PDA

View Full Version : Nylonsnarige Akoestische gitaar geeft af



berkayb
25 november 2009, 17:51
Heeey :D

Ik heb een Campbell PC440 akoestische gitaar:
http://i46.tinypic.com/28mfgk0.jpg

Alleen geeft mijn fretboard (dat zwarte onder mijn snaren) heel erg af nadat ik een beetje gitaar heb gespeeld. Dit vind ik erg vervelend en moet altijd er na mijn handen wassen en ik heb hier een beetje genoeg van. Na het wassen van mn handen is het er nog niet helemaal af!!

Uhmm, is er een manier waardoor ik dit niet meer krijg:noob:?

P.S. Ik dacht eerst dat het aan mijn snaren lag, dus heb ik die vervangen (werd ook tijd hahaha) maar daar ligt het dus niet aan.


Alvast bedankt,
BerkayB.

Plant
25 november 2009, 18:09
Dat heb ik ook ooit gehad met een nieuwe western. Daarvan was de toets 'gezwart', waarschijnlijk om het op ebbenhout te laten lijken of lelijke plekken te verdoezelen. Dit gebeurt vaker.
Altijd zwarte vingers dus, maar na een paar jaar werd dat wel minder.

berkayb
25 november 2009, 20:41
oh.. maar ik wil er graag van af. :p Niet van dat ik langer er op ga spelen dat het dan weg gaat.

berkayb
27 november 2009, 23:57
iemand nog tips?

Muzieknono
28 november 2009, 06:41
Je fretboard eens met een goed middeltje schoonmaken als je de snaren gaat vervangen en daarna lemon oil er op om het hout te voeden.
Beide middeltjes kun je in de gitaarspeciaalzaak krijgen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Guitar GoD
28 november 2009, 20:31
ik weet niet of dit zal helpen...
de ts heeft een gitaar met een zwartgeverfde toets, lemonoil gaat volgens mij echt niet helpen

Plant
28 november 2009, 20:59
Idd, fretboard conditioner gaat niet helpen tegen het afgeven. Ik gebruik ook altijf middelen om mijn toets goed te verzorgen.

Je zult dus eerst dat afgevende spul moeten verwijderen. Ik deed dat niet en het afgeven werd met de jaren vanzelf minder. Maar de ts wil er per direkt vanaf. De vraag is dus hoe je het eraf krijgt zonder de toets te ruïneren :???:

Ron Houben
28 november 2009, 21:02
Snaren eraf. Toets schoonmaken met wasbenzine. Niets anders! Daarna fingerboard oil/lemonoil erop. Klaar!

Je toets zal er wel lichter uit gaan zien. Toetsen van heel goedkope gitaren (of overprijsde gitaren als je veel geld betaald hebt) worden zwart gemaakt.

Sterkte!

berkayb
29 november 2009, 00:26
Het is een gitaar van 130 dollar ofzo :p
Erg goedkoop dus is het zwart gemaakt ja.. !

Bedankt voor de tips:ok:

Hiro
30 november 2009, 09:17
Inderdaad met wasbenzine de verf verwijderen is de beste oplossing zonder te moeten gaan schuren, waardoor je de kans hebt dat je je fretboard scalloped.

Laat weten hoe t gegaan is!