PDA

View Full Version : Krank Jr



RedBuell
25 november 2009, 16:57
Ik zit er al een tijdje over te denken mijn 5150II weg te doen, er staat een Genz Benz G flex 2x12 cab onder en om eerlijk te zijn staat hij een beetje in de weg, de sound is super maar hij groot. Ik woon in een klein huis, gebruik hem niet vaak en zit niet meer in een band.

Nu zit ik te denken aan een soort van Krank mini set. Ik kan er alleenniet zo heel veel over vinden. Er zijn diverse Krank jr modellen, er is ook een krankenstein jr (de dimebag mini krank) maar kan daar geen samples van vinden.

Waar zijn die dingen te proberen want het lijkt me wel een leuke amp die niet veel ruimte in neemt en mocht het nodig zijn best eens gebruikt kan worden op het podium bij een gelegenheids bandje of iets dergelijks.

De sound die ik eruit wil halen, tja van blues/hardrock tot metal. Van bonamassa tot Godsmack zo ongeveer. Mijn 5150 II trekt dat maar is te groot en te veel van het goeie....

Geoffrey
25 november 2009, 17:44
Op youtube kan je er behoorlijk veel van terugvinden..

Waar deze te testen zijn kan ik je niet zeggen.. Mijn Krank Revolution cabinet komt van music productiv, maar daar verkopen ze ondertussen al geen Krank meer.
Krank is nu ook weer niet de meest populaire amp die er is..

RedBuell
25 november 2009, 20:59
Op youtube kan je er behoorlijk veel van terugvinden..

Waar deze te testen zijn kan ik je niet zeggen.. Mijn Krank Revolution cabinet komt van music productiv, maar daar verkopen ze ondertussen al geen Krank meer.
Krank is nu ook weer niet de meest populaire amp die er is..


Ik heb er niet veel op youtube gevonden, meestal de gewone Krank jr of de Krank rev jr. Op zich klonk het wel goed voor een youtube filmpje dan. De Krankenstein jr kan ik nog helemaal niks over vinden, misschien maar even de Krank site beter uitspitten voor soundsamples.

Geoffrey
25 november 2009, 21:13
Ik heb er niet veel op youtube gevonden, meestal de gewone Krank jr of de Krank rev jr. Op zich klonk het wel goed voor een youtube filmpje dan. De Krankenstein jr kan ik nog helemaal niks over vinden, misschien maar even de Krank site beter uitspitten voor soundsamples.

Best wel dan..
Ik ben ook een tijd op zoek geweest naar Krank in België en/of Nederland, maar normaal is er geen officiële invoerder.
Normaal is er in Duitsland ook maar weinig meer van te vinden..

Als je toch iets zou vinde, laat het hier dan zeker even weten!

RedBuell
15 december 2009, 13:37
ff een kleine bump:

Ik heb inmiddels wat meer filmpjes kunnen vinden van de Krank Rev JR pro, oa deze http://www.youtube.com/watch?v=vuM6-rPXQgE dit is dan weer niet de pro maar geeft wel een redelijk beeld.

Ik zou dus graag de krankenstein jr proberen en de Rev jr pro, beiden in 50w te leveren en als ik het goed heb is de voltage te schakelen. De krankenstein is een Dimebag sig. Nu ben ik niet echt een fan van dimebag z'n geluid, ik vind er te veel bas in zitten en ben bang dat het tenkoste gaat van een strakke sound. De Rev JR Pro lijkt mij wel wat maar ben benieuwd of hij Hatebreed / Godsmack zou trekken. Opzich ben ik tevreden met mijn 5150II maar hij staat in de weg en ik zit niet meer in een band. Ik vind het te veel van het goede voor thuis en zonde van deze te gekke amp.

Ik heb een hoekje vrij waar een mini stack perfect zou kunnen passen zonder dat het in de weg staat maar wel makkelijk te gebruiken is, ook wil ik de mogelijkheid open houden om eens te jammen of in een gelegenheids bandje te spelen, dus heb ik wel iets meer nodig dan een Marshall class 5 of cube 30x oid dergelijks. De sounds die ik zoek gaat van classic rock tot metal, voor metal zoek ik de wat rauwere sound en niet de dichtgesmeerde modderige metal sound. Lekkere palmmutes maar ook een sound als die van Joe Bonnamassa en Gary Moore, clean hoeft niet super clean te zijn, een Marshall achtige clean is clean zat. (zelfs de clean van mijn 5150II vind ik redelijk)

marter544
15 december 2009, 16:07
Kijk dan ook even naar de nieuwe Jet-City amps, ontworpen door Soldano, gemaakt in china. Ik heb ze nog niet gehoord, maar miss is het wat:

http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_20h.htm

Draughluin
15 december 2009, 18:55
Ik was wel nieuwsgierig, hoe klinkt die 5150 op huiskamer volume?

