns 'n Roses :(

Parasite
20 april 2010, 10:31
Dat hoop ik niet, kan ik in het vervolg net zo goed naar Pinkpop Classic gaan als naar graspop.

HaroldA
21 april 2010, 10:53
Maar op dit moment neigt het meer naar Guns 'n Roses :(

Helaas wel dus...

Ik vond GNR best wel leuk, maar dan voor 1 keer. (net als Kiss en Aerosmith overigens)

http://gva.typepad.com/metalmaniac/2010/04/guns-n-roses-op-graspop-2010.html

Parasite
21 april 2010, 21:42
Guns 'n Roses is op zich niet erg om een keer te zien maar als headliner op graspop vind ik het een gruwelijke tegenvaller! Daarbij het feit dat ze niet met Slash optreden zuigt helemaal. Gelukkig is (op alle headliners na) de rest van de tijd het hoofdpodium wel fatsoenlijk betreed.

Arvoitus
21 april 2010, 23:39
Helaas wel dus...

Ik vond GNR best wel leuk, maar dan voor 1 keer. (net als Kiss en Aerosmith overigens)

http://gva.typepad.com/metalmaniac/2010/04/guns-n-roses-op-graspop-2010.html
Mm, het probleem is dat de ENIGE bron van Guns 'n Roses op Graspop een of andere russische site is. Elke website neemt die russische website als bron ... aan de ene kant is het wel heel erg waarschijnlijk. Aangezien de dagtickets ook al vanaf nu in de verkoop zijn.

The Miracle
5 mei 2010, 21:56
Rechtstreeks van de graspop website:

"Het programma voor zaterdag 26 juni zag er al indrukwekkend uit en daar voegen we nu nog eens twee kleppers aan toe: SOULFLY en SLASH sluiten samen met het al eerder aangekondigde CHANNEL ZERO de tweede festivaldag af.

Nog bevestigd: HATEBREED, REVAMP, SPOIL ENGINE, OCEANS OF SADNESS, DEAR SUPERSTAR"

Arvoitus
6 mei 2010, 00:42
Zoals ik al zei, geen Guns n Roses als headliner ... maar Soulfly (ook niet helemaal verwacht).

Mathidal
7 mei 2010, 23:27
Slash komt, maar niet als hoofdact. Wie heeft dat programma opgesteld eigenlijk? Die verdient een mep rond zijn oren vind ik. :stop:

Vorig jaar vond ik het nog de moeite waard om te overwegen een ticket te kopen. Dit jaar is het niet slecht, maar voor een special edition vind ik dit gewoon huilen met de pet op.

Arvoitus
17 juni 2010, 04:32
Nog iets meer dan een weekje te gaan, de weervoorspellingen zien er al redelijk uit.

Maandag t/m woensdag 5 tentamens maken, woensdagavond (hoogstwaarschijnlijk) voor KISS werken, en dan donderdagmiddag naar belgie!

Ik heb er zin in, nog meer mensen hier?

Thiez
17 juni 2010, 11:35
Zeker zin in graspop. Beetje jammer dat er al 3 bands die ik wilde zien hebben afgezegd maar goed. We gaan er maar het beste van maken he ;)
Ik rij waarschijnlijk hier donderdag om 5 uur weg. Vriend van me moet tot 5 uur werken dus die haal ik gelijk op van zijn werk en dan door naar Belgie!

Robtuner
19 juni 2010, 18:07
Wij gaan donderdag avond rond 7 uur weg,
Misschien op GMM een kleine gitaarnet meeting?

HaroldA
20 juni 2010, 03:06
Wij gaan donderdag avond rond 7 uur weg,
Misschien op GMM een kleine gitaarnet meeting?

Leuk, maar hoe?

Robtuner
20 juni 2010, 18:39
Leuk, maar hoe?

Zit ik me nu ook af te vragen :P

Thiez
20 juni 2010, 19:35
Kgaat dit jaar voor eerst met de auto naar graspop. Maar nou zie elk jaar op de plattegrond receptie staan. Moet je hier eerst parkeer kaart halen of iets dergelijks of kun je gewoon met combiticket van ticketservice naar parkeerplaats gaan en parkeren?

HaroldA
20 juni 2010, 19:53
Kgaat dit jaar voor eerst met de auto naar graspop. Maar nou zie elk jaar op de plattegrond receptie staan. Moet je hier eerst parkeer kaart halen of iets dergelijks of kun je gewoon met combiticket van ticketservice naar parkeerplaats gaan en parkeren?

