PDA

View Full Version : EHX - Deluxe Memory Boy (met tap tempo)



Fuhgawz
25 november 2009, 18:13
Ik heb zelf nooit de behoefte gevoeld om tempo te tappen, maar er zijn er vast wel anaal-oog liefhebbers die hier een harde plasser van krijgen:

http://www.effectsbay.com/wp-content/uploads/2009/11/electro-harmonix-deluxe-memory-boy.jpg

Mitch
25 november 2009, 19:26
En je kan ook nog het interval kiezen, dus triplets zijn mogelijk. Praise the lord :cooler:

Michael AE
25 november 2009, 19:37
Nu nog hopen dat hij ergens naar klinkt...

Tristan
25 november 2009, 19:57
Damn, waanzinnig ding zeg!

Mitch
25 november 2009, 20:40
Op de enige clips die ik er tot nu toe van gehoord heb klonk de Toy het minst, de Boy iets 'echter'. Misschien klinkt -ie ongeveer zoals de huidige XO Deluxe Memory Man, die ik helaas ook alleen nog maar op clips gehoord heb. Die klonk op zijn beurt ook weer ongeveer als een (moderne versie) DMM. Die op zijn beurt weer net iets anders klinkt als een oudere versie... je blijft gaan hè.
Als deze Tap Boy ongeveer klinkt als een XO DMM én volledig instelbare tap tempo heeft én je kan er ook nog met een expressiepedaal de feedback etc. mee regelen, sja... dan heb je een buitengewoon veelzijdig analoog delaypedaal. Ik kom er niet van in de verleiding om er één te kopen maar een prachtige aanvulling op de markt is het zeker en ik krijg wel acuut zin om te testen :D

cultfan
26 november 2009, 09:55
Iemand enig idee waar het apparaat hier ( in good old nederland) te horen is??
Het lijkt mij ook wel een mooie aanvulling op mijn arsenaaltje...

Fragedallic
26 november 2009, 13:47
Op de enige clips die ik er tot nu toe van gehoord heb klonk de Toy het minst, de Boy iets 'echter'. Misschien klinkt -ie ongeveer zoals de huidige XO Deluxe Memory Man, die ik helaas ook alleen nog maar op clips gehoord heb. Die klonk op zijn beurt ook weer ongeveer als een (moderne versie) DMM. Die op zijn beurt weer net iets anders klinkt als een oudere versie... je blijft gaan hè.
Als deze Tap Boy ongeveer klinkt als een XO DMM én volledig instelbare tap tempo heeft én je kan er ook nog met een expressiepedaal de feedback etc. mee regelen, sja... dan heb je een buitengewoon veelzijdig analoog delaypedaal. Ik kom er niet van in de verleiding om er één te kopen maar een prachtige aanvulling op de markt is het zeker en ik krijg wel acuut zin om te testen :D

Sterker nog. men spreekt zelfs van een ingebouwde effectloop. Als ik mij dus niet vergis kun je elk willekeurig stopbox/effect in de effectloop zetten en zo de trails van je delay kleuren. :crazyhappy:

Mitch
26 november 2009, 19:45
Ja, ook dat nog, maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg boeiend. Een delay moet gewoon een goede modulatie aan boord hebben :D

Einzeln
27 november 2009, 12:27
Ja, ook dat nog, maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg boeiend. Een delay moet gewoon een goede modulatie aan boord hebben :D

Inderdaad er is nog een versie denkbaar die de modulatie van de memory boy heeft en deze tapfuncties erbij. dus de superdeluxe MB

Swan
27 november 2009, 14:51
ehmm dat heeft deze, alleen zit het nu in een draaiknop ipv een switch!

Einzeln
27 november 2009, 15:03
ehmm dat heeft deze, alleen zit het nu in een draaiknop ipv een switch!

Ah!!! geweldig

Riky
21 mei 2010, 13:54
Ik schop hem ff omhoog.
Heeft iemand deze inmiddels gestest of gekocht??
Ben erg benieuwd namelijk!