Geoffrey
16 december 2009, 11:23
Een 5150 klinkt wel op huiskamervolume, maar je kan je wel voorstellen dat een 120 watt buizenamp niet tot zn recht komt op laag volume..

RedBuell
16 december 2009, 12:12
Een 5150 klinkt inderdaad best goed op huiskamer volume (1 tot max 1,5 als de buren er niet zijn) boven de 2,5 gaat hij echter leven en is het alsof een deken van de speakers gehaald wordt maar dan staat hij al eigenlijk al te hard voor in de oefenruimte.

Die Jet city, lijkt me een leuk ding en is imo een goed alternatief voor de Marshall haze of class 5, zeker een stuk goedkoper. Alleen denk ik niet dat je er een goeie metal tone uit kan krijgen zonder extra pedaaltjes.

arcane
16 december 2009, 15:15
De krankenstein is een Dimebag sig. Nu ben ik niet echt een fan van dimebag z'n geluid, ik vind er te veel bas in zitten en ben bang dat het tenkoste gaat van een strakke sound. De Rev JR Pro lijkt mij wel wat maar ben benieuwd of hij Hatebreed / Godsmack zou trekken.

Misschien dat een tubescreamer hiervoor de oplossing is?

RedBuell
17 december 2009, 20:36
Misschien dat een tubescreamer hiervoor de oplossing is?

Ik zat al te denken aan de rev pro jr 50 watt van krank met eventueel een EQ pedaaltje in de loop voor het zware werk. Op youtube klinkt hij behoorlijk goed, zowel clean, rock en metal doet hij allemaal goed. Nou wil ik niet op youtube rekenen en blind (of is het doof in dit geval) zo'n ding bestellen in de VS of elders. Ik zou graag zo'n ding zelf aan de tand voelen.

Geoffrey
18 december 2009, 13:24
Succes met de zoektocht.. ik vrees er voor dat je deze makkelijk zal vinden.
Al eens gekeken op het Krank-forum of er geen Nederlander of Belg is die deze amp heeft?
Je kan er ook een topic openen met deze vraag.. Weinig kans dat hier Krankliefhebbers/bezitters zijn.

Ik weet enkel iets af van de cabs, de amps heb ik nog niet getest.

RedBuell
31 december 2009, 09:10
Ik heb misschien een oplossing voor mijn "probleempje" zoals ik al vermeld heb ben ik tevreden met mijn 5150II maar is het net te ff te heftig en als ik eerlijk ben (zeg ik natuurlijk niet tegen mijn vriendin) is hij wat groot en kan ik de ruimte waar hij nu staat beter gebruiken.

De Peavey 6505+ 112 combo.
http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116912/6505%26trade%3B112Combo.cfm

http://www.thomann.de/nl/peavey_6505_112_combo.htm

Het is helaas dan wel een combo maar zo veel ga ik de deur niet meer uit met de versterker omdat ik niet in een band zit, kleine optredens met een gelegenheidsbandje kan hij makkelijk aan, eventueel 1x12 cabje eronder en gaan.

Heeft iemand al ervaring met dit ding?

Geoffrey
31 december 2009, 11:18
Nee, maar deze zal wel niet veel, of niet verschillen van de 6505+ head.
Je kan er nog altijd een andere speaker in steken als je dit wil..
En 29kilo valt ook wel nog mee.

RedBuell
31 december 2009, 13:06
Nee, maar deze zal wel niet veel, of niet verschillen van de 6505+ head.
Je kan er nog altijd een andere speaker in steken als je dit wil..
En 29kilo valt ook wel nog mee.


Ja idd, 29kg is goed te doen, alleen het formaat maakt het onhandig, als ik ergens zo'n ding kan testen en hij bevalt gaat de 5150II/Genzbenz combi plaats maken voor de 6505+ 112.

Geoffrey
31 december 2009, 17:55
Dagje Music Store ofzo?