Parkeren is natuurlijk gewoon gratis. Gewoon auto neerzetten en naar de ingang wandelen. :ok:

classicrooock
22 juni 2010, 19:04
oooh baby nog 2 dagen:crazyhappy:

Arvoitus
23 juni 2010, 13:18
Mooi 26 tot 29 graden in het weekend :) en geen neerslag!

http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Dessel/4053901

classicrooock
23 juni 2010, 14:03
lekker weertje dan:d:blast:heb er zin in!

Zjef
23 juni 2010, 22:08
Inderdaad lekker weertje.
En net een meet & greet met My Dying Bride gewonnen. :crazyhappy:
't Kan niet meer stuk!

new deep
24 juni 2010, 00:01
ondanks eerdere berichten, toch weer van de party!

gaat cool worden!

richwoodplayer
24 juni 2010, 00:59
ik ben er ook bij dit jaar!:rockon:

Billy Talent, Slash, Airbourne, yeehaa!!:D
en natuurlijk nog veel meer!:blast:

Arvoitus
24 juni 2010, 14:19
En we vertrekken, veel plezier allemaal!

HaroldA
24 juni 2010, 14:24
En we vertrekken, veel plezier allemaal!

Tot vanavond! :ok:

Thiez
24 juni 2010, 14:28
Ik vertrek over 3 uur richting breda en dan door naar dessel!!

Alles staat ingepakt and ready to go.

HaroldA
24 juni 2010, 14:30
Ik vertrek over 3 uur richting breda en dan door naar dessel!!

Alles staat ingepakt and ready to go.

Ik ben verdomme nog aan het werk. Ik hoop wel eerder weg te kunnen maar zie het niet echt positief in... :(

Michael AE
24 juni 2010, 15:37
Damn, ik kan morgen pas die kant op en ga waarschijnlijk Slayer ook nog missen. :(

Thiez
24 juni 2010, 15:51
Ik ben verdomme nog aan het werk. Ik hoop wel eerder weg te kunnen maar zie het niet echt positief in... :(

Maat van mij moet ook werken, daarom gaan we pas na vijven die kant op. Anders was ik al in belgie hehe ;)

We zien wel. Zouden eigenlijk gitaarnet shirtjes moeten hebbe haha. Zijn echt veel mensen hier die naar graspop gaan.

Balen Michael! Ik denk dat ik ook wel ff bij slayer ga kijken. Niet heel mijn ding maar toch een band die je gewoon keer gezien moet hebben.

Thiez
27 juni 2010, 20:32
Ben net terug van graspop. Was zeker wel vet. Erg warm maar heb me prima vermaakt.
Vrijdag erg drukke dag gehad tussen mainstage en marquee 2 alle bands gezien op doro na, toen moest ik even eten.
Zaterdag was het gelukkig wat minder druk voor me. Killing machine, sabaton, obituary, slash, sick of it all en airbourne.
Zondag eigenlijk niks boeiends voor mij.

Vetste band van het weekend: airbourne!! Hell yeah wat een show. Stond helemaal vooraan. Die zanger is echt helemaal gek.

Grote meevaller: Slash. Vind zijn album wel ok maar niet geweldig. Had beelden van pinkpop gezien op tv met de zanger van alterbridge en vond het erg matig en krijsend. Achteraf vond ik de zang live wel erg vet en ook gaaf dat ze de klassiekertjes speelde natuurlijk. En net de betere nummers van zijn album.

Beste nieuwkomer: sick of it all. Had er eigenlijk nooit van gehoord maar wilde bij airbourne graag vooraan dus ging tijdens sick of it all alvast maar naar de marquee. Vond het erg vet en energiek en kon even heerlijk los gaan.

Tegenvaller: aerosmith. 3 jaar geleden op graspop gezien en vond het erg gaaf maar dit jaar vond ik ze erg tegenvallen. Erg oud geworden allemaal en steven tyler haalde heel veel niet meer met zijn stem. Buiten dat toch erg genoten van de show.

Michael AE
28 juni 2010, 17:27
Ben ook terug en allejezus, wat was het weer heet. Ondanks dat toch veel vette shit gezien, met Carcass en Killswitch als persoonlijke favorieten.

My Dying Bride met een plakje spacecake was ook fantastisch trouwens! :soinnocent:

Michael AE
28 juni 2010, 17:30
@Thiez: Slash viel mij ook enorm mee. Had er geen hoge verwachtingen van na de youtube beelden, maar deze show was echt goed! Slash was in vorm en Miles Kennedy had af-en-toe zowaar een Axl moment. Jammer dat de Guns 'n' Roses nummers een beetje de impact van de rest van zijn werk afstompte.

classicrooock
28 juni 2010, 20:08
heb me goed vermaakt daar..hoogte punt was toch wel bloodbath voor mij .

richwoodplayer
28 juni 2010, 22:09
ik stond tijdens bloodbath bij unearth:rockon:

ben inmiddels ook terug, het was inderdaad enorm heet!
was heel blij me die kranen bij de wc's, en die emmer koude water bij de cocal cola stand.
mijn hoogte punten waren Slash en Airbourne, kick-ass shows!:blast:
Geniaal dat die gast zo ff de trus in klimt en daar boven al hangend en headbangend zijn gitaarsolo speelt!
en dan die mensen die het na gaan doen door ook in de trus te klimmen in het midden van de tent, en dan afgevoerd worden door de security als ze beneden zijn, wat een domme mensen, haha!

smullie
29 juni 2010, 10:56
Ik kon door omstandigheden (trouw van mijn vrouw haar beste vriendin op zaterdag, waar mijn vrouw getuige was) enkel op zondag gaan. Met die warmte ben ik nog niet helemaal zeker dat ik dit echt zo jammer vind... :dontgeti:
Ik vond Killswitch Engage geweldig, maar het beste vond ik Amon Amarth, zelfs toen op het einde hun stroom effe wegviel... :supercool:

Gisteren wel een dagje zand liggen ophoesten...

richwoodplayer
29 juni 2010, 21:26
Ik kon door omstandigheden (trouw van mijn vrouw haar beste vriendin op zaterdag, waar mijn vrouw getuige was) enkel op zondag gaan. Met die warmte ben ik nog niet helemaal zeker dat ik dit echt zo jammer vind... :dontgeti:
Ik vond Killswitch Engage geweldig, maar het beste vond ik Amon Amarth, zelfs toen op het einde hun stroom effe wegviel... :supercool:

Gisteren wel een dagje zand liggen ophoesten...

haha!
inderdaad!
die zanger ging leuk met het publiek spelen!:cheerup:

Arvoitus
30 juni 2010, 12:14
Zeer enorm genoten!

Hier is mijn eerste filmpje (van Eluveitie): http://www.youtube.com/watch?v=Y70AHuZlN1I

Ik heb ook nog een zeer gaaf filmpje van de circle van devildriver. Maar helaas is dat bestand corrupt geraakt, dus hopelijk heb ik die nog op mijn camera staan ... anders :(

richwoodplayer
30 juni 2010, 23:21
grappig!
dan ben ik vlak langs je gelopen, vanaf het punt waar jij aan het filmen bent, ben ik ongeveer naar links voren gelopen, had een pet op en 2 flessen water vast, misschien dat je me hebt gezien:D

k was ook bij devil driver, die cirkel pit was echt gaaf:D

Arvoitus
30 juni 2010, 23:33
grappig!
dan ben ik vlak langs je gelopen, vanaf het punt waar jij aan het filmen bent, ben ik ongeveer naar links voren gelopen, had een pet op en 2 flessen water vast, misschien dat je me hebt gezien:D

k was ook bij devil driver, die cirkel pit was echt gaaf:D
Ik heb genoeg eikels gezien met die irritante coca cola petten :p ik had lang haar, geen shirt, bermuda broek en een camera ;)

Ik heb ook de circle pit van Devildriver gefilmd, alleen het filmpje is corrupt (op de een of andere manier :() eens kijken of die nog aan de praat krijg.

richwoodplayer
30 juni 2010, 23:41
haha, inderdaad, heel veel gasten met coca cola petjes, maar ik had gewoon een zwart petje op:D
zou vet zijn als je daar een filmpje van had!

die cirkel pit ging eerst heel snel, toen heel langzaam, en toen schreeuwde de zanger dat ze weer harder moesten, en toen ging het weer vet snel, haha:D

Thiez
1 juli 2010, 00:43
haha goede omschrijving arvoitus. Lang haar en geen shirt. Ongeveer net zo'n goede omschrijving als 'die kerel in het zwart' op een metal festival ;) just kidding.